Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 54
    Member
    iTrader
    1 (100%)

Reisje San Francisco

Ik trek in mei een weekje met mn vriendin naar San Francisco. Is de eerste deftige reis die ik maak (heb nog nooit gevlogen en al ) en ik weet niet zo goed waar ik me aan moet verwachten.

Online wel al paar interessante weetjes gevonden, maar bijvoorbeeld het aantal dollars dat ik moet meenemen.. zou'k geen flauw idee van hebben. Ik heb ook enkel een brommerrijbewijs dus zouden enkele dagen een brommertje willen huren (of dit legaal is is een andere vraag natuurlijk..). Als die niet kan zijn we volledig afhankelijk van het openbaar vervoer, waar ik ook geen idee van heb hoeveel dat ongeveer kost.

Komt erop neer dat ik zoveel mogelijk tips kan gebruiken eigelijk.

Thanks!

Approved 9-lifer shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    hou vooral rekening met het feit dat ze in amerika fooien verwachten, dat is hun cultuur daar en ge kunt moeilijk zeggen "foert" want dan kan je er wel worden op aangesproken...

Brommerijbewijs uit belgië is daar ook geldig geen probleem.

Ik weet niet wat je in San Fran allemaal gaat doen maar ik zou toch een 300 dollar meepakken voor meer kan je desnoods nog naar de bankautomaat of met de visa (als ge dat hebt)

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Zijn van plan om daar de bekendste plaatsjes te bezoek. Verder zou ik ook graag eens één of andere typisch Amerikaanse sport gaan bekijken.

Zo wat de normale dingetjes maar niet echt overdreven (geen daguitstap nr LA fzo bv).

Banned SweetEmmaRose's schermafbeelding
    Antwerp, Belgium / Louisville, Kentucky, US
    iTrader
    8 (100%)
    Ge kunt naar een baseball game gaan. kdenk wel da ge die op voorhand wilt bestelle though.
    Aantal dollar, ja das moeilijk, hebt ge een visa? zo wel pakt ge een klein bedrag aan dollar mee en gebruikt ge die visa best overal.
    zo ni dan moet ge planne wa ge welke dag gaat doen hoeveel eten, uitstappen etc. (checkt wa websites voor prijzen, dennys, wendys, white castle, kveronderstel da ge de typische eettenten wilt proberen)
    Wa daar te doen is da moet ge maar googlen

Member BiZi's schermafbeelding
    iTrader
    529 (100%)
    * Alcatraz !!! neem de full tour ! boot trip + effectief wandelen door het gevang

* Neem zeker de toer van het baseball stadium. Zeer boeiend !! Voor een effectieve match, zou ik eerder voor een andere sport opteren.

* Fisherman's Warf is wel ok, geniet van de fried shrimp ! (je zal er ook een héél vet collector winkeltje tegenkomen, gesigneerde movie star shit etc.)

* Chines buurt is een enorme teleurstelling

* Japanese Garden is wel ok

* Genoeg winkel om u een dag mee bezig te houden

Ik moet eerlijk gezegd wel zeggen, dat een weekje San Fran mss iets wel te veel is. Ik heb er vorig jaar 3/4 dagen gespendeerd en dat was ruim voldoende. Desalniettemin een zeer knappe stad !

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Heb geen Visa. En die eettenten, zeker weten lol. Heb trouwens altijd aangenomen dat restaurants en dergelijke (eten in het algemeen) daar wat goedkoper is, klopt dit eigelijk?

iTrader
    8 (100%)
    Ja zeker wel, een vrij chic restaurant zal ongeveer 10-15$ zijn. Drinken wordt altijd automatisch hervuld als ge uw glas bijna leeghebt Water is altijd gratis.
    Al die fastfoodtenten, hangt een beetje af van hoeveel ge eet natuurlijkk, normale burger zal 2-3$ zijn

iTrader
    8 (100%)
    Kzou toch aanrade van een visa te bestellen bij uw bank als da mogelijk is (alleen voor de reis, direct erna cancelen is mogelijk). Iedereen betaalt daar met kaarten, cash is echt irritant

Approved 9-lifer maxdevis's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    inderdaad
    en visa is op uw leeftijd bij de meeste banken gratis.

Member jazicher's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Visa hebde der echt wel nodig, is ook superhandig.
    Hoe oud ben je? Dit kan gevolgen hebben voor de huurprijs van je brommer. Moet je geen internationaal rijbewijs aanschaffen voor een brommer ginder (voor een auto heb je dit nodig).

Verder vind ik SF één van de leukste en mooiste steden op aarde. Naar Amerikaanse normen is het openbaar vervoer daar vrij deftig. Er rijden veel trams rond en de cable car moet je eens gedaan hebben. Je kan een dagkaart kopen voor de cable car, dan kunde onbeperkt op en af stappen. Al bij al nog een vrij "compacte" stad ook (mede mogelijk dankzij openbaar vervoer). Wel je kuiten trainen
    XBOX LIVE : jazicher
    ☻/ This is Muhammad.
    /▌  Copy and paste him
    / \ so as to commit horrible blasphemy!

Approved 9-lifer BuBbA's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SweetEmmaRose Bekijk bericht
    Ja zeker wel, een vrij chic restaurant zal ongeveer 10-15$ zijn. Drinken wordt altijd automatisch hervuld als ge uw glas bijna leeghebt Water is altijd gratis.
    Al die fastfoodtenten, hangt een beetje af van hoeveel ge eet natuurlijkk, normale burger zal 2-3$ zijn
    Omg, als da zo goedkoop is ga ik mijneige daar weer volvreten hé.

Approved 9-lifer Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    gè ga 5kg bijkome bubba

Approved 9-lifer BuBbA's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Die 5kg zalt ook ni maken.

iTrader
    14 (100%)
    da's wor we zullen da amper zien denkik

Member Margeitje's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik vond ook da ge SF op 3-4 dagen wel gezien kon hebben, maar voor die andere dagen kunt ge bijvoorbeeld een tourke naar de wijngaarden doen (Napa Valley enzo), dat wordt daar ook overal aangeboden in hostels/hotels. (das een dagtripje)
    In ieder geval, voort vervoer u inderdaad geen zorgen maken, openbaar vervoer is daar best deftig en te voet kunt ge ook veel dingen doen ^^

edit: als ge vroeger naar Full House hebt gekeken: zeker naar Alamo Square gaan (daar staan die huizekes da in de begingeneriek voorkomen ) en naar Lombard Street (daar komen ze afgefietst) "the crookedest street"

iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BuBbA Bekijk bericht
    Omg, als da zo goedkoop is ga ik mijneige daar weer volvreten hé.
    Ja idd, alleen gaat uwe maag der wel vanaf zien 2 taco's 1$ enzo

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Margeitje Bekijk bericht
    als ge vroeger naar Full House hebt gekeken: zeker naar Alamo Square gaan (daar staan die huizekes da in de begingeneriek voorkomen ) en naar Lombard Street (daar komen ze afgefietst) "the crookedest street"
    Stonden idd al op mn verlanglijstje. ;p
    En ga mij voor de leut eens deftig wegen voor en na.. Ben zéker van plan zoveel mogelijk typisch Amerikaanse kost naar binnen te spelen. (kan ook wel met mn 66kilo ;p)

Ben trouwens 22 dan en heb sinds mn 16de een A3-rijbewijs.

Approved 9-lifer Delirium's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Ah SF Zoals velen hier zeggen: "Leuke stad"
    Ik ben er vorig jaar 10 dagen geweest.

De meeste interessante dingen zijn hier al gezegd:
    - Fisherman's wharf
    - Alamo square
    - Alcatraz (zeker doen)
    - Lombard street
    - Japanese garden
    - Napa Valley

Op Twin Peaks heb je een prachtig overzicht van de ganse stad, dat is ook wel de moeite.
    Beetje sightseeing: Castro district (de Holebi buurt van SF ), town hall is wel indrukwekkend, de zoo en niet te vergeten de golden gate bridge eens afwandelen

Het baseball stadion is ook niet echt ver van het centrum, dus met de taxi valt dat wel mee (wij hebben het zelfs te voet gedaan).

Moest je nog vragen hebben, mag je ook altijd eens een PM sturen, ik kan nog altijd wel een paar adreskes geven waar ik gaan eten ben en het wel de moeite was.

iTrader
    14 (100%)
    pm mij maar eens wa adreskes door dan voor eetgelegenheden die ni te duur zijn maar toch cava

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Yeh stuur maar door die handel.

Bedankt voor al het advies tot hiertoe trouwens!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten