Morgen naar Walibi gaan.
Slim of best niet doen? Geen idee hoe groot ik de rijen kan verwachten. Iemand een idee?
Jep, één van het eerste uur!
Bwa, als het niet te spannend is.
Toch liever niet, maar in een zachte coaster durf ik al eens instappen.
Rollercoasters? Zo'n gevaarlijke dingen daar kruip ik van mijn leven niet in!
Morgen naar Walibi gaan.
Slim of best niet doen? Geen idee hoe groot ik de rijen kan verwachten. Iemand een idee?
Verwacht toch ma wa drukte hoor ;p
Bwa, t zal misschien drukker zijn vanwege vrije dag, maar t weer zal veel mensen tegen houden. Ik ga graag naar pretparken als het weer wa minder is, kortere rijenIk snap niet wat iedereen zo leuk vindt aan pretparken doen bij 35° -_- behalve de waterattracties
Wij gaan ook liever wanneer 't wa frisser is, te warm is een no go voor m'n vriendin, krijgt dan soms motion sickness en ik, ik ben een man van staal, ik word nooit mottig![]()
![]()
Een willekeurige zondag zal rustiger zijn dan 1 mei.
Juni is ook een goeie maand.
Brrr Walibi, heb een golden pass gewonnen maar ik vertik het om een bezoekje te brengen. Dit jaar weer niks investering, triestig k*t park is het. Ik gebruik men Golden Pass wel voor een bezoekje te brengen aan Parc Asterix en Walibi World.
- Geen investeringen
- Thematisatie die de helft van de tijd half afgewerkt is
- Vaak onvriendelijk personeel
- Zeer matige attracties (allemaal Vekoma's)
- Attracties zelden op volle capaciteit
- Te veel pannes in verhouding tot de beperkte openingstijden
- Matig, te duur eten
- Laten attracties liever wegrotten dan knopen door te hakken
...
Dark Vampire, hier ook zo'n pass gewonnen, volgende woensdag naar Parc Astérix. Vorig jaar nog eens naar Walibi geweest om de Coccinelle aan mijn lijstje toe te voegen, maar het is mij op dit moment zelfs de benzine niet waard. Triestig toch.
Geen deftige investering meer sinds Challenge of Toetanchamon, nog steeds veel storingen (vorig jaar cobra een hele tijd eruit gelegen, dit jaar Vampire ook), dan idd de veel te dure prijs, en hou je vast; de nieuwigheid dit jaar:
Music Xpress | Walibi Belgium
Een bestaande parktrein omvormen naar een duellerende parktrein.![]()
Het ergste is dan dat ze hem pas in de zomer kunnen openen.![]()
Mja, ge hebt men ogen wel wat geopendMaar op gebied van achtbanen kent het toch niet veel concurrentie in de nabije omgeving
Voor alle duidelijkheid, als iemand me vraagt naar welk park ze moeten gaan in BELGIË en ze vinden rollercoasters belangrijk, adviseer ik ook nog altijd Walibi hoor*.
Qua beleid zit het bij Bobbejaanland tegenwoordig iets beter heb ik het gevoel, maar de attracties zijn er zo plat...
Hoe matig op wereldniveau de coasters in Walibi ook zijn, in België spelen laten ze de concurrentie ver achter zich qua attractieaanbod.
*Als ze van omgeving Limburg zijn, probeer ik ze altijd te overhalen om buiten het seizoen naar Phantasialand te gaan. Voor die paar extra euro heb je daar een veel breder en simpelweg beter aanbod. Het prijsverschil spaar je al uit op het eten alleen.
Europa's nieuwe hoogste is open!
10 jaar had Duitsland het record met SilverStar in EuropaPark.
73m, met een 67.5° drop van 65m:
Nu heeft Spanje er een schepje bovenop gedaan.
Shambhala in PortAventura is 76m met een 77.4° drop van 78m.
POV:
Allen daarheen!
(beide parken zijn trouwens dikke aanraders, ook zonder bovengenoemde giganten allebei enorme parken )
Laatst gewijzigd door Goldrusher; 12 mei 2012 om 17:12
now playing: Assassin's Creed III | Gravity Rush
Net die onride bekeken en die ziet er toch wel zeer goed uit. Voldoende snelheid en volgens mij een zeer aangename dosis airtime. Nu is het wachten op de eerste berichten van kenners.
Gisteren een 3-tal uurtjes in Parc Asterix geweest. Vrij snel naar huis gegaan vanwege de regen. 's Morgen meteen richting Tonnerre gegaan en vooral de 2e rit, backseat, in vrij felle regen was uitzonderlijk goed. Tonnerre was terug dat losgeslagen beest waar iedereen het over heeft. Dat gecombineerd met een natte baan gaf een intens effect.
Oz'Iris is een prachtige coaster, zelfs onder grauwgrijze wolken. De wachtrij is simpelweg impressionant en de baan zelf is een 'degelijke topper' met schitterende thematisatie. De forces zijn vrij goed verdeeld, en nergens is ie echt superintens (enkel frontseat gereden). Ideaal dus voor zowel families als thrillseekers. Zeer goede toevoeging aan het Europese coasteraanbod.
Operations leken ook vrij vlot te verlopen, maar er was iets te weinig volk om dit realistisch in te schatten.
Die foto's van Shambhala doen me toch wel kriebelen! Misschien dat ik er dit jaar wel ga Halloween vieren![]()
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)