wensp's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Vrijdag is inderdaad een fijn spel om te spelen voor die momenten dat er even niemand is om mee te spelen Ik blijf het maf vinden dat ze erin geslaagd zijn, zelfs in een solo, zoveel thema te steken. Ik leef mij toch elke keer weer helemaal in. 't Is trouwens inderdaad een spel van all-round mafketel Friedemann Friese (ontwerper van Power Grid)

Binnenkort mag je trouwens een review van Vrijdag verwachten...

Wacko Santa's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zaterdag nog eens de kans gekregen om Agricola op tafel te leggen. Spel met 5 spelers, harde concurrentie en elkaar zoveel mogelijk ambeteren..

Scores lagen zowat in het gemiddelde.. Winnaar had 40, de andere waren 30, 29, 24 en 18..
    Het was lang geleden, maar weer bleek eens dat ik zo geniet van dit spel! MEER!

Daarna Pandemie nog eens ingezet, 5-spelers. In de allerlaatste ronde was het gelukt om den boel op te lossen ..
    XboX Live: WackoSan | BoardgameGeek: Wacko Santa
    Followmy.TV WackoSanta

iTrader
    0
    Vorige week eindelijk Agricola ook eens kunnen proberen. Een goeie worker placement game. Last Will is trouwens ook een goeie (met een leuker thema dan Agricola)

wensp's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Is Last Will goed meegevallen? Staat hier ook nog eens op het verlanglijstje...
    Belfort schijnt ook een goeie worker-placement te zijn. Iemand die al gespeeld?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wensp Bekijk bericht
    Is Last Will goed meegevallen?
    Zeker. Der zaten toch wel een paar goeie mechanics in dat het plezant maakt, de artwork is mooi en het is ook niet te duur in aankoop. En tenslotte een goed thema (zoveel en snel mogelijk geld opmaken a la Brewter's Millions).
    Het leukste vond ik dat je in het begin van de ronde moet kiezen hoeveel kaarten nemen en/of acties je wil spelen. Meer acties/kaarten kunnen nemen is in principe voordeliger, maar dan heb je het risico dat je als laatste aan de beurt bent waardoor de beste acties al bezet gaan zijn.

durchgefallen's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Ik speel graag bordspelletjes maar het probleem is vaak slachtoffers vinden die ook willen spelen
    Gelukkig heb ik mijn vriendin toch wat kunnen overtuigen. Ze speelt wel vooral de lichtere spelletjes (en dat mag ook gezegd worden van mijn vrienden) maar ik probeer haar langzaam klaar te stomen voor de zwaardere gevallen. Lijkt ook te lukken want kreeg ze al zover dat ze een spelletje memoir 44 wou spelen

Aangezien ik hier ook nieuw ben even mijn kleine collectie posten.
    Puerto Rico
    Carcassonne + 2 uitbreidingen
    Stone age
    Kolonisten van Catan
    Maharaja: palace building in India
    Eufraat en Tigris het kaartspel
    Memoir 44 + 2 uitbreidingen
    Axis and allies Europe 40 + Pacific 40 (nee Cazzz, ik verkoop ze niet )

Vooral Carcassonne en Puerto Rico worden hier vaak gespeeld.
    Voor toekomstige aankopen heb ik vooral interesse voor El grande en Agricola maar dat lijken mij al iets zwaardere spellen en ben dan ook aan het twijfelen of ik niet beter voor Fresco of 7 wonders zou gaan

Spoox's schermafbeelding
    iTrader
    0
    nog geen ervaring met 7 wonders en El grande maar Fresco is toch zeker een aanrader ihkv het klaarstomen van je vriendin om zwaardere games te spelen. Het basisspel is vrij simpel, maar toch zeer leuk en vooral niet zwaar. In de doos zitten ook verschillende varianten die het spel uitbreiden met telkens wat meer regels zo dat je het op die manier telkens wat zwaarder kan maken. Mooi worker placement spel, voor ieder wat wils in een aangenaam jasje.
    Agricola is misschien al iets zwaarder maar zeker een logische keuze na step-up games als Catan en Carcassonne. Blijft toch 1 van de betere spellen op de markt.

wensp's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Met Fresco en 7 Wonders heb je het natuurlijk over twee totaal verschillende spelletjes
    Fresco is een best wel stevige Euro-game (worker-placement en alles inbegrepen...) en dus wel te vergelijken met Stone Age. 7 Wonders is een kaartspel dat een pak sneller speelt: op een dik half uurtje is het spel voorbij.

Ik zou zeggen: ze zouden allebei niet misstaan in uw spellekeskast!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door durchgefallen Bekijk bericht
    El grande en Agricola
    Toevallig verwacht ik deze 2 morgen in de post

wensp's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Binnenkort mag je trouwens een review van Vrijdag verwachten...
    en voila, hier is 'em...

MaartenDF's schermafbeelding
    iTrader
    0
    7Wonders is geniaal, maar is echt niks met twee spelers.
    Fresco is zeker de moeite waard.
    Laatst gewijzigd door MaartenDF; 17 februari 2012 om 00:10

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door durchgefallen Bekijk bericht
    Ik speel graag bordspelletjes maar het probleem is vaak slachtoffers vinden die ook willen spelen
    Gelukkig heb ik mijn vriendin toch wat kunnen overtuigen. Ze speelt wel vooral de lichtere spelletjes (en dat mag ook gezegd worden van mijn vrienden) maar ik probeer haar langzaam klaar te stomen voor de zwaardere gevallen. Lijkt ook te lukken want kreeg ze al zover dat ze een spelletje memoir 44 wou spelen

Aangezien ik hier ook nieuw ben even mijn kleine collectie posten.
    Puerto Rico
    Carcassonne + 2 uitbreidingen
    Stone age
    Kolonisten van Catan
    Maharaja: palace building in India
    Eufraat en Tigris het kaartspel
    Memoir 44 + 2 uitbreidingen
    Axis and allies Europe 40 + Pacific 40 (nee Cazzz, ik verkoop ze niet )

Vooral Carcassonne en Puerto Rico worden hier vaak gespeeld.
    Voor toekomstige aankopen heb ik vooral interesse voor El grande en Agricola maar dat lijken mij al iets zwaardere spellen en ben dan ook aan het twijfelen of ik niet beter voor Fresco of 7 wonders zou gaan
    Goeie smaak
    Vorsten van Florence past zeker nog in dit rijtje maar is niet echt een spel voor begingers.

Als je iemand wil inleiden in de zwaardere spellen moet je begingen met spellen waar de geluksfactor nog hoog is(lees:met dobbelstenen) en daarna langzaam verzwaren.
    Zo is het toch bij mij elke keer gelukt.
    Of party spellen willen ook nog wel eens helpen alla Jungle Speed ect..
    Korting alleen voor mensen van boven de 80 en onder begeleiding van hun ouders!

durchgefallen's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KATTAKLOP Bekijk bericht
    Goeie smaak
    Als je iemand wil inleiden in de zwaardere spellen moet je begingen met spellen waar de geluksfactor nog hoog is(lees:met dobbelstenen) en daarna langzaam verzwaren.
    Zo is het toch bij mij elke keer gelukt.
    Of party spellen willen ook nog wel eens helpen alla Jungle Speed ect..
    Heb al gemerkt dat ze liever wordt verslagen door een betere tactiek dan door ongeluk in de dobbelstenen.
    Catan staat hierdoor bij ons stof te vangen terwijl al mijn andere spellen wel worden gespeeld. Ze leek eerst behoorlijk enthousiast dus ben ik het spel gaan halen. Na 2 keer spelen is het terug in de kast gevlogen en daar staat het nog steeds. Eerste maal had ze gewoon haar dorpen totaal verkeerd geplaatst en de 2de keer wouden de dobbelstenen niet echt meewerken

Het probleem met catan is als je gebieden weinig grondstoffen opleveren, je niet veel kan doen. Zonder grondstoffen kan je namelijk niet bouwen of ruilen. Binnenkort krijgen we bezoek en dan zal het wrs wel nog eens van onder het stof gehaald worden. Hopelijk draait ze dan nog bij.

Heeft trouwens iemand hier al ervaring met Cuba? Ziet er mij ook een leuk spel uit maar het lijkt me precies net iets te erg op Puerto Rico.

iTrader
    24 (100%)
    en voila, hier is 'em...
    Zeer mooi geschreven review.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenDF Bekijk bericht
    7Wonders is geniaal, maar is echt niks met twee spelers.
    Zelf vind ik 7 Wonders het beste met 3. Hoe meer spelers er zijn, hoe minder connectie je hebt met de andere spelers en hoe meer het een solitair spel wordt naar mijn mening.

Ik heb gemerkt bij mijn vrienden dat een interessant thema heel goed werkt om ze te overtuigen tot zwaardere games dan ze gewoon zijn. Als er bij ons thuis een LOTR of GOT bordspel wordt voorgesteld mag het nog zo ingewikkeld zijn als maar kan, dat zal sowieso gespeeld worden.

Een sci-fi spel OTOH...

Darkgnome's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    7 Wonders is ook heel fijn met meer hoor. Je bent alleen enorm gebonden aan de spelers die naast je zitten. Speel je met mensen naast je die het spel niet kennen dan kan je enorm gekloot zijn... Terwijl andere spelers er voordeel uit halen.
    Xbox360live tag: donsirus- add me if you want.

Pagina 30 van 125 Eerste ... 202627282930313233344080 ... Laatste

Regels voor berichten