Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
    Member KennyB2's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)

Nog een beginner... voorstelling en vragen

Dag iedereen.

Ik heb het comics forum al enige tijd in de gaten gehouden en bij deze ga ik me dan voorstellen. Ik ben dus Kenny en ben van plan mij in de comic scene te begeven.

Ik ben een jaar of 6 begonnen met retro games te verzamelen. Maar de spellen stonden hier toch maar in de kast en dus ben ik een jaar of 3 geleden beginnen te collectie weg te doen. Alleen wat me echt interesseerde mocht blijven. Ik vertel dit, om de richting aan te geven waarin men comics collectie in spé naartoe zal gaan. Ik ga niet verzamelen om zoveel mogelijk te hebben, maar om comics te hebben die me interesseren. Alhoewel een hele muur vol met comics wel is.....

Dat was de voorstelling, nu mijn vragen:

1) Als eerste comics wil ik me "Watchmen" aanschaffen. Ik vond de film erg nice en wil dan ook het origineel lezen. Is dit een goede reeks om mee te beginnen ? Ik heb veel lovende reviews gelezen. En het is een kleine reeks om mee te beginnen (12 stuks). En voor zover ik gevonden heb, niet al te duur. Dus deze lijkt me ideaal om mee te beginnen ?

2) TPB is eigenlijk een soort van boek waarin de losse issues (monthly's ?) gebundeld zijn ? Heeft ter iemand een voorbeeld foto ? (of een link naar een foto).

3) Binnenkort is het FACTS heb ik vernomen. Ik ben dan ook van plan om hier heen te gaan. Ik had ook ergens gelezen dat je op de FACTS ook een hele serie in één keer kan kopen. Dit lijkt me uitermate handig, aangezien ik zo ook verzendkosten uitspaar. Kan ik "Watchmen" hier dan ook kopen ? En wat is de prijsklasse hier dan van ?

4) Ik heb ook gelezen dat Dave Gibbons hier naar toe komt. Is dit een zeer uitzonderlijke gebeurtenis ? Want ik zou men collectie wel willen starten met een mooie sketch van "Watchmen" Misschien dat ik nu overkom als een noob die al direct een sketch wilt hebben, maar hoe dikwijls komt hij in Europa ?? (geen retorische vraag, echte vraag )

5) Wat moet ik dan doen om zo een sketch vast te krijgen ? Wat is de normale procedure ? Worden er wel sketches gemaakt op FACTS ? Of alleen handtekeningen ? Moet je betalen voor zo een sketch ? (indien ja, hoeveel ongeveer ? ). Wanneer worden er handtekeningen/sketches gemaakt (zaterdag of zondag ? ) Een early bird ticket lijkt me dan de beste optie ?

--------------------------------------

Dit zijn de vragen die ik voorlopig heb, er zullen er zeker nog wel bijkomen in de toekomst

--------------------------------------

Anekdote om jullie hartpijn te bezorgen
    Toen ik klein was (5-7 jaar ofzo) verzamelde mijn vader ook strips.
    En naar het schijnt was ik op een dag de blaren van een strip uit aan het scheuren. Toeval wou lukken dat het een strip van 20.000 Bef was

EDIT/ Juist gaan vragen: Het was een eerste druk van Suske en Wisk en hij was 40.000 BEF waard

Member Thaisho's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    tof te horen, en welkom hier

Ik ben net zoals u door het lezen van deze comic forum ook beginnen comics te kopen

Heb de TP gekocht van Drakenbloed - De schat van captian Talec 55€ betaald ervoor

Member pablozelf's schermafbeelding
    Brussels, Capital of Europe and soon... THE WORLD!
    iTrader
    0
    Welkom Kenny!

Prima vragen, hopelijk heb ik ook wat prima antwoorden voor je.

1) Watchmen is een erg goede comic. Maar zoals je waarschijnlijk al aan de film gemerkt heb, wel van het doordachtere soort. Meestal zou ik niet meteen aanraden om met Watchmen te beginnen, maar als je zegt dat je de film goed vond, dan kan je dat gerust proberen. Je kan proberen om de 12 losse delen aan te schaffen, maar het zal je veel goedkoper en gebruiksvriendelijker uitvallen als je voor de gebundelde versie gaat. De TB dus.

2) Geen link naar een foto. Maar ga er van uit dat de meeste comics in hun eerste "floppy" uitgave een 24 tot 32 pagina's dik zijn, inclusief relcame, en dat ze een papieren kaft hebben. TPB's bundelen die floppy's als verhaal en hebben een zachte of harde kartonnen kaft. TPB's zijn ook goedkoper dan de som van de prijs van de floppy's, maar je moet er even op wachten voordat ze verschijnen. Haastige en verzamelende mensen gaan meestal voor floppy's.

3) Op FACTS staan er een heleboel comics-stands. Of ze Watchmen hebben weet ik niet. dat zul je daar wel ontdekken. Maar Watchmen vind je als TPB makkelijk in het Engels of in het Nederlands in de Fnac en alle comicshops ter wereld hebben die TPB ook voor je klaarliggen.

4) Dave Gibbons komt zelden uit de UK naar Europa. Het is een bijzondere kans om de man te ontmoeten.

5) Voor sketches zal je waarschijnlijk lang in de rij moeten staan. Vroeg komen helpt. En je zal er voor moeten betalen. Afhankelijk van wat je getekend wil kost dat minder of meer. Gaande van headsketch tot full body sketch zul je waarschijnlijk tussen de 60 en de 200 euro neertellen. Maar precieze prijzen ken ik niet en zal je ter plaatse ontdekken.

Member VictorVonDoom's schermafbeelding
    iTrader
    0
    1) ik zou watchmen ook niet aanraden , beter een meer gestreamlinde comic (zoals spiderman, x-men etc): met streamlined bedoel ik met een beter verhaal en wat nu loopt. Watchmen is een beetje verouderd als je hem koopt (omdat hij in 1985 is gemaakt)
    2)je hebt ook nog Hardcover , Ultimate hardcover , Hardcover slipcased : Ultimate vatten meestal een volledige 'storyline' van een auteur (brubaker's captain america : 50 issues) , hardcover is de hard kaft (zoals de versies de franse uitbrengen van onze strips) en zijn duurder (prijsklasse is tussen 29.99 en 50 dollar). TPB is tussen 15-20 euro en is meestal met maar 5 stories(die lopen wel door).Hardcover slipcased is tussen de 75-99 dollar /euro omdat je extra artwork krijgt in zwart en wit + het is gelimiteerd en zit in twee aparte fardes (daar de naam slipcased). Een is het verhaal de andere de artwork en extras (beetje zoals een Blueray schijf vs een gewone dvd).TPB is een beetje zoals een helft van een seizoen van een tv series. een Ultimate hardcover is een volledige seizoen als je het met dvd's vergelijkt...

dus prijslijst
    issues (losse nummers elke maand te koop) : vanaf 3.99 of 1 euro in de oude comicsdozen
    Trades : 13-19 euro (ongeveer kan meer zijn, hangt af van winkel)
    Hardcover : 25 tot 50 euro
    Slipcased : 75-99 euro
    Ultmate : 55 en hoger

ps
    In comics heb je ook crossovers die vind je ook in tv series zoals csi .Verhalen en mensen komen met mekaar in contact en ze gaan 'op bezoek' in mekaar comics of er komen kleine cameo's voor...

ugh
    ugh is offline
    Member ugh's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KennyB2 Bekijk bericht

1) Als eerste comics wil ik me "Watchmen" aanschaffen. Ik vond de film erg nice en wil dan ook het origineel lezen. Is dit een goede reeks om mee te beginnen ? Ik heb veel lovende reviews gelezen. En het is een kleine reeks om mee te beginnen (12 stuks). En voor zover ik gevonden heb, niet al te duur. Dus deze lijkt me ideaal om mee te beginnen ?

2) TPB is eigenlijk een soort van boek waarin de losse issues (monthly's ?) gebundeld zijn ? Heeft ter iemand een voorbeeld foto ? (of een link naar een foto).
    Pablo heeft al goed geantwoord op je vragen, misschien dat ge hieraan nog wat hebt.

We hebben op het comicsforum hier al eens een hele discussie gehad over het wel of niet aanraden van Watchmen als eerste comic. En er waren zowel voor als tegenstanders.
    Ik persoonlijk zou het niet echt aanraden aan anderen als ze er zelf nog geen interesse in tonen. Het is een vrij zware comic en de tekenstijl is wat verouderd (het is ook al een oude comic).
    En toen ikzelf comics begon te lezen stoorde me dingen als zwart/wit, oudere tekenstijl, me enorm.
    Tegenwoordig is dat compleet omgeslagen omdat reeksen die ik eerst links liet liggen nu als mijn favoriete reeksen aanschouw (Walking Dead en Fables bvb)
    Maar in jouw geval zou het misschien wel aan te raden zijn om mee te beginnen, als je die tekenstijl niet stoort.

Voor je tweede vraag zal ik eens een foto of filmpje maken vanavond om het verschil te tonen tussen single issues/ trade paperback / hardcovers etc.
    Ik ben persoonlijk wel een grote voorstander van het kopen van trades om verschillende redenen.
    23:21 dewey--- • als 16jarige manneke naar mechelen, gg
    23:22 dewey--- • bj in de cinema ;p

Brainfreezed Malkavian's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Weblogs
    19
    En ik ben voorstander van het kopen van singles

iTrader
    0
    kijk naar comicvine daar bespreken ze meestal issues en laten ze ook zien
    er is ook sinds onlangs een video over hardcovers en trades die ze aanraden

Comic Vine.com ~ Comic Book Database, Reviews, News, and Forums - Comic Vine

al hun besprekingen zijn over losse issues of singles
    Laatst gewijzigd door VictorVonDoom; 18 juli 2010 om 23:56

Member KennyB2's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Zozo, al een hoop vragen beantwoord. Waarvoor dank aan allen ! Ik denk dat ik ga wachten tot op de FACTS om wat comics te kopen. Ondertussen wat research doen en mss een lijstje op stellen. Nogmaals bedankt iedereen

Member 999ghosts's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malkavian Bekijk bericht
    En ik ben voorstander van het kopen van singles
    +1

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KennyB2 Bekijk bericht
    Zozo, al een hoop vragen beantwoord. Waarvoor dank aan allen ! Ik denk dat ik ga wachten tot op de FACTS om wat comics te kopen. Ondertussen wat research doen en mss een lijstje op stellen. Nogmaals bedankt iedereen
    zolang wachten wat een pijniging beter u naar een winkel haasten en even kennis uittesten voor je naar FACTS gaat

Member Lloyd's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VictorVonDoom Bekijk bericht
    er is ook sinds onlangs een video over hardcovers en trades die ze aanraden
    Kan je die link eens posten, want kvind het nergens terug.

iTrader
    0
    Trading Views: Wednesday Comics Hardcover - Comic Vine
    tot zover hebben ze een hardcover review gedaan

ze geven een quotering op de trades

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten