|
|
#321 | ||||
|
|||||
|
|||||
|
|
#322 (permalink) | |||||
|
Citaat:
. Te zien wat je wilt doen natuurlijk ![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#323 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Moet fantastisch zijn om zo onbezorgd daar rond te toeren en ik wou dat ik ook zo gemakkelijk nachten slaap kon missen en goed tegen den drank kon, maar helaas... Ziet er naar uit dat ge u daar goed geamuseerd hebt maar zo'n reis als de uwe is nu eens totaaaaaaal niets voor mij. Ik werd al nerveus van gewoon te lézen dat ge constant misreed en gigantisch veel tijd verloor En om dan +- op zoiets uit te komen, lol I mean ![]() Was wel verschieten als ik in uw verslag over bv Bryce Canyon dan plots las "en morgen naar Mesa Verde" Gwn Yosemite overslaan en nachtje doorrijden naar Death Valley. Van Monument Valley "efkes" naar San Diego. Zo'n afstanden. En allemaal zonder daar tussenin iets te bezoeken. En dan vooral dat ge Monument Valley eigenlijk niets vond Waarschijnlijk stond ge zoals ge zelf zei ergens totaal aan de verkeerde kant want ge kunt er wel degelijk ín rijden maar ik zou toch enórm ambetant lopen als ik achteraf merk dat ik zoveel mooie zaken heb gemist ![]() Bijna letterlijk OP uw route: PCH, Bodie, Alabama Hills, Valley of Fire, Cedar Breaks, Capitol Reef, Goblin Valley, Arches, Dead Horse Point, Canyonlands, Antelope Canyon, Muley Point, Meteor Crater, Sedona, ... I would ![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#324 (permalink) | ||||
|
Achteraf heb ik ook wel wat gevloekt hoor, maar het was gewoon een schitterende reis net door die randomness
![]() Wakker worden in je auto in een omgeving waarvan je geen flauw benul hebt hoe die er uit ziet, of geen idee hebben waar je bent, net omdat het midden in de nacht was en je bijna in slaap viel achter het stuur... Heerlijk ![]() We hebben veel mooie dingen gezien en heel relaxed rondgelopen, net omdat we geen strakke planning hadden. Ik zal ooit wel nog eens zo'n geplande reis maken, zodat ik toch eens die punten gezien heb ![]() Waarom we PCH gemist hebben staat in de blog ![]() We hadden de afstand wat verkeerd ingeschat, zo zijn we maar rond 5pm halsoverkop uit LA vertrokken richting SF ![]() Ik heb eigenlijk het meest gevloekt over Monument Valley, daar keek ik stiekem naar uit dus zijn we er heen gereden als ommetoertje naar San Diego. Maar net omdat we zo slecht (lees: niet) geďnformeerd waren heb ik idd veel gemist van MV. Op die manier reizen heeft z'n voor- en nadelen ![]() *edit* Ik zou op zo'n geplande reis wel graag iets langer in de NP's verblijven, en ook ergens (liefst Monument Vally of Grand Canyon) gaan wildkamperen in een zeer basic tent met open hemel. |
||||
|
|||||
|
|
#325 (permalink) | ||||
|
Een planning en GPS is voor wijven
! In november had ik gewoon een aantal parken in gedachten, vertrokken we op vrijdag in vegas met gewoon een landkaart en dik een week later en 4-5k mijl op de teller later stonden ik terug in Vegas. Parken/plaatsen gedaan: Grand canyon np -> Monument valley -> Albuquerque -> White Sand np -> Roswell -> (op halve dag) Mesa verde NP -> (halve dag) 4 corners - Bryce canyon NP -> Zion NP -> Rachel -> Dead valley NP. Enig wat we niet gedaan hebben is Canyon de Chelly, vroege vooravond uit Monument Valley vertrokken, 's avonds aangekomen, normaal morgen daarop dan canyon de Chelly doen, maar Arizona is zon freakin' gat. Midden van navajo reservation, werkelijk geen hol te doen, alcohol ban, wouden nog iets drinken, niks van drank aangelegenheid te vinden uiteraard, zijn dan maar gewoon direct vertrokken richting Albuquerque. Stukken dat ik helemaal alleen gedaan heb waren wrs meest indrukwekkend, mennen duitse maat gedropt in Roswell, ging door naar new Orleans. op de middag na bezoek aan UFO museum vertrokken richting Mesa verde, langs de 550 north, op een bepaalde stuk zit ge daar op 2 KM hoogte te rijden, werkelijk 2 uur in de sneeuw gereden. Aant peren gelijk ne halve garen terwijl kweet ni hoeveel auto's en camion geparkeerd stonden in de sneeuw. Meest indrukwekkende stukje natuur die ik gezien heb was, by far stuk tussen Mesa Verde en Bryce Canyon. 's avonds dus toegekomen in Mesa verde en in het park blijven pitten, berekoud aangezien het al stevig aan't vriezen in november, rond de middag mesa verde dan helemaal afgerond. En vandaar richting bryce vertrokken. stuk langs 95 vanaf blanding lans Glenn Canyon, Hanks ville, Bolder en Escalante. Echt uren niks tegenkomen (buiten wa wilde koeien in't midden van de weg) in de bergen rijden in't donker met links en rechts van u ne richel. Prachtig en tegelijk met veel ontzag. 't is gek maar als ge zon dingen alleen doet maakt da nog is eens een grote indruk op u, echt gij en de natuur, gewoon ZOT . En terwijl bidden dat ge niks voor hebt met uwen auto of ge zijt licht gevogeld. Een ongeluk is rap gebeurd met die loslopende cattle, in rachel AT&T truck tegenkomen die los op een koe gereden was. Het moet u maar eens voorvallen. Meevallers: -Dead valley, toen ik binnenreed dacht ik fuck heb ik hier 20 bucks voor betaald, maar 1 van de beste parken uiteindelijk. - voor heleboel parken niet betaald, kwamen steeds toe als't al donker was, dus geen park rangers meer aan de booths, - alleen roadtrippen, maakt de ervaring des te indrukwekkender. - we zijn bijna tegen nen tegenligger geknald toen op weg naar alamogordo, toen we naar nen eagle aan het staren waren - 3 maal bijna zonder benzine gevallen, o.a. door te denken ik tank wel effe aan het volgende stadje Warm springe bleken dat het 2 huizen te zijn die gewoon dichtgetimmerd waren ![]() Tegenvaller: -Bryce Canyon, november is wel niet de ideale periode natuurlijk, gans stuk toegansweg gewoon toegesneeuwd dus niet veel gezien van het park.
<LexiC> schoon kettingske ![]() Do you want to go on an internship abroad? ask me how, AIESEC can make it happen ! Laatst gewijzigd door Eagle`; 8 februari 2012 om 20:15 |
||||
|
|||||
|
|
#327 (permalink) | ||||
|
blijkbaar is in nyc de tax op kleren pas na $110 ipv 55-70 zoals ik dacht.
maar is dat dan per item of tellen ze die tax wel als ge aan de kassa komt met 2items van bv 70 en 50 dollar? binnenkort wat dollars gaan halen want ze staan vrij goed |
||||
|
|||||
|
|
#331 (permalink) | ||||||
|
Citaat:
Ik ga nu deze zomer voor de 3e keer op 4 jaar tijd naar +- dezelfde regio en merk dat ik nu veel minder geneigd ben om op voorhand details op te zoeken en mij meer tot de grote lijnen beperk zonder mij veel zorgen te maken, want ik "ken" het daar toch al grotendeels en als we uiteindelijk ergens geen tijd meer voor hebben, so be it then. Het eerste jaar was dat totaal anders Toen wou ik garanties dat ik met het gespendeerde geld en verlof zoveel mogelijk uit die reis kon trekken, want "wie weet" was het de eerste en de enige keer USA ![]() En dan zeggen mensen van mij dat ik altijd drukke reizen plan... ![]() Citaat:
Juist gelijk men reisgenoten... Nuja, elk zijn ding zeker? ![]() Spijtig want Canyon De Chelly mag dan wel niet zo bekend zijn, ik vond het toch impressionant. Buiten de occasionele Indiaan die zijn merchandise wil verkopen, liep daar bijna niemand; schitterend. Zo alleen rondrijden zou ik ergens ook wel graag doen, met niets of niemand rekening moeten houden lijkt me de max, maar dan beeld ik mij in dat ge al die prachtige momenten ook nooit kunt delen en nooit lol kunt tappen... Vree sociaal ben ik ook nie dus zomaar met wildvreemden op schok gaan zal er ook niet in zitten 2 jaar geleden ook met koorts vertrokken en daar nooit echt gerecupereerd; gevochten tegen een keelontsteking, bijna opt punt gestaan nen dokter op te zoeken in Mammoth Lakes en daarbovenop in LV opt einde van de reis nauwelijks buiten geweest owv een zonneslag-ish gevoel. Als ge daar dan alleen moet zitten verwelken of achter het stuur moet kruipen de helen dag, pfff ![]() |
||||||
|
|||||||
|
|
#332 (permalink) | ||||
|
Niet plannen heeft zijn voordelen, wel plannen ook. Ik probeer altijd een combinatie te doen van beide.
Sommige dingen leggen we vast uit praktische redenen: - Vertrek en aankomst hotel. Geen kopzorgen met iets te zoeken na een lange vlucht en geen kopzorgen net voor het vertrek. - Slaapplaatsen in parken zoals yosemite, yellowstone. Veel te ver rijden om een plaats te zoeken buiten het park om dan de dag erna opnieuw het park in te rijden. - Sommige dure boekingen met priceline omdat ze gewoon de helft beterkoop zijn dan - Hier en daar een B&B - De grote tours boeken we ook op voorhand: vb secret canyon hummer tour of horseride bryce Maar tussen al deze zaken in plannen we niets en kijken we wel wat we doen en waar we slapen. Voordeel is dat het meestal beterkoop is en heel flexibel. Nadeel is soms vind je niet direct iets. Vorig jaar bijvoorbeeld willen slapen in vernal, maar daar was een conference dus alles was vol. Aangezien we richting zuiden moesten zijn we maar door gereden en pas 180 km verder een hotel gevonden met plaats. In elk geval ik probeer het zo relax mogenlijk te houden op vakantie vandaar de combinatie van de 2.
|||||
|
|
#333 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() Kvraag mij af of ik niet gewoon beter ter plaatse 300$ uit een ATM haal... Kmoet er toch passeren en >20$ afhalen om de kaart "vs-activated" te krijgen, (toch men 2e kaart, vant werk. VS activering voor men KBC kaart zou'k moeten opzoeken)). |
|||||
|
||||||
|
|
#334 (permalink) | ||||
|
|
Belangrijk voordeel van wel plannen:
Als je eens een lange auto-dag hebt, is het altijd aangenaam te weten waar je slaapt, en dat je, zo gauw je op bestemming bent, gewoon moet parkeren, inchecken en gaan slapen. Om 22.00 nog ergens arriveren als je van 7.00 op bent, is niet leuk, maar een geboekte slaapplaats maakt het toch al iets minder onaangenaam. |
||||
|
|||||
|
|
#335 (permalink) | ||||
|
switchblade, wat een prachtig verslag. meestal lees ik bij verslagen enkel bepaalde steden/gebieden, maar bij u heb ik gewoon alles gelezen, egt super geschreven en ik hoop ooit ook zo'n reis te kunnen maken.
nog even een vraagje: ik sta op het punt een reis te boeken naar miami met de vriendin in september. vliegtickets zijn verkrijgbaar vanaf 500 euro en deftige hotels kosten al snel 800 voor een week. nu zie ik via de site van ebookers.nl prijzen voor 4-sterren hotels + vlucht rond de 800 euro in totaal. redelijk goedkoop dus imo. ik heb totaal geen ervaring met deze website dus vraag ik me af of er nog verborgen kosten zijn en of er nog dingen zijn waar ik aandacht moet aan besteden. alle info is welkom. alvast bedankt |
||||
|
|||||
|
|
#337 (permalink) | ||||
|
er staat bij dat alle taksen en belastingen inbegrepen zijn.
via ebookers zouden we in totaal elk 900 betalen, en als we vlucht en hotel apart zouden boeken, zou het 1400 zijn. dit scheelt dus wel veel. en hoe gaat de boeking zelf in zijn werk ivm vliegtickets? kan je dan nog via de site van de maatschappij plaatsen kiezen of worden die automatisch toegewezen door ebookers? |
||||
|
|||||
|
|
#339 (permalink) | ||||
|
het zou met Air France zijn. denkje dat dit later wijzigbaar is? hooplijk wel....
en volgende staat er bij: "Exclusief US$74,58 hoteltoeslag te betalen ter plaatse" is dit dan per persoon? per nacht? of in totaal? |
||||
|
|||||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|