Weergegeven resultaten: 1 t/m 19 van 19
    Member
    iTrader
    0

Aankoop brommer (4takt?)

Ik ben 20 jaar, heb al een rijbewijs B (+ A3) en werk momenteel als chauffeur bij een niet nader genoemde firma.

Ik zou graag een brommer klasse B kopen voor naar het werk te rijden, aangezien je met de auto sowieso in de file staat en met het openbaar vervoer ben ik wegens een slechte verbinding 2 uur onderweg, daar ik er met een brommer op een dik half uur kan geraken (veel binnenwegen waar klasse B's in mogen)

Waarom geen 125cc of meer? Ik heb nog geen twee jaar mijn rijbewijs dus een 125cc daar mag ik niet mee rijden. Vanaf 125cc word het ook al duurder en moet je dus een motorrijbewijs behalen. Waarom geen auto of motor? omdat ik volgend jaar terug begin met een bacheloropleiding op de hogeschool en met een studentenjob kan je simpelweg geen auto of motor blijven betalen en een 50cc wel.

Dus, lang verhaal kort: ik zoek een 50 cc, ken er vrij weinig van maar genoeg om te zeggen dat ik geen 2takt wil omwille van het geluid dat deze produceren en geen dax omdat ik dat simpelweg niet mooi vind. Welke 4-takt 50cc brommers bestaan er momenteel van DEGELIJKE KWALITEIT? (prijs doet er niet toe) Heb al naar pitbikes zitten kijken omdat ik vind dat ze wel iets hebben maar masai enzo blijkt ook geen degelijke kwaliteit te zijn..

Wie helpt me bij het vinden van een 4takt 50 cc met degelijke kwaliteit?

Mvg en dank bij voorbaat!
    J.vdv

Approved 9-lifer Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Als de looks je niet afschrikken kan je een Honda Zoomer nemen. Degelijke Kwaliteit en zeer zuinig.

Member Lisk's schermafbeelding
    iTrader
    0

Crew Member Robust²'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als je niet bang ben van oldtimers: Honda SS. (zelfde blokje als Daxen) Als je daarnaast ook nog eens het zeer goedkoop wil houden: Honda Amigo (1l/100km ongeveer)

Member
    iTrader
    0
    Die Zoomer en die Neo heb ik al veel over gehoord, blijken dus inderdaad heel degelijke brommers te zijn! Nu wil ik deze tips van jullie niet direct de grond in boren maar ik zoek eigenlijk brommers die wat luider zijn (ik ben 20, dus dat jeugdige zit er nog wel een beetje in) en liever geen scootermodel.

Member jm188's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    geen 2takt geluid, maar hij moet luider dan een 4takt? dat noemt ne moto jongen

Member spade VI's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    ik zou dan gelijk beter voor een motor gaan van 125 of 250 cc

Member Xoliul's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik denk dat een oude SS50, CD50 of CB50 wel het beste is dan. Kost wel zeker 1500 voor een goeie denk ik.

Member Michy_VI's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    En zo een Aprilia RS50?
    Zelf geen ervaring mee, maar lijkt me toch een leuker model.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door michielsjoris Bekijk bericht
    geen 2takt geluid, maar hij moet luider dan een 4takt? dat noemt ne moto jongen
    een luide 4takt bedoel ik maw met een luidere uitlaat. Op zo'n SS50 gaat ge geen takegawa bomber steken me dunkt.

Crew Member Robust²'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als dat je doel is dan ga je niets anders vinden. Er is gewoon geen deftige 4-takt buiten Daxen en crappy pitbikes waar zo veel tuning stuff voor te vinden is.

Een SS50 is trouwens ook niet zo stil hoor, en er zijn genoeg mensen die daar aftermarket uitlaten op steken.

Edit: Buiten mss een Honda Ape als je dat kan vinden.
    Laatst gewijzigd door Robust²; 26 april 2011 om 17:37

Member BurgerKing's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Een 50 cc 4takt dat al wat 'luider' moet zijn, en geen scooter. Dan ga je al meer de kant uit van "crosskes" (zo van die derbi en aprilia toestanden ), maar bij mijn weten hebben die enkel 2takt modellen (maar ja, hoe lang dat nog gaat duren met EU-wetgeving enz...). Dus wat jij wil bestaat bij mijn weten niet als je hem nieuw wil aankopen. Buiten als je de Chinese toer wil opgaan, maar dat wil je echt niet .

Member
    iTrader
    0
    Aii, dat word oorstoppen/ipod steken, en een 2taktje kopen als ik jullie zo hoor.. Ik hoopte echter dat er wel iets van kwaliteit zou zijn, maar tegenwoordig is het allemaal skyteam-chinees-rommel of scootermodellen.. jammer, want het zijn leuke dingen om wat tijd en geld in te steken behalve als je iedere maand naar de garage moet.

Member freeza's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Een aprilia rs 50 is alles behalve leuk rijden aan 45km/u en klinkt als een stofzuiger (zelfde met die derbi senda of andere buikschuiver/"cross" brommers)

Misschien dat er wel een straatlegale 50cc pitbike te vinden is maar weet niet echt welke merken goede kwaliteit zijn...

Approved 9-lifer bumba007's schermafbeelding
    iTrader
    163 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freeza Bekijk bericht
    Een aprilia rs 50 is alles behalve leuk rijden aan 45km/u en klinkt als een stofzuiger (zelfde met die derbi senda of andere buikschuiver/"cross" brommers)
    Gene enkel van die brommers die zich op de weg bevindt rijdt 45 hoor :P Is gewoon niet te doen, verder is een andere uitlaat toch wel een vereiste bij die dingen zodat het luider wordt en aangezien het geluid anders egt lelijk is ( bijvoorbeeld Yasuni R1 ) ( en Pls don't shoot me eh omdat ik iets mooi vind en jullie niet :P )

Member freeza's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Dat er niet veel 45km/u rijden weet ik maar weet dan ook goed genoeg dat het zeker het risico niet waard is en gewoon simpelweg dom is...

Als je niet bang bent om zelf aan je brommer te werken kan je ook voor een oldtimer brommer gaan zoals een yamaha fs1 of honda mb5 ofzoiets. Die hebben meestal maar 4 versnellingen en klinken toch al wa beter dan bijvoorbeeld een rs50...

Banned -Draco-'s schermafbeelding
    iTrader
    85 (98%)
    Weblogs
    2
    Ik heb zelf ook een Aprilia RS50 gehad, enorm veel plezier aan gehad.
    Stak een Euro begrenzer in want inderdaad, 45 rijden daarmee gaat gewoonweg NIET.
    Je trekt trager op dan een fietser...
    De mijne was standaard ontgrensd en haalde 90 op de teller.
    In het stad reed ik gewoon braafjes 50, maar hij trok dan wel heel goed. Buiten stad, lange wegen rechtdoor deed ik dan gewoon met het verkeerd mee 70-80/u, waar ik niemand mee stoorde en perfect verantwoord is.

De bottleneck aan de buikschuivers is dat ze begrensd gewoon niet optrekken, en dat is véél ergerlijker dan dat hun top maar aan 50 ligt begrensd.

Approved 9-lifer bumba007's schermafbeelding
    iTrader
    163 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Draco- Bekijk bericht
    Ik heb zelf ook een Aprilia RS50 gehad, enorm veel plezier aan gehad.
    Stak een Euro begrenzer in want inderdaad, 45 rijden daarmee gaat gewoonweg NIET.
    Je trekt trager op dan een fietser...
    De mijne was standaard ontgrensd en haalde 90 op de teller.
    In het stad reed ik gewoon braafjes 50, maar hij trok dan wel heel goed. Buiten stad, lange wegen rechtdoor deed ik dan gewoon met het verkeerd mee 70-80/u, waar ik niemand mee stoorde en perfect verantwoord is.

De bottleneck aan de buikschuivers is dat ze begrensd gewoon niet optrekken, en dat is véél ergerlijker dan dat hun top maar aan 50 ligt begrensd.
    Idd, en om de 10Km schakelen is nu ook niet echt bepaald leuk

Member Shmet's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Bwa kheb mij paar maand geleden een skyteam gekocht en het bevalt mij wel, rijdt goed naar mijn zin

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten