Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
    Approved 9-lifer Flipkikker's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

Road Trip England-Scotland-Wales

Hey,

In september gaan wij met enkele vrienden (2 dames en 5 heren) en 2 auto's gedurende 2 weken Groot-Brittannië (Engeland, Schotland, Wales) verkennen van Dover tot Loch Ness en terug...
    edit: 6 van de 7 hebben trouwens al hun rijbewijs, de meeste al 2-3 jaar rijervaring, zijn allen 21 jaar oud.

We hebben al een reisboekje van Capitool gekocht met heel wat bezienswaardigheden per locatie in omschreven, maar om zeker te zijn dat we niets missen vraag ik hier nog plaatsen die we zeker moeten zien, dingen we zeker moeten doen en bijkomende reistips voor zo'n road trip van een kleine 4000 km.

Overnachtingen zouden we regelen in Youth Hostels. (aangesloten bij Hostelling International)
    Tussendoor willen we niet iedere youth hostel geboekt hebben om wat speling te hebben met verblijf/rondritten per locatie, doenbaar?
    Daarbij zouden we soms ook de optie willen hebben om te kamperen aan het strand, bij een park, in de Schotse Hooglanden, doenbaar?

De route die we momenteel uitstippelen vertrekt in België tot Calais, dan met de Ferry naar Dover.
    Dover, Canterbury, London, Greenwich, Cambridge, Norwich, Nottingham, The Peak District, Sherwood, Leeds, York, Middlesbrough, Newcastle Upon Tyne, Wall of Hadrian, Northumberland National Park, Edinburgh, Loch Ness, Glasgow, Carlisle, Manchester, Liverpool, Wales, Stonehenge, Dover, ...
    (deze lijst is slechts voorlopig en bevat ook gewoon mogelijke overnachtingsplaatsen)
    Laatst gewijzigd door Flipkikker; 16 april 2009 om 18:14
    =)

Member Jeroen89's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    amaai amaai ne hele boterham, gaat wel de moeite zijn volgens mij

Member drxero's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Oxford ontbreekt

Member Bluto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Toch niet onderschatten. GB is natuurlijk niet zo heel groot, maar je wil precies wel heel veel zien in twee weken.

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ty_00n Bekijk bericht
    Toch niet onderschatten. GB is natuurlijk niet zo heel groot, maar je wil precies wel heel veel zien in twee weken.
    Voorstellen ter verbetering of dingen waar we dan beter op letten tijdens het plannen? Dingen die we mss beter schrappen?
    Ik besef ook dat we niet alles diepgaand kunnen doen, we nemen ook wat marge in aantal dagen dat we zullen plannen van 14 tot 17 dagen mss...

Member Bluto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mss toch wat zaken schrappen. Ik zie dat er een aantal van die grote industriesteden in je planning staan, zoals Leeds en Manchester. Ik kan mij vergissen, maar ik denk dat daar niet zo heel veel te zien is. Als je echt eens zo'n industriestad wil gezien hebben volstaat Glasgow mss.
    En wat wil je in Wales precies gaan doen? Er is daar alzoveel te doen en te zien dat je er zeker een paar dagen van je reis kan blijven. Dan blijft er natuurlijk weer minder tijd over voor de rest.

iTrader
    3 (100%)
    We zitten met de route nu eigenlijk ongeveer tot in schotland, van de terugkeerroute langs de andere kant hebben we eigenlijk nog niet echt een idee, moeten we nog es voor samenkomen...

Wales leek mij persoonlijk vooral interessant voor de natuur en het landschap, dus het kan voldoende zijn om er door te rijden, paar stops langs de weg en terug verder...

iTrader
    3 (100%)
    Nog es omhoogschoppen se

De reisroute is vastgelegd en kun je hier bezichtigen:
    route

Nu hebben we nog een parkeerprobleem bij de grote steden.

Zoals je ziet passeren we in London, Edinburgh, Glasgow, Manchester,...

Bij Londen zouden we een jeugdherberg in de stad zelf willen nemen, maar dan moeten we auto nog ergens kwijt kunnen voor 2dagen-3 nachten.
    Rijden we het centrum binnen of zetten we de auto ergens op een parking buiten Londen, om dan het openbaar vervoer te nemen tot aan de hostel?

Zelfde bij Manchester, Edinburgh, Glasgow,... Zullen we daar ook zo'n parkeerprobleem hebben?

Wat zou de prijs zijn van parkeren in het centrum (of de haalbaarheid om de auto ergens relatief veilig te kunnen zetten) ?

Member Alcoholic Punk's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ook rekening houden dat je voor Londen een extra tax betaald als je er met de auto wil rijden. Wel geen idee van de prijs hiervoor.

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alcoholic Punk Bekijk bericht
    Ook rekening houden dat je voor Londen een extra tax betaald als je er met de auto wil rijden. Wel geen idee van de prijs hiervoor.
    £8 dachtk, verwaarloosbaar bedrag in principe...
    Hebben vooral de zekerheid nodig dat we parking hebben waar we lang kunnen staan zonder der naar om te zien...

Approved 9-lifer scheersje's schermafbeelding
    iTrader
    11 (92%)
    Toevallig, lijkt bijna juist op de reis die ik twee jaar geleden heb gedaan, ik heb toen ook Oxford bezocht, moet ge ook is doen.

Ge kunt ook proberen te kamperen ergens dicht bij het meer van Loch Ness, da's wel interessant denk ik.

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scheersje Bekijk bericht
    Toevallig, lijkt bijna juist op de reis die ik twee jaar geleden heb gedaan, ik heb toen ook Oxford bezocht, moet ge ook is doen.

Ge kunt ook proberen te kamperen ergens dicht bij het meer van Loch Ness, da's wel interessant denk ik.
    Check

en...

Check

Hebben keuze "moeten" maken tussen Cambridge en Oxford, en uiteindelijk voor deze laatste gegaan. Kamperen bij Loch Ness en in de Schotse Hooglanden was sowieso al het plan, in Wales zullen we ook een keer ons tentje opslaan

Heb je nog aandachtspunten voor ons die je je herinnert van je reis 2 jaar geleden?

Approved 9-lifer Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    wel een coole reis eigelek. roadtrip waar veel te zien is denk ik ^^ hoeveel km is da ongeveer? 2500 ofzo?

Member Matt.'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    2900, staat op de jpg.
    Ziet er inderdaad coole reis uit. Wil 'k ook nog eens doen van m'n leven.

Approved 9-lifer Mr. Humphries's schermafbeelding
    iTrader
    16 (94%)
    Ik ben overal al minstens 1 keer geweest. Schotland 2 keer, Engeland niet meer te tellen.
    Ik zou je aanraden om voor je schotland binnenrijdt eens te stoppen in het lake district. Daarna kan je doorreizen naar Glasgow. Wat wij daar gedaan hebben, is gelogeerd in een Travel inn in Bearsden (iets erboven) en dan de bus genomen naar de stad zelf. Verder kan je dan trekken naar fort william via loch lommond. Steden als carlisle en leeds zou ik gewoon laten voor wat ze zijn, er is er niet veel te zien. Edinburgh zou ik zeker doen en ook een tijdje blijven als ik jullie was. Glasgow ook. Inverness niet, Loch Ness is ook niet echt de moeite, maarja leuk als je er geweest bent natuurlijk (is het grootste meer in Schotland). In fort William kan je mooie wandelingen maken naar de Ben Nevis e.d. (hoogste berg in GB). Voor meer info of foto's mag je me altijd eens mailen of pm'en hoor, ik heb er genoeg info over.
    www.servicepointturnhout.be voor reclame en beletteringen

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten