Ik heb in dit subforum al eens zo'n post als deze als reply gepost, maar hopelijk krijg via een nieuwe topic wat meer info.
Het is al jaren een droom van me om eens wat grote Wereldsteden te bezoeken, al ben ik op zich niet echt een vakantietype. New York is één van die steden waar iedereen wel eens geweest wil zijn & het is ook de stad die me't meest aanspreekt om als eerste te bezoeken. Het feit dat ik geen vakantietype ben (tis eigenlijk al een jaar of 8 geleden dat ik nog eens ECHT op vakantie ben geweest) komt ook omdat ik single ben & op vakantie gaan is dan niet zo evident. Indien je een vriendin hebt gaat dat allemaal vrij gemakkelijk op zich & ben je ook sneller geneigd om zo eens een trip te doen ooit. Je zou dan zeggen: "waarom niet met je vrienden?". Nu, het overgrote deel van mijn vriendengroep zit in een relatie, die doen dus liever iets als koppel lijkt me. De rest wil geen geld uitgeven aan reizen of gaat liever op vakantie naar cliché locaties zoals Spanje en dergelijke, waar ik persoonlijk niets aan blijf vinden.
Nu heb ik al een hele tijd getwijfeld om't toch eens alleen te wagen, maar het boeken komt er maar niet van wegens wat "schrik". Na wat rond zoeken op't net heb ik een 2-tal websites gevonden die ook groepsreizen organiseren, maar aangezien ik ook geen zin heb om afgezet te worden op eender welke manier wou'k hier ook eens een topic openen & misschien wat info verkrijgen van mensen die zo'n reis al ooit eens gedaan hebben.
Het komt er dus op neer dat ik héél graag wat grotere steden in't buitenland zou willen bezoeken & New York is zowat de stad die bij mij't eerst aan bod zal komen. Alleen reizen zou in principe gaan, maar in alleen zijn in zo'n grote stad is toch iets wat serieus kan tegenwerken op momenten. Ze zeggen wel: "Je zal zowiezo mensen leren kennen". Maar voor't zelfde geld is dat niet zo & dan zit je daar alleen & durf je 's avonds misschien niet goed er op uit te trekken wegens wat schrik. Mijn bedoeling is dus om mij eventueel in te schrijven voor een soort van groepsreis. Uiteindelijk zijn dat ook vreemde mensen, maar aangezien je met hetzelfde doel op reis gaat, leer je zo'n mensen op een toffere manier kennen natuurlijk.
Is er iemand die dit ooit al gedaan heeft?
Via welke organisatie heb je dit gedaan?
Is 't doenbaar of zou je't afraden?
Zijn er misschien nog andere toffe manieren om zo'n reis te doen indien je alleen bent?

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren

)