Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 28
    Approved 9-lifer
    iTrader
    24 (100%)
    Weblogs
    11

Vrijwilligerswerk in het buitenland

Is er iemand die hier reeds ervaring mee heeft? Interesse gaat uit naar Duitsland in de eerste plaats, gevolgd door het VK, Frankrijk en Brazilië.

Ik kwam via de search er niet direct op uit. Minimaal 3 maanden tot 1 jaar

Ik dacht dat JPV hier eens een post had gemaakt over een iets dergelijks..
    I just burned 3000 calories. I forgot there was a pizza baking in the oven.
    C55H104O6
    9lives 2013 fanmail. Deel 1. Deel 2. Deel 3.
    9lives 2014 fanmail. Deel 1.

Approved 9-lifer
    iTrader
    19 (100%)
    Veel weet ik over het onderwerp zelf niet, maar ik geloof dat ze bij Airstop nu zo'n georganiseerde reizen verkopen onder de naam van Jobstop:

-- Jobstop --

Denk dat het wel nogal pricy is
    XBL: Nejona - PSN: Nejo - Wii U: Nejona
    Nejona - Sylvanas-EU
    Caluwen - Sylvanas-EU

Member massief's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (0%)
    Go Strange > Home

There you go!

Approved 9-lifer
    iTrader
    24 (100%)
    Weblogs
    11
    Danke! een paar mailtjes verstuurd.. ik zou graag een maand of 3 / 6 in Duitsland of de VK blijven.. ben eens benieuwd.

ps: vind het wel jammer dat je regelmatig veel geld moet betalen om zelfs vrijwilligerswerk te doen.
    C55H104O6

Member
    iTrader
    0
    je kan ook mee met AFS, maar is ook duur. Voor 2-3 weken naar een land in zuid-amerika of azie ofzo moet je al €2000-3000 betalen.

Member WolCoM's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Heb daar ook al eens kort voor gekeken, maar vrijwilligerswerk doen zonder er veel voor te moeten betalen vind je maar weinig. Echt jammer eigenlijk.
    Those who live with passion have lost less, then those who have lost their passion. Dixie Dancercoer

Member LeSec's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Jammer dat ge moet betalen om naar daar te vliegen/reizen en zelf uw eten en verblijf moet betalen?

Wat had ge dan verwacht?
    Tis de bedoeling dat zo veel mogelijk budget naar de mensen ter plaatse gaat hé, wat is anders het nut van ontwikkelingswerk enfin?

Bouworde vzw is ook interessant maar dan moet ge effectief wel hard werken soms (fysiek)

Member WolCoM's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LeSec Bekijk bericht
    Jammer dat ge moet betalen om naar daar te vliegen/reizen en zelf uw eten en verblijf moet betalen?

Wat had ge dan verwacht?
    Tis de bedoeling dat zo veel mogelijk budget naar de mensen ter plaatse gaat hé, wat is anders het nut van ontwikkelingswerk enfin?

Bouworde vzw is ook interessant maar dan moet ge effectief wel hard werken soms (fysiek)
    Mja, kvind dat ook allemaal logisch ze.
    Maar kheb het over veel betalen. De meeste dingen kosten al vlug 2000-3000€.
    Ik vind dat toch overdreven ja.
    Those who live with passion have lost less, then those who have lost their passion. Dixie Dancercoer

Member LeSec's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WolCoM Bekijk bericht
    Ja thangt er ook vanaf naar waar je gaat hé. Neem nu Cambodja bijvoorbeeld, alsge daar op een veilige manier wilt geraken moet je eerst al dure vliegtickets betalen, neem bv naar bangkok ofzo, nadien buske huren voor naar Siem Reap te rijden ofzo. Afhankelijk van waar ge dan verblijft (hostel/familie daar/hotel/dunno?) kost ook een pak geld. Reisverzekering, administratieve kosten, uw eten te plaatse zit ook in die prijs, etc etc..

Maar inderdaad, voor hetzelfde geld kunt ge ook privé naar daar gaan en een maand niets doen. Het is inderdaad spijtig dat het zo veel kost en zeker omdat meestal studenten de moeite willen doen/tijd hebben om aan ontwikkelingswerking te doen. Ma bon kbegrijp wel dat het zo veel kost.

Member Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    21
    Dit (klik) lijkt me ook wel interessant: mee helpen zaaien of oogsten op organische boerderijen. Wordt niet betaald, je hoeft ook zelf niet te betalen. Kost en inwoon in ruil voor de hulp die je aanbiedt. Lijkt me wel eens interessant om dat een maand lang ergens te doen. Of desnoods enkele weken, waarna je verder reist en eventueel elders nog eens enkele weken gaat werken. Zal budgettair gezien voor een lange rondreis in pakweg de VS ook heel wat schelen.

Approved 9-lifer Conqie's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WolCoM Bekijk bericht
    Dat is inderdaad een feit, misschien moeten ze gewoon die tickets voor ontwikkelingshulp belastingsvrij maken, en misschien moet er toch wel een investering van de organisator zelf komen.
    Kost en inwoon gratis vind ik eigenlijk vrij logisch hoor, je doet toch al genoeg door er te gaan werken zeker..
    Vorige nick: "conquerpoy_123"

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Tegenwoordig doen de mensen die vrijwilligerswerk doen dat vooral voor hun "zelfverrijking", de ervaring en omdat het schoon staat op hun cv later he. Als je 't daarvoor doet is het toch logisch dat je zelf veel betaalt?

Het is trouwens veel rendabeler om 1 of 2 coördinators naar het buitenland te sturen voor een of ander project en dan de plaatselijke bevolking daarvoor te engageren. Daarom dat NGO's nooit zomaar groepen vrijwilligers sturen voor een paar maand.

Approved 9-lifer
    iTrader
    24 (100%)
    Weblogs
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LeSec Bekijk bericht
    Maar inderdaad, voor hetzelfde geld kunt ge ook privé naar daar gaan en een maand niets doen. Het is inderdaad spijtig dat het zo veel kost en zeker omdat meestal studenten de moeite willen doen/tijd hebben om aan ontwikkelingswerking te doen. Ma bon kbegrijp wel dat het zo veel kost.
    Ik begrijp ook dat het niet goedkoop is, maar als ik dan zie dat je tot 5000 euro moet betalen om een half jaar ergens te verblijven, dat kan ik niet opbrengen. Ipv heel dit uitwisselingsjaar met AFS nu te doen, had ik mijn ne dikke 2e hands BMW kunnen kopen. Ik heb er geen spijt van, maar ergens moet je de grens trekken. Ik kan niet wéér eens zoveel geld besteden.

En ja, ik doe het voor de zelfverrijking. In de eerste plaats om nieuwe mensen en levensstijlen te leren kennen, en in de 2e plaats voor mijn CV aan te vullen / een nieuwe taal te leren. Ik ben jaloers op de spaanstaligen die hier zo snel het Portuguees leren, waarom zou een Belg niet diezelfde leercurve mbt het Duits hebben? 6 maanden in Duitsland is veel interessanter dan 5j schools Duits. Dat is mijn uitgangspunt. En dan vind ik het jammer dat wanneer studenten effectief iets willen bijleren, toch nog zoveel moeten betalen (er zijn wel beurzen beschikbaar bij EVS bijvoorbeeld).
    C55H104O6

Member
    iTrader
    27 (97%)
    Jint

Naar 't schijnt een aanrader!

Approved 9-lifer Recipe4hate's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Door die hoge kostprijs ben ik destijds afgeknapt op het idee. Anders had ik het graag gedaan!
    Gibson Les Paul Classic Custom / PRS SE Custom / ESP LTD EC-1000 / Schecter C1 JH
    Carvin V3M > Eleven Rack > Zilla 2x12

Member massief's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (0%)
    via vzw valt best wel mee qua prijs

Approved 9-lifer
    iTrader
    24 (100%)
    Weblogs
    11
    Paar emailtjes verstuurd, EVS lijkt me tot nu toe het interessantste..
    C55H104O6

Approved 9-lifer
    iTrader
    24 (100%)
    Weblogs
    11
    Nog een mailtje weg naar YFU. Echt veel succes heb ik nog niet met GoStrange/EVS, die database is nogal outdated.

_______

Beste YFU-medewerker,

mijn naam is Kobe en ik zit momenteel in Brazilië op uitwisselingsproject. Eind juni keer ik al terug naar België, maar ik zou graag nog wat tijd in het buitenland vertoeven vooraleer ik mijn hogere studies aanvat. Mijn voorkeur gaat uit naar Frankrijk of Duitsland. Ik zou bijvoorbeeld het geweldig vinden om het Nederlands of Engels te onderrichten, mensen te helpen etc. Op de website vind ik niet veel meer dan wat info over Frankrijk en de termijn (1 tot 8 weken?). Op het moment van schrijven ben ik 18 jaar oud. Ik zou vanaf 10/2010 tot 07/2011 graag actief willen zijn, voor een periode van 3 tot 6 maanden indien mogelijk.

Ik wacht met spanning af op een antwoord!

Alvast bedankt,
    (..)
    C55H104O6

Approved 9-lifer
    iTrader
    24 (100%)
    Weblogs
    11
    w00t, juist een interessant project gevonden bij de Verenigde Naties (Duitsland). Eens achter meer info vragen..
    C55H104O6

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten