Eindelijk ben ik er eens toe gekomen om wat boeken van Tom Clancy te lezen en die vallen erg goed mee. Tot nu toe : de jacht op de Red October en De Columbia connectie gelezen. Straks nog eens gaan snuisteren in de bib![]()
Eindelijk ben ik er eens toe gekomen om wat boeken van Tom Clancy te lezen en die vallen erg goed mee. Tot nu toe : de jacht op de Red October en De Columbia connectie gelezen. Straks nog eens gaan snuisteren in de bib![]()
Nee, dat zeg ik niet. Ik ben blij dat ze nooit in een machtpositie ala Hitler of Stalin geraakt is. Ik heb geen glazen bol, maar ze was evengoed een extremiste die misschien wel tot zulke dingen in staat was.
Flauw argument trouwens, het gaat niet om cijfers maar om de ideeën en principes. Uiteindelijk komt haar gedachtegoed neer op puur egoïsme. Zelfs Hitler was erg sociaal tegen bepaalde groepen.
Eindelijk eens in The Hobbit bezig, zit nu bijna in de helft ongeveer. Het verbaast me toch dat ze dit in twee films opsplitsen, het heeft zo te zien nauwelijks genoeg stof voor 1.
Anthony Bourdain - Kitchen Confidential (biografie van tv-kok over de New Yorkse horeca in de jaren negentig, zeer sappig)
Ben nu bezig aan De Provocatie van David Baldacci. Ik zit ongeveer in de helft: topboek! Kan nu al niet wachten op de rest van zijn serie.
De Twitterfeed van Bret Easton Ellis is in mijn ogen interessanter dan 90% van de hedendaagse schrijvers
Enkele pareltjes die ik pas nog gelezen heb:
- The Marriage Plot
- As I Lay Dying
- Bittere Bloemen
Nog heel wat boeken uitgelezen sinds mijn laatste post, maar in de zomer lees ik opnieuw de Sea of Fertility-tetralogie van de Japanse schrijver Yukio Mishima. Ze behoren tot de beste boeken die ik heb gelezen. Volgende week zit ik in Stockholm, waar ik wellicht Op de Marmerklippen van Ernst Jünger ga lezen (voor de zoveelste keer). Een héél rijk boek die voor mijn part gerust zijn mannetje kan staan tussen grote klassiekers.
En heb het nu uitHet was anders een verdraaid spannend boek, waar ik op het einde echt wel op het puntje van men stoel zat en het toch niet wou weg leggen voor het boekje uit was
Er zaten ook een paar leuke verrassingen in ^^ In ieder geval wel een aanrader, en in zo'n dwarsligger formaat extra handig! ^^
Van Mishima heb ik een paar jaar geleden "het gouden paviljoen" gelezen. Ik herinner mij nog dat ik, hoewel de gedachtengang op z'n minst vreemd was te noemen, enorm met het hoofdpersonage kon meeleven. Helaas moest ik hem lezen voor een boekbespreking waardoor ik hem in een reuzentempo heb gelezen. Misschien ga ik hem deze zomer op m'n gemak herlezen.
Bret E Ellis twee dagen gevolgd, veel meer als films analyseren doet 'm niet echt
Laatst gewijzigd door willydrama; 14 juli 2012 om 23:33
zonet de spotgaai uitgelezen, dus heel de hongerspelen uitgelezen. Vermakelijk
Iemand die nog boeken kan aanraden a la de hongerspelen? Alle boeken van Dan Brown heb ik ook gelezen, en dat genre staat me ook wel aan.
Als iemand tips heeft?
Ben catch 22 aan het lezen atm, moet me een beetje aanpassen aan de tijdsgeest en de manier van schrijven toen want soms is het moeilijk om volgen hoe hij van de ene situatie naar de beschrijving springt van iets helemaal anders en dan dan daar verder oppikt en het vorige onbesproken laat. 'K ben wel een grote fan van hoe de personages beschreven worden, altijd makkelijk in te beelden hoe ze eruitzagen en hoe ze zich gedroegen daar. Me in het verhaal zelf verdiepen is iets ingewikkelder soms, het kan echt ingewikkeld zijn soms. Maar wel één van de meest diepgaande boeken die ik ooit las
Ik ben sinds kort bezig in "The anatomy of dependence" van Takeo Doi. Da's een psycholoog die de manier bestudeert waarop Japanners relaties met elkaar aangaan en hoe dat verschilt van westerlingen. Praat ook veel over de nuances in de Japanse taal en hoe die bepaalde emoties of relaties kunnen beschrijven.
't Is tot nu toe wel ok. Hij heeft duidelijk een beetje een hoge dunk van zichzelf en ik interesseer mij meer voor de pure psychologie dan voor de taal maar kben toch eens benieuwd wat em te vertellen heeft.
Momenteel bezig in "Doek: Erflaters van de Vlaamse film" van Lukas De Vos. Paar stekende en tegelijk zalvende stukken over enkele van Vlaanderens meest invloedrijke filmmakers. Heel interessant als ge een beetje begaan zijt met film.
Net als Hekje# net De Spotgaai uitgelezen, heel de hongerspelen dus. Best wel goed eigenlijk.
De Millenium-trilogie staat ook nog op het programma, iemand een idee wat het beste is, Nederlands of Engels?
Iemand die een goed boek kent omtrent de Spaanse burgeroorlog? Mag zowel fictie als non-fictie zijn![]()
Heb gisteren Het tweede deel (Alfenmark) van de reeks Elfenridders van Bernard Hennen uitgelezen. Op en top fantasy zoals het hoort te zijn en perfect in de stijl van het eerste boek. Door het open einde zo snel mogelijk gaan zien voor het derde deel.
Sinds vandaag begonnen in: Jean M. Auel - De stam van de Holenbeer
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)