Pagina 3 van 263 EersteEerste 12345671353103 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 3937

Discussie: Fantasy Boeken

Approved 9-lifer moehaa!'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raukaris Bekijk bericht
    Goodkind is niets vergeleken met andere auteurs. Zijn boeken gaan nu eens niets vooruit. Richard weet al sinds boek 2 dat hij de sterkste magiër ooit is als hij beetje zou trainen maar hij heeft nog niets gedaan. Alleen maar huilen over zijn Kahlan, elke keer als ze verdwijnt of whatever. Enige reden dat die serie leesbaar is, is dankzij Nathan Rahl.
    We hebben je dit al genoeg horen zeggen en we hebben het nu wel door .
    Feit is dat hij overal samen met andere namen (zoals Feist, Jordan en Martin) genoemd zal blijven worden omdat er meer dan genoeg mensen zijn die zijn boeken goed vinden.
    "Verbrennt die Hexe,-
    Auf den Scheiterhaufen mit ihr!!!"

Member Glor's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Om het de beste fantasy ever te noemen? Heb je al veel fantasy gelezen eig? (geen flame, dit is een serieuze vraag )
    Trotse winnaar van de pronostiekcompetitie 2005-2006
    Sponsored by 9 lives

Member Raukaris's schermafbeelding
    iTrader
    29 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moehaa! Bekijk bericht
    We hebben je dit al genoeg horen zeggen en we hebben het nu wel door .
    Feit is dat hij overal samen met andere namen (zoals Feist, Jordan en Martin) genoemd zal blijven worden omdat er meer dan genoeg mensen zijn die zijn boeken goed vinden.
    Zodra ik het 2 keer in dezelfde thread zet mag je klagen. Nu ga ik ervan uit dat de TS de andere threads over fantasy niet heeft gelezen en geef ik mijn advies. Ik ben ook met fantasy (buiten Tolkien) begonnen via Goodkind en ja in het begin lijkt het alsof het geweldige fantasy is maar zodra je wat verder kijkt. Tjah..

Approved 9-lifer moehaa!'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glor Bekijk bericht
    Om het de beste fantasy ever te noemen? Heb je al veel fantasy gelezen eig? (geen flame, dit is een serieuze vraag )
    Je moet het in zijn context zien ook.
    Het was men 1e Sorcery and Magic boek dat ik ooit las en ik vond het geweldig.
    Ik zeg nergens dat het literair het meest hoogstaande werk is dat ooit gemaakt is of dat het plot zo immens origineel is maar ik persoonlijk heb van alle fantasy die ik gelezen heb (toch wel wat) van dat boek het meest genoten.
    Ik heb Wheel of Time en ASOIAF nog niet gelezen en in Feist ben ik juist begonnen, ik heb dan ook niet de tijd om 24/24 te lezen en ik lees niet alleen fantasy.

edit aan hierboven

Ik denk dat we mss andere maatstaven gebruiken om een boek goed te vinden.
    Ik ga meer uit van het plezier dat ik had aan het boek dan aan plot of character ontwikkeling.
    "Verbrennt die Hexe,-
    Auf den Scheiterhaufen mit ihr!!!"

Member tRcd's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (0%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eviltwin Bekijk bericht
    De hobbit niet vergeten... Die vond ik eerlijkgezegd de beste (na lotr natuurlijk).
    Dito, heb die in een rush uitgelezen.
    Anyway, keep on posting. Er zitten een paar heel interessante dingen tussen in deze topic, binnenkort eens wat bestellen. =)

Member steckie's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik ben het wel volledig met Raukaris eens.
    Goodkinds eerste 3 boeken zijn nog redelijk, vanaf het 4de moest ik er te hard doorheen worstelen en waren ze gewoon saai. Ik denk dat ik vanaf boek 7 ben afgehaakt (het boek waar Richard dat standbeeld maakt was het)

Feist is ook goed genoeg om mee te beginnen, maar er is veel beter te vinden. Feist was mijn eerste echte fantasy ervaring, en ik herlees hem nu nog wel, maar het heeft toch niet het niveau van andere boeken die ik al gelezen heb. Zijn laatste serie begint trouwens ook erg zwak te worden met teveel dingen waarbij je denkt: "been there, seen that".

Over de schrijvers die hij vermeld:
    Robert Jordan en George Martin zijn naar mijn mening de beste schrijvers van fantasy die er in lange tijd geweest zijn.
    Jordan heeft een van de beste high fantasy reeksen die ik ooit gelezen heb.
    Martin heeft een van de beste "gritty and dirty" reeksen die ik ooit gelezen heb.

Weis & Hickmans reeks "de Poort des Doods" is inderdaad ook erg leuk, maar begin aub nooit in hun "de Roos van de Profeet" reeks, die vond ik redelijk slecht.

Pratchett en Hobb heb ik nog niet gelezen, maar Hobb staat wel op mijn te lezen lijstje. Pratchett zijn teveel boeken om te vinden in mijn bibliotheek (25 of meer boeken in die reeks dacht ik?).

Wat ik wel jammer vind is dat niemand hier David Gemmell vermeld heeft met de Kronieken van de Drenai. De reeks waar hij (terecht) bekend om is geworden.
    Wat die reeks zo goed maakt zijn de erg leuke karakters erin. Akkoord, het zijn vaak erg onveranderlijke karakters, maar dat is net een deel van de charme. Gemmell is ook een beetje een fan van de antiheld, en dat spreekt altijd wel aan.

Member multavici's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Heb nog niet zoveel fantasy gelezen, eigelijke alleen Feist, Hobb en Jordan. Begonnen met Feist, volgens mij wel een goede schrijver om mee te beginnen. Zijn boeken zijn heel vlot geschreven met steeds verschillende personages, al zijn die niet zo diep uitgewerkt als bij de andere twee. De keizerrijktrilogie is me het meest bijgebleven.
    Hobb vind ik echt wel goed, hier is de magie niet zo prominent aanwezig maar het beperkt aantal hoofdpersonages is wel heel goed uitgewerkt. Heeft ook enkele heel originele aspecten (vooral die draken).
    En Jordan... ja hij heeft imo echt een wereld kunnen creëren die op gelijke hoogte staat met die van Tolkien. Hij was als schrijver ook er het best mee te vergelijken, veel beschrijvingen en soms ronduit saaie stukken (boek 10!) maar zijn wereld is zo prachtige gedetailleerd dat je het hem direct vergeeft. Ik kijk echt wel uit naar boek 12.
    last.fm
    In the animal kingdom, the rule is, eat or be eaten; in the human kingdom, define or be defined.
    Thomas Szasz

Member Raukaris's schermafbeelding
    iTrader
    29 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door steckie Bekijk bericht
    Pratchett en Hobb heb ik nog niet gelezen, maar Hobb staat wel op mijn te lezen lijstje. Pratchett zijn teveel boeken om te vinden in mijn bibliotheek (25 of meer boeken in die reeks dacht ik?).
    Leuke aan Pratchett is dat de boeken niet echt op elkaar volgen. Je kunt ze min of meer door elkaar lezen ^^

Member darkenrahl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door steckie Bekijk bericht
    Wat ik wel jammer vind is dat niemand hier David Gemmell vermeld heeft met de Kronieken van de Drenai. De reeks waar hij (terecht) bekend om is geworden.
    Wat die reeks zo goed maakt zijn de erg leuke karakters erin. Akkoord, het zijn vaak erg onveranderlijke karakters, maar dat is net een deel van de charme. Gemmell is ook een beetje een fan van de antiheld, en dat spreekt altijd wel aan.

Zie, vorige pagina, ben ook een fan van hem
    'k Ben toch eens van plan om de boeken van Jordan te lezen, Jullie geven hem bijna allemaal goede kritieken (betekent toch al iets hé).
    We Are The Sultans Of Swing

Banned Mini's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raukaris Bekijk bericht

-The Wheel of Time by Robert Jordan: Geen woorden voor, ben die hard fan van deze serie. Ken ze al 4jaar en ze stoppen nooit met mij te boeien. Ik heb ze zowel in het Nederlands en het Engels. En tjah er is niets beters

.

²²²²

Qua taal, stijl, world setting & history, karakteruitwerking en concept voor mij absolute top.
    Ik vind hem nooit saai, zoals sommige hier beweren. Toegegeven dat er in boek 9 en 10 hoofdstukken worden gewijd aan bepaalde dingen waarvan je denkt dat het niet opschiet (al die intriges in de white tower DJEBUS) maar deze zijn nu eenmaal noodzakelijk voor het verhaal.
    Voor mij de absolute top qua fantasy, en der is niet veel dat ik nog niet heb gelezen.

Mat Cauthon is mijn favo literair karakter evah! <3

Member
    iTrader
    0
    Rand for the win though!
    Is eximus vir est quocum meliores videamur.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Ik heb net de Riftwar Saga van Feist besteld, hopelijk krijg ik ze rap toegestuurd, want ik heb Magiër hier liggen en lees niet graag in het nederlands. Het verhaal is best wel verslavend. Ik wil weten wat er allemaal gebeurt

En dankzij deze thread heb ik nog een paar andere reeksen leren kennen, dat is ook altijd leuk
    PC: Intel Core i5 2500K @ 4.4Ghz - Asrock Z68 Pro3 - 8GB GeiL DDR3-1333 - Nvidia GeForce GTX 770
    TV: Panasonic P50G10 + Xbox360 + Raspberry Pi with Raspbmc

Approved 9-lifer Lashknife's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    1
    De ietwat jongere lezer kan waarschijnlijk ook geboeid raken door de kronieken van belgarion (en mallorea) alsook van dezelfde schrijver het elenium en tamuli, de Kronieken van shannara en ook de trillium trilogie

maar als je dan dingen als wheel of time leest, dan verbleekt de schrijfstijl van bovenstaande tov de volwassenheid van WOT

maar dat maakt het niet minder goed, enkel meer geschikt voor een jong(er) publiek imo
    Laatst gewijzigd door Lashknife; 11 oktober 2007 om 14:38

Banned Mini's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Rand for the win though!
    Rand is wel nice ma... kweetni

Mat zegt me meer Zo echt de rogue van de drie.

Spoiler:
    Laatst gewijzigd door Dakantochnie; 11 oktober 2007 om 18:20

Approved 9-lifer Lashknife's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    1
    geen spoilers geven dude! niet iedereen zit al evenver! quick edit

btw, nog eentje waar ik aan dacht: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Chronicles_of_Amber
    Corwyn & Merle, toch wel coole wereld op zich weer: Order vs Chaos

Pagina 3 van 263 EersteEerste 12345671353103 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten