Weergegeven resultaten: 1 t/m 16 van 16

Discussie: Een weekje turkije

Member cesper379's schermafbeelding
    iTrader
    7 (89%)

Een weekje turkije

Hallo ,

11 september vertrek ik met mijn vriendin naar turkije voor een weekje , meer bepaald naar Marmaris.

Heeft iemand al ervaring met deze plaats ? ( wat te doen , prijzen , .. )

Graag zou ik mijn vriendin verrassen met iets maar weet niet zo goed wat.

Had gedacht aan iets op het strand ..

Iemand een idee?

Alvast bedankt !

Member
    iTrader
    8 (100%)
    Tegenwoordig kan je in elk resort een fotoshoot doen. De gemiddelde dame is daar zeker voor te vinden. Je kan dan gewoon reserveren dat ze dat bij sunset doen. Ik heb er al enkele pittige zien gebeuren, al blijft het meestal vrij proper . De lokale fotografen zullen alleszins graag genoeg het geheel wat pikanter maken.

Member cesper379's schermafbeelding
    iTrader
    7 (89%)
    En wat zou dit kosten ? een paar mooie foto's is altijd wel leuk , ik had ook gedacht aan iets op het strand, iets kleins om te eten en te drinken met een dekentje en kijken naar de zonsondergang. Graag zou ik ook voor ringen zorgen , iets simpels. Is dit duur in turkije of zou ik ze beter hier kopen ? Met iets simpels bedoel ik ringen van o.a. Inno en dergelijke

Member
    iTrader
    8 (100%)
    De fotoshoot zelf is normaal gratis, maar de foto's moet je natuurlijk wel betalen. Wij hebben er indertijd een 6-tal gekocht. Dat was niet superduur, maar wel meer dan 1 euro per foto ofzo. Of je ze van hen digitaal koopt of op papier maakt geen verschil.

Ringen op een strand? Moest ik een meisje zijn zou ik iets anders denken?

Member Laurkes's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wij hebben met onze vriendinnnen een fotoshoot gedaan op het strand en dat is zeker niet gratis! Uiteindelijk hebben we in totaal meer als 20 € betaald voor elk misschien 6 foto's. Dus ik vind dat toch wel duur. Maar het is wel een leuke verassing voor je vriendin. Zeg haar misschien wel eerst op voorhand dat ze zich mag opmaken (dat je naar een propere tent uit gaat eten). Turkije is sowieso een leuk land, maar als je er naar de markt gaat dringen ze zich wel op. Wij zijn met een gids naar een lokale markt (zonder toeristen) geweest en dat was wel echt een toffe uitstap.

Approved 9-lifer Dieterg's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb ook een paar vraagjes:

Moet je daar eigelijk nog lira's voor gaan halen? Of kan je tegewoordig terecht met euro's? Kan je gewoon met een Belgisch identiteitskaart vliegen? Of moet je daarvoor echt een paspoort hebben?

Banned
    iTrader
    18 (100%)
    Laatste keer dat ik naar Turkije ben geweest, 3 jaar geleden, kon je wel zo goed als overal met euro's betalen, al raad ik het echt af. Ze zetten u echt in't zak als je met euro's betaalt, gebruiken eigen wisselkoersen,... Het gaat u veel duurder uitkomen om alles in euro te betalen dan in Lira.

Approved 9-lifer Mephisto's schermafbeelding
    iTrader
    69 (100%)
    Meh, die fotoshoots... zijn er zo waarbij je zo van die fake (modellen-)poses moet aannemen, hilarisch imo. Niks voor mij of mijn vriendin.

Heeft je hotel geen hamam/sauna/spa-faciliteit? Anders kan je je vriendin verrassen door een massage ofzo te boeken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
    Ik heb ook een paar vraagjes:

Moet je daar eigelijk nog lira's voor gaan halen? Of kan je tegewoordig terecht met euro's? Kan je gewoon met een Belgisch identiteitskaart vliegen? Of moet je daarvoor echt een paspoort hebben?
    Bij aankomst op de luchthaven moet je een visum kopen, is iets van een Ä15 denk ik. Bijhouden want bij vertrek richting BelgiŽ moet je dat opnieuw voorleggen.
    Voor de rest volstaat je Belgische identiteitskaart, ik heb alleszins nooit een reispas nodig gehad...

Bij je mutualiteit moet je wel een specifiek document aanvragen (en meenemen).

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
    Meh, die fotoshoots... zijn er zo waarbij je zo van die fake (modellen-)poses moet aannemen, hilarisch imo. Niks voor mij of mijn vriendin.

Heeft je hotel geen hamam/sauna/spa-faciliteit? Anders kan je je vriendin verrassen door een massage ofzo te boeken.

Bij aankomst op de luchthaven moet je een visum kopen, is iets van een €15 denk ik. Bijhouden want bij vertrek richting BelgiŽ moet je dat opnieuw voorleggen.
    Voor de rest volstaat je Belgische identiteitskaart, ik heb alleszins nooit een reispas nodig gehad...

Bij je mutualiteit moet je wel een specifiek document aanvragen (en meenemen).
    en wat houdt dat document juist in? Grrr, kheb juist geboekt en ik vertrek de 2de september .

edit: een BT8 reisdocument, is precies verplicht? Waar moet je dat juist tonen? Ik stijg in Eindhoven op..

iTrader
    69 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
    en wat houdt dat document juist in? Grrr, kheb juist geboekt en ik vertrek de 2de september .

edit: een BT8 reisdocument, is precies verplicht? Waar moet je dat juist tonen? Ik stijg in Eindhoven op..
    Geen idee hoe dat document juist heet. Ik heb het trouwens nog nooit moeten voorleggen, is voor als je bijstand nodig hebt, vermoed ik.

Gewoon langsgaan bij je mutualiteit (krijg je meteen mee) ofwel hoofdkantoor bellen en vragen of die dat asap kunnen opsturen, dan heb je het morgen/maandag normaal gezien. Komt wel goed.

iTrader
    0
    Geen idee hoe dat document juist heet. Ik heb het trouwens nog nooit moeten voorleggen, is voor als je bijstand nodig hebt, vermoed ik.

Gewoon langsgaan bij je mutualiteit (krijg je meteen mee) ofwel hoofdkantoor bellen en vragen of die dat asap kunnen opsturen, dan heb je het morgen/maandag normaal gezien. Komt wel goed.
    je moet geen speciale documenten hebben,
    gewoon je europ assistance kaart

iTrader
    69 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laurkes Bekijk bericht
    je moet geen speciale documenten hebben,
    gewoon je europ assistance kaart
    Voor Algerije, BosniŽ-Herzegovina, Cuba, Kosovo, KroatiŽ, MacedoniŽ, Montenegro, Rusland, ServiŽ, TunesiŽ en Turkije heb je een specifiek formulier nodig.

iTrader
    0
    wij hebben dat niet gedaan en we zijn in elk geval niet gearresteerd

iTrader
    69 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laurkes Bekijk bericht
    wij hebben dat niet gedaan en we zijn in elk geval niet gearresteerd
    Wat een logica. o_o

Member bludgeoned's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Voor al uw vragen over mogelijke documenten.
    diplomatie.be

iTrader
    0

Thanks, het is besteld en ze sturen het op

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten