Pagina 190 van 251 EersteEerste ... 90140180186187188189190191192193194200240 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.781 t/m 3.800 van 5001

Discussie: Het grote USA-topic

Member BiZi's schermafbeelding
    iTrader
    529 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squealer Bekijk bericht
    Sinds gisteren terug uit Hawaii In totaal 29u nonstop wakker geweest
    Geen problemen met de vluchten maar wel 2 keer ferm chanse gehad lol.
    Blijkbaar is die vulkaan in Ijsland uitgebarst toen we net onder Groenland door vlogen op de heenreis. Net gemist dus
    En nu terug net voor een of andere staking van de bagageafhandelaar op Zaventem

Hawaii was zeer de moeite en vond ik misschien wel de beste usa reis van allemaal. Zeer gevarieerde omgevingen, minder lange rij-afstanden dan in de rest van de USA, draaglijkere temperaturen, en regelmatige deugdoende regen. Een zwoele 30 graden is nog altijd veel beter dan een kurkdroge hete 40-45 graden in de woestijnen van zuidwest USA.
    De westelijke kanten van de eilanden zijn droog en meestal weinig begroeid, terwijl de andere kanten tropische begroeiing hebben. Er is altijd wel wind (soms extreem) en als je wil kan je altijd naar bergtoppen rijden waar het gemakkelijk -8C gevoelstemperatuur kan zijn
    Verwacht wel geen constante zon, maar regelmatig bewolking en zelfs buien. Op Oahu was er zelfs een flashflood warning door tropische onweders. (Daar de eerste dag geen zon gezien en op de 2e avond 3u aan een stuk om de 5 seconden bliksemflitsen gezien. Awesome Programma's op TV werden hiervoor zelfs efkes onderbroken door zo'n scary end-of-the-world geluid. Beetje zoals dees Youtube - Tsunami Scare - Hilo, Hawaii - February 27,2010 (Part 1/3) )

Maw, recommended voor wie van USA en rondreizen houdt (of gewoon een extreem dure strandvakantie wil )
    Foto's volgen, alsek door men 4000 RAW's ben geraakt
    Video volgt als de video van USA 2010 is afgeraakt
    Nice! Ik vertrek zeer binnekort naar Oahu & Big Island! Heb al een paar super tripkes geboekt.

O.a. Movie & Lost set tour met nen Hummer & private guide

Zijn jullie ook over London gevlogen, richting LA en zo naar Honolulu? Ik ben eigenlijk niet happig op al die overstappen, maar dit was de beste optie die we konden vinden... Fingers crossed alvast dat bagage etc. goed zal volgen.

Als ge nog tips hebt over bepaalde beaches / tours die we zeker moeten doen, graag PM!

Thx

Member Eagle`'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Decade Bekijk bericht
    http://www.dvlottery.state.gov/

Das kut, had er hier niet iemand een GC gewonnen?
    ja ...

beslissing van de DOS is ondertussen onder investigation trouwens

Member edraket's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    efkes mes terug in de wonde veur den egge

gevoelens gekwetst!!!!!!!

Member Eagle`'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    nieje ik hang ni rap het wijf uit, egge is emotieloos !

Member Squealer's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BiZi Bekijk bericht
    Nice! Ik vertrek zeer binnekort naar Oahu & Big Island! Heb al een paar super tripkes geboekt.

O.a. Movie & Lost set tour met nen Hummer & private guide

Zijn jullie ook over London gevlogen, richting LA en zo naar Honolulu? Ik ben eigenlijk niet happig op al die overstappen, maar dit was de beste optie die we konden vinden... Fingers crossed alvast dat bagage etc. goed zal volgen.

Als ge nog tips hebt over bepaalde beaches / tours die we zeker moeten doen, graag PM!

Thx
    Inderdaad via LHR & LAX. Ik haat lang vliegen en veel overstappen, maar als je naar Hawaii wil, kan je niet anders

Tips voor beaches... Er zijn er teveel om op te sommen Oahu Beaches
    Op Big Island raad ik iig Punaluu Black Sand Beach aan (kom je tegen op weg van/naar Volcanoes NP), waar je als je geluk hebt ook Green Sea Turtles zal zien.

Qua tours: wij hebben er 3 gedaan. 1 heli tour over west Maui & east Molokai en 1 over Kauai, beide met Blue Hawaiian en absolute aanraders. Daarnaast een 2 hour ATV tour door Kualoa Ranch. Met de hummer moet ook wel tof zijn en je krijgt er wss meer info, maar we wilden eens iets actievers Zaligste was de gigantische regenbui die uitbrak terwijl ge daar met uw tshirtje aan door de schoonste omgeving die ge u maar kunt inbeelden rond rijdt, en plots bv de stelling van Jughead uit Lost ziet passeren aan uw linkerkant

Je kan ook een tour boeken voor de Mauna Kea Summit sunset, maar daar zijn we gewoon zelf naartoe gereden. (Dress warmly. Kon met moeite nog men camera bedienen. En zie dat uw ruiten gekuist zijn, of ge ziet geen kloten als ge 's avonds tegen de zon omhoog rijdt.) Achteraf kan je nog stargazing doen in het visitor center.

Btw: elk eiland heeft wel iets dat het uniek maakt. Big Island bv de vulkanische activiteit, Oahu bv Honolulu & Waikiki Beach, en de drukte, maar als ik eerlijk mag zijn, vond ik Maui & Kauai het mooist
    Laatst gewijzigd door Squealer; 9 juni 2011 om 20:53

Member Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    21
    En welke kant ga je volgend jaar uit, Squealer? Ik ben alvast benieuwd naar de foto's.

Member BiZi's schermafbeelding
    iTrader
    529 (100%)
    Thx for tips squealer! Looking forward to it...

Member Duffman-'s schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Voor zij die naar Hawaii gaan:
    Videozone

Niet dat ge er iets van gaat merken waarschijnlijk maar dan wete over wa praten met de locals.
    Laatst gewijzigd door Duffman-; 10 juni 2011 om 23:51

DW
    DW is offline
    Member DW's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duffman- Bekijk bericht
    Voor zij die naar Hawai gaan:
    Videozone

Niet dat ge er iets van gaat merken waarschijnlijk maar dan wete over wa praten met de locals.
    Impressive Ik ga naar Oahu dus zal der wel niets van merken... Dachten wel misschien een interisland uitstap te maken, misschien toch wel rekening mee houden... thanks!

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Ondertussen al een dikke week in de VS, en na het vriendenbezoek is de roadtrip begonnen. Voor zij die interesse hebben, volg mij op @dirkvandenbergh voor wa silly commentaar en foto's. Yosemite in deze tijd van het jaar is awesome btw!

Member Squealer's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duffman- Bekijk bericht
    Voor zij die naar Hawaii gaan:
    Videozone

"Op sommige plaatsen heeft het water een temperatuur van 1.100 graden Celsius."
    Wait whut? Water? Daar is geen water. En dat lava meer is er altijd al geweest, nu wordt het gewoon gevoed door een andere/extra bron. USGS website vermeldt ook weinig schokkends hoor: http://volcanoes.usgs.gov/hvo/activi...aueastatus.php

Member Duffman-'s schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driekes Bekijk bericht
    Ondertussen al een dikke week in de VS, en na het vriendenbezoek is de roadtrip begonnen. Voor zij die interesse hebben, volg mij op @dirkvandenbergh voor wa silly commentaar en foto's. Yosemite in deze tijd van het jaar is awesome btw!
    Tips zijn altijd welkom van die omgeving! Ik ga midden september ook een 15-tal dagen roadtrippen en we vertrekken vanuit LA dus Yosemite zal er zeker van komen!
    Hopelijk is het midden-eind september ook nog steeds de moeite in Yosemite. Heb wel gehoord dat de watervallen dan iets minder indrukwekkend zijn.

Member tomh's schermafbeelding
    iTrader
    0
    yo, angezien er veel hostels in nyc toe zijn, wa zijn goei websites om zo appartementen te huren voor een week of twee?
    thnx

Crew Member wireke's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomh Bekijk bericht
    yo, angezien er veel hostels in nyc toe zijn, wa zijn goei websites om zo appartementen te huren voor een week of twee?
    thnx
    Vacation rentals, private rooms, sublets by the night - Accommodations on Airbnb

Member Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    21
    Wat praktische vragen rond luchthavens:

- Hoe lang duurt de controle bij aankomst? Ik kom om 16.10 (5 Jul.) aan in San Francisco, maar zou begot niet weten hoeveel tijd ik er verspil.
    - Ik neem een binnenlandse vlucht van SF naar SD, heeft iemand daar ervaringen mee? Hoe lang op voorhand zou ik daar moeten zijn? Lange controles?
    - En hoelang zou ik op voorhand moeten zijn voor de terugvlucht? Ik vlieg met Air France heen en weer naar de VS. Twee uur?

Approved 9-lifer Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    270 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht

- Hoe lang duurt de controle bij aankomst? Ik kom om 16.10 (5 Jul.) aan in San Francisco, maar zou begot niet weten hoeveel tijd ik er verspil.
    - Ik neem een binnenlandse vlucht van SF naar SD, heeft iemand daar ervaringen mee? Hoe lang op voorhand zou ik daar moeten zijn? Lange controles?
    - En hoelang zou ik op voorhand moeten zijn voor de terugvlucht? Ik vlieg met Air France heen en weer naar de VS. Twee uur?
    -Als je wat snel door de controles raakt(maw snel uit het vliegtuig stappen), moet je gewoon nog op je baggage wachten. In JFK was dat halfuur-45min voor controle+baggage
    -Geen idee, voor onze vlucht om 8u30 gaan wij daar iets na 7u staan(SF-LA)
    -In LA hebben wij onze supershuttle om 17u30 met een vlucht om 21u15. Waarschijnlijk wel iets ruim genomen, maar ik weet niet hoe lang je onderweg bent met die shuttle.(Supershuttle zelf stelde ook dergelijk tijdstip voor)

Member tomh's schermafbeelding
    iTrader
    0
    op zich, als ge met stuk of 4/6 man gaat kan da wel eens de moeite zijn ipv een hostel

Member
    iTrader
    8 (100%)
    Van speciaal lange controles bij binnenlandse vluchten herinner ik me niets... Dus gewoon 2 uur/anderhalf uur op voorhand daar zijn, om geen risico's te nemen.

DW
    DW is offline
    Member DW's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht

Douane bij het binnenkomen kan wel even duren. Als je pech hebt staat er veel volk van andere vluchten. Als je echt pech hebt doen ze moeilijk over je papieren... Als het niet te druk is gaat het meestal wel vooruit. (Wel geen ervaring met de Douane in San Fransisco...)

Geen idee of je het weet maar controle gebeurt bij de eerste luchthaven waar je aankomst in de VS, als je voor SF nog ergens overstapt moet je daar al door de douane.

Approved 9-lifer Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    270 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DW Bekijk bericht
    Douane bij het binnenkomen kan wel even duren. Als je pech hebt staat er veel volk van andere vluchten. Als je echt pech hebt doen ze moeilijk over je papieren... Als het niet te druk is gaat het meestal wel vooruit. (Wel geen ervaring met de Douane in San Fransisco...)

Geen idee of je het weet maar controle gebeurt bij de eerste luchthaven waar je aankomst in de VS, als je voor SF nog ergens overstapt moet je daar al door de douane.
    bij mij hebben ze nog nooit echt moeilijk gedaan. En het kan ook al veel helpen om wat sneller te wandelen als je uit het vliegtuig komt. Laatste keer in JFK was het zeer druk en dan hebben ze alle postjes opengedaan voor iedereen, dus ook de postjes die enkel voor US residents zijn.

LinkBacks (?)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten