Ik zou mijn techniek ook echt wat moeten verbeteren hoor. Het switchen van heelside naar toeside gaat nog niet vlot genoeg en mijn bord komt altijd veel te dwars te staan. Kan je eigenlijk lessen nemen die niet vanaf nul beginnen?
Ik zou mijn techniek ook echt wat moeten verbeteren hoor. Het switchen van heelside naar toeside gaat nog niet vlot genoeg en mijn bord komt altijd veel te dwars te staan. Kan je eigenlijk lessen nemen die niet vanaf nul beginnen?
voorste schouder altijd naar de top van de berg ...
Maar da klopt alleen als ge dwars gaat over de berg. (dus op hiel of tip staat). Als ge wisselt van kant dan wijst ge efkes naar beneden om terug naar de top te wijzen.
Maar het uitleggen en tonen in praktijk is veel makkelijker :-)
http://www.youtube.com/watch?v=VyfhZKjT6ns
Hier zijn de schouders wel goe. ge moe wel kijken naar de toeside (dus als ze naar boven kijken ) daar is de schouder bij de meesten fout... Als ge traverseert moet u schouder voor u board handen en niet zoals bij zovelen achter u board (omda ge zo veel meer ziet op de piste)
Overrated much.
Ze komen de berg toch naar beneden zonder te vallen en ze amuseren zich toch?
Altijd met da fucking elitair gedoe over techniek. Als het u lukt, dan lukt het u, maakt niet uit welke "techniek".
Toegegeven, de éne zijn techniek ziet er al wat beter uit dan de andere, maar van die kerels die les gevolgd hebben en dan hun techniek to the max toepassen zien er soms ook maar belabberd uit. ( O-benen en armen gestrekt ftw?!)
Wat heeft dat nu te maken met elitair gedoe? En niemand die ik ken die een goeie techniek heeft snowboardt met zijn armen gestrekt. Dit zijn gewoon lesvormen om een correcte techniek aan te leren.
Maar zou inderdaad beter stoppen met me druk te maken, want het wordt toch elk jaar erger en erger met al die autodidacten
Toch blijf ik ervan overtuigd dat ze nog meer plezier zouden hebben met een meer ontspannen techniek.
Met al dat ijs van twee weken geleden heb ik toch veel mijn armen moeten gebruiken ze![]()
Van de 6j da ik ga snowboarden was dit gewoon het kutste jaar van allemaal. Ik hoop dak het zo nimeer moet meemaken, want daar kost het teveel geld voor tbh.
+1 . Vooral zwaaiende bewegingen van Holy Crap , Housten we are going down (op een ijsplek )
Aangezien het hierboven over techniek gaat .
Als iemand routchend (of hoe schrijf je dit) van een berg komt en dan zegt ik kan boarden is de eerste opmerking die ik maak : "Nog nooit les genomen precies ? "
Terwijl als iemand carvend naar beneden komt ga ik deze vraag offcourse niet stellen om dat je dit niet uit zelf studie haalt (denk ik dan)
daarmee da ik het is zou moeten tonen.
En da wijzen is echt overdreven juist zoals haar handen.
De bedoeling is da die schouders wel juist staan.
En Jonathan : da is niet elitair ... Als ge ooit wilt iets nieuws leren is het zoveel makkelijker als ge de juiste techniek hebt...
Techniek is overrated, ge hebt gasten die nooit les gehad hebben die toch shredden als de besten.
Ge hebt mensen die op hun 12e al kunnen naar de univ gaan ...
Ik ga toch ooit eens les nemen dus ze zullen het me dan (hopelijk) wel uitleggen.
btw: hier zijn onze fotos van dit jaar Tignes
Klaar om de week te starten | Flickr - Photo Sharing!
Volgend jaar misschien eens freestyle les nemen bij de freestyle afdeling van de ESF. Heb die mannen in het snowpark gezien en wow :o.
Volgend jaar zoiezo naar de US... Tahoe, Bear Mnt. of Breckenridge ofzo.
Ben Frankrijk echt kotsbeu en de sneeuw is daar echt een pak kwalitatiever schijnt.
In Vancouver ook vaak mensen horen praten over 'de sneeuw in Whistler is veel beter, hier is ze te zwaar' etc, maar tbh merk ik daar zelf weinig vanHet grote verschil is dat er daar gewoon gigantisch veel meer uit de lucht van dan hier. De dag dat ik ben vertrokken is het daar beginnen sneeuwen, en toen is er in de volgende 6 dagen iets van een 190cm gevallen. Dat ga je niet vaak tegenkomen in Europa, terwijl het daar als eerder normaal wordt aanzien.
Wij hadden zogezegd een slechte week uitgekozen, omdat ze de volle 4 dagen geen sneeuw hadden gehad![]()
-Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-Your attention put back on the flow like the department of water
-Practicality sucks, I'm in this for the fun.
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)