Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    Member
    iTrader
    0

Waterkoeling LGA1366 GTX480

Hallo,

Ik zou graag mijn computer gaan koelen via waterkoeling,
    maar sinds dit mijn eerste maal zal zijn heb ik niet echt een benul wat er allemaal nodig is. De CPU + GPU zal gekoeld worden hierdoor.
    Cpu: intel i7 Socket LGA1366
    GPU: Nvidia GTX 480

Ik heb al wat rond gekeken, en zie dat er kits bestaan. Zijn deze in orde ???

Kan er mij iemand wat meer informatie geven over wat ik allemaal zou nodig hebben? En wat zowat het bedrag zal worden (schatting).

Dank bij voorbaat
    Zarkos

Approved 9-lifer scipicore's schermafbeelding
    iTrader
    25 (96%)
    Kijk eens op het forum van highflow.nl, daar worden iedere dag vragen gesteld en beantwoord net zoals dat van u.
    Als ik dit niet heb ben ik geen approved 9-lifer.

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    op de onderstaande site kan je zelf je waterkoel systeem samen steeken

CPU + GPU Combo Sets

dit is een zeer goede site , hier heb ik mijn gtx 480 koeler gekocht normaal moet je op deze site wel iets vinden die je aanstaat

reken op 250 euro en hoger ( waterkoeling is zeer duur in ieder geval )

ook moet je case zo een radiator aan kunnen dus welke case heb je ? het moet zeker een full tower model zijn zoals een coolermaster cosmos of de HAF X

hopelijk kan ik helpen mvg joa

Member Phaetor's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    De essentials (en antwoorden op je vraag) kan je op verschillende fora terugvinden (overclock.net/watercooling, xtremesystems, ...)

Maar om toch maar even te helpen. Je hebt 2 blocks nodig (cpu, gpu), 1 grotere rad (of paar kleintjes, ik zou gewoon 1ne goeie 3x120 usen voor die setup of ne 4x120 als de case groot genoeg is). Dan heb je een pomp nodig, een reservoir, tubing, fittings (die dingen wa ge in uw blocks schroeft en uw tubes op aansluit) enn coolant (gedistilleerd water met ne killcoil is nog het beste imo) en tenslotte ook nog een deel goeie fans voor die rad.

Prijs? Ligt aan de kwaliteit van onderdelen die je koopt, je kan met een 350€ al rond zijn denk ik, maar je kan dat ook makkelijk verdubbelen als je beetje fancy gaat doen

CPU block: 30-70€
    GPU block: 70-120€
    Fittings: 0,5-3€ per stuk
    Pomp: 50-100€
    etc ...

U get my drift. Waterkoeling is wel iets waar je mee bezig blijft en je moet goed beseffen waar je aan begint voor je echt iets onderneemt imo. Lees die fora wat ik aanhaalde ff door! Dan heb je al een beter idee

Member
    iTrader
    0
    thx allebij

Ja mijn case kan dat, is een Thermaltake Element Nvidia... Heeft zelf 2 uitgangen voor externe watertank dus dat is ook een optie. Maar er kan idd zo'n radiator bovenaan hangen

@ Scripicore: kzal zeker eens kijken

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten