Bekijk resultaten enquête: Amsterdam vs Brussel

Aantal stemmers
100. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Amsterdam

46 46,00%
  • Brussel

37 37,00%
  • Anders, namelijkPosten!)

17 17,00%
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 60 van 82
    Crew Member Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JackM Bekijk bericht
    Toch maar iets anders
    Brussel en Amsterdam zijn nu net 1 en 2 uit mijn top 3 meest gehate hoofdsteden.
    (Parijs op 3 voor zij die het willen weten)

Berlijn FTW! en dan moogt ge in mijn geval zelfs het muzikale nog weglaten.
    U haat de mooiste stad ter wereld?

Amsterdam is aardig maar niet erg opwindend. Mist een beetje de grandeur en bulkt ook niet bepaald van historische gebouwen die de moeite zijn. De grachten met hun herenhuizen zijn natuurlijk prachtig en de musea zijn wel de moeite waard, maar er mist toch iets.
    Brussel is een beetje van alles wat, heeft vele mooie kanten maar ook minder aangename kanten. Mist een beetje visie, of een "lijn".

Geen van beiden kan op tegen de pracht van Parijs en Stockholm of de sfeer van Londen, Berlijn en Barcelona. Wat niet wegneemt dat het mooie steden zijn met de nodige troeven.

Member Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wonkelrijm Bekijk bericht
    Oe, gij moet toch elke dag de gezelligste en properste straten van Brussel door?
    Tis mss daarmee dat ik wat een verkeerde indruk heb gekregen

De achtersteegjes in Brussel-Noord, wat ge daar s'morgens nog ziet. Iedereen zit daar al op café -.-

Member JackM's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tweak37 Bekijk bericht
    U haat de mooiste stad ter wereld?

Amsterdam is aardig maar niet erg opwindend. Mist een beetje de grandeur en bulkt ook niet bepaald van historische gebouwen die de moeite zijn. De grachten met hun herenhuizen zijn natuurlijk prachtig en de musea zijn wel de moeite waard, maar er mist toch iets.
    Brussel is een beetje van alles wat, heeft vele mooie kanten maar ook minder aangename kanten. Mist een beetje visie, of een "lijn".

Geen van beiden kan op tegen de pracht van Parijs en Stockholm of de sfeer van Londen, Berlijn en Barcelona. Wat niet wegneemt dat het mooie steden zijn met de nodige troeven.
    Definieer mij 'mooi'
    Ik vind niks aan Parijs. Theeft wel een paar leuke dingen en theeft het voordeel dat ge er geforceerd romantisch kunt gaan doen met u lief. Maar buiten dat, hell no, wat een kutstad.

Banned
    iTrader
    18 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht
    De achtersteegjes in Brussel-Noord, wat ge daar s'morgens nog ziet. Iedereen zit daar al op café -.-
    Ja, en dat hebt ge enkel in Brussel?

In Aalst heb je dat evenzeer, in elke stad gewoon. Zatlappen zijn er overal.

Approved 9-lifer Karre's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Weblogs
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fireflies Bekijk bericht
    Ja, en dat hebt ge enkel in Brussel?

In Aalst heb je dat evenzeer, in elke stad gewoon. Zatlappen zijn er overal.
    Aalst nu .

Member langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Moest da AB niet in Brussel liggen zou ik er nooit komen eerlijk gezegd.

Ik heb natuurlijk wel al de belangrijkste dingen in Brussel gezien, en meestal viel het wel niet tegen, maar eenmaal je het gezien hebt zie ik het nut er niet van in om nog eens te gaan

In Amsterdam ben ik nog maar slechts 1 keer geweest, een paar jaar geleden, daar vond ik ook niet zoveel aan.

Citytrips en dergelijke zijn mijn ding niet

Moest ik een hoofdstad in Europa moeten kiezen waar ik tot nu toe het meeste plezier heb beleefd, dan is het wel Praag!

Member spray-bunny's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piemel Bekijk bericht
    Dat slaat echt nergens op.
    No shit sherlock.

Approved 9-lifer noreeeee's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Weblogs
    2
    Ik vind Brussel netzoals Amsterdam mooi, maar ik hou wel van grote steden.

FWM
    FWM is offline
    Member
    iTrader
    0
    Hoe zit het eigenlijk met lonen in belgie en nederland, waar verdien je het meest?

Hoeveel verdient een student per uur met een willekeurige bijbaantje? Ik dacht ergens te hebben gelezen dat het veel meer was dan in nederland. In nederland bijvoorbeel verdien je rond de 7 euro bruto per uur als een verkoper bij een winkel als je 22 jaar bent, hoeveel is het in belgie?
    Laatst gewijzigd door FWM; 1 september 2011 om 01:12

Approved 9-lifer DJ-3000s's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Weblogs
    1
    wallen + weed = WIN

Member Wembley1993's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Amsterdam voor de gezelligheid. Coffeeshopje doen, wandeling door de walletjes (de 'werkende' vrouwen daar zijn trouwens zoveel knapper dan in Antwerpen & Brussel) Rubensplein vond ik trouwens ook gezellig, paar keer goed kunnen uitgaan. Qua bezienswaardigheden is het echter wel niet vet.

Brussel ben ik niet zo voor maar kan ik ook niet goed beoordelen aangezien ik het nooit echt een kans heb gegeven. Ik erger mij ook aan het Arabisch/Afrikaans op de straten, wat je in Amsterdam bijna niet hebt. De immigranten daar spreken quasi allemaal Nederlands.

Ze kunnen beiden echter niet typen aan Antwerpen .

ng
    ng is offline
    Approved 9-lifer ng's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Station Zuid, en vooral de achterkant, is nu ook niet de mooiste buurt om te werken natuurlijk.
    Alé jong.
    Wat is er nu mis met Brussel zuid?
    Die vuil straten, de geur van zeik en bedelaars. Bedelaars die bovendien niet content zijn met een broodje.
    En dan nog de locals van die buurt. Altijd zo snel om u te helpen als ge een probleem hebt. Ge moet het zelf niet zeggen, ze komen het u spontaan vragen.

Banned
    iTrader
    18 (100%)
    . Gewoon genieten dat.

Member Eagle`'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Waar in Brussel?

Hangt ook af van het gebied natuurlijk hé, Brussel is klein.
    Fixed !

Member Bontus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zou eerst Amsterdam eens moeten bezoeken voor ik mijn mening geef.
    Maar Brussel ken ik eigenlijk ook nog te weinig.

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FWM Bekijk bericht
    Hoe zit het eigenlijk met lonen in belgie en nederland, waar verdien je het meest?

Hoeveel verdient een student per uur met een willekeurige bijbaantje? Ik dacht ergens te hebben gelezen dat het veel meer was dan in nederland. In nederland bijvoorbeel verdien je rond de 7 euro bruto per uur als een verkoper bij een winkel als je 22 jaar bent, hoeveel is het in belgie?
    Aziaten in sweatshops verdienen nog meer dan vakantiejobs in Nederland...

Minimumloon & minimumjeugdloon 2011 waar je recht op hebt | Financieel: Administratie

Volgens die cijfers zou mijn minimumloon tussen de €6 en €6.67 per uur liggen in Nederland. In België krijg ik van Adecco (een interim-bureau) minstens €11.67 per uur dacht ik, en in mijn huidige vakantiejob €12.59 omdat het fysiek zware arbeid is (overdag en geen weekends trouwens).

Je kan natuurlijk ook minder verdienen, ik kreeg overlaatst een aanbod om bij Gamma te gaan werken voor €8.30 per uur, sorry, maar daar kom ik niet voor buiten

Member
    iTrader
    0
    Ik ben gedurende een jaar heel dikwijls, om niet te zeggen dagelijks in Brussel geweest. Ik was eerlijk gezegd elke keer blij dat ik er weg kon. Ik hoorde er meer Arabisch dan iets anders, om nog te zwijgen van de gezichten die men trok toen ik in het Nederlands iets wou vragen of bestellen. Een of andere Afrikaanse troela heeft in de metro zonder reden mijn bril op de sporen doen belanden en deed verder alsof haar neus bloedde, 600 euro down the drain. Een allochtone medemens in een grote Mercedes heeft mij net niet uit mijn auto gesleurd toen ik volgens hem niet snel genoeg van het kruispunt reed, hoewel er wel nog drie wagens voor mij stonden. Gebaren dat je niet weg kunt en dat hij de pot op kan is op dat moment een fout idee. Vandalisme is schering en inslag, overal in de metro hangt een geur van pis en je struikelt over de bedelaars. En ja, veralgemenen en zo, ik weet het, maar zo'n dingen zijn mij nog nooit elders overkomen. Mijn ex-vriendin woont en werkt in Brussel en die durft 's avonds zelfs niet eens de straat op. Soit, er zullen vast wel mensen zijn die BXL fantastisch vinden om deze of gene reden, ik heb er alleszins mijn buik van vol.

Amsterdam ken ik niet, moet ik dringend ook eens bezoeken.

FWM
    FWM is offline
    Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door langun Bekijk bericht
    Aziaten in sweatshops verdienen nog meer dan vakantiejobs in Nederland...

Minimumloon & minimumjeugdloon 2011 waar je recht op hebt | Financieel: Administratie

Volgens die cijfers zou mijn minimumloon tussen de €6 en €6.67 per uur liggen in Nederland. In België krijg ik van Adecco (een interim-bureau) minstens €11.67 per uur dacht ik, en in mijn huidige vakantiejob €12.59 omdat het fysiek zware arbeid is (overdag en geen weekends trouwens).

Je kan natuurlijk ook minder verdienen, ik kreeg overlaatst een aanbod om bij Gamma te gaan werken voor €8.30 per uur, sorry, maar daar kom ik niet voor buiten
    Hoe komt het eigenlijk dat zo een verschil zit qua lonen in NL en BE? Je verdient in BE bijna het dubbel voor hetzelfde baantje, zou het kunnen dat er in belgie veel meer belasting oid vanaf gehaald wordt waardoor er netto ongeveer hetzelfde overblijft als in Nederland? Of houden jongeren in Belgie gewoon meer over? Is er ook een verschil in loon tussen nederland en belgie voor een afgestudeerde? Dus geen bijbaan maar een vaste job.

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FWM Bekijk bericht
    Hoe komt het eigenlijk dat zo een verschil zit qua lonen in NL en BE? Je verdient in BE bijna het dubbel voor hetzelfde baantje, zou het kunnen dat er in belgie veel meer belasting oid vanaf gehaald wordt waardoor er netto ongeveer hetzelfde overblijft als in Nederland? Of houden jongeren in Belgie gewoon meer over? Is er ook een verschil in loon tussen nederland en belgie voor een afgestudeerde? Dus geen bijbaan maar een vaste job.
    Waar het verschil zit weet ik niet. Het brutoloon van een studentenjob komt bijna overeen met het nettoloon, dat scheelt bijna niets.

Ik weet niet hoe het systeem is in Nederland, maar er zijn wel maar een maximaal aantal dagen waar gewerkt mag worden (23 dagen van oktober tot en met juni, en nog eens 23 dagen van juli tot en met september). Ga je daar over dan mag je voor het gehele jaar meer belasting betalen. Op die manier verdien je dus minder wanneer je 23 dagen werkt dan wanneer je 24 dagen werkt. Het wordt enkel voordelig indien je echt veel meer zou werken. Indien je meer dan een bepaald bedrag verdient (dacht dat het dit jaar rond de 6000 euro lag, neem dit niet als absolute waarheid) verliezen je ouders wel het kindergeld.

Vanaf 2012 gaat dit systeem wel wat veranderen, dan mag de student 50 dagen werken over het gehele jaar, in plaats van die 2 maal 23 dagen, de andere regels blijven wel van toepassing, om wat meer flexibiliteit toe te laten.

Hoe de vergelijking tussen Nederlanders en Belgen is bij een vaste job, dat weet ik niet.

PS: indien je in België in een winkel werkt zal je meestal ook wel minder verdienen, zie mijn voorbeeld van de Gamma.
    Laatst gewijzigd door langun; 2 september 2011 om 19:58

Banned
    iTrader
    18 (100%)
    Minimum 11,67 euro/uur, goed zot gij.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten