Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
    Approved 9-lifer Ikkie's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)

Snowboardgear: wat te kiezen?

Hey,

Ik zit in een dilemma bij het kiezen van men eerste Snowboard. Heb wel al enkele seizoenen gehuurd en al ettelijke keren geweest op indoor pistes zoals Komen en Landgraaf.

Ik twijfel dus tussen de Burton Custom 2011 en de Ride Highlife 2012 UL.
    Ik board vooral rode & zwarte pistes en ook wat off piste...
    Parken met rails intresseren me niet. Een jumpke hier en daar meepikken wel. Die Burtons komen wel 100 euro goedkoper uit, ik zie natuurlijk wel liever de Rides van design...

Ik ga in principe 1 week per seizoen gaan boarden.

Voor de rest van het materiaal denk ik dit te nemen:
    Burton Mission ESP bindings (indien de custom) anders moetk nog kijken voor bindingen voor de Highlife
    Burton Ion Boots (de wit met bruine)

En dan heb ik nog een masker nodig vooral voor mist en liefst nog betaalbaar. Liefst geen gedoe met switchen van lenzen, vindt dat echt brielen.
    Ik dacht aan Scott, je hebt er daar die zich aanpassen aan de lichtsterkte en waar de lens vanzelf verduisterd. Iemand ervaring mee? of moet ik uitkijken naar andere brillen? zoja, welke?

Alle advies is heel hard welkom...

(wegens weinig reactie in het sport topic plaats ik het hier maar)

Member bugsystyle's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Als je enige optie deze 2 brands zijn, koos ik voor de burton. Wetende dat ik absoluut GEEN FAN ben van burton.

De ride is echt way overpriced om maar 1x per seizoen te gebruiken. Ik zou het wat onnozel vinden om dan daaraan zo'n budget te leggen. Het is trouwens niet leuk om constant het gevoel te hebben om je board voor iedereen te beschermen (omdat je er zoveel centen voor neergelegd hebt)

Mocht je geen weet hebben van andere brands, moet je eens op Board Selecta! - Snowboard Review zoeken.
    (je vult je preferences in en laat em maar es zoeken. De meeste brands op deze website zijn in de betere shops te vinden in BE.

Ik ben trouwens fan van de boards van APO, Rome, Stepchild, DC, Forum en YES. (Ik check wel alleen maar parkboardjes, waardoor stepchild er al uitvalt voor jou)

Die burton bindingen en boots zijn zeker niet slecht, al zijn er evenwaardige en betere alternatieven.
    Die missions kun je normaal ook wel zonder est kopen.
    Union (forces!!), Ride, ... hebben ook wel goeie bindingen.

Boots best kopen in combinatie met je bindingen. Deze moeten echt goe fitten+ ze moeten echt confortabel zitten. Mocht je DC, nike SB of vans boots zien. Zeker eens proberen!

Approved 9-lifer Ikkie's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ik heb naar Delsport (Waregem) en Sportline (Roeselare). Hebben een groot aanbod, maar wel het meest Burton, Sportline heeft nog enkele andere merken ook, maar geen boards van het type dat jij vernoemt...

Zijn er winkels die ik zeker es moet checken waar ik evengoede boards vind tegen mindere prijs? Kvrees dat het zo allemaal beetje in die prijscategorie zit...

Approved 9-lifer Decade's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Battaleon of nog beter, Never Summer icm Flux bindingen, als je er dan toch geld tegenaan wil smijten.
    Burton zou hier nooit in huis komen.

Member delta7echo's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    hey, ik heb de burton custos met ESP bindingen en ben er zeer te vrede over. Leuk soepel boardje. De eerst keer met mijn eigen board was echt hemels. Het gevoel met de piste en de sneeuw is veel intenser. Zelf zit ik ook meer off piste dan op funparken maar de custos is een allrounder, dus kan je er alle kanten met op. Ik heb er 550 voor betaald en heb het nog niet beklaagd.

Member delta7echo's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    even ter info: heb dit in dellsport gekocht, het zijn redelijke dure klootz***** maar je krijgt er wel een hoes bij "hiep hiep hoera"

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten