Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Aanraders

Member qG Massive's schermafbeelding
    iTrader
    0

Aanraders

Ik weet niet hoe jullie het doen, maar ik weet nooit goed welke comics ik moet lezen. Ik kan echt uren besteden aan het zoeken naar recensies en voorbeelden van bepaalde reeksen die goed zouden zijn.

Ik ben vast niet de enige en het lijkt me dan ook wel handig als we een thread hebben waarin we elkaar bepaalde comics kunnen aanraden.

Zo heb ik net Transmetropolitan en Y: The Last Man uitgelezen en weet ik niet goed waar ik nu aan zou beginnen. Beide series zijn gewoonweg schitterend! Ik ben niet zo gek van capes dus liefst zou ik een comic lezen die toch wat realistische elementen bevat en niet met superkrachten komt aandraven. Het verhaal is voor mij veel belangrijker dan de tekenstijl, hoewel dat mooi is meegenomen. Kan iemand me wat aanraden?

Member
    iTrader
    24 (100%)
    Zelf ook fan van Y en Transmetro.

The walking dead - over een groep survivors van de zombie apocalypse.

Garth ennis' punisher max run misschien, geen superkrachten in die versie.

The boys vind ik zelf ook goed, maar gaat over superkrachten. Wel op een onconventionele manier ( ben zelf ook geen fan van de mainstream cape comics )

Northlanders is tof als je iets historisch wilt proberen. Voor zover ik weet de meest authentieke comic over de vikingen so far.

Member Hellcats's schermafbeelding
    iTrader
    101 (100%)
    Hier ook geen fan van superheroes stuff

Alles wat Soeverein aangaf is zeker een aanrader om aan te beginnen maar wat je bv. nog kan checken is:

Preacher
    Scalped
    DMZ
    Sin City
    Fables
    Battlefields
    Exterminators

Als ik soms aan een nieuwe serie wil beginnen kijk ik altijd eens bij Vertigo want daar vind ik altijd wel ergens mijn gading.

Member Arades's schermafbeelding
    iTrader
    76 (100%)
    Kijk is in deze sticky. Alles is bekijken en je weet meteen wat je moet weten.

Lav
    Lav is offline
    Member Lav's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Bij Brainfreeze kan je ook altijd terecht voor suggesties
    Maar als je fan bent van Transmetropolitan en Y: The Last Man, zullen verschillende Vertigo reeksen u ook aanspreken. Misschien ook handig als je comics opzoekt van de auteurs waarvan je weet dat ze je bekoren zoals Warren Ellis en Brian K. Vaughan, en misschien zal Garth Ennis u ook wel aanstaan (neem eens een kijkje naar Preacher en The Boys) zoals hier ook eerder vermeld is
    Laatst gewijzigd door ugh; 27 februari 2011 om 12:33

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Mijn favoriete stripreeks aller tijden is "de werelden van Aldebaran"
    cyclus 1 -Aldebaran :5 strips
    cyclus 2 -Betelgeuze 5 strips
    cyclus 3 -Antares 3 strips, en vervolg in de maak

SF reeks over een kolonie mensen die op een leefbare planeet is gelandt maar alle contact met de aarde is al lange tijd verbroken. En er zijn(uiteraard) misterieuze fenomenen op de planeet. Prachtige reeks met geniale fantasie van schrijver en tekenaar!

een goede recensie vind je op

Recensie: Aldebaran 1, 2, 3, 4, 5 - stripinfo.be

Member
    iTrader
    0
    Al het bovenvermelde is zeker de moeite.
    b.t.w. The Boys is gewoon enorm goed en ik ben ook geen fan van die superkrachten comics.

Stray Bullets, young liars zijn dit ook.

Ik ben nu met Lucifer en The Sandman bezig en de reeksen spreken me enorm aan (voor zover ik ze al gelezen heb natuurlijk).

In de Meckanik in Antwerpen werkt een heeeeele gepasioneerde comic verzamelaar.
    Vraag hem ook eens om raad.

Ik heb dat ook gedaan en de hoeveelheid informatie was overweldigend.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten