Pagina 140 van 158 EersteEerste ... 4090130136137138139140141142143144150 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.781 t/m 2.800 van 3159
    Member Wonkelrijm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zou mijn techniek ook echt wat moeten verbeteren hoor. Het switchen van heelside naar toeside gaat nog niet vlot genoeg en mijn bord komt altijd veel te dwars te staan. Kan je eigenlijk lessen nemen die niet vanaf nul beginnen?

Approved 9-lifer _ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    86 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wonkelrijm Bekijk bericht
    Ik zou mijn techniek ook echt wat moeten verbeteren hoor. Het switchen van heelside naar toeside gaat nog niet vlot genoeg en mijn bord komt altijd veel te dwars te staan. Kan je eigenlijk lessen nemen die niet vanaf nul beginnen?
    Uiteraard, je kan op alle niveau's les nemen

Approved 9-lifer Japser's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk bericht
    Naar waar moet die voorste schouder dan wijzen?
    voorste schouder altijd naar de top van de berg ...
    Maar da klopt alleen als ge dwars gaat over de berg. (dus op hiel of tip staat). Als ge wisselt van kant dan wijst ge efkes naar beneden om terug naar de top te wijzen.

Maar het uitleggen en tonen in praktijk is veel makkelijker :-)

http://www.youtube.com/watch?v=VyfhZKjT6ns
    Hier zijn de schouders wel goe. ge moe wel kijken naar de toeside (dus als ze naar boven kijken ) daar is de schouder bij de meesten fout... Als ge traverseert moet u schouder voor u board handen en niet zoals bij zovelen achter u board (omda ge zo veel meer ziet op de piste)

Member Barbarossa's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht

Maar het uitleggen en tonen in praktijk is veel makkelijker :-)
    Ge zou het zeggen want als ik de piste met men voorste schouder naar de top gericht zou afgaan = achterwaarts

iTrader
    12 (100%)
    Ge zou het zeggen want als ik de piste met men voorste schouder naar de top gericht zou afgaan = achterwaarts
    richten in die zin : da ge altijd wijst naar de top met u voorste hand. en kijk mijn edit bij vorig berichtje... Maar altijd dat wijzen gaat ge overdrijven. Dus moet ge een piste of 2 doen tot ge doorhebt hoe u schouders moeten zitten!

Approved 9-lifer Jonathan's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bludgeoned Bekijk bericht
    Durfde er geen opmerking over maken
    Kom er inderdaad ook niet veel tegen die een degelijke techniek hebben. Discussie over het al dan niet volgen van les komt hier jaarlijks terug, maar dergelijke filmpjes bewijzen denk ik dat het in veel gevallen zeker zijn nut kan hebben.
    Veel hangt dan natuurlijk ook af van je lesgever, maar op een piste haal je diegene die een paar jaar les gevolgd hebben er zo uit.
    Overrated much.
    Ze komen de berg toch naar beneden zonder te vallen en ze amuseren zich toch?
    Altijd met da fucking elitair gedoe over techniek. Als het u lukt, dan lukt het u, maakt niet uit welke "techniek".
    Toegegeven, de Úne zijn techniek ziet er al wat beter uit dan de andere, maar van die kerels die les gevolgd hebben en dan hun techniek to the max toepassen zien er soms ook maar belabberd uit. ( O-benen en armen gestrekt ftw?! )

iTrader
    1 (100%)

YouTube - How to Snowboard : Linking Turns on a Snowboard
    Hier zijn de schouders wel goe. ge moe wel kijken naar de toeside (dus als ze naar boven kijken ) daar is de schouder bij de meesten fout... Als ge traverseert moet u schouder voor u board handen en niet zoals bij zovelen achter u board (omda ge zo veel meer ziet op de piste)
    Zij staat blijkbaar rechts voor, ik links en kom op zo goed als dezelfde manier als haar de piste af. Zonder armen te strekken welisewaar.

Voor mij = de voorste hand = de kant van de voet dat naar voor staat, die kan dan toch onmogelijk naar de bergtop wijzen?

Member bludgeoned's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Wat heeft dat nu te maken met elitair gedoe? En niemand die ik ken die een goeie techniek heeft snowboardt met zijn armen gestrekt. Dit zijn gewoon lesvormen om een correcte techniek aan te leren.
    Maar zou inderdaad beter stoppen met me druk te maken, want het wordt toch elk jaar erger en erger met al die autodidacten
    Toch blijf ik ervan overtuigd dat ze nog meer plezier zouden hebben met een meer ontspannen techniek.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Met al dat ijs van twee weken geleden heb ik toch veel mijn armen moeten gebruiken ze

Member Shivte's schermafbeelding
    iTrader
    11 (92%)
    Van de 6j da ik ga snowboarden was dit gewoon het kutste jaar van allemaal. Ik hoop dak het zo nimeer moet meemaken, want daar kost het teveel geld voor tbh.

Member Hq Nine's schermafbeelding
    iTrader
    42 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1 Bekijk bericht
    Met al dat ijs van twee weken geleden heb ik toch veel mijn armen moeten gebruiken ze
    +1 . Vooral zwaaiende bewegingen van Holy Crap , Housten we are going down (op een ijsplek )

Aangezien het hierboven over techniek gaat .

Als iemand routchend (of hoe schrijf je dit ) van een berg komt en dan zegt ik kan boarden is de eerste opmerking die ik maak : "Nog nooit les genomen precies ? "

Terwijl als iemand carvend naar beneden komt ga ik deze vraag offcourse niet stellen om dat je dit niet uit zelf studie haalt (denk ik dan)

iTrader
    12 (100%)

Voor mij = de voorste hand = de kant van de voet dat naar voor staat, die kan dan toch onmogelijk naar de bergtop wijzen?
    daarmee da ik het is zou moeten tonen.
    En da wijzen is echt overdreven juist zoals haar handen.
    De bedoeling is da die schouders wel juist staan.

En Jonathan : da is niet elitair ... Als ge ooit wilt iets nieuws leren is het zoveel makkelijker als ge de juiste techniek hebt...

Approved 9-lifer shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Techniek is overrated, ge hebt gasten die nooit les gehad hebben die toch shredden als de besten.

iTrader
    12 (100%)
    Ge hebt mensen die op hun 12e al kunnen naar de univ gaan ...

Approved 9-lifer shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ge hebt mensen die op hun 12e al kunnen naar de univ gaan ...
    wat ik eigenlijk wou zeggen is dat de techniek die je wordt aangeleerd door instructeurs is niet de enige feilloze manier is om te snowboarden ongeacht je een natuurtalent bent.

iTrader
    1 (100%)
    daarmee da ik het is zou moeten tonen.
    En da wijzen is echt overdreven juist zoals haar handen.
    De bedoeling is da die schouders wel juist staan.

En Jonathan : da is niet elitair ... Als ge ooit wilt iets nieuws leren is het zoveel makkelijker als ge de juiste techniek hebt...
    Ik ga toch ooit eens les nemen dus ze zullen het me dan (hopelijk) wel uitleggen.

btw: hier zijn onze fotos van dit jaar Tignes

Klaar om de week te starten | Flickr - Photo Sharing!

Member bugsystyle's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shiftyke Bekijk bericht
    wat ik eigenlijk wou zeggen is dat de techniek die je wordt aangeleerd door instructeurs is niet de enige feilloze manier is om te snowboarden ongeacht je een natuurtalent bent.
    Idem.
    Het is trouwens ook niet zo dat les garant staat met goeie techniek hebben.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Volgend jaar misschien eens freestyle les nemen bij de freestyle afdeling van de ESF. Heb die mannen in het snowpark gezien en wow :o.

Approved 9-lifer Decade's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Volgend jaar zoiezo naar de US... Tahoe, Bear Mnt. of Breckenridge ofzo.
    Ben Frankrijk echt kotsbeu en de sneeuw is daar echt een pak kwalitatiever schijnt.

Crew Member Robust▓'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    In Vancouver ook vaak mensen horen praten over 'de sneeuw in Whistler is veel beter, hier is ze te zwaar' etc, maar tbh merk ik daar zelf weinig van Het grote verschil is dat er daar gewoon gigantisch veel meer uit de lucht van dan hier. De dag dat ik ben vertrokken is het daar beginnen sneeuwen, en toen is er in de volgende 6 dagen iets van een 190cm gevallen. Dat ga je niet vaak tegenkomen in Europa, terwijl het daar als eerder normaal wordt aanzien.
    Wij hadden zogezegd een slechte week uitgekozen, omdat ze de volle 4 dagen geen sneeuw hadden gehad
    -Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
    -Practicality sucks, I'm in this for the fun.
    -Honestly, have you ever heard of somebody looking back on his life thinking: "Oh, I should have travelled less and mowed the lawn more often"?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten