Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    Member
    iTrader
    2 (75%)

Smile sound with Asus Xonar Essence

Bestes

Ik heb een probleem dat men sound surround niet goed ingesteld lijkt.
    Vele falers in wars

Nu ik heb verschillende parameters die ik kan instellen in de programmas. In Xonar software kan ik headphone/speakers sellecteren als output device en spdif. Dus dit is makkelijk, headphones dus.

Maar dan kan ik ook nog aantal channels kiezen, 2 4 6 8, kzou denken 8 voor 7.1... dan heb ik ook nog dolby headphone vinkje etc....

nu in css zet ik men instellingen op 7.1, moet dit miss "headphones" zijn ? ... welke protocols ondersteund source op sound ? vroeger was dit EAX met de audigy kaarten... miss ondersteunt men xonar die troep niet ofzo...

Bedankt voort advies

Crew Member Fraggie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluetorch002 Bekijk bericht
    Ik heb een probleem dat men sound surround niet goed ingesteld lijkt.
    Het is moeilijk om zoiets te vergelijken. De Source engine is ook niet een van de nieuwste meer. Audio in hedendaagse films/muziek/games is veel beter dan vroeger.

Maak gewoon zeker dat je 7.1 correct ingesteld is in Windows en/of je driver software. Kijk ook eens als het helpt om deze launch parameters toe te voegen bij CSS:
    +snd_legacy_surround 1 +snd_digital_surround 1

(zie https://support.steampowered.com/kb_...1040-JWMT-2947 als je niet weet hoe je dit moet doen)

Vele falers in wars
    Zou eigenlijk geen verschil mogen maken imo. De dag dat je op een LAN zit ga je het ook moeten doen met een "te hoge/lage tafel", of een slechte stoel, met een cheap headset en te weinig licht. Hoe minder je psychisch afhankelijk bent van je hardware hoe beter. Btw vat dit op als een constructieve opmerking..

nu in css zet ik men instellingen op 7.1, moet dit miss "headphones" zijn ?
    7.1 moet goed zijn.

... welke protocols ondersteund source op sound ? vroeger was dit EAX met de audigy kaarten... miss ondersteunt men xonar die troep niet ofzo...
    Ik kan niet direct vinden wat ze gekozen hebben voor de Source engine, maar inderdaad tegenwoordig is OpenAL al wat de klok slaat.

Member
    iTrader
    2 (75%)
    thank you fraggie !

zo weinig mogelijk afhankelijk zijn van hardware , nu niet onnozel doen , daar leven wij nerds voor

Member
    iTrader
    2 (75%)
    na lang zoeken zou de GX mode van de xonar essence stx audio kaart , eax moeten emuleren ofzo

Member
    iTrader
    2 (75%)
    ik kan hier bevestigen dat de GX mode dus surround goed emuleert.... mag slot op

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten