Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 93

Discussie: Strips

Member
    iTrader
    0
    Iemand fan van Lanfeust en Trollen van Troy? Bij momenten misschien iets te puberaal, maar het blijven bij uitstek mijn favoriete reeksen

En dan natuurlijk de klassiekers die hier al aan bod zijn gekomen: XIII, Largo Winch (vooral deel 3-6, de meest economische, die zijn echt geniaal), Blacksad (), Blake & Mortimer, de meeste die hier al zijn vermeld eigenlijk...

Member VictorVonDoom's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Laatst gewijzigd door VictorVonDoom; 17 februari 2012 om 23:56
    Ik ben een ziel geteisterd met autisme. ben het beu dat mensen op mijn kap zitten hoe ik speel

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VictorVonDoom Bekijk bericht
    Daedalus heeft de eerste cyclus onlangs heruitgegeven in hardcover en in een verzamelbox, dus waarom zou je deze versie niet uitproberen?
    Met een klein beetje zoekwerk vind je de eerste cyclus trouwens nog wel in de uitgave van Talent, aangezien dat de talent uitgaves tegenwoordig altijd in de voordeelbakken terug te vinden zijn zou je daar nog een zaakje mee kunnen doen.
    2e cyclus wordt ondertussen trouwens ook uitgebracht door Daedalus, laatste deel komt uit in april dacht ik, dus verwacht ik ook die cyclus tegen dan in een verzamelbox
    Get up, forget the past, go outside and have a blast !

Crew Member Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door clercqie Bekijk bericht
    Iemand fan van Lanfeust en Trollen van Troy? Bij momenten misschien iets te puberaal, maar het blijven bij uitstek mijn favoriete reeksen
    Dat zijn leuke strips ja. Na 2-3 keer lezen vindt ge er nog altijd kleine eastereggs in. In het frans moet het overigens nog leuker zijn, want veel van de namen zijn op zich ook al woordspellingen die niet vertaalbaar zijn.
    De kapotte layout van Dark-skin beu? Installeer dan mijn style-fix. Op zoek naar betere leesbaarheid in de Light-skin? Dan is deze style-fix voor jou.

QUOTE by Killer Queen : Thanks.. Das, Gij zijt misschien gedocumenteerd, maar ik maak dat goed door ervaring.
    People say I have a big ego, but really my ego is tiny in comparison with my enormous talented genius

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark Hellspawn Bekijk bericht
    Daedalus heeft de eerste cyclus onlangs heruitgegeven in hardcover en in een verzamelbox, dus waarom zou je deze versie niet uitproberen?
    Met een klein beetje zoekwerk vind je de eerste cyclus trouwens nog wel in de uitgave van Talent, aangezien dat de talent uitgaves tegenwoordig altijd in de voordeelbakken terug te vinden zijn zou je daar nog een zaakje mee kunnen doen.
    2e cyclus wordt ondertussen trouwens ook uitgebracht door Daedalus, laatste deel komt uit in april dacht ik, dus verwacht ik ook die cyclus tegen dan in een verzamelbox
    heb ergens een eerste glans gezien, ben niet zo voor het in het nederlands geschreven werk liever een adaptie in het engels en ze bestaan.
    Ik ben een ziel geteisterd met autisme. ben het beu dat mensen op mijn kap zitten hoe ik speel

Approved 9-lifer Amaryliss's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Ik vind Trollen van Troy echt super . Verder klassiekers als Thorgal, Schorpioen, ...
    Nu bezig in Kristallen Zwaard

Member Inspector Monkfish's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    De Stripspeciaalzaak

Ook nog een goeie site.
    - en dan deleten de admins uw sig wegens NIET gepast -
    - Edit by admin: of omdat uw sign te groot is volgens de regels

Member Thomasz's schermafbeelding
    iTrader
    4 (83%)
    Beste strips - stripinfo.be
    Heel interessante lijst

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VictorVonDoom Bekijk bericht
    heb ergens een eerste glans gezien, ben niet zo voor het in het nederlands geschreven werk liever een adaptie in het engels en ze bestaan.
    Ieder zijn ding natuurlijk. Wat ik mij dan wel afvraag, een Belgische reeks als XIII, lees je die dan in het Nederlands, in het Frans of in het Engels (er is hier bvb 1 TP van uitgegeven door Dabel Brothers/Marvel).
    Of iets als Storm dat een Nederlandse reeks is, zou je zoiets ook in het Engels lezen?
    Get up, forget the past, go outside and have a blast !

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark Hellspawn Bekijk bericht
    Ieder zijn ding natuurlijk. Wat ik mij dan wel afvraag, een Belgische reeks als XIII, lees je die dan in het Nederlands, in het Frans of in het Engels (er is hier bvb 1 TP van uitgegeven door Dabel Brothers/Marvel).
    Of iets als Storm dat een Nederlandse reeks is, zou je zoiets ook in het Engels lezen?
    hangt af wat de oorspronkelijke taal is van het 'werk'. XIII lees je het liefst in het frans,maar ik merk dat bepaalde vertalingen naar het nederlands te gemaakt is en slecht vertaalt is. Ik heb maar paar zinnen gezien van Universal war one in het nederlands en het staat mij al niet aan om het in nederlands te lezen. Frans zal wel meevallen omdat het in het nederlands is maar omdat ik liever alles in het engels lees , (ik ben een beetje uit het nederlands voor titels). De strips die ik heb in het nederlands zal ik verder in het nederlands lezen ; ik zal voorbeeld niet blake en mortimer niet verder in het engels of frans lezen enkel als ze niet meer zouden uitkomen in het nederlands. Voorlopig ben ik met 'strips' lezen gestopt . Enig strip die me aan de eeuwige oorlog doet denken is Universal war dus zou ik die lezen maar in het engels en ze zijn uit in comic formaat en die valt goed te klasseren in mijn kast. Die boxen vallen moeilijk te classeren (van de dedalus). Ik neem comic formaat als norm nu . Het is niet uit zin maar uit hoe ik ze kan wegkrijgen in mijn kasten. Nu heb ik geen plaats om die 2 verzamelboxen te zetten.

Member Inspector Monkfish's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Ik ga normaal gezien altijd voor de Nederlandse uitgave, ook al is de oorspronkelijke versie (meestal Frans) beter.
    - en dan deleten de admins uw sig wegens NIET gepast -
    - Edit by admin: of omdat uw sign te groot is volgens de regels

Member Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Jeremiah

iTrader
    0
    was bij de standaard geweest om ze te bestellen maar de eerste box (universal war I) was al uitverkocht , alhoewel delen 1-3 kunnen nog los te verkrijgen worden aan 16 euro per stuk (de box is 60 euro). De tweede box moet nog uitkomen. Nu weet ik niet wat er van moet verwachten qua plot of er aliens in zijn etc

Member WarCry-dude's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KATTAKLOP Bekijk bericht
    -Peter Pan(absoluut niet voor kinderen)van Loisel
    Die durf ik niet meer open te doen. Ik heb die in Het Besloten Land in Leuven ne keer vast gehad en ik zag direct een van de verloren jongen die werdt verslonden door een krokodil. Peter Pan was mijn favoriete verhaal als kleinen bengel. </childhood>

Leest er trouwens niemand De Huurling van Segrelles? Die vind ik vooral echt prachtig getekend. Elk plaatje is precies een schilderij.

De Huurling is lang mijn favoriete "volwassen" Europese strip geweest maar toen kreeg ik er eens ene van Blacksad in mijn handen. Man dat is toch prachtig. De manier waarop iedereen een dier is dat bij hun karakter past is echt ferm.

iTrader
    0
    ja doe me denken aan de artwork van storm en Trigie vroeger

nog niet overtuigd om universal war te kopen. Er bestaat nu ook een amerikaanse reeks die heet enders. Vraag me af wat dat is
    Laatst gewijzigd door VictorVonDoom; 25 maart 2012 om 10:46

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Regels voor berichten