Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Antec df-35

Member
    iTrader
    -7 (11%)

Antec df-35

Hello

Ik wil graag waterkoeling in mijn antec df-35 met intel core i5 2500k en gtx 580.
    Ik wil graag de cpu en gpu watercoolen. weet iemand welke onderdelen er in passen?

Groetjes

Member
    iTrader
    -7 (11%)
    iemand?

Member [HBV]-=Tornado='s schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Beste,

Ik weet er zelf ook praktisch niets over. Er zijn deze week reeds 2 topics gepasseerd met dezelfde vraag en daar blijkt dat je toch vooral zelf moet gaan zoeken. De andere forumleden vinden het ook leuker om te helpen als je zelf wat moeite doet.

Ik wil wel samen met u zoeken laten we hier beginnen: IT-Service.be Casemodding, Watercooling & Computershop

Het is nen i5 1155 vermoed ik?

Dat proberen we dit voor de cpu:
    IT-Service.be Casemodding, Watercooling & Computershop

Dan hebben waarschijnlijk zo fittings nodig dat op de cpu passen. Ik weet niet hoe het zit met de maten maar ik ben eens gaan kijken naar de technische specificaties van de cpu block en blijkt dat G1/4 de maat is?

2 x deze moeten dus passen:

Dan de 3d kaart:

Gtx 580 misschien wel eens kijken bij compatibilty list of het past bij uw specifieke kaart.

Zelfde model dus zelfde fittings als dez voor de cpu moeten lukken.

Voor de buizen: blijkbaar zijn de fittings halven duim dus ik vermoed dat je dat ook nodig hebt als maat voor de buizen.

Wat hebben we nog nodig?

Radiator om het water af te koelen? Een reservoir en een pomp om het water te laten bewegen denk ik.

Radiator:

Fans moeten er ook op.

Meet eens of dat in uw kast past? Fittings lijken dezelfde maat g1/4.

Pomp:

Denk dat we nu al veel hebben? Zoals ik in het begin zei. Ik weet zelf niets van waterkoeling. Ik bekijk regelmatig casemods van andere forumleden en ik baseer dat lijstje puur daar op dus zeker niet als referentie gebruiken!

Andere forumleden: ik ben zeker dat ik nog heel wat ben vergeten / gewoon niet aan gedacht heb. Jullie zien wel dat ik wat moeite heb gedaan dus willen jullie eens feedback geven?

Bedankt!

Member Céderieck's schermafbeelding
    iTrader
    11 (92%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BestGamer Bekijk bericht
    Hello

Ik wil graag waterkoeling in mijn antec df-35 met intel core i5 2500k en gtx 580.
    Ik wil graag de cpu en gpu watercoolen. weet iemand welke onderdelen er in passen?

Groetjes

waterkoeling in bouwen en een zelf samengesteld is voor iedereen anders van smaak kleur en zo drm is het moeilijk om dit voor iemand anders samenstellen

drm raad ik je aan om hier dit eens door te nemen :

Advies nodig voor een waterkoeling setup?

Member Mr.Hankey's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Ge hebt inderdaad serieus uw best gedaan om hem te helpen dus nu kan ik niet anders dan ook wat te helpen

Cpu waterblock: beter is de ek supreme HF, uiteraard dus ook duurder maar is zeker de moeite/kosten waard. Er zijn nog andere goeie rond dezelfde prijsklasse en met maar kleine prestatieverschillen. Hebben dus voornamelijk een ander uiterlijk. Voor meer goede cpu waterblocken, google or just ask.

Fittingen: zijn persoonlijke smaak maar let er inderdaad op dat uw tubing er op past. Persoonlijk ben ik eerder fan van schroeffittingen maar deze zijn wel duurder. Wat hoeveelheid betreft: reken 2 fittingen per onderdeel. Let wel, bij sommige onderdelen zoals bv. reservoir, radiator,... zijn er soms al fittingen bij geleverd.

Citaat: "Zelfde model dus zelfde fittings als dez voor de cpu moeten lukken."

Tegenwoordig hebben alle fittingen en onderdelen een schroefdraad van G1/4 dus alle fittingen passen in eenderwelk nieuw waterkoelingsonderdeel. Het enige waar je dus op moet letten is dat de binnenmaat van uw tubing overeenstemt met de buitenmaat van uw fitting.

Gpu waterblock: ziet er goed uit en zou ik zelf ook kiezen maar indien je wat wil besparen, kan je ook voor een niet full cover kiezen zoals bv. de swiftech mcw 82.

Radiator: 1 ding is zeker, een 360 rad krijgt geraakt niet in uw antec df-35.... Bent u bereid te modden of vind je het niet erg als er bv een radiator achter of bovenop uw case hangt ?

Pomp + reservoir: op zich niets mis mee en zal perfect werken... Ik zou eerder voor deze pomp kiezen in combinatie met deze top. Wat reservoir betreft, dit is zo goed als persoonlijke smaak. Zorg er wel voor dat hij in uw case kan.
    Is echter allemaal duurder en zoals eerder gezegd,wat persoonlijke smaak.

Nog nodig: tubing van de juiste maat en koelvloeistof. Vooral koelvloeistof vind ik moeilijk om aan te raden welke. Je moet namelijk eerst kiezen tussen: 1. Doorzichtige tubing met gekleurde vloeistof 2. Gekleurde tubing met doorzichtige vloeistof.

Weet dat gekleurde en vooraf gemengde koelvloeistoffen vaak rapper uw systeem vervuilen en schade toebrengen maar hier zijn verdeelde meningen over. Ik stel voor dat u er zelf iets over opzoekt zodanig dat je een goede keuze maakt.

Mvg

Member
    iTrader
    -7 (11%)
    Ik heb nu een winkelwagen zou dit goed zijn?

Inhoud van de winkelwagen Inhoud van de winkelwagen
    Verwijderen? Stock Artikel(en) Aantal Totaal
    Verwijder artikel uit winkelmand? In voorraad bij onze leverancier.
    EK-Supreme LTX - Acetal (775/1156/1155/1366) EK-Supreme LTX - Acetal (775/1156/1155/1366)*
    €34.50
    13MM (1/2) High Flow Fitting G1/4 - DANGER DEN FATBOY Silver Series 13MM (1/2) High Flow Fitting G1/4 - DANGER DEN FATBOY Silver Series*
    €2.50
    Aquacomputer aquagraFX GTX 570/580 (GF110) G1/4 - Nickel Aquacomputer aquagraFX GTX 570/580 (GF110) G1/4 - Nickel*
    €105.00
    Verwijder artikel uit winkelmand? In voorraad.
    Feser Tube 3/8 ID (10mm ID -13 mm OD ) - 2.5 meter (UV Light Blue) Feser Tube 3/8 ID (10mm ID -13 mm OD ) - 2.5 meter (UV Light Blue)
    €10.50
    Verwijder artikel uit winkelmand? Product momenteel moeilijk leverbaar, levertermijn + %s dagen.
    EK-CoolStream RAD XTX - 360 EK-CoolStream RAD XTX - 360*
    €95.00
    Verwijder artikel uit winkelmand? Product momenteel moeilijk leverbaar, levertermijn + %s dagen.
    12V DC Pump (Phobya DC12-400 - EK-DCP 4.0 - DD-CPX-Pro) EK-Reservoir Combo - 800 l/h 12V DC Pump (Phobya DC12-400 - EK-DCP 4.0 - DD-CPX-Pro) EK-Reservoir Combo - 800 l/h* 80 euro

Member [HBV]-=Tornado='s schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Bedankt mr Hankey! Schroefkoppelingen zijn ook veel mooier was er naar op zoek maar wist niet precies wat het juist was!

Wat is eigenlijk beter aan die Laing pompen of wat is er speciaal aan?

BestGamer: heb je MR Hankey zijn opmerkingen goed doorgenomen bij het samenstellen van uw winkelwagentje?

Wat ga je doen met de RAD?

Nu weet ik toch al wat meer over waterkoeling. Heb er op dit moment wel geen geld voor. Hoe zit dat trouwens met het onderhoud hoeveel keer per maand / jaar moet je het waterkoelingsysteem uitkuisen of bleeden?

Member Mr.Hankey's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Wat onderhoud betreft, uitkuisen doe je wanneer je merkt dat het water troebel wordt. Of als er een slechte flow is terwijl je toch een goede pomp hebt, check je best eens of één van je waterblocks niet verstopt zit. Ook houd je best de temperatuur in de gaten. Indien je cpu "plots" 10 graden warmer heeft dan anders, is er waarschijnlijk iets mis met je loop. Je vervangt ook best uw tubing wanneer deze wit wordt ( clouded tubing ). Indien dit gebeurt terwijl uw tubing nog niet oud is, is er iets mis met uw koelvloeistof of was de tubing van slechte kwaliteit. Het is aan te raden om uw loop toch zeker eenmaal per jaar uit te kuisen.

Bleeden doe je enkel nadat je je loops gevuld hebt of wanneer je merkt dat er veel luchtbellen aanwezig zijn.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten