Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Experiences

Approved 9-lifer Marginal0's schermafbeelding
    iTrader
    123 (100%)
    Weblogs
    3

Experiences

Ik dacht ff nen thread aan te maken om mijn ervaringen te delen met 'minder bekende' spellen dat ik de afgelopen jaren heb gekocht. Jullie mogen altijd hetzelfde doen. :

/// Board games:

- Dungeons & Dragons: Het bordspel

Eigenlijk gewoon Hero Quest in een nieuw jasje gestoken, maar zonder de sfeer, dus minus de meubels etc. Minder mooie figuurtjes. Wel genoeg diversiteit aan items, dat wel. Voorlopig één expension pack voor, maar dat heb ik nog nergens gezien totnogtoe. Mijn neefjes vinden het alleszins dikke fun, maar ja... K'vind het persoonlijk veel te casual, maar dat is dus ook een goede zaak (voor de neefjes dan).

- Cave Troll:

Low budget maar wel plezant genoeg om boeiend te blijven. Itt D&D een stuk strategischer, is ook zonder dobbelstenen. Als je het vind voor 15 euro ofzo is het wel nen aankoop waard. Wel niet doen voor het grafische, want is allemaal enorm basic. Geen figuren ook, enkel met tokens.

- StarCraft:

Heb ik zelf niet maar Drizzt hier heeft het wel. Nog maar één keer gespeeld om te proberen maar toch enorm vet. Vette figurines ook. Speelt eigenlijk bijna net als in het echt (raar dat het virtuele nu het echte is ). Enige nadeel is dat het echt letterlijk uren duurt voor het spel beindigd is. En is ook vrij duur, maar je krijgt wel waar voor je geld.

- Dungeoneer:

Board game maar eigenlijk meer cardgame want hetbestaat volledig uit kaarten (zo'n 110 denkk). heeft ondertussen al 6 updates binnen en kost slechts 20 euro gezien het gebrek aan figurines. Je moet proberen 3 quests te completen terwijl je tegelijkertijd een dungeon bouwt (steeds anders), monsters afstuurt op je tegenstanders en wapens en spells casts om je character te versterken. De nood aan een DM (dungeon master) is op die manier verdwenen. Vrij fun spel ook. Al een paar keer gespeeld maar je gaat precies rap dood, en dat is minder natuurlijk. Ik heb mijn twijfels dus bij de gebalanceerdheid, maar goed, da's mss mijn schuld.

- andere mainstream spellen

Ik heb uiteraard ooit ook non-fantasy-spellen als Kolonisten, Carcassonne, Goa en anderen gespeeld en die goed bevonden. Maar daarvoor kun je altijd horen bij familie en kennissen. Zijn ook op internet reviews genoeg voor die niet biased zijn zoals die van die die-hards zoals op boardgamegeek.com

//// Miniature games:

- Dreamblade:

Een collectible/customisable miniature game à la MageKnight. Heeft slechts een paar uitbreidingen gekent en is nu zgz 'dood' omdat het niet aansloeg (zeker hier niet). Ik zag mijn kans om het in de Outpost te gaan halen, waar het aan -40% staat. De figurines zijn écht wel mooi en niet te klein (de meeste zelfs 5 cm hoog). Het spel zelf is ook origineel en simpel tegelijk, maar met genoeg diepgang om plezant te blijven denk ik.

//// Cardgames:

- Poker:

tof spel. jaja...

- WWF Raw Deal

Ook al 'dood', en ook nooit hier uitgekomen. Ik als WWF fan wou het eens hebben en heb het recentelijk van iemand hier overgekocht, en vanuit America laten importeren. Is wel vrij plezant en origineel. Je moet de ander in principe 'deckdrainen'. Enkel voor de WWF fans though.

- World of Warcraft:

This is the real deal. Ik zou het spel mss nog leuker inschatten dan Magic, hoewel het nog maar een paar jaar ouder is. Al de problemen met mana screw en mana hose zijn verleden tijd, dankzij een inventief 'quest/location' systeem. Je speelt ook een hero ipv een faceless mage zoals in Mtg. Een aanrader, je zal het je niet beklagen. Mooie art ook, vergelijkbaar met magic. En als je WoW in't echt speelt (bij mij niet het geval) kan je wat leuke grafische gadgets krijgen voor in het spel dankzij de speciale 'loot' cards die je in boosters vindt. Ook één van de spellen die een player base heeft in België, en dat is belangrijk. Belange niet zo groot als Magic, maar op hetzelfde niveau als Yugioh en pokemon, wat zowat de enige gespeelde kaartspelen zijn van het moment denkk.

- Warlord:

Ook al 'dood' bevonden. Was niet zo populair geworden, volgens mij door hun onuitgewerkt 'rank' systeem, waarbij je battle formation mee in rekening werd gehouden. Spel was wel leuk gezien het zoals echte 3e D&D (zie BG2) rules gebruik maakte van d20's om te kijken of je raak slaagt. WoW is hierop geïnspireerd (op dit en magic) maar combineert de beste elementen van de 2 in één spel.

- Buffy

Had ik es met een paar vrienden als fans van de serie gekocht om te proberen. Het is vrij origineel en trekt helemaal niet op magic of iets dergelijks. Je moet punten verzamelen door challenges aan te gaan (die gebaseerd zijn op de episodes van de serie) en gevechten te winnen tegen de characters van de tegenspeler. Je beweegt je op een bord met locaties, en in het midden sunnydale park. Vrij fun toch, voor de paar spelletjes dat we gehad hebben, maar slechts een 400 kaarten ofzo beschikbaar. Spel had maar 2 uitbreidingen voor het gecanned werd.
    "Ignis aurum probat"

Member Bubbling Zombie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    - Vampire the eternal struggle

enorm strategisch, vooral als je het met vijf personen speelt. Ook ingewikkeld, en spelletjes durven al wel eens lang te duren. Is al bezig van 1994 (ff op hiatus geweest).

- Zombies!!!

bordspel waar het de bedoeling is dat je met behulp van zombies de andere spelers afblokt terwijl jij probeert te ontsnappen.

- Munchkin

enough said. veel insiderhumor. non-ccg.

Member Carnage's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Munchkin =>

Descent
    dungeoncrawler, 1 spelletje duurt gouw een paar uur, you like it or you don't
    spel is vrij ingewikkeld de eerste keer, maar je bent er vlug mee vertrokken
    je hebt immens veel plaats nodig (lees: een serieus grote tafel)

Shadows over Camelot + uitbreiding: Merlin's Company
    vind ik super boardgame, spelers moeten samenwerken om het spel te verslaan, elke speler moet in het begin van het spel een 'loyalty' kaart trekken om te weten of hij al dan niet een verrader is die de andere ongezien moet proberen tegen te werken
    de uitbreiding heeft nog meer diepgang

PS3 nick: Karunaji
    games: AC / AC2 / SW: TFU / R&C: ToD + QfB + CiT / GTA4 / Lego Indiana Jones / SC4 / Prototype / Buzz / Singstar / LBP / Naruto UNS / Flower / Worms / Söldner-X / Fifa10 / Tekken 6 / GoW3
    And I just want to say, when my time comes, I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Member greiver's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubbling Zombie Bekijk bericht
    - Zombies!!!

bordspel waar het de bedoeling is dat je met behulp van zombies de andere spelers afblokt terwijl jij probeert te ontsnappen.
    Heb diene thuis ook liggen, maar ben er nog altijd niet toe gekomen die te spelen >_<

Zou 'k is werk van moeten maken...

Member Veruca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb Dungeoneer hier ook nog liggen. Nog geen kans gehad om het te proberen. Ik heb gelezen dat je dit zelfs in je eentje kan spelen?

Member Bubbling Zombie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Veruca Bekijk bericht
    Ik heb Dungeoneer hier ook nog liggen. Nog geen kans gehad om het te proberen. Ik heb gelezen dat je dit zelfs in je eentje kan spelen?
    Ge kunt online wel wa terugvinden, maar wa is daar dan nog aan é :-/

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten