Pagina 57 van 69 EersteEerste ... 74753545556575859606167 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.121 t/m 1.140 van 1365
    Member
    iTrader
    9 (100%)
    Hey iedereen.
    Nu de verhuis achter de rug is en ik mijn boekenkast aan het inladen was begon het weer te kriebelen om aan een deftige comicverzameling te beginnen.
    Na wat lezen ben ik zaterdag Ultimate X-men tp vol. 1 gaan bestellen. Dit was naar het schijnt een heel goede start om let X-men te beginnen.

Nu vroeg ik me af, omdat ik toch iets meer fan ben van de echte kleine comics, of er een recente reeks is, of een gaat uitkomen, waar het nog bij mogelijk is om echt de losse issues te kopen. Want van bv X-men is dit niet meer te doen..dus een goede reeks van enkele isses die nog te kopen zijn, en waarvan je dan nu de rest kan kopen als ze uitkomen. Of eventueel een reeks die binnekort uitkomt?
    Currently playing: - Racedriver: GRID, - Saint's Row 2 - Fifa 10
    Waiting to be played: - Uncharted, - Resistance- Metal Gear Solid 4
    Waiting for release: - Gran Turismo 5

Member
    iTrader
    32 (100%)
    Wel, je hebt geluk. DC begint in september met een hele nieuwe start en brengt 52 reeksen uit die vanaf #1 beginnen. Ook de maanden erop gaan ze met nieuwe reeksen uitkomen die vanaf #1 starten.
    Alle 52 DC-reeksen op een rij! | Brainfreeze | gedachten over comics koel geserveerd

Daarnaast heeft image ook heel wat reeksen en minireeksen die zopas begonnen zijn of binnenkort zullen uitkomen.
    Marksmen, Infinite, Moriarty, Nonplayer, Pigs, Severed, Skullkickers, Morning Glories, Undying Love, Butcher Baker, Vault, Xenoholics, The Strange Talent of Luther Strudde, The greats.

Van Marvel zelf geen idee. Er is momenteel een X-men event gaande dat de x-men zal verdelen in twee groepen. Met Wolverine aan de ene zijde en Cyclops aan de andere. Deze zullen elk hun eigen team en eigen reeks hebben. Dus als x-menfan misschien wel interessant voor jou.
    Maar ik zou eerder Ultimate x-men verder lezen.
    23:21 dewey--- • als 16jarige manneke naar mechelen, gg
    23:22 dewey--- • bj in de cinema ;p

Member
    iTrader
    9 (100%)
    Heb het net eens bekeken en zie er wel wat interessant tussen staan alleen zit ik met nog een (domme) vraag.
    Wat is het verschil juist tussen the green lantern, green lantern corps en green lantern: the new Guardians?
    The green lantern spreekt me wel aan. Voor de rest ben ik niet zo DC minded. Behalve misschien The Flash nog.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Marvel start heel vaak met nieuwe reeksen, bijna ieder jaar zijn er wel instap punten voor bepaalde reeksen. Zo start bv. Incredible Hulk opnieuw in oktober, in augustus 'herbegint' het hele Ultimate Universum, X-Men gaat ook opnieuw starten met 2 nieuwe reeksen en wat limited reeksen. Captain America is pas opnieuw begonnen, Thor ook, en ga zo maar verder. Maar ook de reeksen met een doorlopende nummering hebben regelmatig nieuwe instappunten. Gewoon even afwachten en de nieuwtjes in het oog houden en dan vind je dat wel. Via Brainfreeze kom je zo ook veel weten.
    Give a man a fish, he'll eat it and fall asleep.
    Teach a man to fish and he'll endanger an entire species.

Member
    iTrader
    9 (100%)
    Ik zit met nog enkele vragen wat betreft x-men..
    Zelf ga ik juist beginnen met ultimate x-men. (is in bestelling)
    Nu heb ik op enkele fora gelezen dat (vooral de eerste 4 tpb's van) Astonishing x-men heel hard wordt aangeprezen. Is het een beetje te doen om deze twee reeksen door elkaar te lezen? Of wordt het dan wat ingewikkeld ivm bepaalde gebeurtenissen?

Ook ziet de nieuwe story arc, x-men schism, er interessant uit. Maar ook weer hier de vraag, waar moet ik dit gaan situeren in de geschiedenis, en is het. Nodig om eerst een volledige bepaalde reeks te lezen alvorens goed te kunnen inpikken op schism?
    Klopt het ook dat dit maar uit 5 issues bestaat? (+ dan nog 4 van de prelude)

Ook zag ik op Archonia dat #1 niet meer te bestellen is maar dat er wel een 2nd ptg cyclops variant en een 2nd ptg wolverine variant is. Dit slaagt dan op de cover veronderstel ik?

Sorry voor de vele vragen maar om wegwijs te geraken in het wereldje kan je wel wat hulp gebruiken.

Member
    iTrader
    0
    X-men is sowieso ingewikkeld...

Ultimate X-men en Astonishing kun je door elkaar lezen. Ultimate vindt plaats in een alternatief universum die belangrijke verhaallijnen in een modern jasje stak, Astonishing vindt plaats in het normale Marveluniversum maar houdt geen rekening met events. Eigenlijk hebben ze niets met elkaar te maken.

Die variants zullen wel gewoon herdrukken met een nieuwe cover zijn zoals je zegt.

Member
    iTrader
    9 (100%)
    Oke..Dus ultimate en astonishing ga ik dan proberen.

En hoe zit het dan met die Schism, wanneer vindt dit ongeveer plaats?

Member
    iTrader
    0
    Mja, dat is het nieuwste event dat momenteel in singles verschijnt. Geen flauw idee hoe dat allemaal in elkaar steekt.

Member
    iTrader
    9 (100%)
    We zullen eens kijken hoe dat eruit ziet he :-)

Ook las ik net dat er een relaunch komt van het Ultimate comics universe.
    Daar zit ook een relaunch in van x-men. (Ultimate comics x-men)
    Is dit dan, zoals in het DC universe, de Ultimate x-men reeks die een make-over krijgt, of gaat dit effectief een nieuwe reeks zijn?
    Zou wel spijtig zijn als het een remake is, aangezien ik juist met de ultimate tpb's begonnen ben...

Member
    iTrader
    32 (100%)
    Er komt gewoon een nieuwe X-men reeks die zich afspeelt in het ultimate universe. Want ultimate x-men is gestopt bij issue 100.
    Het zijn trouwens relaunches (nieuwe reeksen die beginnen bij issue 1) en geen reboots, al wat ervoor gebeurde in ultimate x-men is nog steeds geldig.

Member VictorVonDoom's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Spoiler:
    Ik ben een ziel geteisterd met autisme. ben het beu dat mensen op mijn kap zitten hoe ik speel

Member
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugh Bekijk bericht
    Er komt gewoon een nieuwe X-men reeks die zich afspeelt in het ultimate universe. Want ultimate x-men is gestopt bij issue 100.
    Het zijn trouwens relaunches (nieuwe reeksen die beginnen bij issue 1) en geen reboots, al wat ervoor gebeurde in ultimate x-men is nog steeds geldig.

En gaat de nieuwe x-men reeks dan verder waar Ultimate x-men gestopt is, of is dit gewoon een totaal ander verhaal in (toevallig) hetzelfde universum?

Member
    iTrader
    0
    Het gaat over dezelfde personages... na Ultimatum.

Member
    iTrader
    9 (100%)
    Dus om echt goed te kunnen volgen met de nieuwe reeks is het aangeraden om eerst te lezen tot en met Ultimatum..Of zie ik dat verkeerd?

Member
    iTrader
    32 (100%)
    Steekt allemaal zou nauw niet. Je moet je daar echt geen zorgen om maken. Wil je Ultimate x-men lezen voor ultimatum? Doe het dan maar, zitten veel goede verhalen tussen en is een zeer goede (imo de beste) introductie voor comics als x-men fan.
    Wil je enkel de nieuwe reeks lezen om meteen up to date te zijn? Ook goed.

Member
    iTrader
    4 (83%)
    Juvke van wat ik heb geleerd is dat er bij veel reeksen niet echt een comic zit dat alles mooi uitlegt wie, wat, hoe, waar en waarom. Als je iemand/iets niet kent moet je daar niet te veel mee bezig zijn en gewoon verder lezen. Meestal wordt dit nog wel in de loop van het verhaal uitgelegd.

Gewoon beginnen lezen en na een tijdje geraak je er zelf wat uit. Meestal grijp je dan nog eens even terug naar een comic die je al hebt gelezen en dan ziet het verhaal er anders uit omdat je meer weet. Zo kan je dus een heleboel comics opnieuw beginnen lezen.

Member
    iTrader
    9 (100%)
    Ja, het is indd onmogelijk om alles te weten, als je ziet hoeveel er al verschenen is..

Maar gewoon even for the record, als je de chronologie bekijkt, is het dan:
    Ultimate X-men - Ultimatum - Ultimate comics X-men?
    Ik veronderstel van wel..? Dus om echt volledig mee te zijn met de tijdlijn en geschiedenis, best eerst de ultimate reeks uitlezen, dan ultimatum en dan beginnen met de nieuwe reeks ultimate comics?

Member
    iTrader
    0
    Die chronologie klopt. Ultimatum is eigenlijk een crossover met de andere ultimate-reeksen die heel dat universum verandert (hoe precies weet ik ook nog niet).

Approved 9-lifer kil911ler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Vraag me soms af of die schrijvers er uiteindelijk zelf nog uitgeraken

Member
    iTrader
    16 (100%)
    Denk dat die schrijvers wel zo'n beknopte geschiedenisles krijgen ofzo
    If you don't try, you won't fly.
    Portfolio: jimmywuyts.com
    First game - Download now: https://www.facebook.com/SinkEmAll
    DS Friend code: 1693 1356 2648

Pagina 57 van 69 EersteEerste ... 74753545556575859606167 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten