Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15

Discussie: MtG: Limited

Member Blezz's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

MtG: Limited

Post hier vragen/reports/randomshit over drafts en sealed deck events! (no random general questions or questions about constructed!)

iTrader
    1 (100%)
    I'll kick off: net terug van Sealed Deck GPT Trial Bochum in Oberonn, Hasselt. Eerste booster da'k opende zat ne Molten Tail Masticore in, en in m'n laatste booster ne Wurmcoil Engine. Nice dacht ik, totdat bleek dat ge zo moet registeren wat er in uwe pool zit en dan doorgeven naar links enzo.. Spijtig, want zo kreeg ik ne serieuze crappool. Ben 3-1 gegaan...

Deck - RW Metalcraft
    Glint Hawk
    Gold Myr
    Oxidda Scrapmelter 2x
    Dispence Justice
    Bladed Pinions 2x
    Rusted Relix 2x
    Auriok Sunchaser
    Chrome Steed 2x
    Arrest
    Trigon of Rage
    Blade-Tribe Berserkers
    Spikeshot Elder
    Glint Hawk Idol
    Saberclaw Golem 2x
    Revoke Existence
    Iron Myr
    Platinum Emperion
    Myrsmith
    Snapsail Glider
    9 plains
    7 mountain

Sideboard
    Wall of Tanglecord
    Golem Artisan
    Vector Asp
    Ichorclaw Myr
    Liquimetal Coating
    Neurok Replica
    Nihil Spellbomb
    Panic Spellbomb
    Perilous Myr
    Soliton
    Trigon of Mending
    Culling Dais
    Echo Circlet
    Golden Urn
    Copper Myr
    Corpse Cur
    Clone Shell
    Accorder's Shield 2x
    Salvage Scout
    Seize the Initiative
    Loxodon Wayfarer
    Kemba's Skyguard
    Goblin Gaveleer
    Kuldotha Rebirth
    Melt Terrain
    Ferrovore
    Scoria Elemental
    Vulshok Heartstoker
    Copperline Gorge
    Genesis Wave
    Ezuri, Renegade Leader
    Acid Web Spider
    Copperhorn Scout
    Molder Beast
    Tel-Jilad Fallen
    Untamed Might
    Viridian Revel
    Wing Puncture
    Disperse
    Halt Order
    Plated Seastrider
    Sky-Eel School
    Stoic Rebuttal
    Vedalken Certarch
    Blackcleave Goblin
    Bleak Coven Vampires
    Blistergrub
    Contagious Nim
    Dross Hopper
    Exsanguinate
    Fume Spitter
    Ichor Rats 2x
    Moriok Reaver
    Plague Stinger
    Relic Putrescence

Permission to say: supercrappool? Of mis ik ergens ne dikke combo? Zijn de kleuren die ik heb gekozen de juiste keuze, of had ik beter een ander combinatie gespeeld? Spijtig da ter gene ene deftige rare bijzit

Approved 9-lifer Marginal0's schermafbeelding
    iTrader
    123 (100%)
    Weblogs
    3
    Euh, da's wel degelijk een vet deck ze. Vetter als het mijne alvast, en ik had uiteindelijk ook diene goeien draak en ook zo'n emperion. Maar ge hebt itt mij wel een paar leuke artifacts om uberhaupt metalcraft te kunnen gaan. Die luxe had ik niet. Supercrappool zou'k het dus zékér ni noemen. 2 Scrapmelters, Arrest, Emperion, frickin' Myrsmith, etc. En ge hebt denkik wel min of meer het best mogelijke deck gemaakt denk ik. Maar ik heb nu niet iedere sb kaart opgezocht. Ik zou wel 17 land gaat met die Empirion derbij.

Ma geen tijd meer dan na 3-1? Da's wel jammer want met zo'n resultaat hedde uitzicht op dien gratis draft he
    Laatst gewijzigd door Marginal0; 16 oktober 2010 om 18:36
    "Ignis aurum probat"

iTrader
    1 (100%)
    Supercrappool qua rares dan

Cava dan heb'k toch de juste beslissing gemaakt. Ofwel slecht gespeeld, ofwel wa pech da alles ter ni uit kwam

iTrader
    123 (100%)
    Weblogs
    3
    mja, 3-1 is ni slecht he. Waarom waart ge eigenlijk gestopd? Geen tijd meer?

iTrader
    1 (100%)
    Ter waren ni meer matchen: we waren maar met 10, dus moesten we blijkbaar 4 rondes spelen. Daarna werd er gedraft met de 8 spelers die overbleven.. Pretty zielig da ik ter dus ni bij was

Member Drizzt's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    net deze deck bijeengedraft op tcgplayer. Heel realistisch natuurlijk
    Ik heb alleen wat schrik voor mijn curve vandaar zoveel mogelijk myrs gepakt.

iTrader
    123 (100%)
    Weblogs
    3
    Bwa, buiten die 4 Volition Reins (lol) is het eigenlijk nog niet onrealistisch. Die Skyguards heb ik al eens gedraft en in deze set zijn ze slechter als ze lijken. En levens zijn de helft van de tijd nogal irrelevant.

Het komische zou natuurlijk Venser + Golem zijn. Da zou na 2 beurten ZOHARD slaag geven, fack man.

Ma BieZ, hoe komt het dan da ge met frickin' 3-1 ni bij de beste 8 waard? Da kan toch ni?

K'heb ook es gedraft dan maar. Wel vette deck. First picks:

1. Acid Web Spider
    2. Precursor Golem
    3. Untamed Might (nuda'k toch infect moest gaan)

As we't toch over onrealistische drafts hebben, check this out:

http://magic.tcgplayer.com/db/Deck.asp?ID=703162

Hier worde letterlijk en figuurlijk ziek van. Dien gravedigger en ne Contagion clasp hadden het praktisch unbeatable gemaakt, maar goed. Sick deck is... well, sick. (de spin kan er eventueel uit tegen dien Worm, valt te bekijken)
    Laatst gewijzigd door Marginal0; 17 oktober 2010 om 20:16

Approved 9-lifer Drefascu's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als dit topic dan toch bestaat zullen we het maar gebruiken Ik ben net 5-1 gegaan in Outpost Gent met deze deck. Ik denk wel dat ik wat geluk heb gehad met de tegenstanders, want aan sommige dingen kon ik echt niets doen hiermee. Het loss was wel door een gigaaaaaaaaaantische speelfout van mijn kant :/

Artifact:
    1x Origin Spellbomb
    2x Gold Myr
    1x Glint Hawk Idol
    1x Perilious Myr
    1x Bladed Pinions
    1x Masticore --------------
    1x Argentum Armor --------

Rood: 8/8 is removal
    2x Galvanic Blast
    2x Shatter
    1x Arc Trail
    2x Oxidda Scrapmelter
    1x Turn to Slag

Wit:
    1x Myrsmith
    2x Kemba's Skyguard
    1x Loxodon Wayfarer
    1x Dispence Justice
    1x Glimmerpoint Stag
    1x Razor Hippogriff

Dus ja, eigenlijk gewoon gigantisch veel removal gespeeld en/of met de flyers erover Nuja, voor zover ik het verstond, was ik voor de draft toch 1e.

Stomme speelfouten:
    1)Ik val aan met mijn enige creature (equiped met argentum armor) en in plaats van een arrest op een van mijn andere creatures kapot te maken, maak ik een forestje kapot :/ De volgende turn maakt hij dat creature kapot met removal en zit ik 4/5 turns zonder creatures, waarna ik verlies.

2) Ik shatter mijn eigen gold myr, zodat ik de ability van mijn masticore en een galvanic blast kan gebruiken om zijn Skithyrix (5/5 door Hand of Praetors) kapot te maken... en dat terwijl hij op 6 leven staat

---

Daarna verloren in de draft. Ik zat met een blauw control deck vs een rood burn deck. En hij kon gewoon al mijn creatures weg burnen en langzaam me afmaken :/

Nuja, toch een masticore en een venser eraan over gehouden :P

iTrader
    123 (100%)
    Weblogs
    3
    holy f'n shit. Wat een gatverdamse bomdeck. Chanceke voor u. Enkel de Wayfarer is niet supergoed op zich.

Goed da ge der ten minste gebruik van hebt gemaakt.

iTrader
    0
    Dat was het maximum dat ik er uit kon halen. Mijn andere rode/witte/artifact kaarten waren vrij slecht. Ik durde het ook niet riskeren om iets te splashen omdat er niet echt superkaarten in de rest van de kleuren zaten. Dus ben ik maar gegaan voor een 'early' game wall :P

Maar het is idd vrij zot Das gelijk 12 kaarten die (potentieel) removal zijn en dat op 23 playables. En met al die flyers erbij kan er nog niet te veel geblokt worden.

iTrader
    1 (100%)
    Ik zou ook dieje Loxodon Wayfarer ter ni insteken, ni echt goe imo.

Nog e vraagske over mijn deck: had ik dieje Semblance Anvil terin moeten stoppen en dan "artifact" kiezen? Aangezien ik toch metalcraft zat..

iTrader
    0
    Ik zie geen Semblance Anvil staan in je lijst, maar als je die had mocht je hem zeker spelen met zoveel artifacts. Zelf had ik waarschijnlijk de Golem Artisan en Perilious Myr maindeck gespeeld.
    - Golem Artisan: Je kan flying geven aan je beste creature voor 2 en late game kan je het pumpen/tramplen
    - Perilious Myr: Is meestal 2 voor 1 of kan een 3/3 creature uitschakelen of meerdere infect creatures.

---

De Loxodon was gewoon opvulling. Ik wilde niet splashen dus ja. De andere mogelijkheden waren Ferrovere (te weinig artifacts en niets dat ik weg wil), Auriok Sunchaser (metalcraft niet betrouwbaar genoeg), Leonin Arbiter (meh) of een copper myr (had al 17 land en 2 myrs).
    Dan leek mij de Loxodon het handigste, hij blokt heel veel creatures zonder te sterven en tegen infect decks kan hij meerder aanvallen overleven.

iTrader
    123 (100%)
    Weblogs
    3
    Nah, ik weet het niet. De Anvil is vrij slecht in Limited. Je verliest er card advantage mee, maar in een deck met veel myrs kan het wel goed zijn, gegeven dat je genoeg dure kaarten hebt om er profijt uit te halen (zoals die Empirion).

Golem Artisan (als je die had), is echt supergoed, zelfs al heb je weinig artifacts. En idd, Perilous Myr valt ook te overwegen als je wat 2-drops tekort komt.

Die Loxodon is nu dien meteen 'slecht', het is tov. de rest van de deck gewoon een beetje minder. Ik draft ze echter wel soms omdat ze idd infecters lang kunnen tegen houden, laat staan gewone 3/3 bodies gelijk ne skinrender en ne scrapmelter. En met de Pions kun je hem flyers laten blokken enzovoort.

iTrader
    1 (100%)
    Gisteren, ik krijg in pack 2 van m'n linkerbuurman een exsanguinate en een usefull kaart door. Ik laat zo iet vallen van "fuck dieje Exsanguinate, iedereen vind da een slechte kaart ma ik vind da echt wel e bommeke". Dieje kerel zegt dan sarcastisch da'k em maar moet pakken.

In m'n 3e match kwam ik tegen hem uit. 't stond 1-1 in games, en in 3e game sideboard ik dieje exanguinate in. En door welke kaart win ik die game (en match)? Yep

Voelde me terna wel nie goe bij de winst, want ik maakte MASSA'S fouten en den andere speler was e pak beter dan mij

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten