Pagina 29 van 59 EersteEerste ... 1925262728293031323339 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 561 t/m 580 van 1171
    Member oeroesmoeloevoe's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wautd Bekijk bericht
    Vandaag is mijn Crokinole bord aangekomen. Het was toch even slikken toen ik het in mijn handen hield (nogal groot) maar ik kreeg het gelukkig nog weg in de spellenkast
    Lol ja kan ik goed geloven. De eerste keer dat ik dat spel zag dacht ik ook : wow, gigantisch

Heb je trouwens boenwas besteld om het regelmatig te kuisen? Indien neen, zeker doen! Na 10 keer spelen is het bord meestal redelijk vettig

Member Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Sinds een paar maand ook begonnen met bordspellen. Extra handig in Gent: 3 clubs.
    Eerste drie spellen die ik gespeeld heb kan ik me van naam al niet meer herinneren, maar echt memorabel waren ze ook niet. Daarna wel ingewijd in Puerto Rico, superspel, sindsdien ook al ettelijke keren online gespeeld. Je game staat of valt imo wel met de mogelijkheden die je krijgt in de eerste drie beurten. Als je collega's het spel kennen moet je daarna toch al wat geluk hebben om een achterstand in te halen.

Vorige maand Hawaii leren kennen, vond ik nogal ongebalanceerd. En afgelopen zaterdag heb ik Trajan ontdekt. Ik was de enige aan tafel die het voor de eerste keer speelde, heb dan ook enkele kleine fouten gemaakt die punten gekost hebben. Maar dankzij een gelukkige beginloting (die twee kaarten die je krijgt die je ook via de senaat kan winnen) toch tweedes geëindigd. Wil ik zeker nog spelen.
    Tijdens dat spel meteen iemand leren kennen die elke dinsdag in de Outpost met een groepje afspreekt, doe daar morgen ook voor de eerste keer mee. Het gaat ineens snel.

Ik houd wel het meeste van de echt uitgebreide spellen, een waar je minstens een paar uur zoet mee bent met zelfs ervaren spelers. Had hier al een paar keer gelezen over Twiligt Imperium, de mannen waarmee ik al gespeeld heb kenden het amper of niet. Slechts 1 iemand had er al van gehoord maar wist enkel dat het wat overdreven was in speelduur. Wil ik toch zeker eens proberen.
    WANN DU DEINE PFERDEKOPF NICHT GESCHLOSSEN HALT GEHEN WIR DU EINEM FACIAL GIEBEN

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Vanwaar zijt ge? Binnen een paar weken gaan we twilight imperium spelen in Leuven.

Tis nu wel niet direct een game die ik aanraad aan beginnende spelers

Member Wacko Santa's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Gisteren zelf Hawaii gespeeld. Ongebalanceerd vind ik het niet, ik vond het zelfs heel fijn eigenlijk. Ook vond ik het thema wel super klinken..

Er zijn heel wat mogelijkheden die je in beschouwing moet houden. Alle verschillende strategieën hebben een kans om te winnen. Eindscores lagen dan ook dicht bij elkaar (98, 96, 95 en een iemand die wat achter liep met 49 )..

Dit wil ik zeker nog wel eens spelen, is niet te zwaar, maar ook zeker geen licht spelletjes..

Member Spoox's schermafbeelding
    iTrader
    0
    gisteren was het bij ons nog eens 6-speler Battlestar Galactica met Cylon fleet expansion. Er waren reeds 2 Cylons vanaf het begin en na de sleeper fase er nog ene bij...total loss voor de humans.

Vorige zaterdag hebben we dan ook voor de allereerste keer Twilight Imperium gespeeld. Ik had deze voor m'n verjaardag gekregen en nu was het eindelijk tijd om die boven te halen. Iedereen vond het een zeer leuk spel, voor herhaling vatbaar. Spijtig genoeg duurt het wel enorm lang. We zijn ergens in de namiddag begonnen en zijn om middernacht gestopt, zonder dat het spel ten einde was.

En de week daarvoor ook nog Eclipse gespeeld met 4. Mechanema, Eridani Empire en 2 Humans. Het was een zeer close game met eindscores 20, 19, 18 en 17. Niemand durfde iemand anders rechtstreeks aanvallen tot aan de laatste turn, wat resulteerde in het nodige vuurwerk.

Vanavond Imperial, yummie!

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wacko Santa Bekijk bericht
    Gisteren zelf Hawaii gespeeld. Ongebalanceerd vind ik het niet, ik vond het zelfs heel fijn eigenlijk. Ook vond ik het thema wel super klinken..
    Ik heb het gevoel dat als iemand volop voor de linkerkolom gaat (kahuna's), die ook 9 van de 10 gaat winnen. Ik vind het geen slecht spel maar ik ga het niet meteen kopen denk ik (het thema spreekt me gewoon niet zoveel aan)

iTrader
    0
    De linker kolom? Wat bedoel je met de Kahuna's? (die totems? )..

We hadden een duitse versie, dus de juiste benamingen zijn wssl niet gebruikt .

Wel, ik had dus alle dorpen volgebouwd maar toch heb ik het spel niet gewonnen tegen iemand die zelf maar 3 dorpjes vol had gebouwd, maar gebruik gemaakt heeft van fruit en de bijhorende tegels net als die tegels waar die rode schilden punten opleveren.. Het is dus perfect mogelijk..

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oeroesmoeloevoe Bekijk bericht
    Lol ja kan ik goed geloven. De eerste keer dat ik dat spel zag dacht ik ook : wow, gigantisch

Heb je trouwens boenwas besteld om het regelmatig te kuisen? Indien neen, zeker doen! Na 10 keer spelen is het bord meestal redelijk vettig
    Nog niet, maar als het té goed glijdt is het ook niet goed. Toen het spel werd uitgevonden hadden ze dat ook niet nodig trouwens.

Der staat trouwens al een ferm schaar op. Bij het vastschroeven van de "tjoepkes" gleed ik uit en patat Gelukkig lijkt het geen invloed te hebben op de schijfkes maar mooi is het natuurlijk niet

Member durchgefallen's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mijn Axis and allies: Europe 40 is de deur uit. Beetje met spijt in het hart maar hiermee kan ik mij wel 2 nieuwe panzer grenadier games kopen. Dat maakt gelukkig alles goed.

@Time
    Hoe was de outpost? Woon sinds een 1.5 jaar in Gent maar ben daar nog eigenlijk niet echt binnen geweest. Binnenkort verlof en dat moet het wel lukken om daar eens binnen te springen. Dinsdag is nu niet een dag die over het algemeen echt heel goed past.

Verleden weekend Roma gespeeld. Een snel en heel tof tussendoortje. Kan ik zeker aanraden, ook als je op vliegvakantie gaat. De doos kon wel kleiner maar als je gewoon alles in een ander doosje steekt gaat het zeker niet veel plek innemen.
    Er komt wel wat geluk bij kijken maar over het algemeen ging het vrij goed op en als je toch met rotkaarten komt te zitten... geen nood. Na 5 minuten ben je uit je lijden verlost en begin je gewoon een nieuw spel ;-)

iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wautd Bekijk bericht
    Ik heb het gevoel dat als iemand volop voor de linkerkolom gaat (kahuna's), die ook 9 van de 10 gaat winnen. Ik vind het geen slecht spel maar ik ga het niet meteen kopen denk ik (het thema spreekt me gewoon niet zoveel aan)
    Bij ons kende maar 1 iemand het spel en die deed het op die manier. Hij heeft wel niet gewonnen. Persoon rechts van me had een kaart die hem ik geloof 7 punten gaf per boot die hij had. Die heeft dus het ganse spel boten liggen opkopen en is met voorsprong gewonnen.

De linkerkolom volbouwen is wel een garantie om bovenaan in de punten mee te doen, maar als iemand wat ervaring heeft, of dankzij wat geluk zo'n goede bonuskaart te pakken krijgt, is het niet genoeg. En elk spel gebeurt natuurlijk wel iets in die aard...

Ik had twee dorpen vol met voor de rest eigenlijk enkel een bonus per keer dat ik koos voor een rode (denk ik? De prijzen overal hebben twee mogelijke kleuren, ik kreeg +1 per keer ik de ene kleur nam). Die ervaren spelen zei toen wel dat hij het eens wou testen om daar vol op in te zetten. (dus dan +3 of meer per aankoop).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door durchgefallen Bekijk bericht
    @Time
    Hoe was de outpost? Woon sinds een 1.5 jaar in Gent maar ben daar nog eigenlijk niet echt binnen geweest. Binnenkort verlof en dat moet het wel lukken om daar eens binnen te springen. Dinsdag is nu niet een dag die over het algemeen echt heel goed past.
    Was al m'n tweede keer. Eerste keer was ik er binnengeweest na een avondje bij Spellement, toen zijn we om 00h30 daar nog binnengeweest voor Puerto Rico. Toen kwam het heel ruim over, zat enkel nog een groep te gamen op de pc's. Dinsdag echter zat het volledig vol. Volk van alle slag en ook vele types games die gespeeld werden. Magic the gathering, studenten die gewone bordspellen spelen, altijd de gamers, etc... Bruist toch wel van het leven daar.
    'k Zou daar gerust 2 keer in de week willen gaan, maar je moet wel de mensen kennen natuurlijk. Groepje waar ik mee meedeed speelde een Franse versie van Sherlock Holmes. Iets te saai voor mijn goesting wel. En de kerel die me had voorgesteld vond er zelf ook niks aan, die is het nog afgebold. Maar normaal spelen ze normale bordspellen.

Als er hier nog zijn van regio Gent die daar zin in hebben, laat het eens weten he. Dan zijn we al met 3 of 4, echt meer moet dat eigenlijk al niet meer worden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lint Bekijk bericht
    Vanwaar zijt ge? Binnen een paar weken gaan we twilight imperium spelen in Leuven.

Tis nu wel niet direct een game die ik aanraad aan beginnende spelers
    Ik woon in Gent.

En om welke reden eigenlijk? Minder steile leercurve als je al wat diverse games gewend bent ofzo?
    Want dat heb ik bij Trajan wel ontdekt, het systeem met het bepalen van je actie en de kleurencombinaties kwam blijkbaar van Macao.

Ik moet alleszins nog veel leren.

Member Marginal0's schermafbeelding
    iTrader
    119 (100%)
    Weblogs
    3
    Onlangs nog es Blood Bowl Team Manager gedaan met men neefjes. Blijft toch een fun spel. Soort bidding game met toch genoeg variatie om het tof te houden. Voor boardgame geeks lijkt het me tof voor tussendoor is te spelen, denk Bedriegers Bedrogen van 999.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Indeed stuk minder steile leercurve, helemaal omdat Twilight Imperium de beste spelmechanismes van een X-tal andere topgames vlakaf steelt (geeft Christian Petersen ook openlijk toe).

Maar daarnaast is het gewoon een enorm groots, uitgebreid en vermoeiend spel. Ge zijt er toch beter tegen gewapend als ge als ge al wat boardgame ervaring hebt.

Al bij al is het niet zo een moeilijk spel ... enorm veel uitleg en zeer veel mogenlijkheden, maar alles wat ge kunt doen is gewoon zo enorm logisch dat het begrijpbaar is. Tis ook niet abstract zoals veel games.

Tis dus niet onmogelijk om als eerste game TI te spelen (al meermaals gedaan met maten), maar tis ni makkelijk een non/beginnende-boardgamer te motiveren tot 1,5u uitleg (minstens) + 10-12u gamen

Approved 9-lifer maxdevis's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Time Bekijk bericht
    Als er hier nog zijn van regio Gent die daar zin in hebben, laat het eens weten he. Dan zijn we al met 3 of 4, echt meer moet dat eigenlijk al niet meer worden.
    altijd wel interesse. Ik verhuis binnenkort naar gent.

Member durchgefallen's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Ik wil gerust es afkomen. Maandagavond is nog volledig vrij. Dinsdag zit ik wel eerst in de Vooruit voor het optreden van de black box revelation maar mss dat ik nadien nog tot daar kan komen.

Dinsdag eerste keer 1812: the invasion of Canada gespeeld. Gaat zeker nog op het tafel komen. Wie graag af en toe eens een lichte wargame speelt gaat hier zeker plezier aan beleven. Ik vertegenwoordigde Canada en ben uiteindelijk kunnen winnen met 7 tegen 3 victorypoints. Had een doorbraak op mijn rechterflank kunnen realiseren ( in Montreal recruteer je de Britse legers en dat zijn de beste eenheden in het spel) maar mijn linkerflank en centrum hadden het bij momenten zwaar. Daar was het vooral proberen standhouden

iTrader
    7 (100%)
    Als er nog kandidaten zijn voor maandag, speak up.

Dinsdag Cuba gespeeld. Not bad, al kan je je game wel behoorlijk vroeg verpesten door je gebouwen verkeerd te plaatsen, wat we met ons vijven eigenlijk allemaal gedaan hebben.

Member tettezot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ooit al een gehoord van "Necromunda", is mischien niet echt een board game, maar het heeft er alles van weg, buiten de vakjes op je bord dan wel te verstaan. Zeker eens de moeite om te zien.

Member pixieee's schermafbeelding
    iTrader
    6 (88%)
    Vanaf augustus/september woon ik ook in Gent en ben zeer geïnteresseerd om ook eens mee te spelen. Je kent het probleem wel, weinig vrienden die zich aan 'zwaardere' games willen wagen en op regelmatige basis willen spelen.

Wel nog weinig tot geen ervaring, maar dat hoeft niet echt zeker...

Member Tsubasa's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Oh, we hebben een board game afdeling op 9lives. Zelf grote fan van board games en dankzij de broer van mijn vriendin toegang tot zeer veel spelen. Zelf is mijn laatste aanwinst Game of Thrones (2de editie). Vind het een wijs tactisch spelletje en ondanks dat het eerst ingewikkeld lijkt, valt dat heel goed mee (na een middagje uitpluizen met 2 hoe alles in zijn werking gaat ). Wel nog maar eenmaal gespeeld want heb het zondag pas gekregen. Morgen 2de ronde. Hopelijk kan ik wat mensen scharrelen want 2 tot 4u schrikt wel wat af .

Iemand hier ook Game of Thrones al gespeeld?

iTrader
    0
    Ik heb dit inderdaad ook al gespeeld, maar vond er eigenlijk niet zo heel veel aan. Dit is niet mijn type spel. Zelf verkies ik de iets economischer gerichte spellen, maar dat is puur kwestie van voorkeur .. Heb wel al veel mensen gehoord die dit spel zeker goed vinden, dus ik denk niet dat je een slechte koop hebt gedaan (of slechte cadeau hebt gekregen )..

Geniet er nog van! ..

Member
    iTrader
    0
    Hehe... ik heb een vriendin besmet met het bordspelvirus. Van de 5 spellekes die we gespeeld hebben moest ik er al 3 bestellen* en volgens mij is ze verslaafd aan het Stenen Tijdperk. Misschien nog wat vroeg om een Caylus onder haar neus te duwen maar wie weet

*mijn eigen budget is ook weer vlotjes overschreden deze maand . En ik zit al aan mijn volgende aankoop te denken (Coney Island/Hawaii)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tsubasa Bekijk bericht
    Iemand hier ook Game of Thrones al gespeeld?
    Nog niet maar ik moet er eens werk van maken. Mijn vriendenkring zijn allemaal fan van de tv-serie dus het moet te doen zijn het eens voor te leggen.
    Ik zit ook nog te wachten op een vervangbord want door een fabricagefout zat ik met een ietwat krom bord.
    Laatst gewijzigd door wautd; 15 mei 2012 om 11:59

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten