Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Mont Blanc

Member
    iTrader
    2 (100%)

Mont Blanc

hallo

ik zou graag de mont blanc beklimme
    ma kheb geen idee hoe ik eraan moet beginne
    liefst zonder gids en zonder te veel klimme me touwe en ijsbijl enal als da mogelijk is.

dus kwil wete of da mogelijk is, hoelang het duurt, wnr ge da kunt doen en wa het ongeveer zou koste.

bedankt he

Member Fighting Hobbit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dajonaz Bekijk bericht
    hallo

ik zou graag de mont blanc beklimme
    ma kheb geen idee hoe ik eraan moet beginne
    liefst zonder gids en zonder te veel klimme me touwe en ijsbijl enal als da mogelijk is.

dus kwil wete of da mogelijk is, hoelang het duurt, wnr ge da kunt doen en wa het ongeveer zou koste.

bedankt he
    Veel hangt ervan af hoeveel ervaring je al hebt, het is niet zo dat je het vliegtuig neemt, even naar boven gaat en klaar. De mont blanc is een berg met een ijslaagje erover, dus je hebt sowieso wel crampons, type D bergschoenen (misschien dat C nog te doen is) en best een ijsbijl en touwen nodig.
    Ik heb me altijd laten vertellen dat de mont blanc zo druk begaan is dat je eigenlijk het spoor ook wel zonder gids kan volgen, maar dat is wel een gigantisch risico, ook al zijn er moeilijkere toppen in de alpen. Vergis u niet, zo'n klim is gevaarlijk, mensen gaan daar effectief dood...
    De beste periode lijkt me toch augustus, ervaring leert me dat je dan wel meer kans hebt op mooi weer.
    Entropy isn't what it used to be

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten