Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 23

Discussie: Vliegen met AA

Approved 9-lifer Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    270 (100%)

Vliegen met AA

Gisteren tickets gekocht van American Airlines richting Amerika.
    Ik moest enkel de namen vd passagiers geven. Niks meer qua geboortedatum ed..
    Nu, ik zie dat je die info moet geven ( TSA-informatie over het Secure Flight-programma ).
    Geen probleem( raar dat je paspoortnr niet gevraagd is?), maar hoe moet ik dit hen bezorgen? Als ik op die reservations page kijk, zie ik daar enkel een telefoonnummer om naar te bellen.
    Ik neem aan dat dit op voorhand moet, en dus niet bv als je in de luchthaven bent bij check in?
    Iemand al gevlogen met AA, en kan me vertellen hoe dit in zijn werking gaat? Zag ook dat AA een self check in heeft. Iemand daar aal mee gewerkt(mét baggage)?
    Bij Continental kon ik al die info online ingeven, maar hier zie ik nergens die opties bij AA
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles (24 June - 6 July)
    USA 2012:
    Florida + East Coast (1-24 July) | USA 2013:Hawaii (3-17 March) | 2014:Australia (9-28 March)
    Goedkoper op reis | OnePlus One 64 gb + Kenu Airframe+ voor €330

Member [TFT]Poky's schermafbeelding
    iTrader
    15 (94%)
    Kan dat niet bij de incheck zijn? Herinner mij in September dat ik na het inchecken, ff bij een medewerker van AA een paar dingen moest invullen

iTrader
    270 (100%)
    Zou kunnen zijn. Heb nog nooit met AA gevlogen. Heb je ze online gekocht? Want ik moest enkel de namen doorgeven, en een emailadres. Betaald met VISA. Meer info heb ik niet moeten geven. Dus ik zoek iemand die al met AA gevlogen heeft(en online besteld bij voorkeur).
    Als het zo is schuif ik dan liever aan bij de checkin. Ipv nu te moeten bellen naar daar met die info, om een Waal aan de lijn te krijgen die denkt NL te kunnen..

Approved 9-lifer Japser's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Kunde ni online inchecken ? En zo al u verdere gegevens geven ?

Approved 9-lifer Implar's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Ik kan mijn niet herinneren dat ik veel details moest ingeven toen ik tickets kocht (ook naar de US, ook online).
    Ik weet wel dat als ik ingelogd was, ik mijn plaatsen kon kiezen.
    Bij de check-in hebben we ook nog een beetje info moeten geven.

Ik heb zeker en vast niet gebeld

Member RCoasterB's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb al gevlogen met AA. Ik had ook niets meer dan de namen opgegeven van de reizigers. Het is zoals Poky zegt, je moet een aantal dingen invullen bij een medewerker van AA, in mijn geval tijdens het aanschuiven om in te checken .

iTrader
    270 (100%)
    Ah ok . Iemand zich al gewaagd aan die self checkin? . Maar aangezien ik toch meestal vrij vroeg ben, is het max 5 min wachten .
    Plaatsen heb ik ook al online kunnen kiezen inderdaad. Zal dan ook maar de nodige info geven bij de checkin

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Self check-in in België nog niet gebruikt. In Austin had ik niet veel keuze toen ik met JetBlue vloog, niet echt problemen mee gehad. Ik ben daar meestal wel vroeg als ik naar daar vertrek, dus 'k heb nooit echt de behoefte gehad om dat hier te riskeren.

Enige negatieve ervaring met AA was een gebrek aan dekentjes (zelfs tegen betaling) op een (gigantisch koude) vlucht van Austin naar Seattle in 2008. Eten zag er ook niet al te smakelijk uit (in vergelijking met andere maatschappijen), maar ik weiger zoiezo al te eten op een vliegtuig, dus dat was niet echt een probleem.

Approved 9-lifer Implar's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Ik heb nogmaar 1 reis met AA gedaan (Brussel - NY - Orlando en terug), en ik was toch wel tevreden
    Het eten was ook goed (naar die normen AKA: het was eetbaar).

Volgende keer vlieg ik wss opnieuw met AA

Member mr_vain's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ze hebben mij in Parijs al gedwongen (je kon niet anders meer maar er was begeleiding) zo'n self check-in te gebruiken en dat ging zeer vlot. Je moest gewoon je paspoort onder een laser houden en je registratie code invullen en alles kwam er bijna vanzelf op. Gewoon controleren dat het de juiste bestemming is en al de rest van je gegevens klopten en de tickets werden al afgedrukt.

Ik heb ook al eens gevlogen van Brussel met tussenstop in philadelphia naar Phoenix via AA en ik heb daar geen problemen mee gehad.
    Ik moet wel zeggen dat je bij Air France veel meer beenruimte hebt en het eten beter is en je meer drank krijgt maar je betaald wel veel meer.

Prijs - kwaliteit zou je niet mogen klagen van AA.

Member Squealer's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    via de US website van AA.com kan je o.a. die info invullen door in te loggen met uw naam & code van uw boeking. Je kan daar ook seats wijzigen enzo.

Wij boekten voor de 2e maal op rij via ebookers bij AA & BA, en voor de 2e maal op rij kunnen we met die vluchtgegevens niet inloggen op de Belgische website, enkel op de US website.

iTrader
    270 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squealer Bekijk bericht
    via de US website van AA.com kan je o.a. die info invullen door in te loggen met uw naam & code van uw boeking. Je kan daar ook seats wijzigen enzo.

Wij boekten voor de 2e maal op rij via ebookers bij AA & BA, en voor de 2e maal op rij kunnen we met die vluchtgegevens niet inloggen op de Belgische website, enkel op de US website.
    aha dank u. Zal ze alvast daar ook eens invullen
    Edit: ofja:

Note: This reservation cannot be changed online because it includes travel outside the United States, Puerto Rico and/or US Virgin Islands. Please contact AA Reservations for assistance.

*ESTA ook zojuist ingevuld. Moet je nog steeds die groene blaadjes invullen? Of blijft dit zo? Dacht dat het een overgangsperiode was ofzo
    Laatst gewijzigd door Frado2005; 7 mei 2010 om 20:05

iTrader
    2 (100%)
    Bij ons lukte dat, maar dunno hoe ebookers dat achter de schermen allemaal regelt met AA... Der zal niets anders opzitten dan te bellen, denk ik

En ja, ge doet best nog een balpen mee opt vliegtuig

Member 2s2k's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    moet je bij AA ook alles van drank en eten met visa betalen op het vliegtuig?

Mijn reis begon al goed, 8 uur dorst lijden

Member [TFT]Poky's schermafbeelding
    iTrader
    15 (94%)
    boven de 5 uur moeten ze eten en drinken geven zenne, dus kan moeilijk geloven dat ge 8uur niks hebt gekregen

Member LeSec's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2$t0n3d2k!|l Bekijk bericht
    moet je bij AA ook alles van drank en eten met visa betalen op het vliegtuig?

Mijn reis begon al goed, 8 uur dorst lijden
    Vorige week nog met AA gevlogen en ze aanvaarden geen cash geld meer. Enkel kaarten dus. Dus betalen met visa of consoorten is de enige optie ja.

Dat geldt trouwens enkel voor alcoholische dranken zoals wijn of voor eten op binnenlandse vluchten die ze niet standaard aanbieden.

Drank (soda, water etc..) is gewoon 'gratis' (lees in de prijs meerekenen vooraf) en komen ze op binnenlandse vluchten twee keer of meer mee rond, afhankelijk van hoe ver ge vliegt. Daarnaast kunde ook achteraan zelf nog achter drank gaan of gewoon stewardess vragen u iets te brengen, dat was ook gratis.

De self check-in is trouwens enorm eenvoudig en werkt zeer goed. Heb ik geen enkel probleem mee gehad. Ge hoeft ook nergens een ESTA nummer in te vullen, enfin wij hebben dat toch niet gedaan, volgens mij wordt dat gewoon gekoppeld aan uw paspoortnummer. Natuurlijk moet ge nog steeds de alom bekende I-94 visa waiver forms invullen per persoon en het douane formulier PER gezin.

Heb in het verleden paar keer met delta gevlogen maar afgelopen november en vorige week dan voor AA gekozen en kzie ni in waarom ik zou wijzigen. Hun prijzen zijn schappelijk, vriendelijk personeel en in de meeste gevallen goeie terminals voor connecting flights etc.. te halen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [TFT]Poky Bekijk bericht
    boven de 5 uur moeten ze eten en drinken geven zenne, dus kan moeilijk geloven dat ge 8uur niks hebt gekregen
    Verstaat ge onder 'moeten' eten geven dat ze gratis moeten eten geven want dat klopte dan bij mij toch niet. SF-NY was een dikke 5 uur vliegen, ge kreeg zoals hierboven aangehaald wel meermaals drank maar eten was tegen betaling..

iTrader
    270 (100%)
    LeSec, ook al uw extra info ingegeven via de US site van AA? En self check in genomen in zaventem? Moet ge dan met uw valies afgeven aan zo'n baggagedrop zeker?

Member LeSec's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frado2005 Bekijk bericht
    LeSec, ook al uw extra info ingegeven via de US site van AA? En self check in genomen in zaventem? Moet ge dan met uw valies afgeven aan zo'n baggagedrop zeker?
    Ja, kheb alle extra info ingegeven en dan 24u voor het vertrek gewoon online check-in gedaan thuis, tickets afgeprint en dan zo naar zaventem mee gegaan. Echter waren daar de self checkin points buiten dienst en moesten we sowieso via een balie gaan.

Int teruggaan opnieuw dezelfde routine (daar moet ge uw tickets natuurlijk in een hotel afprinten, maar bon). Daar werkte het gelukkig wel. Het is niet zo dat ge daar 'alleen' aan een balie staat. Der lopen nog steeds mensen van AA rond, pakt een stuk of 2 mensen voor 10tal balies. Ge scant gewoon uw paspoort of vult uw reservatienummer in, selecteert hoeveel bagage ge meehebt en nadien komt er één van die medewerkers langs om uw bagage te labelen (en na te kijken op overtollig gewicht) et voila.

Met die times square grap trouwens voor de eerste keer een chemische controle gehad ge voelde wel dat er nervositeit hing bij het personeel -_-

iTrader
    270 (100%)
    Ah, ik dacht dat ge die tickets ook ginder kon afdrukken? Of moet ge sowieso die online incheck doen? Maar kdenk dat ik het terug op de old fashioned way ga doen . Der staat toch nooit niveel volk te wachten .
    Btw op AA las ik dat je handbaggage een kleine rugzak mag zijn, EN handbaggage zelf van max 114cm(hoogte, breedte, lengte). Steekt dat nauw? Kheb zo'n klein valieske op wielkes. Als ik da nu meet , zit ik rond die 114 cm azo . Zullen ze wel niks van zeggen zeker. Moet het wel ook nog gepropt krijgen in die handbaggage bakken . Of een grote rugzak meedoen( jammergenoeg zit ik altijd vrij snel aan die 23 kg limiet...)

iTrader
    2 (100%)
    carry on: 114cm, 18kg, 56cm lang of 45cm breed of 25cm hoog max
    personal: 91cm, 18kg
    checked: 157cm, 23kg

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten