Pagina 20 van 86 EersteEerste ... 101617181920212223243070 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 381 t/m 400 van 1718
    Member Essit's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ironhorn Bekijk bericht
    die dark eye: is dat een pen&paper rollenspel of een bordspel? Heb hier zelf het eerste dark world bordspel liggen

mocht je talisman wegdoen, lmk
    Dark eye : "Oog Des Meesters" is een pen&paper, alhoewel er ooit een uitbreiding voor geweest is met board (maar die bezit ik blijkbaar niet meer.

Talisman doe ik niet weg sorry, heeft me vroeger veel geld gekost. En ik ben van plan het binnekort nog eens te spelen

Member MaartenDF's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Fantasy Flight Games [News] - How The Mighty Have Fallen
    A preview of Rex, a board game of diplomacy, conquest, and betrayal

Zo hyped voor dit spel, niet normaal.

Member greiver's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KATTAKLOP Bekijk bericht
    Ik heb Nautilius en Kaisar gekregen van het vrouwtje.
    Heeft dat al iemand gespeeld?

Onlangs nog Colonisten de lage landen gespeeld.
    Iedereen vond het leuk maar ik vind dat dit spel niet zoveel toevoegd aan het basisspel.
    Nautilius heb ik een tijdje eens gespeeld. Het leek op het eerste zicht redelijk ingewikkeld, maar uiteindelijk valt dat goed mee. Om t voor iedereen de eerste keer was, heeft het wel bijna 4uur geduurd.
    Ik vond het eigenlijk best nog wel een goei spel.
    Er is redelijk wat te doen in een beurt, zonder echt belachelijk lang te moeten wachten eer het terug aan jou is. Basis uitbouwen, uwe mannekes laten rondlopen in die basis, uw duikboten uitsturen, ...
    Het is wel pas na het eerste spel dat je wat doorhebt welke strategy het meeste punten kan opleveren... (Er zijn verschillende manieren op punten te krijgen).
    PSN: Grievver

Member greiver's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Heb zaterdag Tikal en Dungeon Run gekocht.

Tikal had ik langer opt oog. Denk dat dat zowat hetzelfde moeilijkheidsniveau heeft als Catan enzo. Zal dus zeker wel eens op tafel geraken.

Dungeon Run is vrij nieuw blijkbaar. 1-6 spelers, elk kiest een van de 8 heroes (typische fantasy figuren; sneaky goblic, orc, paladin, wizard, ...) en moet de dungeon door, op zoek naar de Summoner Stone (die de dungeon boss in zijn bezit heeft). In die dungeon kunnen spelers samenwerken of mekaar net tegenwerken. Tot iemand de boss heeft verslagen en het 'end-game' begint. Degene die de summoner stone heeft wordt nog sterker + mag alle mobs besturen, en moet de dungeon uit vluchten. Al de rest moet dan proberen heb tegen te houden en zelf de SS te looten.
    Een soort redelijk lichte dungeon crawl, met backstabbing/bluffen/tijdelijk vriendjes maken/ etc
    Zou wel s e goeike kunnen zijn ^^

Member
    iTrader
    0
    Ohla, een boardgame topic. Ik zit sinds een dik jaar in "het milieu" en bordspellen zijn een echte koop/speel-verslaving geworden. Eens op het gemakske deze draad doorlezen.

Member TiM007's schermafbeelding
    iTrader
    83 (100%)
    Iemand van jullie die war of the ring (bordspel) speelt?

Member
    iTrader
    0
    OK, ben door de 20 pagina's geraakt. Even over mezelf, ik heb altijd graag borspellen gedaan maar ik was ook zowat de enige in de vriendengroep (laat staan dat het moeilijk was om genoeg volk samen te krijgen), dus in de zomer van 2011 had ik uiteindelijk besloten naar een spelclub te gaan. Sindsdien ga ik regelmatig naar clubs (begonnen met Lommel, nu in combinatie met Meerhout en die Geel zou ook wel eens een vaste afspraak kunnen worden). Door betere spellen te leren kennen en voor te stellen aan mijn vrienden beginnen sommigen het virus ook te pakken te krijgen, dus een spelavondje thuis begint ook al af en toe te lukken.
    In die korte tijd is mijn collectie zwaarrrr uitgebreid (Met dank aan Essen Spiel 2011, Spel 2011 in Broechem, iBood en de vele webshops). Als ik een goed spel heb gespeeld, moťt ik het gewoon hebben. Tis een echte hobby geworden en ik ben nu eenmaal een verzamelbeest

Mijn spelervaringen/collectie/korte reviewkes in (ietwat) alfabetische volgorde (ik praat graag over board games, so sue me )

7 Wonders: Een van de eerste spellen die ik in 2011 had gespeeld. Over het algemeen ben ik niet voor kaartspellen maar dit vond ik toch een heel goed instapspel. Een van de weinige spellen die je t/m 7 spelers kunt spelen. Ik vind het zelfs beter met het maximum aantal spelers want de downtime blijft laag, alle kaarten doen mee en je hebt slechts ťťn kans om een bepaalde kaart in je hand te bouwen. De Leaders expansion, Catan en Manneken Pis promos heb ik ook maar nog niet kunnen spelen. Score: 8/10

Alhambra . Nog een ander instapspel. Niet te moeilijk, niet te gemakkelijk, een redelijke geluksfactor. Een goede opwarmer of afsluiter zijn voor of na een zwaarder spel. De Special Anniversary Edition is wel mooi: je krijgt een veel mooier spelersbord en een expansion erbij. Score: 7.5/10

Axis & Allies 1942: gekocht omdat ik er al veel over gehoord heb, het er uit ziet als een uber-Risk en omdat je gewoon een ton aan miniatuurtjes krijgt voor een schappelijke prijs. Helaas nog niet kunnen spelen.

BANG!: Lollig kaarstspel dat ik toch met minimum 5 a 6 spelers zou aanraden. Een teamspel waarbij iedereen zijn eigen doel heeft om te winnen. Om het nog wat interessanter te maken weet je in het begin niet wie je teammaten zijn, dus eerst moet je zien wie je maten en vijanden zijn. Niet in mijn bezit maar ik zou het toch overwegen mocht ik het goedkoop zien liggen. Score: 7/10

Battlestar Galactica: het spel waarbij het eigenlijk allemaal mee begon. Ik was een fan van de serie, ik hoorde dat er een spel over gemaakt was en na een paar reviews te hebben gezien was ik compleet verkocht. Het concept sprak me geweldig aan; iedereen samenwerken om te overleven, maar tegelijkertijd de Mol proberen te ontmaskeren. Helaas heeft het spel 2 jaar in de kast gelegen vooraleer ik de kans had om het met vrienden te proberen, en dat liep af op een sisser (dankzij alcohol, een paar die geen intresse hadden, en een paar die niks Engels konden), en veel verder dan de uitleg waren we niet geraakt. Dat was de druppel die me naar de spellenclubs heeft gepushed. Sindien heb ik het 2x kunnen spelen maar als het aan mij lag speelde ik het meer. Het blijft gewoon moeilijk om geÔntresseerden te vinden. Score: 9/10 (de 2 expansies heb ik ook maar enkel maar de kans om het basisspel te spelen).

Bausack: een van de weinige partygames die ik plezant vind (unlike Jungle Fever...). Om de beurt aan een toren bouwen en zien dat hij niet omvalt. Heel lollige in combinatie met alcohol. Score: 7/10

Cargo Noir: Het spel ziet er prachtig uit en het thema van illegaal smokkelen spreekt tot de verbeelding. Het was dan ook een hele teleurstelling dat het thema van smokkelen heel slecht vertaald wordt in het spel. Ik zou zeggen, het was OK, maar het had zo veel meer kunnen zijn. Echt een gemiste kans. Er moet al een heel goede uitbreiding komen om dit spel te kopen. Score: 6.5/10

Chaos in the old World: nog niet kunnen spelen maar het ziet er goed uit.

Carcassonne: Neo-klassieker die ik pas recent voor de eerste keer heb kunnen spelen. Gewoon een licht, maar degelijk spel dat toch in iedere collectie thuishoort. Heb er 3 uitbreidingen bij (degene die het meeste worden aangeraden maar vraag me niet naar de naam). 7.5/10

Chicago Express: gewonnen met de tombola op de beurs in Broechem. Ziet er goed uit maar nog niet kunnen spelen.

Cluedo: Een oud spel. Een klassieker. En nooit, maar dan ook nooit gespeeld (OK, misschien 20 jaar geleden maar dat ligt dan nog vaag in het geheugen).

Discworld: Ankh-Morpork: als fan van de boeken was ik wettelijk verplicht dit te kopen en gelukkig is het geen miskoop geworden. Makkelijk te leren en uit te leggen maar toch net complex genoeg om interessant te blijven, en wordt gesmaakt met iedere groep waarmee ik het heb kunnen spelen (spelen we nog een spel gebeurt 9 op de 10). Een goed instapspel, maar je moet wel wat Engels kunnen. Score 8/10

Elfenland: Ik vind het een OK spel. Niet slecht, maar ook niet super. Mocht ik het goedkoop zien liggen zou ik het overwegen te kopen. Score 6.9/10

To be continued
    Laatst gewijzigd door wautd; 19 januari 2012 om 17:02

Member Wacko Santa's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ok, en wat zijn dan zoal je favorieten? (btw : welkom in deze draad )

(en er wordt an gewerkt precies : we zitten al aan de D )
    Laatst gewijzigd door Wacko Santa; 19 januari 2012 om 16:56

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wacko Santa Bekijk bericht
    Ok, en wat zijn dan zoal je favorieten? (btw : welkom in deze draad )
    De favoriet die ik nooit speel: Battlestar Galactica.

De favoriet die ik regelmatig speel: Funkenschlag (dat Duits klinkt toch zoveel mooier dan Power Grid/Hoogspanning). Tis het spel waarmee ik sommige vrienden heb kunnen besmetten met het boardgame virus.

Toekomstige favoriet? Ik gok op Eclipse. Hard to get maar een van de pronkstukken in mijn collectie nu. Het ziet er uit als een lichte versie van Twilight Imperium. Met een beetje geluk kan ik hem dit weekend spelen.

Member Wacko Santa's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wautd Bekijk bericht
    Toekomstige favoriet? Ik gok op Eclipse. Hard to get maar een van de pronkstukken in mijn collectie nu..
    Hard to get? Het is gewoon binnen bij Adriaensen ze .. Ziet er wel iets chaotisch uit

Member
    iTrader
    24 (100%)
    Eclipse is echt wel leuk. Maar in de ene game groep waarmee ik speel kunnen ze zoiets niet appreciŽren, dat zijn meer light gamers voor fillers en gateways.

In de andere groep heeft half de groep ondertussen al Eclipse gekocht, dus ga ik er geen 65 € aan uitgeven. Met een kort facebook berichtje vind ik wel iemand die het heeft en zin heeft om te spelen. :-P

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wacko Santa Bekijk bericht
    Hard to get? Het is gewoon binnen bij Adriaensen ze .. Ziet er wel iets chaotisch uit
    Daar heb ik de mijne ook van. Maar tis wel de enigste webshop in BelgiŽ waar deze al te krijgen is (voor zover ik weet toch). Ik geloof toch dat de vraag hoger is dan het aanbod voor dit spel (aan de prijzen op ebay te zien, internationaal dan toch).

Ik ben wel blij dat hij zo snel was uitverkocht op Essen Spiel, want die zware doos er nog bovenop moeten dragen had ik niet overleefd :P

Member Lt.Scorpio's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Deze hier is nog maar "juist" begonnen met boardgame's alleja stond me vroeger al fel aan maar ja geen tijd en nog nen hoop andere excuses.
    Nu weer actief mee begonnen maar dan wel op moment nog zowa de lichtere games zoals kolonisten en smallworld (smallworld wel ma binnenkort, want da ziet er nog wel ferm uit)

En bij deze hebbek ook eens kunnen posten in den thread

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TiM007 Bekijk bericht
    Iemand van jullie die war of the ring (bordspel) speelt?
    Nog niet, maar ik heb hem deze week besteld (met nog een handvol andere spellen. (ik moet echt eens wat minderen )

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wautd Bekijk bericht
    To be continued
    Dominant Species: Wat een dijk van spel. Iedere speler speelt een bepaalde dierklasse (arachnids, zoogdieren, vogels, reptielen,...) met elk hun specifieke voor en nadelen (bv, vogels kunnen makkelijker migreren, zoogdieren staan bovenaan de voedselketen, insecten zijn met veel, enz..). Het is een constant gevecht om jou dierklasse sterker dan de anderen te maken; je kunt je dieren laten evolueren zodat ze bv alternatieve voedselbronnen kunnen gebruiken of andere habitats kunnen bevolken, je kunt ze laten migreren om minder kwetsbaar te zijn van de steeds oprukkende tundra, je kunt voor de strenght in numbers gaan door ze te laten kweken als konijnen en ga zo maar door. Je zou kunnen zeggen dat het hoofdmechanisme van dit spel natuurlijke selectie is; de best aangepaste diersoorten zullen het spel domineren, maar zoals elk spel: hoge bomen vangen veel wind van hun andere spelers. Als er 1 nadeel is, is dat je ettelijke uren zult moeten uittrekken voor het spel, en dat het nogal zwaar is voor de casual gamers. Voor anderen is dit misschien juist een voordeel, maar ik denk dat ik er de groep niet voor heb dus daarom dat het nog steeds opmijn wish list staat. Score 9/10

Dominion: Een puur kaarspel dat ik ook nog eens goed vind? Ketterij! Een deckbuilding game waarbij je wint door subtiliteit. Je hebt punten nodig om te winnen, maar punten zijn negatief tijdens het spel zelf. Je hebt geld nodig om betere kaarten te kopen, maar met geld alleen kun je geen acties doen. En al heb je de beste actiekaarten, zonder punten geraak je er niet. De gulden middenweg zoeken dus. Het spel heeft zoveel kaarten, mogelijke combos en uitbreidingen dat de variatie bijna oneindig is. De Seaside expansion heb ik 2de hands op de kop kunnen tikken (prachtig die metalen muntjes), maar helaas nog niet kunnen spelen (was vergeten dat je er het basisspel bij nodig had, en dat lag nog thuis natuurlijk). 8/10

Dungeon Petz
    : Leuke theme (monsters kopen, verzorgen en showen of verkopen) en prachtige vormgeving (misschien zelfs tť goed, want voor beginners is het moeilijk de toeters tussen de bellen op het speelbord van elkaar te scheiden). Het ziet er allemaal heel cartoonisch uit maar vergis je niet, dit is een zwaar spel met vele stappen en mogelijkheden, en waarbij vergissingen zwaar worden afgestraft (je monsters kunnen lijden, muteren, ontsnappen of zelfs doodgaan). Het kan overrompelend zijn voor het eerste spel, en een player aid is eigenlijk een must. Goed vertaald thema, mooie kwaliteit en uitzicht, diep spel: een dikke 8.5

Dungeon Twister 2: Prison: heruitgave van Dungeon Twister. Het origineel was goed, maar nu oogt alles nog mooier. Een 2-player dungeon crawler waarbij je punten moet scoren om jouw ventjes veilig aan de overkant te sturen. Je medestander probeert natuurlijk hetzelfde dus er komt heel wat tactiek aan te pas. Je kunt tegen elkaar vechten maar ook de route veranderen door de tegels te kantelen enzovoort. 8/10

Eclipse: De doos zit propvol componenten, componenten en tokens en het spel ziet er verschrikkelijk ingewikkeld en complex uit, maar alles wordt goed uitgelegd en zit heel logisch in elkaar dus relatief makkelijk te leren. Een echte 4x-game: de ruimte verkennen, planeten coloniseren, research naar betere technologiŽn, schepen ontwerpen, vechten tegen andere spelers of neutrale ancients, inkomen ontvangen maar ook upkeep in de gaten houden om niet failliet te gaan, enzovoort. Een Twilight Imperium-light (denk ik): het spel duurt lang, maar toch stukken minder lang vgl met TI. Nog niet gespeeld maar ik verwacht er veel van.

Hansa Teutonica (Hanzesteden) . De doos, het bord, de componenten... het oogt allemaal verschrikkelijk saai. Maar tis een bom van een spel. Veel manieren om punten te verzamelen, en veel manieren om de eindtelling te unlocken (dus in principe kun je express een andere speler punten geven om zo het spel te eindigen wanneer je weet dat je gaat winnen met de eindtelling. Het is ook een echt spel waar je je medespelers kunt pesten/blokkeren (het spel beloont je er zelfs voor). De downtime met 5 spelers was irritant lang, maar ik denk dat dat eerder aan mijn medespelers lag dan aan het spel zelf. 8/10

wordt vervolgd
    Laatst gewijzigd door wautd; 20 januari 2012 om 11:28

Member Spoox's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Eclipse is inderdaad een prachtig spel, een 4x-game op z'n Europees. Zit gewoon fantastisch simpel, maar zo diepgaand in elkaar. Ik was zelf een van de weinige gelukkigen die zijn exemplaar rechtstreeks vanop Essen 2011 heeft kunnen bemachtigen en heb er totaal geen spijt van. Het spel staat ondertussen ook op een zucht van de top 10 op boardgamegeek, ok deels wel ergens door de hype die rond het spel gecreeŽrd is vermoed ik, maar anderzijds is het gewoon een dijk van een spel. Ik heb het al gespeeld met enkele vrienden die minder voor dat genre van bordspellen zijn, en ook zij waren laaiend enthousiast na afloop. Dikke aanrader!

Member megaplayerke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Kent iemand het volgende boardgame "Mage Knight" en wat vinden jullie hier goed of slecht aan.

Member MaartenDF's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nog niet gespeeld, maar het is van Vlaada, dus het zal wel goed zijn.

Approved 9-lifer maxdevis's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    hangt ervan af, er zijn er blijkbaar twee met die naam:
    BoardGameGeek | Gaming Unplugged Since 2000

Approved 9-lifer ironhorn's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Alleen mage knight:board game is daarvan een bordspel

De andere zijn meer miniature wargaming a la warhammer en consoorten. Heb daar nog een reeksem figuurtjes van liggen uit vervlogen tijden

Member
    iTrader
    24 (100%)
    Mijn verjaardag is weer gepasseerd:

Munchkin Fu, Munchkin Zombies, Chez Geek en Game of Thrones The Card Game gekregen.

GoT vind ik vooral super. Ben niet echt into dat hele verzamelgedoe en custom decks constructen. Maar het speelt met enkel de core set ook al heel leuk.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 2 gebruikers deze discussie. (1 leden en 1 gasten)

1. Faktory

Regels voor berichten