Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15

Discussie: Advies nodig

Member sincere's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

Advies nodig

Ik ben sinds een tijdje terug begonnen met comics lezen en zit nu ergens wat vast. Ben een bewonderaar van Jim Lee zijn tekenkunsten en heb dus voornamelijk zijn werk gelezen. Divine right serie, superman for tommorow, all star batman en robin en als laatste batman hush. Maar na deze allemaal gelezen te hebben zit ik een beetje te twijfelen welke comic ik nu zou kopen. De batman comics waren voor mij vooral de beste, zeker batman hush. Ik zou een verhaallijn in dat genre terug willen lezen. Het zou ook een beetje een volwassen verhaal moeten zijn. Iemand tips? Het hoeft niet met Jim Lee zijn tekenwerk te zijn maar zou wel leuk zijn
    There aint no getting of this train we on!

Member Lloyd's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Batman the long halloween en Batman dark victory zijn 2 goeie naar mijn mening. Met ook een volwassen verhaal en mooie grote panels.

Approved 9-lifer Timaeus's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (0%)
    Weblogs
    1
    Eerst en vooral welkom op de comicsectie.

Je bent fan van Batman en Jim Lee. Daarmee weten we wel heel weinig. Smaken en voorkeuren verschillen nogal veel en wat voor de ene donker en realistisch is, is voor de andere heel erg luchtig en onrealistisch. Wat ik je dus ten zeerste aanraad is om je niet blind te staren op wat je al gelezen hebt. Er is heel veel vis in de zee en soms kun je eens op iets uitkomen dat je heel goed vindt en dat totaal niet had verwacht.

Wat ik kan aanraden is:

-Morning Glories: een reeks over een middelbaar internaat waar iets vreemds aan de hand is.
    -Walking Dead: het zombiegenre done right, een aanrader voor mensen die zelfs nooit iets hebben aangeraakt van Amerikaanse strips. Zombies zijn slechts een plotdevice om te tonen hoe de mensen reageren als ze in constant levensgevaar zijn en samen moeten werken om te overleven.
    - The Killing Joke: een heel kort verhaal maar de gids naar de psyche van the Joker. All you need is one bad day.
    - Irredeemable: het uitgangspunt is simpel, wat als de grootste superheld plots tilt slaat en de grootste villain wordt.
    -Chew: Lethal Weapon met een vreemde twist. De reeks bij uitstek om te volgen. Meerdere awards gewonnen, kritisch geloofd en gewoon supergoed.
    -Flash: the Dastardly Death of the Rogues. Als je een ongoing zoekt om in te springen, begin met deze. Prachtig artwork gecombineerd met een verhaal dat niet misstaat als een verhaal van CSI moest Horatio Caine ook een superheld zijn.

Dit zijn de eerste reeksen waarop ik kan komen maar je kan meer vinden op www.brainfreeze.com (i know shameless plug)

Member Statutory_Ape's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zowat de hele Batman saga geschreven door Grant Morrisson is een dikke aanrader, en idd Chew is een zalige comic! Secret Six kan ik ook aanraden: een team van 6 huurlingen (die grotendeels bestaan uit villains van Batman; bane, catman, deadshot) die ergens bengelen tussen goed en slecht Gail Simone doet zeer goed werk in die reeks, de art varieert per TPB, maar ik heb nog nooit lelijk artwork gezien in hun reeks

iTrader
    2 (100%)
    bedankt voor de info mannen. Ik denk dat ik voor Irredeemable ga gaan. Lijkt me wel een interessant verhaal. Btw de comics met van die tieners in de hoofdrollen zijn niet echt mijn ding. Denk dat ik daar wat te oud voor aan het worden ben lol.

Brainfreezed Malkavian's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Weblogs
    19
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sincere Bekijk bericht
    bedankt voor de info mannen. Ik denk dat ik voor Irredeemable ga gaan. Lijkt me wel een interessant verhaal. Btw de comics met van die tieners in de hoofdrollen zijn niet echt mijn ding. Denk dat ik daar wat te oud voor aan het worden ben lol.
    Het is niet omdat er tieners de hoofdrol spelen dat het daarvoor voor kinderen is In de film Hard Candy draait het ook rond een tiener, maar denk niet dat je dat zomaar aan iedereen kan laten zien

Approved 9-lifer Timaeus's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (0%)
    Weblogs
    1
    Niet gezeverd, maar Morning Glories is bij het beste dat ik dit jaar al heb gelezen.

iTrader
    0
    Ik heb hem thuis liggen, maar nog niet gelezen, maar iedereen zegt dat morning glories geweldig is dus

Member TCmatic's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timaeus Bekijk bericht
    Niet gezeverd, maar Morning Glories is bij het beste dat ik dit jaar al heb gelezen.
    Bold statement.
    Must investigate further

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timaeus Bekijk bericht
    Het beste wat ik dit jaar geleze heb is ongetwijfeld Uncanny X-Force, daarna Chew ^^

iTrader
    2 (100%)
    @malkavian: ja er zijn waarschijnlijk goede comics met tieners in de hoofdrol maar ik bedoel er meer mee dat ik van meer "volwassen" verhalen hou. Niet zozeer bloederig of schokkend maar meer psychologische verhalen over hoe de personages worstelen met verschillende dilemma's over hun leven. Zoals batman die tegen zijn donkere kant vecht of superman die conflichten heeft met zijn doel op aarde. Superman for tomorrow was voor mij prachtig door de psychologische verhaallijn. Anyways, ieder zijn ding dus het is misschien fout van mij om te insinueren dat comics met tieners in de hoofdrollen niet voor volwassen mensen zijn

Approved 9-lifer DJ-3000s's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sincere Bekijk bericht
    @malkavian: ja er zijn waarschijnlijk goede comics met tieners in de hoofdrol maar ik bedoel er meer mee dat ik van meer "volwassen" verhalen hou. Niet zozeer bloederig of schokkend maar meer psychologische verhalen over hoe de personages worstelen met verschillende dilemma's over hun leven. Zoals batman die tegen zijn donkere kant vecht of superman die conflichten heeft met zijn doel op aarde. Superman for tomorrow was voor mij prachtig door de psychologische verhaallijn. Anyways, ieder zijn ding dus het is misschien fout van mij om te insinueren dat comics met tieners in de hoofdrollen niet voor volwassen mensen zijn
    ²nd, maar ik ben op zoek naar méér van die verhalen die je juist aanhaalt in je post, minus het superhelden(Superm/Batm...)

iTrader
    2 (100%)
    Zonet Batman year one uitgelezen. Als ik op internet zo wat rondsurf hierover is dit boek toch zeer geliefd. Voor mij was dit minder, de tekenstijl is totaal mijn ding niet. Ik merk dat ik gewoon snel over de tekeningen kijk en meer op de tekst zit te concentreren. Het verhaal is wel goed maar de letterringen zijn dikwijls moeilijk leesbaar voor mij. De kleuren zijn dan ook weer heel "plat". Er zitten ook zo van stukken in die voor mij totaal overbodig waren zoals batman die een dikke boom in twee stampt met zijn voet.

Heb hier nog the killing joke, Arkham asylum en the death of superman liggen, hopelijk liggen mij deze meer.

Brainfreezed Malkavian's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Weblogs
    19

Deze vond ik wel goed

After the Cape tells the story of a down on his luck former superhero who, following his retirement as a superhero, has fallen into depression and succumbed to alcoholism. He must make ground breaking decisions about both his superhero career and his duty as both a husband and father.

iTrader
    2 (100%)
    Thnx malkavian deze ga ik zeker gaan lezen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten