Weergegeven resultaten: 1 t/m 16 van 16

Discussie: New York

JuG
    JuG is offline
    Member JuG's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

New York

Ik heb in dit subforum al eens zo'n post als deze als reply gepost, maar hopelijk krijg via een nieuwe topic wat meer info.

Het is al jaren een droom van me om eens wat grote Wereldsteden te bezoeken, al ben ik op zich niet echt een vakantietype. New York is één van die steden waar iedereen wel eens geweest wil zijn & het is ook de stad die me't meest aanspreekt om als eerste te bezoeken. Het feit dat ik geen vakantietype ben (tis eigenlijk al een jaar of 8 geleden dat ik nog eens ECHT op vakantie ben geweest) komt ook omdat ik single ben & op vakantie gaan is dan niet zo evident. Indien je een vriendin hebt gaat dat allemaal vrij gemakkelijk op zich & ben je ook sneller geneigd om zo eens een trip te doen ooit. Je zou dan zeggen: "waarom niet met je vrienden?". Nu, het overgrote deel van mijn vriendengroep zit in een relatie, die doen dus liever iets als koppel lijkt me. De rest wil geen geld uitgeven aan reizen of gaat liever op vakantie naar cliché locaties zoals Spanje en dergelijke, waar ik persoonlijk niets aan blijf vinden.

Nu heb ik al een hele tijd getwijfeld om't toch eens alleen te wagen, maar het boeken komt er maar niet van wegens wat "schrik". Na wat rond zoeken op't net heb ik een 2-tal websites gevonden die ook groepsreizen organiseren, maar aangezien ik ook geen zin heb om afgezet te worden op eender welke manier wou'k hier ook eens een topic openen & misschien wat info verkrijgen van mensen die zo'n reis al ooit eens gedaan hebben.

Het komt er dus op neer dat ik héél graag wat grotere steden in't buitenland zou willen bezoeken & New York is zowat de stad die bij mij't eerst aan bod zal komen. Alleen reizen zou in principe gaan, maar in alleen zijn in zo'n grote stad is toch iets wat serieus kan tegenwerken op momenten. Ze zeggen wel: "Je zal zowiezo mensen leren kennen". Maar voor't zelfde geld is dat niet zo & dan zit je daar alleen & durf je 's avonds misschien niet goed er op uit te trekken wegens wat schrik. Mijn bedoeling is dus om mij eventueel in te schrijven voor een soort van groepsreis. Uiteindelijk zijn dat ook vreemde mensen, maar aangezien je met hetzelfde doel op reis gaat, leer je zo'n mensen op een toffere manier kennen natuurlijk.

Is er iemand die dit ooit al gedaan heeft?

Via welke organisatie heb je dit gedaan?

Is 't doenbaar of zou je't afraden?

Zijn er misschien nog andere toffe manieren om zo'n reis te doen indien je alleen bent?

Banned
    iTrader
    0
    Ik ga 5 dagen in augustus.
    via de gewone vliegtuigmaatschappij.
    wel enkele dingen die je moet doen is het land verwittigen dat je komt, hiervoor heb je en visium en reispas nodig.
    enkele hints voor de gene die gaan ; gebruik de hop on hop off bussen!

ook raad ik het vrijheidsbeeld af, het is vrij klein en niet echt de moeite.

JuG
    JuG is offline
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xingyibaji Bekijk bericht
    Ik ga 5 dagen in augustus.
    via de gewone vliegtuigmaatschappij.
    wel enkele dingen die je moet doen is het land verwittigen dat je komt, hiervoor heb je en visium en reispas nodig.
    enkele hints voor de gene die gaan ; gebruik de hop on hop off bussen!

ook raad ik het vrijheidsbeeld af, het is vrij klein en niet echt de moeite.
    Mjah, ben eerder op zoek naar mensen die al zo'n groepsreis gedaan hebben.
    Maar toch bedankt voor de info

Banned
    iTrader
    0
    ah oei sorry had alleen de vragen is snel doorgelezen ;D

Approved 9-lifer Cederzo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Voor een paar dagen hebt ge toch geen visum nodig, enkel uw reispas..

Member weirdo's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    sorry voor de off topic, maar kga geen nieuwe thread openen voor mijn (wrs al vaak gestelde) vraag:

Wie heeft er goeie ervaringen met youth hostels in Manhattan? er zijn er enorm veel maar overal staan wel evenveel goeie als slechte commentaren bij. ik zoek een betaalbare en schone hostel, zeker niet hoger gelegen dan Central Park.

Member Inspector Monkfish's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door weirdo Bekijk bericht
    sorry voor de off topic, maar kga geen nieuwe thread openen voor mijn (wrs al vaak gestelde) vraag:

Wie heeft er goeie ervaringen met youth hostels in Manhattan? er zijn er enorm veel maar overal staan wel evenveel goeie als slechte commentaren bij. ik zoek een betaalbare en schone hostel, zeker niet hoger gelegen dan Central Park.
    Ik heb dezelfde vraag, maar dan voor hotels.

Member Piejie's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Goeie ervaring met The Warwick Hotel, recht tegenover het MoMA. Aanrader.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkGamec Bekijk bericht
    Voor een paar dagen hebt ge toch geen visum nodig, enkel uw reispas..
    Als ge van plan zijt om langer dan 90 dagen te blijven hebt ge maar een visum nodig, dacht ik.

Is er iemand die dit ooit al gedaan heeft?

Via welke organisatie heb je dit gedaan?

Is 't doenbaar of zou je't afraden?

Zijn er misschien nog andere toffe manieren om zo'n reis te doen indien je alleen bent?
    Ik ken iemand die het al gedaan heeft, zonder iemand te kennen voor het vertrek. Met welke organisatie wil ik wel eens vragen als ge wilt.

Zeker doenbaar, ik wil het in de zomer van 2010 zelf ook doen, en ik zou met Jongerentravel o.i.d. gaan (ik weet niet hoe oud je bent, dus onder de 21 kan je eens jongerencatalogi raadplegen ofzo )

Of je kan zelf je reis organiseren. Zelf tickets bestellen, Youth Hostels/Hotels mailen en informeren naar prijzen, een reisschema op voorhand maken, zodat je weet wat je zeker gezien moet hebben in de periode dat je in NY bent
    (Dat heb ik zelf ook al overwogen, maar mijn voorkeur gaat momenteel toch naar een jongerenreis. Nu is het alle organisaties een keer bekijken).

Member -=2H@RD2KiLL=-'s schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    NY is een aanrader!
    Over georganiseerd reizen: sry, no clue. Ben vorig jaar met mijn vriendin geweest...

JuG
    JuG is offline
    iTrader
    2 (100%)
    Ik ben 25, dus dat zal niet meer lukken zeker? Allez ja, ik ken die voorwaarden eerlijk gezegd niet

Maar het is wel een droom van me om't eens gedaan te hebben, maar om't alleen te doen, het is een grote stap

@ Quhx: Het zou fijn zijn indien je te weten kan komen via welke organisatie dat was

Member
    iTrader
    0
    al 3x geweest naar NYC heb er familie, shop till i drop

Approved 9-lifer Tibokio's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb gehoord dat Joker.be hier een goede organisatie voor is.

JuG
    JuG is offline
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tibokio Bekijk bericht
    Ik heb gehoord dat Joker.be hier een goede organisatie voor is.
    VET!

Heb al enkele reizen zien staan & 't ziet er héél interessant uit
    Ik ga me da eens bezien om eventueel volgend jaar te doen

Member
    iTrader
    1 (100%)
    http://www.efbelgie.be/Default.aspx?bhcp=1

Staat een onderdeel tussen: Volwassenen 25+
    Maar dat is meer studeren in NY, met af en toe als afwisseling een paar uitstappen/vrije momenten (dit heeft de persoon die ik ken gedaan, en ze is er heel positief over. Je krijgt nog redelijk veel vrije momenten of kansen om NY te bezichtigen.)

JuG
    JuG is offline
    iTrader
    2 (100%)
    Mjah, studeren is niets voor mij
    Allez, ik werk al 6 jaar ondertussen & ik zou me daar niet meer in kunnen vinden eerlijk gezegd

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten