Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 26 van 26
    Member Deus ex Machina's schermafbeelding
    iTrader
    0
    8. Politics

Een group Outsiders die geïntereseerd is in jouw wereld is altijd een goede zaak, of het nu Demonen, rivaliserende landen, goden of aliens zijn, ze zorgen voor conflict, en dat is waar RPG’s toch veel rond draaien.
    Is het niet voor de materialen aanwezig op je setting, maak hem dan interesant om pilitieke redenen.
    In “Return of the Jedi” is Endor een saaie, onbelangrijke planeet, waar er nies te rapen valt, maar het feit dat The Empire er in grote getalle aanwezig is maakt deze wel interesant, vanwege zijn strategisch gelegen positie.
    Goden zijn een ander paar mouwen, deze zijn iets moeilijker te gebruiken.
    Meestal verval je in clichés zoals de zeegod, onderwereldgod, etc en tenzij je ze echt gaat ontwikkelen, zijn ze redelijk saai en afgestomd.
    Probeer nieuwe dingen, monotheïsme, druidisme of shamanisme als hoofdhodsdienst.
    Wat je dan ook doet, religie mag niet aanzien worden als “Hobby”, maar is iets dat mensen echt kan aanzetten tot bepaalde zaken, van het zenden van missionarissen, tot het ontketenen van een echte Jihad.
    In een maatschappij waar technologie heerst zal religie een minder belangrijke rol spelen, en dus minder effect hebben op de maatschappij.
    I don't know what you mean when you say big mind and little mind. First of all, there is the brain
    -J. Krishnamurti (1895-1986)-

Believing is seeing

iTrader
    0
    9. evolution

Tenslotte moet je de hele tijd veranderingen aanbrengen aan je wereld, voeg meer toe, breng veranderingen aan, voeg nieuwe elementen toe, dit alles houdt het spannend voor zowel jou als jouw spelers.
    Vergeet nooit, jij maakt het spel, en dat zal altijd zo blijven.

10. Een voorbeeld van Deus

Omdat al de voorbije uitleg nogal ingewikkeld kan lijken, zal ik hier een zelfgemaakt voorbeeld plaatsen.

Creation

Een Junglewereld springt in mijn gedachten, ik noem hem Dra’khanas en van hieruit brainstorm ik verder.Welk effect heeft de wereld op mijn wezens in de wereld? Hoe overleven ze?

Foundation

Waar dient de planeet voor? Ik maak er een strategische plaats voor militair transport en colonisatie van, maar de stammen en de omgeving maken de ontwikkeling er niet simpel op.

Realism

Enkele details: Dra’khanas is de 4de planeet van een zonnestelsel van 11 planeten, de positie van de planeet in het stelsel maakt de ontwikkeling van plantenleven ideaal, een daarom is de planeet ook een overwoekerde jungle, hij heeft 2 manen, Turus en Dungas.
    De rotatie van de planeet zet aan tot enorme stortregens, behalve op een plek, van de planeet, die niets meer is dan een dood, dor land.

Geography

80% is jungle, met daartussen soms massieve bergen (ik heb mijn wereld gebaseerd op bepaalde afrikaanse streken) 10% is dood land genaamd Turundir en 10 % zijn graslanden.
    Over het algemeen hebben we te maken met een vlakke planeet behalve dat er soms wel eens een massief van bergen te vinden is.

Environment

Dra’khanas bevat weinig zee, maar is desondanks heel vochtrijk, de temperatuur zakt nergens onder het vriespunt, en als het niet enorm veel regent, is het snikheet.
    Er zijn al enkele colonies, sterk afgeschermd en bewaakt van de jungle errond.

Population

Het sentient ras van Dra’khanas houden er een erg primitieve levenswijze aan over, de Montaron aanbidden de natuur, en leven in bomen, waar ze enkele dorpen hebben gebouwd.
    Ze zijn carnivoor, en jagen vooral op aapachtige wezentjes genaamd Eksies, vooral voor vlees en huid.
    De Montaron zien er uit als kleine mensen, slanker en hariger, en ze hebben een sterke staart en een primitieve taal.
    Ondanks hun gestalte en inteligentie zijn ze sterk en lenig en zeer gedreven in het maken van bijzonder primitieve maar effectieve wapens.

Technology/Magic

De montaron zitten nog in het jaag/verzamel stadium, maar desondanks zijn ze heel terrotoriaal, en zullen ze de colonies van de mensen aanvallen, vaak met grote schade tot gevolg.
    Ook verdwijnen er veel patrouilles in de Jungle.

Politics

Dra’khanas is een belangrijke planeet voor de mensen, het is een mogelijk belangrijke militaire post, en een belangrijk knooppunt tussen verschillende planeten en ook het hout van de jungle blijkt als een goede brandstof dienst te doen.

Evolution

Het verhaal gaat verder, de Montaron en humans staan op punt oorlog te beginnen voeren tegen elkaar.
    Door de colonisatie is het ecosysteem van Dra’khanas door elkaar geschud en blijken er veel soorten uit te sterven, en wat is nu de echte reden van die militaire outpost?
    Allemaal dingen die de avonturiers zullen moeten ontdekken

zo hopelijk hebben jullie hier iets aan gehad voor voorstellen aanvullingen of als je een fout ziet, feel free to PM me
    Laatst gewijzigd door Deus ex Machina; 5 september 2003 om 18:11
    I don't know what you mean when you say big mind and little mind. First of all, there is the brain

Believing is seeing

Member craio's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dunno of dit de geschikte thread is ... indien niet moet een mod dit maar deleten

Voort school moet ik java kunnen en om dit wat te oefenen en omdak vond dat die officiele suckt heb ok geprobeerd een character generator te maken voor d&d 3th edition .

Het resultaat bevat : zo goed als alle feats,weapons ,alle base classes +races en de races van forgotten realms campaign setting...

Het zit nog steeds in beta fase ,reden : kzag het nut er niet van in om het af te werken als toch bijna niemand het gebruikt.

Link

iTrader
    0
    nice work craio, looks very nice, zal het een plaatsje geven in definitive sticky.
    kweet nu wel niet of je gaat verder uitwerke.

Believing is seeing

Member craio's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Misschien wel ,kheb dit jaar weer java dusjah
    Der is nie zo veel werk meer aan om het huidige geheel te kunnen gebruiken ,hier en daar wa bugs en dingen die er nog nie geheel inzitten

Member Bubbling Zombie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Voor als je eens een table top rpg wilt uit proberen maar er geen massa's geld wilt aan uitgeven

probeer FUDGEl eens

Look down at me and you see a fool; look up at me and you see a god; look straight at me and you see yourself

Member icy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Word dit ook online gespeeld?

Voorbeel via msn...
    Of een bepaald progje?
    Mijn Dvd Collectietje

Become who you are born to be!
    I'll bring the ring to mordor I'll bring him, gandalf!
    A soldier is just a toy being used by so called important men!

Mandragondag VII

Wij van Mandragon organiseren 19 november voor de zevende keer een Mandragondag. Dit is een gratis dag waar een aantal tabletopRPG demo's worden gemeesterd voor mensen die eens een ander spel willen uitproberen dan ze normaal spelen of voor mensen die nog nooit gespeeld hebben. Iedereen is welkom. Wel wordt gevraagd of je even kan inschrijven zodat de spelleider weet hoeveel mensen hij kan verwachten. Momenteel zijn er vier spellen gepland die redelijk snel vol lopen, maar de kans is reeël dat er nog een aantal bij komen. Niet te lang wachten met inschrijven dus!

Het gaat door in Antwerpen, in de Outpost

Omdat alles uitleggen hier misschien wat te lang zou duren link ik even naar de site: http://www.mandragon.be/home/conventies/8982.news
    en inschrijven doe je via de volgende link: http://www.mandragon.be/home/conventies/.mdag

Bedankt voor dit moment van aandacht

Brainfreezed Malkavian's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Weblogs
    19
    Zin om comics te lezen maar weet je niet waar te beginnen? Brainfreeze's Start to Read
    Alles over Comics, Films & Boardgames met Nieuws, Reviews, specials en wedstrijden
    PSN: Malkavian_be

Member
    iTrader
    24 (100%)
    Heeft er iemand al wat ervaring met de Song of Ice and Fire Roleplaying Game van Green Ronin? Ik vraag me af wat de algemene indrukken hierover zijn.

Ik ga binnenkort starten met een engelstalige groep hier in Antwerpen, en voorlopig is SIF nog één van de settings die kans maakt om gekozen te worden. Vermoedelijk dit of volgend weekend eens een session doen met de quick start/demo PDF en kijken wat het geeft.

Approved 9-lifer dr.salt's schermafbeelding
    iTrader
    88 (100%)
    Ik ben op zoek naar een Star Wars Imperial Assault game die ik eens zou mogen joinen om het spel beter te leren kennen.
    PSN: NoFunAtAll

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten