|
||||||
| Cultuur & Reizen - Dromen van verre landen of wegdromen bij een goed boek? Alles over reizen en cultuur vind je hier! |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Zoek in deze discussie |
Waardering:
|
|
|
#1 | ||||
|
ski/snowboard vakanties winter 08/09
Aangezien het vorige topic niet meer te vinden is? start ik maar een nieuw..
Wie heeft er al plannen? Ik weet het dat het vroeg is, maar wou er dit jaar zeker tijdig bij zijn omdat we vorig jaar veel te laat gekeken hebben. Kan iemand de verschillen zeggen tussen snowboarden in Frankrijk( Val thorens, les deux alpes,..) en Oostenrijk, Zwitserland, misschien zelf Italië of Duitsland? We zien te gaan via JOSK of Skikot, is dit zeker aangeraden ( heb al veel goede commentaren gehoord van beiden). Misschien ook nog handig, welke periode is aangeraden? Krokus of paasvakantie |
||||
|
|||||
|
|
#2 (permalink) | ||||
|
Zelf ben ik van plan dit jaar zoveel mogelijk naar de sneeuw te trekken. Heb mij pas een paar freestyle backcountry skies gekocht en de bedoeling is van het minste dat er een grote bump geweest is naar de sneeuw te trekken.
1 reis ligt echter wel al vast en dat is naar Tignes na de examens (begin februari) Om op uw vraag te antwoorden: Het verschil tussen Frankrijk en de rest zit hem vooral in de beleving na het skien. In Frankrijk wordt er weinig geapresskied, of toch allesinds niet gelijk in Oostenrijk etc. Voor de rest denk ik dat de gebieden in frankrijk over het algemeen wat groter zijn, al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen. |
||||
|
|||||
|
|
#3 (permalink) | ||||
|
Dat de apres-ski minder is in Frankrijk dan ergens anders hangt er vanaf waar ge gaat denk ik. Wij zijn vorig jaar met Skikot/Snowbeds naar Frankrijk geweest en het hele dorp was bijna Belgisch of Nederlands, en de après-ski was daar niet minder dan in Oostenrijk, Italië of Zwitserland.
|
||||
|
|||||
|
|
#4 (permalink) | ||||
|
Ik ga waarschijnlijk paar keer indoor gaan.
Dan begin van Kerstvakantie zo 3 dagen naar Duitsland, Winterberg of Willingen. En waarschijnlijk met de paasvakantie nog eens een week. Ben ook van plan om nieuw snowboard te kopen. Ja in Oostenrijk is de sfeer meestal wel goed. Het is er ook goedkoper, zeker op gebied van drank denk ik, voornamelijk sterke drank . |
||||
|
|||||
|
|
#12 (permalink) | ||||
|
Hmm Val Thorens, klinkt me bekend in de oren. Dit jaar voor de eerste keer gaan skiën en dat in Menuires. Eens een stukje zwarte piste gedaan, jammer van die schouder uit de kom (ouch) :/
Jammer dat er ginds s'avonds niets te beleven was. Ik wil wel eens echte zware après-ski feestjes meemaken ![]() |
||||
|
|||||
|
|
#14 (permalink) | ||||
|
Mobile Home is teh shit naar 't schijnt.
Kweet nog niet wat er van 't jaar van gaat komen, werk en zo ... Maar heb er wel zin in na een hele zomer indoorfun. 'K zou wel graag naar Hintertux gaan in de herfst. Laatst gewijzigd door squan; 3 september 2008 om 00:05 |
||||
|
|||||
|
|
#15 (permalink) | ||||
|
Ik ga deze winter van 26 december tot 4 januari naar Sölden (Oostenrijk) samen met m'n vriendin. Zelf hotel gekozen en boeking met e-mail gedaan. Ik zal voor de eerste maal zelf naar ginder rijden.
Waarschijnlijk zal ik teruggaan in de paasvakantie, dat zal wel van m'n werk afhangen. |
||||
|
|||||
|
|
#17 (permalink) | |||||
|
|
Citaat:
|
|||||
|
||||||
|
|
#18 (permalink) | |||||
|
|
Citaat:
In Sölden weet ik ook nog een goed hotel voor prijs/kwaliteit, namelijk: www.grauer-baer.com Dicht bij de grote lift. Nu vind ik Sölden persoonlijk wel een feestgebied, maar het skigebied zelf .... mhhhh. Sneeuwzeker is het in ieder geval wel. grts, |
|||||
|
||||||
|
|
#19 (permalink) | |||||
|
Citaat:
|
|||||
|
||||||
|
|
#20 (permalink) | ||||
|
Ik ben wel van plan om terug 2x op snowboardverlof te gaan. Maar zowieso niet in de schoolvakanties. In het reisbureau zeiden ze zelf dat het degoutant duur gaat zijn.
Heb me in ieder geval de skiboeken voor 08/09 gaan halen dus ga volgende week eens kijken. Ik wil nog eens langs Val thorens aangezien ik het gebied er wel goed vind en dan nog eens naar Fiss in Oostenrijk. Voor de sfeer etc en uiteraard ook voor het leuke gebied. Maar niet met organisaties. Dat is no go... Met de wagen kies je je verlof zelf. Natuurlijk moet je wel zelf rijden maar dat hoort er bij. Alles voor de sfeer.
|||||
![]() |
| Labels |
| ski, sneeuw, snowboard, thuisblijvers :(, vakantie |
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.9lives.be/forum/cultuur-reizen/594916-ski-snowboard-vakanties-winter-08-09-a.html
|
||||
| Geplaatst door | For | Type | Datum | |
| angrysnowboarder.com - Sites Linking in - from Alexa | This thread | Refback | 15 juli 2009 06:39 | |
| candide thovex | BoardReader | This thread | Refback | 19 februari 2009 16:55 | |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|