Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
    Approved 9-lifer Naradia's schermafbeelding
    iTrader
    63 (98%)

dungeons and dragons

hallo,
    ik ben van plan om van de vakantie dungeons and dragons te beginnen spelen, maar ik zou totaal niet weten wat ik hiervoor moet kopen, en waar ik dit kan vinden. Ik heb nog nooit een RPG als bordspel gespeeld dus alle hulp is welkom

Alvast bedankt

Nny
    Nny is offline
    Approved 9-lifer Nny's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Voor Dnd weet ik niet precies wat ge allemaal nodig hebt.
    Zelf speel ik Warhammer fantasy roleplay en Dark Heresy (de warhammer 40k roleplay). Om deze te spelen heb je eigenlijk enkel het corebook nodig.

Voor beide spelen heb je ook een paar d10's nodig (tien zijdige dobbelstenen)

Hou er wel rekening mee dat dit eigenlijk geen bordspelen zijn maar puur pen and paper rpg's.

Ik weet dat Betty Boop en Gent roleplay boeken verkoopt, ook dnd. Maar misschien bel je best eerst eens om te weten wat er allemaal binnen is van boeken.

Als er nog vragen zijn, stel maar.
    Lucky charms of DOOM!

Approved 9-lifer kil911ler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Met Warhammer hebt ge gewoon een D100 nodig (eigenlijk 2 D10's, maar 1 voor de tientallen en 1 voor de eenheden)

Bij DnD heb je zeker zo een setje nodig (D4, D6, D8, D12, D20 iirc)

Member Bongobong's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De nieuwste versie is volgens mij nog steeds 4.0, maar velen appreciŽren deze niet en spelen dus nog steeds 3.5.

Welke versie je ook kiest, je hebt een Player's handbook, Monster's manual en Dungeon Master's guide nodig. De 3 coreboeken dus die je in veel gevallen ook gebundeld aantreft in de winkel. Ook nog dobbelstenen en eventueel dungeon tiles. Als je versie 4 wilt spelen ook een laptop. Het moeilijkste om te vinden zijn veelal medespelers.

Approved 9-lifer Naradia's schermafbeelding
    iTrader
    63 (98%)
    medespelers zijn geen probleem (broers genoeg dak op reis meesleur in het avontuur )

tis juist het gerief vinden, maar ik ben van plan om is naar Gent te gaan, naar betty boop en is te gaan zien, want in de limma of fun zal ik het niet vinden :/

kvroeg me wel nog af of er dan ook van die maps te koop zijn?

bedankt voor de tips alleszins, rep +1 ( tzal 1 van de weinige keren zijn da ge rep. krijgt op deze rel. dode plek )
    Laatst gewijzigd door Naradia; 16 juli 2009 om 23:45

Member danzig_6's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    je zal veel plezier aan d&d beleven maar als je het nog nooit zelf gespeeld hebt lijkt het me moeilijk om eraan te beginnen.
    Het beste is natuurlijk om te leren spelen met ervaren spelers maar aangezien je dit met je broers zal spelen is dit waarschijnlijk geen optie.

ik kan je ook dit boek aanraden ---> Dungeons & Dragons For Dummies

Nny
    Nny is offline
    Approved 9-lifer Nny's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kil911ler Bekijk bericht
    Met Warhammer hebt ge gewoon een D100 nodig (eigenlijk 2 D10's, maar 1 voor de tientallen en 1 voor de eenheden)

Bij DnD heb je zeker zo een setje nodig (D4, D6, D8, D12, D20 iirc)

Ik doe het inderdaad met d10's een d100 vind ik gewoon klote om mee te rollen.
    Btw is het niet zo dat de dnd wereld wat toegankelijker is dan die van warhammer? Heb eigenlijk nog nooit dnd gespeeld (persoonlijk spreekt dungeoncrawlen me ook niet echt aan).

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 2 gebruikers deze discussie. (0 leden en 2 gasten)

Regels voor berichten