Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 23

Discussie: Dax

Member kenny4903's schermafbeelding
    iTrader
    1 (67%)

Dax

Goeiedag iedereen,
    ik zou dus graag een dax kopen, maar men pa vindt dit te gevaarlijk .
    welke argumenten kan ik geven dat dit wel veilig is?

Alvast bedankt

Member TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    59 (100%)
    None!

/thread

Seriously, ik vrees dat er maar weinig argumenten bestaan in het voordeel van een dax/50cc/oid ... omtrent veiligheid

iTrader
    1 (67%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    None!

/thread

Seriously, ik vrees dat er maar weinig argumenten bestaan in het voordeel van een dax/50cc/oid ... omtrent veiligheid
    is er egt niets dat ik kan gebruiken?

Approved 9-lifer Jack-in-the-box's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kenny4903 Bekijk bericht
    is er egt niets dat ik kan gebruiken?
    Egt niets.

En van met de fiets rijden word je stoer en sterk.

Member [B]Rocketeer's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Zeggen da als ge zonder dax naar school komt, da uw vriendjes u elken dag afkloppen.
    Dus is het veiliger om met nen dax naar school te gaan

on-topic: neen er is inderdaad geen enkele reden waarom nen dax veiliger zou zijn

iTrader
    1 (67%)

dax

Ik moet dus gewoon moeilijk doen tot ik hem krijg

Approved 9-lifer Dastardly's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Een dax is niet gevaarlijk, net zoals een wapen niet gevaarlijk is. In de foute handen is alles gevaarlijk.

Overtuig uw ouders er van dat ge niet zoals de zoveelste idioot gaat zigzaggen tussen het verkeer en ge hem op de wettelijke maximum afstelt.

Member [B]Rocketeer's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    @dastardly:
    Dan zeg ik als ouder: wat is er mis met nen fiets?

En nu gij zeggen waarom een dax niet gevaarlijker is

Approved 9-lifer MetalG's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Het verbruikt minder dan een scooter.. veiliger dno
    ik heb er alvast veel plezier van gehad : )

iTrader
    1 (67%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dastardly Bekijk bericht
    Een dax is niet gevaarlijk, net zoals een wapen niet gevaarlijk is. In de foute handen is alles gevaarlijk.

Overtuig uw ouders er van dat ge niet zoals de zoveelste idioot gaat zigzaggen tussen het verkeer en ge hem op de wettelijke maximum afstelt.
    danku, ga ik zeker gebruiken

Approved 9-lifer Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MetalG Bekijk bericht
    Het verbruikt minder dan een scooter.. veiliger dno
    ik heb er alvast veel plezier van gehad : )
    Is geen waar.
    4-takt scooter zal net evenveel verbruiken.
    En die zal tenminste na 1000km niet beginnen roesten, automatisch bouten verliezen en na verloop van tijd olie lekken.

Nu, elk z'n ding 'k snap wel dat je liever een dax wilt dan een andere brommer. Probleem is dat de bouwkwaliteit erbarmelijk is van die chinese namaak en er alle vijf stappen stukken aan zijn.

Tevens krijg je ze onmogelijk afgesteld voor de rollen. Omdat ie daar geen weerstand heeft, haalt ie z'n laatste vitesse wél op.

Approved 9-lifer MetalG's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caracalla Bekijk bericht
    Is geen waar.
    4-takt scooter zal net evenveel verbruiken.
    En die zal tenminste na 1000km niet beginnen roesten, automatisch bouten verliezen en na verloop van tijd olie lekken.

Nu, elk z'n ding 'k snap wel dat je liever een dax wilt dan een andere brommer. Probleem is dat de bouwkwaliteit erbarmelijk is van die chinese namaak en er alle vijf stappen stukken aan zijn.

Tevens krijg je ze onmogelijk afgesteld voor de rollen. Omdat ie daar geen weerstand heeft, haalt ie z'n laatste vitesse wél op.
    Hey fangirl

Sent from my iPhone using Tapatalk

Member xDama's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)

Niet mee akkoord feitelijk. Een Dax is absoluut niet veilig als die begrensd is op 45km/u. Er is dan zodanig geprutst aan carburator-afstelling en tandwielverhouding, dat die motor amper nog acceleratie kan genereren en als een slak vooruit gaat.

Nu, als je op een drukke baan snel moet kunnen oversteken, is zoiets immens riskant. Net hetzelfde op de zoveel baantjes waar je dan tegen 45km/u moet 'tuffen', terwijl ze makkelijk tegen 60km/u voorbij je razen.

O wee trouwens als er een beetje wind staat, of als je afstelling nogal gevoelig is voor wisselende temperaturen, want dan ben je al helemaal een vogel voor de kat.

Dusja, qua veiligheid zou ik zelfs eerder voor een scooter opteren, aangezien die acceleratie een pak beter is en qua wegligging is dat ook veel minder wispelturig als een Dax.

Wat niet wegneemt dat ik zelf 4 jaar met een Dax heb gecruised en 2 jaar met een andere 4-takt

iTrader
    1 (67%)
    men pa weet niet echt iets van scooters dus ik kan hem vanalles wijs maken maar ik weet ni wat ik hem moet wijsmaken

Approved 9-lifer bumba007's schermafbeelding
    iTrader
    166 (99%)
    Dat je een 2-takt gaat kopen, hem onbegrenzen en tunen, Ledjes erop, kermismachien van maken, wheelies gaan trekken op de openbare weg, wegvluchten van de politie en dergelijke he

alé, wa voor een persoon is u pa ?

Approved 9-lifer Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MetalG Bekijk bericht
    Hey fangirl

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Euh, ik heb zelf met een PBR gereden. (zelfde blok als van zo'n dax-jes)

En ik heb hem enkel gewezen op de gebreken die er zeker zijn.
    xDama zegt net hetzelfde als mezelf.
    Ik reed graag met m'n PBR, maar was blij toen ik hem verkocht en er geen kosten meer waren.

Truth hurts. Vooral in je portemonnee met die chinese rommel.
    Wat niet wegneemt dat een 4takt schakel leuker rijdt dan een scooter, indien die schakel ontgrensd is. Anders is het waar wat xDama zegt, dan trekt die trager op den een bomma op de fiets.
    Powaaaah!

iTrader
    8 (100%)
    Nuja, je mag natuurlijk geen appelen met peren vergelijken. Een Honda Dax =/= Skyteam/JC PBR.

Ik heb zelf ook 2 jaar met een PBR gereden en dat waren de grootste vodden ooit. Elke week zat ik daar uren aan te sleutelen voor de domste dingen. Tof om mee te rijden, maar daar eindigde het verhaal dan ook.

Een echt Honda Dax daarintegen is een ander verhaal. Zelf heb ik mijn eigen Dax vanop het blote kader opgebouwd, inclusief het blokje vanaf de carters en ik heb daar +35K km uitgehaald, zonder 1x een 'panne' te hebben. Wel eens hier en daar iets onbenullig, maar verder reed dat als boter zonder problemen.

Moraal van het verhaal is feitelijk, als je een Dax/etc. koopt, zorg dat je er de tijd, zin en kennis voor hebt om er aan te kunnen sleutelen.

Approved 9-lifer Dastardly's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [B]Rocketeer Bekijk bericht
    @dastardly:
    Dan zeg ik als ouder: wat is er mis met nen fiets?

En nu gij zeggen waarom een dax niet gevaarlijker is
    ik heb toch al meer fietsers gehad voor mijn auto die zich niks van de verkeersregels aantrokken als daxen

ge kunt al is pech hebben, maar veel zaken hebt ge toch in de hand door gewoon wat rustig en defensief te rijden.

en hetzelfde geld voor die chinese brol: ik heb er zelf met gereden (lifan) en dat ding heeft ongeveer 15K km op zijn teller staan nu. staat nu buiten wat te verkommeren (is van mijn broer nu) maar start na 3 maand buiten te hebben gestaan in weer en wind nog altijd vlot.

het enige wat ge echt MOET doen als ge van een chinees merk een replica koopt is de belangrijke bouten verwisselen met deftige (die uw velgen bijeen houden bijv.) die zijn inderdaad van rotslechte kwaliteit.

en steek geen aftermarket luchtfilter. die dingen verbuiken zo weinig naft dat als ge zo'n open luchtfiltertje steekt en het regent (en er dus ook teveel vocht in de lucht zit) uw mengsel niet meer wil ontsteken. dan hebt ge enkel keus tussen geen gas of volgas
    Laatst gewijzigd door Dastardly; 19 oktober 2011 om 20:48

iTrader
    8 (100%)
    het enige wat ge echt MOET doen als ge van een chinees merk een replica koopt is de belangrijke bouten verwisselen met deftige (die uw velgen bijeen houden bijv.) die zijn inderdaad van rotslechte kwaliteit.
    Wat mijn ervaring mij op dat gebied leerde is het volgende;

• Ophangbouten vervangen EN goed monteren. Ik kan niet op 2 handen tellen hoeveel gescheurde kaders ik al heb gezien door slechte ophangbouten of een slechte montage.
    • Bougie + bougiekap + bougiekabel vervangen door een goed merk. Zeker als je door een regenbui moet rijden is zoiets goud waard.
    • Indien trommelremmen: de remschoenen vervangen en Honda-schoentjes steken.
    • Een deftige luchtfilter steken. K&N is duur, maar goed. Anders eentje die waterdicht is.
    • Buitenbanden vervangen door een band met een goed profiel, van een goed merk. Michelin/Metzeler bv.
    • Deftige lampjes steken
    • Ketting vervangen door een goed merk en goed insmeren. Niet met WD40 en toestanden, maar effectieve kettingcreme. Als je dan toch bezig bent misschien ook eens kijken voor een optimale vertanding. Die standaardratios trekken op niks, laat staan de kwaliteit van die tandwielen.
    • Een snelgas-setje of een gasset kopen die deftig is. Die standaardsets sleur je er constant af.
    • Benzinefiltertje monteren
    • Een goeie kickstarter monteren, of alleszins tijdig nakijken dat die goed gemonteerd blijft. Eens je tandjes van je kickstarter versleten zijn, mag je gans je blok open halen.

Al bij al zijn dat al redelijk wat aanpassingen, maar geloof me vrij, ze zijn het waard. En terwijl doe je die meteen en zit je voor een lange tijd safe, of terwijl moet je die gefaseerd uitvoeren, want vroeg of laat kom je toch met die problemen/vervangingen in contact.

Let wel op: dit zijn aanpassingen 'uit mijn tijd', dus een jaar of 4-5 terug. Tegenwoordig zijn al die Chinese spullen uitgerust met een elektrostarter en wat nog allemaal. Dat zijn prutsen die ik er onverbiddelijk af gooi, net hetzelfde met batterijen en toestanden.

Approved 9-lifer war signs's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    elektrische starters die voor de helft van de keren nie werken

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten