Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15

Discussie: Citytrip Madrid

Member Takashi's schermafbeelding
    iTrader
    25 (96%)

Citytrip Madrid

Hallo, in december gaan we voor 3 dagen en 2 nachten naar Madrid,

vlucht is zo goed als geboekt maar ze moeten nog een hotel zien te vinden,

We sparen wat geld uit door met ryanair te vliegen dus zouden we toch een hotel met wat luxe willen :P liefst 4****

Maar we weten beiden al niks van spanje dus wat ik eigelijk wil vragen/weten is welke buurten in spanje veilig zijn snachts en welke je moet vermijden, zodanig dat we geen hotel kiezen in een of andere marginale achterbuurt

bedankt
    Laatst gewijzigd door Takashi; 17 september 2011 om 01:57

Member stoica_dva's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Op vlak van veiligheid hoef je je in Madrid geen zorgen te maken.

Ligging van hotel maakt ook niet zoveel uit trouwens, de metroverbindingen zijn er gewoon fenomenaal.

Als je me de precieze data kan geven van je reis kan ik wel eens ff kijken welke (goedkoopste ****) hotels je het best kan nemen.

Voor andere vragen over Madrid, just ask :-)

iTrader
    37 (100%)
    Alvast een tip ivm taxi's, ze zijn er niet vies van om toeristen meer aan te rekenen dan nodig.

Zorg altijd dat de meter aanstaat en in geval van betwisting vraag je een gedrukt bonnetje, zijn ze verplicht te geven. Noteer ook de nummer van de taxi (staat ergens op het dashbord of voorruit), nummerplaat, plaats en tijdstip.

Mocht je problemen hebben kan je daar achteraf online een speciale dienst van de gemeente voor contacteren. Als de chauffeur in de fout is gegaan krijg je sowieso een terugbetaling.

Een rit van de luchthaven naar het centrum kost bv. ongeveer een 25 euro. Mijn ouders hebben op die rit al vier keer het dubbel aangerekend gekregen. Het zijn dan ook typische toeristen, spreken geen woord Spaans etc.. Voor mezelf (twintigtal keer dat traject gedaan) heb ik nooit problemen gehad. Is dus duidelijk dat ze enkel de onwetende toeristen viseren.

iTrader
    37 (100%)
    Luchthaven van Madrid is trouwens enorm, Ryanair is altijd(!) terminal 1.

In Madrid controleert het luchthavenpersoneel ook streng op de afmetingen van de handbagage bij vluchten van Ryanair.

Ik steek er mijn hand voor in het vuur dat er in Madrid sprake is van salestargets in het contract tussen de luchthaven en Ryanair. Als ik in Eindhoven vertrek heb ik daar bv geen last van. Charleroi heb ik geen ervaring mee.

iTrader
    25 (96%)
    Hey, we verblijven er van 5 tot 7 december, en qua bagage nemen we enkel elk een standaard rugzak mee.

Ook zijn we van plan om een hop on hop off tour bus ticket te nemen voor 27euro, en die gebruiken we dan om ons te verplaatsen.

Voor het hotel willen we liefst ontbijt inclusief, ook hebben we bij een paar hotels gezien dat die hop on hop off tourbus in de buurt stopt dus dat is ook zeker een pluspunt, maar geen behoefte

Member
    iTrader
    0
    In Barajas controleren ze inderdaad bijna altijd de handbagage. 1 item per persoon, dus geen handtas of laptop apart. Zelfs geen dingen die je in de luchthaven koopt. Alles moet in je ene tas.
    Ik reis altijd met een rugzak en die hebben ze nog NOOIT gecontroleerd op afmetingen of gewicht.
    Als je toch voor een trolley kiest en ze willen de afmetingen checken dan kan je die gerust in dat ding stampen. Tijdens het boarden van m'n laatste vlucht moesten ze een trolley met 4 man er uit halen

Zoals stoica zei, de metro is fantastisch! Er zijn ook geen buurten die je moet vermijden. Zeker niet als er een 4* hotel in de buurt is :P

Member
    iTrader
    41 (98%)
    parque el retiro is aanrader, net als tempel van debod (egyptische tempel in centrum van Madrid) en dan natuurlijk de kleppers zoals prado, reina sofia, atocha, plaza del mayor enzovoort enzoverder
    no balls no glory

Member Brick Top's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Weblogs
    1
    Ik ben net terug van Madrid, echt een prachtige stad! Kan er geen slecht woord over zeggen eigenlijk. Wij zaten in hotel El Pasaje (3 sterren). Was een zéér goede keuze: midden in 't centrum, cheap, super proper,... Als je voor wat meer luxe gaat (zwembad, uitgebreid ontbijt/buffet etc.) zal dit hotel echter niet naar uw zin zijn waarschijnlijk. Maar ik geef het maar even mee!

Wat die taxi betreft: dat klopt helaas. Toen we aankwamen hebben bij net geen €40 betaald om van de luchthaven in het hotel te geraken. Toen het hotel zelf een taxi fixte bij ons vertrek moesten we €27 betalen. Toch geen klein verschil hé.

Voor de rest is Madrid echt heerlijke stad. Prachtige parken (), gezellige straten, je voelt je zeer veilig (echt op elk plein zie je daar politie, kunnen ze hier nog wat van leren),... Over het uitgaansleven kan ik niets zeggen. Ben maar drie dagen geweest met de vriendin en de discotheken hebben we links laten liggen. Wat wel opviel is dat die stad echt 24/24 leeft. Als je daar om vier uur 's nachts buitenkomt (was zo toen we vertrokken naar de luchthaven) krioelt het daar nog van het volk. Dus ik gok dat ze daar wel weten wat feesten is.

Dat park (hierboven al vermeld), het koninklijk paleis (+ de kathedraal daarnaast) en het Centraal Station zijn aanraders om een keertje te bezoeken. Daarnaast vind je ook nog een pretpark en een dierentuin in Madrid (die liggen naast elkaar, wij hebben enkel de dierentuin bezocht). Voor de rest had ik de indruk dat er niet zo veel meer te zien is in Madrid qua cultuur (buiten een paar erg knappe musea). Dus voor ons was 3 dagen genoeg (ook al omdat het zo fucking warm was, miljaar).

Member
    iTrader
    0
    Als er vrienden van me op bezoek komen doe ik meestal het volgende:
    Puerta del Sol - Plaza Mayor - paleis & kathedraal, botanical gardens, templo de Debod, plz de España, Gran Via, Plz Cibeles, Plz Colón, puerta de Alcalá, Retiro, Atocha, Paseo del Prado, ......
    Gewoon verloren lopen. Het is een ongelooflijk mooie stad!

Tapas gaan eten in 'El tigre' vlakbij metro Gran Via. Napolitana eten op puerta del Sol. Botellón. Tapas, tapas. Picknickje op Plz de España.

Museo del Prado, Reina Sofia, ... Check ook even de websites van de musea. Er zijn altijd tijdstippen dat ingang gratis is (behalve ruimtes met speciale/tijdelijke collecties)

Zondag (voor)middag: het rastro (La Latina) -> markt

Uitgaan in Malasaña (metro Tribunal). Ik ga nooit naar discotheken.. Bijna alle bars sluiten om 3.30h. Als je dan nog een stapje wilt zetten moet je wel een discotheek opzoeken.
    Bij puerta del Sol kan je ook uitgaan maar het is enorm toeristisch.
    Chueca is ook leuk. Het is de homobuurt en er is een enorm goede sfeer.

Hou er rekening mee dat 'het feest' pas na middernacht op gang komt in de bars.

Er zijn ontelbaar veel dingen te doen.. Te veel om op te noemen.

I <3 Madrid

Sorry voor de structuur van het bericht. Ik wou even m'n liefde voor Madrid delen

Als je iets speciefieks wilt weten, vraag gerust!

Member
    iTrader
    32 (100%)
    Wij gaan ook naar Madrid, als iemand ervaring heeft die hij nog wil delen! Doen!
    Want wij willen daar echt wat genieten en tot rust komen.
    Xbox360live tag: donsirus- add me if you want.

Banned exo's schermafbeelding
    iTrader
    7 (83%)
    Madrid cabron saluda al campeon komt nu spontaan in me op.

Member
    iTrader
    0
    ergens heb je ook zo een glazen gebouw/markt, leuk voor 's avonds tapas te gaan eten/te gaan drinken
    ben naam/locatie wel kwijt

Member
    iTrader
    32 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomh Bekijk bericht
    ergens heb je ook zo een glazen gebouw/markt, leuk voor 's avonds tapas te gaan eten/te gaan drinken
    ben naam/locatie wel kwijt
    Ja, je hebt er zelfs twee als ik me niet vergis.
    Maar die hebben wij ook ontdekt, zou aan mijn vriendin moeten vragen waar dat was. Ik weet dat het aan een van de vele Irish pubs is en op wandel afstand van de metero Sol.
    Xbox360live tag: donsirus- add me if you want.

iTrader
    25 (96%)
    Oei ,thread volledig uit het oog verloren, bedankt allen voor de replies!

iTrader
    25 (96%)
    Brtjh, we hebben onlangs een clipje gezien van iemand die naar madrid geweest is, en daar zaten ze in een tapas bar waar je u afval gewoon op de grond moet smijten uit respect(?) voor de chef, is dit overal zo? :P

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten