Pagina 43 van 134 EersteEerste ... 333940414243444546475393 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 841 t/m 860 van 2661
    Approved 9-lifer mythe's schermafbeelding
    iTrader
    133 (100%)
    Mallorca, ergens links van Palma . 't Is vooral het eilandje verkennen.

Vanaf Maart-April 3 maand Noorwegen en/of Zweden. Maar eerst de taal onder de knie krijgen dat ik er een simpel job'ke kan uitoefenen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fanatix Bekijk bericht
    Luxemburg dit weekend

3 weken westkust USA in September

Augustus weekendje Keulen en midweek Berlijn.

Iemand tips voor Berlijn btw?
    Soms ben ik jaloers ='(. Hoewel, ik zou de USA vervangen door een land met natuurlijke pracht .
    PSN: dripke
    .

Member
    iTrader
    9 (100%)
    Al een geluk dat het Westen van de USA voor velen zowat de mooiste natuur ter wereld heeft .

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iplf Bekijk bericht
    Al een geluk dat het Westen van de USA voor velen zowat de mooiste natuur ter wereld heeft .
    ja voor degene die enkel nog maar in de VS zijn geweest zeker...

Member Arifiene's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Je suis blonde, et alors?
    http://www.katzoektthuis.be

Member
    iTrader
    9 (100%)
    Ieder zijn eigen smaak misschien? Maar het westelijk gedeelte NIET als mooie natuur beschouwen is simpelweg ridicuul.
    Iedereen moet maar zelf uitmaken wat hij/zij het leukst vindt he. Iemand die vooral houdt van red rocks & deserts zal bvb niet aan zijn trekken komen in Costa Rica, Ecuador, Peru, Thailand, Nieuw-Zeeland... of het een dan mooier is als het ander, da's persoonlijk.

ZOveel plekken ter wereld zijn er trouwens niet waar volgende zaken in 1 regio gecombineerd worden:
    - grillige kustlijn
    - mountain range met sneeuwtoppen (Sierra Nevada & Rocky Mountains)
    - red rocks (Monument Valley/Arches...)
    - canyons (Grand Canyon, Bryce),
    - bossen (Sequoia, Yosemite),
    - wildlife (Grand Teton/Yellowstone)
    - vulkanische overblijfselen (ten N van California)
    - woestijn (Arizona, Utah)
    - eindeloze droogte & zoutvlaktes (Death Valley)
    - geisers (Yellowstone)
    - gletsjers (Glacier NP)

Er is echt wel meer te zien dan Enkel Vegas, LA & SF, maar dan moet je het ook wel willen zien.

Member jerri's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)
    in september weken miami. Key west, miami beach, naples etcet.

In oktober dagen Denemarken Aarhus. Iemand tips in zuiden of westen van Denemarken? We gaan bed and breakfasts en hostels doen, met de auto naar daar.
    Just think about it.

"My Mama always said, 'Life was like a box of chocolates; you never know what you're gonna get.'"

Banned
    iTrader
    0
    Ieder zijn eigen smaak misschien? Maar het westelijk gedeelte NIET als mooie natuur beschouwen is simpelweg ridicuul.
    Iedereen moet maar zelf uitmaken wat hij/zij het leukst vindt he. Iemand die vooral houdt van red rocks & deserts zal bvb niet aan zijn trekken komen in Costa Rica, Ecuador, Peru, Thailand, Nieuw-Zeeland... of het een dan mooier is als het ander, da's persoonlijk.

ZOveel plekken ter wereld zijn er trouwens niet waar volgende zaken in 1 regio gecombineerd worden:
    - grillige kustlijn
    - geisers (Yellowstone)
    - gletsjers (Glacier NP)

Er is echt wel meer te zien dan Enkel Vegas, LA & SF, maar dan moet je het ook wel willen zien.
    Dat heeft toch niemand gezegd en is enkel jouwe eigenste interpretatie? Ik wou je uitspraak wat nuanceren. Uiteraard is een dergelijk oordeel subjectief, maar ik verwonder mij toch enigszins waarom zoveel mensen (en vooral hier op 9lives zo te zien) zo gefascineerd zijn door de VS, terwijl ze bij wijze van spreke in Europa nog niet verder geraakt zijn dan de Parijs en London.

Europa heeft op da vlak imo evenveel om niet te zeggen veel meer te bieden, en als je het westen van de VS als één regio beschouwt kan je dat evengoed met Europa ook doen.

Member
    iTrader
    0
    volgende maand ik ben Korea te gaan, is Korea een goede plek?

Member
    iTrader
    9 (100%)
    e.House: Op basis van de 3 reacties van jou, Arifiene en mythe concludeerde ik dat nochtans, maar het kan wel dat ik dat fout geïnterpreteerd heb.

Je hebt een zeer goed punt dat heel wat mensen 'dweepen' met andere werelddelen, maar vergeten dat alleen al in Europa enkele van de mooiste natuurverschijnselen ter wereld te zien zijn. Een algemeen fenomeen dat moeilijk te vermijden valt. Zo moet de Baskische kustlijn echt niet onderdoen voor het deel tussen L.A. en San Francisco. En een wandeling in Luxemburg (op amper 2 uur rijden van Limburg) is vaak mooier dan bepaalde trails in populaire gebieden. Andersom hebben enkele Amerikanen uit L.A. waar ik contact mee heb bvb. nog niet eens Yosemite NP bezocht en een deel van hen weet niet wat Monument Valley is. Maar ze kunnen niet zwijgen over de natuurpracht van Europa. Om maar aan te geven hoe subjectief uiteindelijk alles is.

Het is gewoon supermoeilijk bepaalde regio's met elkaar te vergelijken. Ik ben het echter wel redelijk beu iedere keer te moeten uitleggen dat er in (vooral in het westen) de USA echt wel VEEL meer te zien is dan enkel McDonalds en skyscrapers. Bepaalde landen worden meteen met natuur geassocieerd (Brazilië, Peru, Costa Rica, Nieuw-Zeeland), en volledig terecht, maar andere regio's/landen moeten daarvoor ze-ker niet onderdoen, maar puur vanwege bepaalde vooroordelen van mensen zonder kennis, worden deze plekken volledig verkeerd beoordeeld. Da's zonde, want vaak zijn ze heel erg waardevol.

De reden dat de USA erg veel 'fans' heeft, is volgens mij vanwege de goede toegankelijkheid, grote variatie en open cultuur. De beperkte taaldrempel zal ook wel meespelen.

Terug on topic.
    Mijn volgende trip zal gaan richting Moezel-vallei en Trier. Daarna take-off naar de Westkust & southwest van de USA.

Member
    iTrader
    6 (100%)
    In september met de fiets van Milaan langs Venetie, naar Munchen (sorry voor de trema's die er niet bij zijn, heb qwerty) om dan met de trein naar Aken te gaan en als laatste etappe van Aken naar Leuven te fietsen

Member Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    21

- grillige kustlijn
    - geisers (Yellowstone)
    - gletsjers (Glacier NP)

Peru heeft toch ook wel heel wat zaken aan te bieden die jij daar opsomt hoor. De diepste canyons ter wereld, gigantische hoogteplateau's (altiplano), gletsjers, geisers, vulkanische gebieden, bossen (Amazone!), ... Peru is een van de meest diverse biotopen van de wereld, dankzij het Andesgebergte. Je hebt er woestijn, jungle, tropische stranden, ... De VS en zeker California is inderdaad wel een van die gebieden die ook een enorme diversiteit te bieden hebben.

Ik ben zelf naar California geweest deze zomer en wees maar zeker dat Yosemite NP bijvoorbeeld mij omver heeft geblazen van natuurpracht. Maar wat ik miste in de VS was niet zozeer natuurprachtig, maar een gevoel van beschaving. Dat heb je wel in Peru of Europa: dat gevoel van deel uit te maken van een beschaving, of dit gevoel te ervaren. Misschien ben ik daar eenzaam in, maar het is een land dat ontzettend hard probeert om de schone schijn hoog te houden. Het heeft duizelingwekkende musea, een fenomenaal aantal artiesten en films komen uit de VS en de architectuur in bepaalde steden doen me flaneren alsof ik in Zuid-Frankrijk zit. Maar het is vaak zeer oppervlakkig. De mensen die ik heb ontmoet waren ontzettend vriendelijk, maar vaak ook zéér naïef. Het is een onschuldige vorm van arrogantie misschien.

Dit alles neemt niet weg dat de VS absoluut de moeite is om heen te gaan. En dat ga ik zelf nog een aantal keer doen. Zeker nog eens Zuid-West, maar ook het Oosten spreekt me aan in het najaar. Of de Deep South.

Volgend jaar trek ik echter oostwaarts. Centraal of Oost-Azië.

Member Takashi's schermafbeelding
    iTrader
    25 (96%)
    Binnenkort volledig Canadees rijbewijs en dan is het roadtrip tijd, van oost naar west kust ^^

iTrader
    4 (100%)
    e.House: Op basis van de 3 reacties van jou, Arifiene en mythe concludeerde ik dat nochtans, maar het kan wel dat ik dat fout geïnterpreteerd heb.

Je hebt een zeer goed punt dat heel wat mensen 'dweepen' met andere werelddelen, maar vergeten dat alleen al in Europa enkele van de mooiste natuurverschijnselen ter wereld te zien zijn. Een algemeen fenomeen dat moeilijk te vermijden valt. Zo moet de Baskische kustlijn echt niet onderdoen voor het deel tussen L.A. en San Francisco. En een wandeling in Luxemburg (op amper 2 uur rijden van Limburg) is vaak mooier dan bepaalde trails in populaire gebieden. Andersom hebben enkele Amerikanen uit L.A. waar ik contact mee heb bvb. nog niet eens Yosemite NP bezocht en een deel van hen weet niet wat Monument Valley is. Maar ze kunnen niet zwijgen over de natuurpracht van Europa. Om maar aan te geven hoe subjectief uiteindelijk alles is.

Het is gewoon supermoeilijk bepaalde regio's met elkaar te vergelijken. Ik ben het echter wel redelijk beu iedere keer te moeten uitleggen dat er in (vooral in het westen) de USA echt wel VEEL meer te zien is dan enkel McDonalds en skyscrapers. Bepaalde landen worden meteen met natuur geassocieerd (Brazilië, Peru, Costa Rica, Nieuw-Zeeland), en volledig terecht, maar andere regio's/landen moeten daarvoor ze-ker niet onderdoen, maar puur vanwege bepaalde vooroordelen van mensen zonder kennis, worden deze plekken volledig verkeerd beoordeeld. Da's zonde, want vaak zijn ze heel erg waardevol.

De reden dat de USA erg veel 'fans' heeft, is volgens mij vanwege de goede toegankelijkheid, grote variatie en open cultuur. De beperkte taaldrempel zal ook wel meespelen.

Terug on topic.
    Mijn volgende trip zal gaan richting Moezel-vallei en Trier. Daarna take-off naar de Westkust & southwest van de USA.
    Don't even try. Ik heb wel wat meer reiservaring dan dat.
    En ik heb nergens gezegd dat de West-coast niet mooi is, maar om het nu het mooiste natuurpracht ter wereld te gaan noemen, das over the top.

Approved 9-lifer
    iTrader
    25 (100%)
    In september 3 daagse trip naar Dublin. Verder plannen om Egypte (cultuur) en Schotland binnenkort eens aan te doen.
    PSN: Snake_LD - Steam: Cervantes

iTrader
    4 (100%)
    Wss nog een weekje Tunesie in september. Om het gebrek aan zon hier te compenseren .

Member
    iTrader
    2 (67%)
    Waarschijnlijk volgende week koersfiets op het vliegtuig en een weekje de ouders gaan vergezellen in Cannes. 'k Ben het weer hier beu. Mijn beentjes hebben zon nodig .
    Een aardbeving maakt bergen, en voor bergen hebben we ontzag. - Bint (F. Bordewijk)

Member
    iTrader
    0
    Over 2 weken Frankrijk verkennen door middel van een Interrail-ticket dat vandaag gehaald is! De goesting is er al helemaal

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Morgen vertrekken naar Chersonnissos, Kreta

iTrader
    4 (100%)
    Kogel is door de kerk, een weekje Tunesië dus.
    Tzou anders mijn idee niet zijn, maar met dat het nu spotgoedkoop is en er wél zon is...
    Bring it on .

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arifiene Bekijk bericht
    Kogel is door de kerk, een weekje Tunesië dus.
    Tzou anders mijn idee niet zijn, maar met dat het nu spotgoedkoop is en er wél zon is...
    Bring it on .
    *kijkt uit naar bikinfoto's*
    Priscilla is een stout paard

Pagina 43 van 134 EersteEerste ... 333940414243444546475393 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten