Is het moeilijk om met de wagen naar barcelona te rijden ?
Of kan je beter zo met een bus mee gaan ?
Is het moeilijk om met de wagen naar barcelona te rijden ?
Of kan je beter zo met een bus mee gaan ?
Als je een rijbewijs hebt of kan rijden (en liefst allebei) is dat relatief simpel.
Google maps is your friend.
Smorgens om 5 uur vertrekken en ge zijt er in de late namiddag. Rond 16 à 17 uur moet zeker lukken![]()
Weet iemand ook miss waar er ergens een grote parking is ?
Of ondergrondse parking in barcelona ?
Gewoon in u auto stappen en er naar toe rijden dat gaat volgens mij niet goed komen![]()
Volgens mij komt het voordeliger uit om met de bus (Eurolines) te gaan
In mijn ervaring zijn auto's en grote steden slechte combinatie. Ik zou eens informeren naar vluchten op Barcelona. Zal je reistijd besparen en zou je wel eens goedkoper kunnen uitkomen.
nee het is niet moeilijk, gewoon de baan volgen.
met de bus zou ik niet gaan, wel met het vliegtuig als ge alleen in barcelona zelf wilt zijn
Zeer makkelijk
Parijs, clermont-ferand, limoges, perpignan, barcelona
Wacht tot de TGV-lijn Paris-Barcelona er ligt? (2014 ofzo) =(
te zien van waar ge vertrekt, maar ik zou Parijs toch vermijden en via Luxemburg-Nancy-Dijon-Lyon-Avignon-Perpignan-Barcelona rijden![]()
hmm. ik ben naar avignon vorige week gereden via autostrade Parijs - Lyon - Avignon, duurde 7u. Terugweg om tol te vermijden via Avignon, Lyon, Dijon, Nancy, Luxemburg, Brussel, Gent, duurde 13-14u
ik heb het wel over de tolwegen daar, niet tol-vrij
Logisch da de tol-vrije route langer duurt, de maximum snelheden daar liggen pak lager (70 of 90)
Meestal 90 of 110. In dorpjes wel maar 50 en fransen houden zich daar ook geweldig goed aan.
Op de stukken route national die wij gedaan hebben zijn ging dat erg vlot vooruit en hadden we een verlies van een half uurtje ofzo. Nuja, alsge zo lang in 1 keer gaat doen (wij deden max 200tal km op een dag ofzo) neemde natuurlijk gewoon péages en rijdt ge goed door. Dan hebde wel een pak winst qua uren.
Nuja ik rij liever op route national in elk geval, leuke wegen, meer te zien langs de baan, minder slaperig![]()
Maar waarom zou je eigenlijk met de wagen gaan? Ik denk dat je met de wagen in Barca niets bent. Dus is het vliegtuig toch aanzienlijk makkelijker, sneller en waarschijnlijk zal de prijs nog niet te veel verschillen.
Mijn vriendin en ik gaan jaarlijks naar Saint Tropze of Madrid met de wagen. De reis op zicg verloopt altijd heel vlot, de enige files die je odnerweg tegenkomt zijn naar goede gewoonte op Vlaamsche wegen. In zowat elke grootstad bevinden de grote parkings zich vlak buiten het centrum.
Doe uzelf wel 1 plezier en koop u een GPS. Het is een absolute must. Of dat er nu eentje van 50 of 500€ is, veel verschil maakt het niet (ons oude toestel van 50€ was zelfs beter dan ons huidig toestel van 200€). Je kan er parkings, winkelcentra, tankstations, ... op vinden. Je neemt na het parkeren de GPS mee, je zoekt via de GPS naar bv. Museum en je krijgt er een ganse layout van alle musea bovenop.
Wissel wel voldoende van chauffeur. Ik weet het, we zijn allemaal wel ergens macho-wannabees, maar serieus; laat haar soms ook eens rijden![]()
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)