Pagina 242 van 251 EersteEerste ... 142192232238239240241242243244245246 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.821 t/m 4.840 van 5001

Discussie: Het grote USA-topic

Approved 9-lifer d_rise's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    ah echt, dan is het waarschijnlijk gewoon een probleem met de website van connections. Dan zal ik straks nog is zien

Member jensvv's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Net een mail gekregen van Brussels Airlines en dacht meteen aan dit topic. Sommigen zullen dit wellicht al gezien hebben, maar in juni kosten de vluchten 400 euro H/T.

New York City

http://quicktrip.brusselsairlines.co...5-4F87A32993FE

Crew Member Sphinkx's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Vluchten zullen wel snel uitverkocht zijn zeker...

Member Sneakytje's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weet iemand wat 'document number' is als je bij jet airways vliegtuigtickets wilt boeken?
    Is dat je rijksregisternummer ofzo? Paspoort heb ik nu nog niet, dat heb je toch bij booking nog niet nodig?

Approved 9-lifer Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    omg gewoon 400€ rond voor een weekske NY. als ik geen vriendin had zou'k het geweten hebben. krijg mega goesting om te boeke

iTrader
    36 (100%)
    Voor de vlucht... Eens daar ga je minstens nog eens hetzelfde opdoen hoor. Maar is idd verleidelijk.

iTrader
    14 (100%)
    idd ma NY is gewoon geweldig. kdenk dat ik stipt 7 maand terug gereed stond me menne koffer om nog een nachtje te maffe voor dat ik na daar ging ma ik wil nu al terug

iTrader
    36 (100%)
    Nog niet geweest. Maar zou wel eens weekje of verlengd weekend naar daar willen gaan. 400 is een goeie prijs en Juni is volgens mij ook een heel mooie periode.

Maar momenteel is er een dure dollar en die stijgt nog ook. Dus is een optie voor later voor mij. Ga nu liever naar landen die minder dollar georiënteerd zijn.

iTrader
    14 (100%)
    idd.. ik zat er dus eind mei tot begin juni en was een zalige periode 25-30° elke dag mja tegenwoordig kunt ge daar ni meer echt op verder gaan ^^

feit is wel ja dat de dollar het ni echt geweldig doet... nuja, wsl pas in 2013 terug de plas over

Approved 9-lifer Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    272 (100%)
    400 euro idd mooie prijs voor die periode, maar mijn vlucht ligt al vast . Wie weet hoe de dollar tegen dan staat hé, kan beide kanten uitgaan nog

Member tomh's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Afiscaliteit Bekijk bericht
    Ik en een paar vrienden zouden graag in de zomervakantie naar de VS gaan maar we zitten in een discussie. Ik zou graag naar NY willen gaan, de andere naar Miami en nog anderen naar LA en SF... Welke stad is eigenlijk het meest geschikte als je voor de eerste keer naar de VS vliegt? Help!
    Ben nog niet in Miami geweest maar heb me laten vertellen dat daar niet echt veel te beleven valt. Er zullen mensen zijn die dit helemaal anders zullen zien natuurlijk...

Ben wel in LA,SF en NYC geweest. Zowel LA als SF kon niet tippen aan NYC, daarom dat ik ook terug ga naar NYC in 2012.
    LA is ontzettend groot en de leuke buurten zijn (naar mijn mening) Santa Monica en West Hollywood. Zonder auto te huren zou ik daar niet nog eens naartoe gaan. Openbaar vervoer viel bij ons wel mee maar duurde soms 45minuten vooraleer we een verbinding hadden (Hollywood > Venice)
    We zijn uit "ellende" de voorlaatste dag dus gewoon naar Las Vegas vertrokken en 's anderendaags terug naar LA om dan even koffers te halen voor door naar SF te vliegen.
    SF viel al beter mee, veel compacter, leuke fietstour gedaan, alcatraz, kabeltram, leuke restaurantjes, …*

Al bij al vond ik Las Vegas nog het leukste van de hele vakantie. Dik hotel, goedkope en toch goede restaurants, beetje kunnen gokken. (Ik was eerst niet echt onder de indruk over LV, wat hotels en blabla, daarom dat we dat ook niet mee hebben geboekt in het begin maar pas de avond op voorhand in LA beslist hadden om te gaan) Het was ook deftig weer in Las Vegas, rond de 36° terwijl het in LA vaak bewolkt was, maar toch rond de 20°. In SF is het vaak wat frisser, veel winden enzo.

New York was echt wat ik ervan verwachtte, super coole buurten (SoHo, Meatpacking,…) Leuke musea (MoMa, Met, Museum of Sex,…) op elke hoek een hotdog kar voor een snelle hap tussendoor. Parken zijn er ook genoeg, Madison Sq, Central, Union Sq, … waar je altijd op een bankje even kan genieten of als het zomer is zelfs op het gras kan gaan liggen ook al staan er bordjes dat je dit niet mag doen. Openbaar vervoer is hier ook geweldig, metro stopt overal waar belangrijke dingen zijn, … Rijd zelfs naar Coney Island (wat ik zeker zou aanraden)
    Hier kan je wel een City Pass of New York Pass kopen als je van plan bent om veel attracties te doen en wat geld wilt uitsparen.
    --

Voor te overnachten kan je hotels, hostels of gewoon een appartement huren via airbnb wat al eens goedkoper kan uitkomen als je met vrienden gaat
    (Hostels zou ik wel een goed pakken want ze zijn in het verleden vaker binnengevallen bij verschillenden en die konden de boel direct sluiten > Gasten op straat)

edit:
    hier mss nog een oude post die je wat kan helpen ivm NYC
    http://www.9lives.be/forum/cultuur-r...l#post13611395

Member Kielse's schermafbeelding
    iTrader
    1 (67%)
    Wat kan je best doen als je dollars aanvraagt? Op voorhand bij de bank of op het vliegveld aan zo'n ATM machine?
    Ik weet dat de bank vaak lagere wisselkoersen hanteert dus misschien is het daarom voordeliger om pas in Amerika dollars af te halen?

iTrader
    272 (100%)
    Als je ze in Amerika afhaalt is het gewoon de credit card maatschappij die u een lage koers zal aansmeren. Vorige week hotel geboekt met visa: 1,30 was de koers toen, maar op de factuur stond er 1,28. Dus het maakt nietveel uit of je het nu bij de bank haalt of later in een ATM

iTrader
    36 (100%)
    Als je het via ATM doet moet je dat met je credit card doen. Op diezelfde CC moet je nadien ook je hotels/eten/auto/benzine/... betalen. Dus ik zou hier reeds wat dollars afhalen zodat je niet te snel tegen je limiet aanloopt. Behalve als je een hoge limiet hebt natuurlijk...

Maar als je bv nu dollars afhaalt om in Maart op reis te gaan spreid je wel een beetje de kosten van je reis over verschillende maanden.

iTrader
    14 (100%)
    Het gevaar kan ook zijn da den dollar ineens massas stijgt tov die periode al zie i da nu eerder niet snel gebeuren ^^

iTrader
    0
    Bepaalde banken rekenen ook €2,5 of €5 per keer dat je afhaalt bij ATM.

iTrader
    36 (100%)
    Dat ga je idd altijd hebben...

Cash meenemen en omruilen kan je ook altijd doen. Maar daar verlies je uiteraard ook op.

iTrader
    272 (100%)
    hostels in new york worden er blijkbaar toch niet goedkoper op :/ Die broadway hotel n hostel is vrijwel verdubbeld in prijs al. Nu 420$ voor 3 nachten, terwijl ik in zomer 2010 daarvoor nog 6 nachten voor kreeg. En da's dan nog met een shared bathroom. Iemand anders die iets anders weet? Shared bathroom mag, maar wel private kamer.
    Maar kdenk niet dat ik iets veel beters zal vinden

Member Kielse's schermafbeelding
    iTrader
    1 (67%)
    Met VISA komt er bij iedere afhaling 5€ bij + vast percentage. Misschien gewoon bij aankopen in de winkel vragen of ze je voor een extra bedrag willen aanrekenen in ruil voor cash geld?
    Het probleem is dat ik 5 maanden in de VS zal zitten dus de rekening zal snel oplopen aan een ATM kantoor. Misschien dat ik dan best eens hoor voor een rekening bij een Amerikaanse bank.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frado2005 Bekijk bericht
    hostels in new york worden er blijkbaar toch niet goedkoper op :/ Die broadway hotel n hostel is vrijwel verdubbeld in prijs al. Nu 420$ voor 3 nachten, terwijl ik in zomer 2010 daarvoor nog 6 nachten voor kreeg. En da's dan nog met een shared bathroom. Iemand anders die iets anders weet? Shared bathroom mag, maar wel private kamer.
    Maar kdenk niet dat ik iets veel beters zal vinden
    Natuurlijk, veel hostels zie je ook niet meer staan op hostelbookers.com van in New York (allez, toch niet veel goede) maar die dan wel overblijven kunnen de prijs opvoeren Misschien kan je eens kijken voor Lofts Hostel in Brooklyn, maar die is wel vaak volgeboekt.

Das ineens ook de reden waarom ik ben overgestapt naar AirBnB

LinkBacks (?)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten