Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 40 van 46
    Approved 9-lifer shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FORZA M Bekijk bericht
    Kzal beginnen met wat afraders:
    - Geen goedkope boottochten reserveren, het zal je zuur opbreken.
    - Limski Fjord is niet de moeite om er heen te rijden.
    - Porec is wel heel erg toeristisch met megacampings vol Duitsers en Hollanders, met de bijhorende sfeer (Heb daar 2 weken gezeten.
    Dat kan ik ook alleen maar bevestigen !

Boottochtje Cornati

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yaniccccccckkk Bekijk bericht
    Ik hoor hier niemand iets zeggen over Dubrovnic? Oude stad (wel veeel toeristen) maar lekker gezellig en leuk vond ik, toch niet te missen !
    Das te zien waar hij zit hé, als hij in het noorden zit zou ik een uitstapje naar dubrovnik toch afraden

Maar het is idd wel mooie stad !
    LASTfm ~ Discogs TURN IT UP! A little louder

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    en haal u van die schoenen om in het water te lopen want zandstranden vind je daar niet veel, meestal rotsen en dan zijn die schoentjes nogal handig ( verkopen ze daar ook wel overal )

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Ik zou zeker Losinj (en voornamelijk Mali Losinj) aandoen, een gezellig stadje met veel uitgaansgelegenheden zeker bezoeken; het is er gemiddeld warmer in de zomer, zitten dolfijnen & het ijs is er overheerlijk
    grtz

Member eXe./special's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morre1977 Bekijk bericht
    en haal u van die schoenen om in het water te lopen want zandstranden vind je daar niet veel, meestal rotsen en dan zijn die schoentjes nogal handig ( verkopen ze daar ook wel overal )
    idd, dat zou ik ook als eerste tip gegeven hebben, is bijna allemaal rotsen maar is wel heerlijk om daar te dobberen met een snorkel! uren heb ik in dat water gezeten
    hehe en normaal koken wij zelf eens op camping maar daar kreeg je de ingrediënten niet bij elkaar gekocht voor de prijs van het duurste op de kaart .. maja wij zijn wel al enkele jaren terug gegaan, zal mss wel al IETS duurder zijn
    heerlijk land kroatie!
    Playing: Fifa 13
    PSN: pie-jie

Member Th0masSss's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    We hebben een mobile home, dus bedoeling is wat rond te rijden...

Approved 9-lifer shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morre1977 Bekijk bericht
    zeeëgels zijn geen leuke diertjes om op te stappen
    LASTfm ~ Discogs TURN IT UP! A little louder

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Verleden zomer ook hele kust gedaan , plitvicka was best de moeite maar heb je in 1 dag gezien , daarna richting split viel goed mee vooral de kleine stadjes rond die omgeving, daarna dubrovnic Waaw echt gewoon supa (zeker wandeling op en rond stadsmuur doen !!!!!) .

Dan op eiland krk gezeten super rustig en mooie natuur

Dan Istrie, wel jah porec rovinj pula bekend en toeristisch , maar vond ik maar niks in verglijking met het zuiden ....(was ik daar maar langer zuidwaarts gebleven dacht ik toen )

camping's waren allemaal aan zee en verschrikkelijk duur als je prijs/kwaliteit kijkt !!

ik hoop dat je er iets aan hebt

Member h0pje's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Dubrovnik is inderdaad een heel grote aanrader. Eens je daar bent is het wildwaterpark van Split ook niet zo veraf
    Little minds let little pain burn big old dreams with little flames.

Member
    iTrader
    0
    Ben vorige zomer ook aan de kanten van Dubrovnik geweest. Ikzelf zat in Cavtat, waar ook enorm dikke jachten liggen (Abramovic zen jacht moet daar gelegen hebben tijdens het EK). Prachtige natuur, s'avonds waterpolowedstrijden in het zeewater (in die baai van Cavtat weliswaar). Dubrovnik was zo een 10km naar het noorden. Onderweg komt ge echt prachtige kleine dorpjes tegen, we zijn toen gaan duiken in Mlini. jetski enzo geen probleem, alleen het kiezelstrand viel me wat tegen.

Als ge in de Dubrovnik area zit, ligt de Bosnische grens op een boogscheut. Vorig jaar zijn daar hevige bosbranden geweest, die hebben de flora over de hele bergtoppen verkoold, zelfs tot in Kroatie (er werd zelfs gevreesd voor het behoud van Dubrovnik). We zaten letterlijk op 50m van de vlammen (heb misschien nog foto's op aanvraag). Overdag kwam de rook van achter de Bosnische bergen, om 2 uur s'nachts stond de brandweer praktisch voor ons gebouw te blussen. Ah de ervaringen

Ik raad u zeker aan om ook Bosnie eens te bezoeken, en dan ergens te gaan raften (ben in Konjic geweest, prachtige natuur, loepzuiver water, zelfs drinkbaar). En als ge ergens tijd hebt, bezoek Sarajevo. Ligt op 250-300km ofzo, is wel zo een 6 uur rijden vanuit Dubrovnik, de wegen gaan door de bergen, vandaar de lange reistijd (en zeker met een camper). Mostar ligt ook op dat traject (2 uur rijden vanuit Dubrovnik, zeker haalbaar dus), ook zeker de moeite waard. De sporen van de oorlog zijn niet te ontzien.

Ik vond het een enorm mooie, en door de bosbranden en oorlog, indrukwekkende streek.

Misschien nog een lokmiddel voor Sarajevo: het zou wetenschappelijk bewezen zijn dat ginds de mooiste vrouwen ter wereld rondlopen, door de voeding die zij in de oorlog moesten eten. I can confirm . Bereid u wel voor op een cultuurschok.

Nu weet ik niet hoeveel tijd ge voor uw reis wilt uittrekken, maar als ge wat tijd hebt, bezoek zeker de streek van Dubrovnik, en als het kan, Bosnie.

Member
    iTrader
    0
    Het eiland Krk is wel de moeite, als je daar in de buurt komt.

Member
    iTrader
    0
    Hallo, wij zijn van plan om midden september met de auto naar Kroatië te rijden. Het is wel ineens een hele trip(1200 km).
    De bedoeling was om ergens in de buurt van Opatija te verblijven. Ofwel Lovran of een andere stad in de buurt. Zo kunnen we redelijk goed een uitstap maken naar andere gebieden enz. Bv de meren van Plivitce.

Alleen lees ik overal dat het in Opatija nogal duur is?
    Zijn er mensen die hier ervaringen hebben over deze streek?
    Een nadeel is misschien ook dat er niet echt een zandstrand of gewoon een strand is zeg maar. We kunnen misschien wel eens een uitstap maken naar een eiland.

Bv Baska lijkt me wel iets?

Zijn er hier al mensen in Opatija en omgeving geweest?

Wat is er bv goedkoop en wat mogen we zeker niet missen?

Groetjes,

Geert

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    ik ben langs Opatija gekomen, ik had de indruk dat daar niet echt veel te doen was maar ik kan ook mis zijn hé, ben er niet gestopt.

iTrader
    68 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door h0pje Bekijk bericht
    Dubrovnik is inderdaad een heel grote aanrader. Eens je daar bent is het wildwaterpark van Split ook niet zo veraf
    Heb je een naam van dat waterpretpark?

Member
    iTrader
    0
    Onze keuze voor Opatija is vooral voor de centrale ligging. Anders moesten we veel te ver rijden om de meren te gaan bezoeken. Maar bv ook Lovran, Moscenicka graga en novi vinodolski behoren tot de mogelijkheden.Zijn er hier al mensen op het eiland KRK geweest? Blijkbaar is er een tolbrug en voor het park te bezoeken moet je al snel 10 euro neertellen?

Mensen die evaringen met de streek hebben laat iets horen!!
    Zijn julie onderweg in Oostenrijk nog gaan overnachten of reden julie de ganse trip (1200km)in 1 stuk?

Member
    iTrader
    11 (100%)
    Gradac heeft nog leuke terrasjes enzo En probeer vooral eens Karlovacko! Lekker bier
    Fan van oude Honda moto's?
    Bezoek http://www.hondaclassicbikes.be!

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door higher37 Bekijk bericht
    Mensen die evaringen met de streek hebben laat iets horen!!
    Zijn julie onderweg in Oostenrijk nog gaan overnachten of reden julie de ganse trip (1200km)in 1 stuk?
    In het oprijden noodgedwongen in de buurt van Munchen overnacht ( auto defect ), bedoeling was tot Slovenië te rijden en daar te overnachten. Bij het terugkomen vertrokken van plitvice-meren en zo binnendoor naar Oostenrijk. We waren tegen 17u vertrokken daar en pas om 24u in Oostenrijk dus daar ook maar wat geslapen op een parking langs de autostrade.

1200 km is te doen, ik ben zo ook al eens 1300km in 1 trek naar Lloret gereden, of 1200 naar nice, maar ik heb het nu toch liever wat relaxer.

Member
    iTrader
    5 (100%)
    ik zou vooral het zuiden aandoen, istrië vond ik toch iets te toeristisch

LET OP: als je met de wagen gaat, moeten je lichten blijkbaar 24/7 aanstaan, wij zijn daar nl op beboet (hebben wel nog kunnen afdingen door lekker zielig te doen , maar was nog altijd niet plezant )

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    en zeker niet vergeten stickers te gaan halen in Oostenrijk ( en nu ook Slovenië dacht ik ? )

iTrader
    68 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Th0masSss Bekijk bericht
    Heb je een naam van dat waterpretpark?
    niemand?

Member ElBramo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Op de baan naar Kroatie, als ge langs slovenie passeert, kunt ge mss een dag en nachtje in het meer van Bled doen en dat ander meer daar in de buurt. Echt mooi en ge hebt daar deftige campings vlak naast het meer zodat ge maar 100m moet lopen om derin te zwemmen.

Kben ook met de mobilehome geweest, maar tis al meer dan 6-8 jaar geleden dus ik herinner mij bitter weinig details.
    Praeto

Freddie de Kerpel is the reason why waldo is hiding.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten