Wij zijn naar Mesa Verde gegaan vanuit Cortez, en ik kan me herinneren dat dat toch een aardig stukje rijden was. Ik weet niet of ik het in 40 minuten gehaald heb, maar waarschijnlijk zal het zo veel langer ook niet zijn. Het voelde wel nogal lang, omdat ik niet wist hoe ik met die automaat zelf kon schakelen, en ben altijd (te erg) op m'n hoede als ik op m'n remmen naar beneden moet. De weg naar boven ging vlotMaar het gaat wel aardig omhoog!
We zijn in het park ook niet langer gebleven dan 3u, dat kan ik me niet voorstellen. We hebben de tentoonstelling doorlopen in het park en hebben de Spruce Tree House gewandeld. Da's een wandeling (opnieuw redelijk steil, maar zeker niet te vermoeiend, of zo) over asfalt naar de enige zo bereikbare cliff dwelling. Voor de rest van die cliff dwellings moet je mee op een tour, waar je tickets voor moet boeken in het Visitor Center. Dat hebben we niet gedaan.
Voor de rest hadden we daarna nog meer dan tijd genoeg om alle viewpoints te doen, behalve die op de Wetherill Mesa Road. En over het algemeen kan ik zeggen dat het een leuk park is voor de geschiedenis van de indianen. Fijn om in die cliff dwellings rond te lopen, maar (hier stoot ik misschien liefhebbers voor de kop) we zijn na de Spruce Tree House de auto niet meer uit geweest, en hadden het park al vlug gezien. Heel mooi, maar in het licht van alle andere bezienswaardigheden niet buitengewoon, snap je ?

LinkBack URL
About LinkBacks

Maar het gaat wel aardig omhoog!
Met citaat reageren
. Ik vond het in die omgeving echt wel prachtig. Big Sky Country, en zo heet het niet voor niks!