Pagina 30 van 87 EersteEerste ... 202627282930313233344080 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 581 t/m 600 van 1723
    Member Tsubasa's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wacko Santa Bekijk bericht
    Ik heb dit inderdaad ook al gespeeld, maar vond er eigenlijk niet zo heel veel aan. Dit is niet mijn type spel. Zelf verkies ik de iets economischer gerichte spellen, maar dat is puur kwestie van voorkeur .. Heb wel al veel mensen gehoord die dit spel zeker goed vinden, dus ik denk niet dat je een slechte koop hebt gedaan (of slechte cadeau hebt gekregen )..

Geniet er nog van! ..
    Ik ben echt voor alles te vinden. Zowel dit genre (ja, eigenlijk riskachtig maar met veel meer diepgang, tactiek en minder geluk (geen dobbelstenen) + onderhandelen/allianties) als meer economische (als je dan bijvoorbeeld puerto rico bedoelt? Of agricola ofzo?). Ook spelletjes zoals Ticket to Ride en de kolonisten (ondanks geluksfactor, die je natuurlijk statistisch gezien kunt beperken). Was inderdaad een cadeau, maar ben er gelukkig mee.

Heb je de editie met of zonder de uitbreidingen gespeeld? Want denk dat de eerste editie wel wat minder is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wautd Bekijk bericht
    Nog niet maar ik moet er eens werk van maken. Mijn vriendenkring zijn allemaal fan van de tv-serie dus het moet te doen zijn het eens voor te leggen.
    Ik zit ook nog te wachten op een vervangbord want door een fabricagefout zat ik met een ietwat krom bord.
    Oh, dat is wel jammer. Als fan is idd nog leuker (ben ook fan). Ook de 2de editie? Want heb al zitten lezen over de versie zonder de twee uitbreidingen en dat lijkt mij iets minder.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tsubasa Bekijk bericht
    Ik ben echt voor alles te vinden. Zowel dit genre (ja, eigenlijk riskachtig maar met veel meer diepgang, tactiek en minder geluk (geen dobbelstenen) + onderhandelen/allianties) als meer economische (als je dan bijvoorbeeld puerto rico bedoelt? Of agricola ofzo?). Ook spelletjes zoals Ticket to Ride en de kolonisten (ondanks geluksfactor, die je natuurlijk statistisch gezien kunt beperken). Was inderdaad een cadeau, maar ben er gelukkig mee.

Heb je de editie met of zonder de uitbreidingen gespeeld? Want denk dat de eerste editie wel wat minder is.

Ook de 2de editie?
    Yes.

In other news, met een gaming groep in de buurt zijn we van plan om Risk Legacy te doen met een vaste groep (dus 10+ spellen verspreid over een jaar, want blijkbaar vervolgen die spellen op elkaar). En als kers op de taart, Twilight Imperium one of these weeks/months. (die staat al lang op mijn verlanglijstje om te spelen)

iTrader
    13 (100%)
    Beide nog nooit gespeeld maar even vlug risk legacy gegoogled. Ziet er wel leuk uit

Approved 9-lifer Marginal0's schermafbeelding
    iTrader
    123 (100%)
    Weblogs
    3
    Donderdag Epic Gameday in Spelfanaat Leuven. Wie gaat? Den deze gaat er vanaf de namiddag wel zijn.

Member Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Zeg wautd en Tsubasa: locatie?

iTrader
    13 (100%)
    Ik in Zele (tussen Lokeren en Dendermonde). Studeer in Gent, maar niet op kot. Net GoT met 6 man gespeeld. Duurde mij iets te lang en heb nog niet echt een eigen tactiek . Maar was wel wijs, gewoon wat te weinig snelheid. Goed, niet iedereen snapte/kende het even goed dus zo ook al wat vertraging opgelopen.

Approved 9-lifer Potatorsalad's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Weblogs
    1
    Hier ook onlangs in to boardgames geraakt, begonnen met kolonisten en dan de D & D boardgames.
    Momenteel ook veel bezig met GOT 2nd edition en tot nu toe undefeated in de vriendenkring
    Ik vind het een zalig spel verschillende elementen die iedereen wel aanspreekt en met die extra battle cards kan je de geluksfactor wat verhogen.
    We hebben het nog maar met maximum vier gespeeld en ben echt eens nieuwsgierig hoe het spel met 6 man speelt

Member Wacko Santa's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tsubasa Bekijk bericht
    Ik in Zele (tussen Lokeren en Dendermonde). Studeer in Gent, maar niet op kot. Net GoT met 6 man gespeeld. Duurde mij iets te lang en heb nog niet echt een eigen tactiek . Maar was wel wijs, gewoon wat te weinig snelheid. Goed, niet iedereen snapte/kende het even goed dus zo ook al wat vertraging opgelopen.
    Zele? idem hier .. still no fan of GoT

iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Potatorsalad Bekijk bericht
    Hier ook onlangs in to boardgames geraakt, begonnen met kolonisten en dan de D & D boardgames.
    Momenteel ook veel bezig met GOT 2nd edition en tot nu toe undefeated in de vriendenkring
    Ik vind het een zalig spel verschillende elementen die iedereen wel aanspreekt en met die extra battle cards kan je de geluksfactor wat verhogen.
    We hebben het nog maar met maximum vier gespeeld en ben echt eens nieuwsgierig hoe het spel met 6 man speelt
    Bij ons telde het eerste spel niet echt mee, want iemand moest halverwege vertrekken waardoor iemand anders die landen super gemakkelijk kon innemen en won ronde 5 of 6.

Gisteren (ons 2de keer spelen) was ik eerst 2de (eigenlijk gelijk met de 1e maar zij stond hoger op de supply line, hadden evenveel strongholds) tot mijn tegenstander een doodskop trok en ik mijn enige eenheid verloor in dat kasteel (door support had ik die strijd wel gewonnen, maar verloor dus wel dat kasteel want geen eenheid in dat gebied) en 3de werd . Altijd kut als het gelukselement u dat lapt, maar goed, ik doe het toch niet voor minder dan 1e plaats dus maakte niet uit.

Maar het was nog steeds een beetje gepruts van iedereen. Ik begin wel wat moves te bedenken en broer van mijn vriendin ook (die is der ook vree goed in), maar ik vrees dat we een aantal spelers even niet meer willen door de duur . Goed, volgende keer dan met 4, dan gaat het ook wat meer vooruit!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wacko Santa Bekijk bericht
    Zele? idem hier .. still no fan of GoT
    Ow, ne Zelenaar van '86 . Zou moeten lukken dat ik u ken denk ik (ben van '90). Geen fan? Door de duur? Of iets anders?

iTrader
    13 (100%)
    Gisteren het weer gespeeld . Nu met 4 personen. Nipt verloren (door een gelukselement) en 2de geworden, maar goed, de eerste had het ook heel goed gespeeld. Ik was Greyjoy en rechtstreekse tegenstander Baratheon.

'T is echt lastig als je aan het winnen bent, dat iedereen zich tegen u keert .

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Time Bekijk bericht
    Zeg wautd : locatie?
    aan de kanten van Ham

Member Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Ik en durchgefallen hebben donderdag 19h30 een afspraak in de Outpost Gent. Moest er nog iemand geÔnteresseerd zijn, laat maar iets weten.

iTrader
    13 (100%)
    GeÔnteresseerd wel, maar kan het jammer genoeg niet maken met twee lastige examens volgende week. Have fun!

iTrader
    0
    Maandagavond eens Airlines Europe gespeeld! Luchtig spel, niet te zwaar..

Het is een kruising van Union Pacific en Ticket To Ride. Ik moet wel zeggen dat ik het kon appreciŽren en niet nee ga zeggen als het weer eens op tafel zou komen. Maar een favoriet zal het niet worden! Daarvoor ben ik teveel fan van de zwaardere spellen als Le Havre, Brass, Agricola en Age of Steam ..

Maar dit hoort zeker in de categorie 'will not pass for playing '. Hieronder zitten ook Small World, Formula D en Kolonisten van Catan ..

iTrader
    13 (100%)
    Van die 4 alleen nog maar Agricola gespeeld. Vind ik ook heel plezant. Verder vind ik Small World, Ticket to Ride en Kolonisten ook leuk. Maar die andere die je noemt, nog nooit gespeeld. Age of Steam: dat speelt zich wel af in een setting dat ik leuk vind. Moet ik eens zien te bemachtigen... Jij raadt het aan?

En voor nog geen €20 kunt ge niet sukkelen . Maar goed, eerst nog examens.

Edit: Brass zelfs maar 16.6 euro. Geweldige site . Brass ken ik trouwens ook niet. Als ge zin hebt om wat uitleg te verschaffen

Approved 9-lifer ironhorn's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    nice die site kende ik nog niet

binnekort begin ik met werken, dus kan ik eindelijk mijn collectie eens beginnen aan te vullen

edit: age of steam en vrijdag besteld, brass helaas uitverkocht
    Laatst gewijzigd door ironhorn; 24 mei 2012 om 17:39

iTrader
    0
    Age of Steam en Brass zijn wel van een zwaardere categorie dan Small World, Kolonisten en Ticket To Ride.

Beide zijn ze van de dezelfde ontwerper, Martin Wallace, en die is wel bekend voor heel brutale economisch getinte spellen te maken. Leningen nemen is een verplichte taak in elk spel, want zonder deze en de bijhorende berekende investeringen en uitgaven kom je er niet.

Zo is Age of Steam een van de spellen waar je een aantal beurten vooruit moet denken en plannen, zowel op het board als met de financiŽn. Kom ik toe met het aantal aandelen? welke actie ga ik kiezen (eerst bouwen, eerst vervoeren, stad bouwen, ...). Kan ik de kosten dragen ten opzichte van mijn geschatte inkomsten?.. Met 3 of 4 spelers valt dit nog mee, maar speel het spel met 5 of 6 spelers en het is krabben om toe te komen!
    Ik vind het super, het plannings-aspect, de keuzes die je moet maken, de biedingen die je moet doen en al zeker de tegenstander zijn plan dwarsbomen door jouw sporen toch dat tikje tegen zijn zin aan te leggen

Brass daarentegen is het spel dat voor mij het meest aaneenhangt van de regeltjes. Om te bouwen zijn er tal van beperkingen, maar het zorgt er ook wel voor dat niet iedereen enkel aan het zijne werkt. Er zit een systeem van vraag en aanbod in. Wanneer enkele spelers katoenfabrieken zetten kan jij denken om havens te bouwen, want zonder deze, zijn de fabrieken niet veel waard. Elkaars grondstoffen verbruiken, zien dat de prijs van ijzer hoog ligt, dus ijzerfabriek bouwen... Ik vind het een van mijn absolute favorieten omdat er zoveel bij komt kijken. Planning, financiŽn, goederen, beperkingen, ...

Beide vind ik ze ABSOLUTE toppers! Ik kan ze alleen maar aanraden! Maar je moet wel voor jezelf kunnen uitmaken of je echt into deze spellen kan zijn. Het is redelijk cutthroat en daarom dus ook geniaal om spelen. Speel deze dan ook alleen met mensen die graag nadenken over hun zetten en niet bang zijn van hun hoofd een beetje te kraken ..
    XboX Live: WackoSan | BoardgameGeek: Wacko Santa
    Followmy.TV WackoSanta

iTrader
    13 (100%)
    Ik ben voor zoiets zeker te vinden! Denk ook wel dat een paar van de vaste kliek er ook voor te vinden zijn, dus zal ze mij toch eens moeten aanschaffen na de examens.

Zo'n zware economische nog niet veel gedaan. Alleen Agricola en Puerto Rico (of reken je dat niet bij de zware?), maar hoe minder geluk en hoe meer nadenken/tactiek, hoe beter meestal . Wat niet wegneemt dat ik ook graag de snellere speel.

iTrader
    0
    Agricola en Puerto rico zijn ook zwaardere spellen, maar ze behalen wel het niveau van een Brass en Age of Steam nog niet .. Ook Hoogspanning kan wel in deze categorie geraken..

Het zijn dan ook ell3 toppers.. Zelf ben ik ook fan van TtR en Small World, dus ik geniet ook wel van de luchtigere snellere spellen!

Member
    iTrader
    24 (100%)
    Vandaag naar Forum Mortsel geweest nog eens. Was het eigenlijk al vergeten dat het vandaag was, maar iemand deed me er last minute nog aan herinneren.

2 maal The Hanging Gardens gespeeld, en 1 maal Het Koopmanshuis.

THG vond ik leuk. Punten verzamelen door tile management (ruimtelijk inzicht nodig) en dan puntenblokken te verzamelen van dezelfde sets. Zeker mijn soort van spel.

Koopmanshuis vond ik ook leuk, maar auction games zijn iets minder mijn ding.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten