|
||||||
| Cultuur & Reizen - Dromen van verre landen of wegdromen bij een goed boek? Alles over reizen en cultuur vind je hier! |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Discussie waarderen |
|
|
#1 | ||||
|
Citytrip Parijs
Beste mensen
- Iemand ervaring met een citytrip naar Parijs? - Enkele hotelletjes die aan te raden zijn enzo? - Bezienswaardigen ( buiten de eifeltoren etc .. )? - Ervaring met touroperators? merci ![]() |
||||
|
|||||
|
|
#3 (permalink) | ||||
|
Wij zijn low-low-low-budget eens geweest.
We zijn toen in een Etap-Hotel blijven slapen+ontbijt Het wordt niet veel goedkoper denk ik.Een paar dingen die me te binnen schieten: Notre Damme, Sacré coeur, Louvre, Paleis v. versailles, Quartier Latin(daar moet je gaan eten hmmm) |
||||
|
|||||
|
|
#4 (permalink) | ||||
|
Een citytrip naar Parijs nooit gedaan, maar heb er wel een half jaar gewoond, dus ik kan mss wel enkele bezienswaardigheden geven!
- Mijn favoriet: de buurt van de Sacré Coeur met zijn gezellige straatjes, restaurantjes, kunstenaars (op place du tertre), muzikanten en een fenomenaal zicht over Parijs: geweldig! - Quartier Latin: enorm levendige buurt vlakbij de seine en de Notre Dame (ten zuiden van ile de la Cité). Ook heel veel buitenlandse restaurantjes. Voor mij is dit hét centrum van Parijs, samen met de buurt van les Halles (ten noorden van ile de la Cité) - Les Champs-Elysées met de Arc de Triomph. En dan niet zozeer voor de arc, maar wel voor les Champs-Elysées. Al was het maar om eens bij de Louis Vuitton binnen te gaan en bij Starbucks een koffie te gaan drinken ![]() - La Défense: ligt iets buiten het centrum, maar zeer goed bereikbaar. Soort van zakencentrum (heel veel hoge gebouwen), met een gigantische arc (zoals Arc de Triomph maar dan groter). Ook heel groot winkelcentrum "Quatre Temps". - Als je Parijs van heel hoog wil bekijken: de Tour Montparnasse: de hoogste toren (nu toch nog) van Parijs met fantastisch 360° zicht! - Natuurlijk niet te vergeten: het Louvre. Goed als het een regenachtige dag is. Maar vergis je niet, het Louvre helemaal bezoeken op 1 dag is moeilijk. Je zal een selectie moeten maken. - Eventueel ook bij slecht weer: Galeries La Fayette. Grote winkelgalerij! - Leuk als je houdt van decadentie: Rue Royal en Place de la Madeleine. Hier vind je trouwens ook een winkel van La Durée, met de beste (en wrs ook duurste) macarons van Parijs. (En btw: macarons zijn geen kokosrotsjes in Frankrijk) - Bij heel mooi en warm weer (dus enkel als je id zomer gaat): Bois de Boulogne. Mooi en groot park, tof om te picknicken of om bootje te varen. Voila, als ik op nog tips kom, zal ik ze zeker posten, of als je info over iets specifiek wil, laat maar weten!
Laatst gewijzigd door TweaKeR; 5 februari 2009 om 18:56 |
||||
|
|||||
|
|
#5 (permalink) | ||||
|
Iets wat weinigen zien in Parijs: les catacombes. Ondergrondse begraafplaatsen.
Wouden vorig jaar dat bezoeken, maar was toen gesloten in de winter... Sacre coeur vind ik nog veruit het gezelligst, maar omgeving seine-eifeltoren-champselysee is ook mooi als het donker is, zeker eens doen! |
||||
|
|||||
|
|
#6 (permalink) | ||||
|
ik ben een week geleden geweest naar parijs. Wat een mooie stad! Louvre vond ik indrukwekkend hoewel ik totaal niet van kunst hou. Het is de eerste keer dat ik kon genieten van schilderijen :P. Chez Leon is een restaurant van een Brusselaar. Je kunt er voor 12 euro mosselen krijgen met frieten zoveel dat je wilt! en ze waren nog lekker ook
![]() |
||||
|
|||||
|
|
#7 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Het enige wat je ziet zijn donkere, vochtige gangen met hopen en hopen menselijke beenderen opgestapeld aan de zijkanten. Word je niet bepaald opgewekt van ![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#8 (permalink) | |||||
|
Citaat:
|
|||||
|
||||||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|