Pagina 7 van 335 Eerste ... 345678910111757107 ... Laatste
    dacuba's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Whut, 1e rit in groep en uw vriendin achterop? Da's ook risico nemen. Nuja ik moet niet veel zeggen, ik had 3 dagen mijn (B) rijbewijs en ik neemde 4 lifters mee naar Duitsland tijdens mijn allereerste rit daar met veel wegenwerken (en die smalle strookskes van 2m).. ook niet het meest veilige, maar toch.
    I just burned 3000 calories. I forgot there was a pizza baking in the oven.
    C55H104O6
    9lives 2013 fanmail. Deel 1. Deel 2. Deel 3.
    9lives 2014 fanmail. Deel 1.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dacuba Bekijk bericht
    Idd want er zijn "zovelen die een accident hebben op de baan", begrijpen wie begrijpen kan. Nu zou ik het samen kopen met mijn broertje maar dan willen ze absoluut dat we altijd op een parcours (Horensberg) gaan rijden, terwijl we hier zo mooie bossen hebben (Bokrijk).

Echt, moesten ze nu rationele redenen hebben waarom ze het niet willen, 't zou een stuk gemakkelijker zijn. Komt nog bij dat ne kennis die overal zijn kloten aan veegt (maar wel paar jaar ouder is als mij) der nu ook ene heeft gekocht en die komt overal mee weg (tov zijn ouders).

(ohja, de ER6N was in hun ogen ook een absoluut "snelheidsmachien" met onze beide wagens, godbetert ne Kia 2.0 en Hyundai 1.5, kon ik sneller rijden dan met mijn ER6N )
    Om eerlijk te zijn,vallen er in de cross veel meer blessures dan dat je op een verantwoorde manier op de baan rijdt.
    Ik zal het anders stellen:blessures en werkonbekwaamheid zijn vanzelfsprekend als je cross rijdt.
    Enja,zelfs in de cross vallen er doden spijtig genoeg.
    Never forget Group B Rally,never forget mistakes,and never forget the greatness Group B Rally was.

koebeest's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    ow dus het is meestal toch de normale gang van zaken tijdens een groepsrit?
    ik zat daar met mn cbf600n, de anderen reden met FJR1300 (yamaha) en een R1200GS (BMW).
    Het was wel een fijne rit, maar ik denk wel dat de vriendin wa schrik had achterop..=/..vooral als ze al flasht als ik 70 rijd in de bebouwde kom en we vandaag soms 90-100 haalde in de bebouwde kom.xD

Wel bijna 1 keer gevallen, we kwamen aan een scherpe bocht en ik wou snel afremmen en naar eerste schakelen. Maar de mijn moto wou da dus ni doen, hij maakte een krakend geluid. Hebben jullie dat ook soms voor? (ik reed 30-40 ofzo)
    Waarom zou je, in godsnaam, aan 30-40 naar eerste willen schakelen? Mijne wil soms ook niet naar eerste, moet ik koppeling even lossen en terug intrekken en dat gaat het wel. Ik ga normaal nooit naar eerste tenzij om te vertrekken. Traag rijden aan verkeerslichten gaat perfect in tweede, enkel als ik het heel traag wil doen (cfr rijexamen) dan doe ik het in eerste.
    If you run, you'll only go to jail tired

Robust²'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    ow dus het is meestal toch de normale gang van zaken tijdens een groepsrit?
    ik zat daar met mn cbf600n, de anderen reden met FJR1300 (yamaha) en een R1200GS (BMW).
    Het was wel een fijne rit, maar ik denk wel dat de vriendin wa schrik had achterop..=/..vooral als ze al flasht als ik 70 rijd in de bebouwde kom en we vandaag soms 90-100 haalde in de bebouwde kom.xD

Wel bijna 1 keer gevallen, we kwamen aan een scherpe bocht en ik wou snel afremmen en naar eerste schakelen. Maar de mijn moto wou da dus ni doen, hij maakte een krakend geluid. Hebben jullie dat ook soms voor? (ik reed 30-40 ofzo)
    Die andere moto's maken niet uit hoor, die CBF kan gerust mee en is zelfs een pak lichter om in de bochten te gooien.
    Na 1,5 week in groep rijden met snellere motorrijders vind ik al niet zo'n goed idee maar met iemand achterop is het al helemaal een recept voor ongelukken. Bovendien is het ook nog eens illegaal als je nog met een voorlopig rondrijdt?
    Bouw eerst eens zelf wat ervaring op voordat je mensen achterop meeneemt of ritten doet waar je je zelf niet echt op je gemakt voelt...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Katoom Bekijk bericht
    Da's veiliger Precies mijn moeder, die denkt er ook zo over.
    Ik denk dat m'n ouders net liever hebben dat ik op de baan rij, dan onverzekerd door de bossen met een of ander oud barrel
    -Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
    -Practicality sucks, I'm in this for the fun.
    -Honestly, have you ever heard of somebody looking back on his life thinking: "Oh, I should have travelled less and mowed the lawn more often"?

Xiao's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Nu enkele ritjes met de Varadero erop zitten. Alles valt heel goed mee, enkel de eerste versnelling is rommel.
    Pas vanaf 6k toeren begint hij in beweging te komen, en hij begint pas deftig te versnellen vanaf 8k toeren.
    Vertrekken is dus gas vol open, koppeling lossen en wachten tot dat wijzerke aan die 8 komt.
    Vanaf dat ik daar zit kan ik wel doortrekken tot 90km/u voor hij 'minder versnelt'.

Bij mijn YBR was het andersom. Wegvliegen aan de lichten, en bij 60km/u alle auto's in mijn gat.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door llsanderll Bekijk bericht
    Nu enkele ritjes met de Varadero erop zitten. Alles valt heel goed mee, enkel de eerste versnelling is rommel.
    Pas vanaf 6k toeren begint hij in beweging te komen, en hij begint pas deftig te versnellen vanaf 8k toeren.
    Vertrekken is dus gas vol open, koppeling lossen en wachten tot dat wijzerke aan die 8 komt.
    Vanaf dat ik daar zit kan ik wel doortrekken tot 90km/u voor hij 'minder versnelt'.

Bij mijn YBR was het andersom. Wegvliegen aan de lichten, en bij 60km/u alle auto's in mijn gat.
    Precies een 2-takt karakter dat je daar omschrijft.
    Ik kende het niet(snel opgezocht),wel iets speciaal.
    Veel succes ermee ;-)
    Never forget Group B Rally,never forget mistakes,and never forget the greatness Group B Rally was.

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robust² Bekijk bericht
    Die andere moto's maken niet uit hoor, die CBF kan gerust mee en is zelfs een pak lichter om in de bochten te gooien.
    Na 1,5 week in groep rijden met snellere motorrijders vind ik al niet zo'n goed idee maar met iemand achterop is het al helemaal een recept voor ongelukken. Bovendien is het ook nog eens illegaal als je nog met een voorlopig rondrijdt?
    Bouw eerst eens zelf wat ervaring op voordat je mensen achterop meeneemt of ritten doet waar je je zelf niet echt op je gemakt voelt...
    Ze hadden me gezegd dat het een rit ging zijn aan een rustig tempo.. daarmee dat ik dacht "chill, dan kan de vriendin mee" (ze hadden het ook zelf voorgesteld)

Ik heb een volwaardig rijbewijs
    Ik voelde me wel op het gemak, het was eerder "woot, you're crazy..stel u voor da ze u bij die snelheid pakken"
    Die voor mij maakte me altijd duidelijk als er een gevaar op de weg was (steentjes, vierkante ophogingen -levensgevaarlijk voor moto's imo' ed. )

@Koebeest: Ik had het gevoel dat ik in de bocht te traag ging gaan om in 2de te blijven. En aangezien ze afraden om in een bocht te schakelen, wou ik het ervoor nog doen .

Xiao's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Als je te traag rijdt om in 2de te blijven, rij je traag genoeg om te schakelen imo

iTrader
    24 (100%)
    In 1e een bocht nemen tegen die snelheid is gevaarlijker als in 2e he. Laat uw koppeling dan wat slepen ofzo.
    C55H104O6

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dacuba Bekijk bericht
    In 1e een bocht nemen tegen die snelheid is gevaarlijker als in 2e he. Laat uw koppeling dan wat slepen ofzo.
    Idd,spelen met de koppeling..naar eerste gaan voor volledige stilstand is trouwens een no go.
    Bij een wagen geldt datzelfde principe.

iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elentrikkepaal Bekijk bericht
    Idd,spelen met de koppeling..naar eerste gaan voor volledige stilstand is trouwens een no go.
    Bij een wagen geldt datzelfde principe.
    En dan ben ik hier degene met de minste ervaring.
    C55H104O6

Robust²'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als het echt een trage bocht ga ik wel terug naar eerste hoor, veel liever dat dan met de koppeling slepend door de bocht te gaan Wat tussengas en ik kan perfect terugschakelen...
    -Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
    -Practicality sucks, I'm in this for the fun.
    -Honestly, have you ever heard of somebody looking back on his life thinking: "Oh, I should have travelled less and mowed the lawn more often"?

iTrader
    24 (100%)
    Toch niet als ge 30-40 rijdt, gij hebt het nu over ne bocht tegen max 20 ofzo . En zeker niet met ne passagier achterop, dan liever wat laten slepen en veiligheid voorop stellen, me dunkt.
    C55H104O6

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robust² Bekijk bericht
    Als het echt een trage bocht ga ik wel terug naar eerste hoor, veel liever dat dan met de koppeling slepend door de bocht te gaan Wat tussengas en ik kan perfect terugschakelen...
    Ja uiteraard,als je echt extreem traag rijdt kan het en is het niet zo schadelijk voor uw vbak.
    Ik ken mensen die tegen relatief hoge snelheden hun moto al in 1ste smijten dat het wiel blokkeert.
    Dat zijn circuit toestanden en een fabrieksmotor is daar niet voor gemaakt.

Yuut's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    gumball4000, no offence ma 1 week ervaring .. kzou zelfs nog ni over ervaring spreken eerder over "ge kunt schakelen".

groep rijden is soms makkelijker (kunt kijken naar de reactie van de voorrijder) maar moet dan ook snelheden rijden da zij mss al jaren kunnen + da zij mss de baan al kennen.

riskeer u da ni man, zeker me u vriendin erop (ik mag al hopen da ze gear aanhad)

Kortom, rij nog wa alleen en maak de foutjes zoals verkeerd inschatten enzo da we allemaal wel al voorgehad hebben, maar op uw eigen tempo..
    Kawasaki ZR-7 '03 Kapot - Audi A3 Berline
    I promise to treat you like my leathers and ride you as much as my Harley. -Opie

Pagina 7 van 335 Eerste ... 345678910111757107 ... Laatste

Regels voor berichten