Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
    Approved 9-lifer Saphira's schermafbeelding
    iTrader
    0

boardgame/role-playing LoTR

Hoi,

Ben vorige maand of zo eens binnengesprongen in zo'n speelgoedwinkel en toevallig zag ik daar 'n boardgame liggen van LoTR.
    Na paar keer rondgevraagd te hebben, zijn er vrienden die ge´nteresseerd zijn om dit te spelen.
    Enige probleem is dat we eigenlijk allemaal beginnelingen zijn.
    Weet er iemand dus met welk spel we het beste beginnen?
    En hoe lang je er ongeveer mee bezig bent?
    Mijn gedachte was toch 1x/maand samen te komen om 'n ganse middag dat te spelen.

bedankt!

Approved 9-lifer Thorfin's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    er zijn zoveel boardgames van lotr, iets concreter?
    is het met poppetjes schilderen en zo?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wild bass Bekijk bericht
    er zijn zoveel boardgames van lotr, iets concreter?
    is het met poppetjes schilderen en zo?
    Neej, mijn vriend zei datie 't bijna 100% zeker was dat 't 'War of the Ring' was dat we gezien hadden...

Ma als je der kent daj veel role-playing wilt bij doen... zeg maar gerust je suggesties

Member sixstripes's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hoi Saphira,

Met "War Of The Ring"heb je echt wel een goed spel in handen, maar er zijn toch enkele dingen die je moet weten. Als je nog nooit een war strategie game gespeeld hebt is dit eigenlijk geen echte starter voor een beginner. Stel je koopt het spel en brengt wat vrienden samen om te spelen ga je zeker een teleurstelling krijgen . Dit spel is eigenlijk bedoeld om met twee te spelen, maar je kan ook teams maken. Op de doos staat 120 minuten als speeltijd, maar dan moet je echt het spel goed meester zijn om dat voor elkaar te krijgen. 3-4 uur is eerder een betere vuistregel, maar dan moet je wel de spelregels kennen. De regels zijn een boekje van 24 blz, dus niet iets dat je even doorleest en gelijk begint te spelen...

Je kan beter eerst het spel thuis opstellen en een keer alleen spelen zodat je alles rustig kan bekijken en ontcijferen, want er komen nogal wat regeltjes bij kijken. Voor dit project mag je gerust bijna een hele dag rekenen. Dan pas zou ik proberen er een tweede persoon bij te betrekken en het spel nogmaals helemaal van voor naar achter uit te doeken doen zeg maar... Het is misschien en hele noot om te kraken maar het is best een goed spel...

Als je echt een stelletje boardgame noobs bent en toch wilt vechten op het spelbord kan je beter en game van het wat lichtere genre nemen... Small World bijvoorbeeld, heel leuk en dat ga je sneller onder de knie krijgen en je kan het echt in een groepje spelen of met 2 of 3, het spelbord past zich qua groote aan met het aantal spelers.

Er zijn echt zeeeer veel fantastische games te koop de dag van vandaag en je zal zeker veel plezante uurtjes door te boardgamen met vrienden. Ik zelf doe dit al meer dan 12 jaar en nog steeds kijk ik vol spanning uit naar de volgen gameboard sessie

Nog enkel aanraders en zeer geschikt om te starten zijn deze:

Ticket to Ride (Europe)
    Kolonisten van Amerika (nieuwste versie van de kolonisten)
    Pandemie (een co-op game dus spelen tegen het spel)

Iets moeilijker maar nog te doen als beginner:

Hoogspanning
    Maharadja

slechts enkele suggesties ... veel susses!

Member sixstripes's schermafbeelding
    iTrader
    0
    de sugesties zijn zijn wel geen role-playing maar heel tof en gemakelijk te spelen. Smal World kan je nog wel in de roleplaying games steken als je dat wilt. Meestal zijn Role-playing en war strategies complexer om te spelen. Ik heb zelf: World of Warcraft The Boardgame, Het Spel Der Tronen, War of The Ring, Axis & Allies... maar geen van deze zou ik echt aan beginners aan raden. Veel lezen, veel regels, en veel te lange wachttijen aan de speeltafel als je der zo aan begint. Probeer eerst wat lichtere spellen en bouw daarna op naar de zwaardere wargames geven echt niet meer plezier aan de speeltafel, wel meer regels en wachttijden...

iTrader
    0
    Thanx..
    Liefst natuurlijk LoTR, aangezien dak daar superfan van ben.
    Maar mss gewoon eerst es beter worden in 'Kolonisten van Catan'

Member
    iTrader
    0
    Hoe meer variatie aan spellen je kent en kunt spelen hoe lager de drempel word voor de moeilijke spellen daar veel spelmethoden terugkomen maar dan anders uitgebouwd.

Een spel waar veel inzit kwasie techniek om iets uit te bouwen is Puerto Rico maar dat is wel ver van een role playing game he.

@sixtripes inderdaat naar bordspelavonden kijk ik ook altijd uit

Member sw1ss's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Bordspelavonden ftw!!

Member
    iTrader
    10 (100%)
    Speel memoir '44. Zalig spel. Je leert het op 10 minuutjes, een match duurt minder dan een uur inclusief het bord opzetten en toch is er ontzettend veel diepgang en strategie mogelijk.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten