Pagina 6 van 232 Eerste ... 23456789101656106 ... Laatste

iTrader
    4 (100%)
    Kan altijd gebeuren. Uitboren die boel!
    Timothy Leary's Dead!

Ampie's schermafbeelding
    iTrader
    108 (100%)
    Ik kan dat niet uitboren, het is van het blok zelf afgebroken :S
    In the end it's not the years in your life that count, it's the life in your years
    Abraham Lincoln

Ampie's schermafbeelding
    iTrader
    108 (100%)
    Hier is het mss iets duidelijker http://i54.tinypic.com/2h67jis.jpg
    In the end it's not the years in your life that count, it's the life in your years
    Abraham Lincoln

koebeest's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Op internet leer je zoveel verschillende verhalen over die valblokken. De een zegt dat ze goed zijn , de ander zegt dat ze slecht zijn. Ze zouden goed zijn voor als uw moto gewoon omvalt. Ge hebt geen schade, nergens. Bij een schuifval zouden die valblokken vaak meer kosten veroorzaken. Niet zozeer aan de buitenkant, maar aan het blok zelf. Ze breken af, of plooien het blok. Bij mij zitten er geen op , en na zoveel negatieve dingen te lezen op internet over extra schade aan het blok bij schuivers ontgaat het nut mij een beetje. De kans dat ik effectief zijwaarts zal omvallen lijkt me procentueel veel kleiner dan een schuiver.

Wat je er kan aandoen, weet ik niet. Maar ik wou de negatieve kant van de valblokken ook eens toelichten.
    If you run, you'll only go to jail tired

iTrader
    4 (100%)
    Vandaar dat de meeste racingteams met valblokken rijden, omdat ze niet nuttig zijn...
    Om nog maar te zwijgen over de Belgische zwaantjes, die hebben ALLEMAAL Bike Design valblokken steken
    Laatst gewijzigd door TiBasco; 12 februari 2011 om 16:55
    Timothy Leary's Dead!

Gonzo's schermafbeelding
    iTrader
    19 (95%)
    Valblokken op 't motorblok = good
    Valbokken op 't frame = bad

Frame kan idd geplooid geraken als de valblok ergens achter/tegen blijft steken bij ne schuiver.
    REPKES, hier verkrijgbaar! voor Chrome én Firefox.

"Gonzo is the puppet master!" - Foxiie
    "Het is nog onduidelijk of en wanneer Gonzo op de markt komt, en tegen welke prijs" - Tweakers

iTrader
    4 (100%)
    Ja, dat klopt wel wat je zegt Gonzo. De valprotectie van Bike Design wordt altijd aan het motorblok bevestigd en nooit aan het frame. Voor straatgebruik vaak in combinatie met montageplakken zodat niet in de kuip gesneden moet worden. De raceprotectie wordt echter altijd rechtstreeks aan het motorblok bevestigd vanwege de stevigheid.

Had ik trouwens geen valblokken gehad bij mijn laatste schuiver (tegen 100km/h overigens!), dan waren mijn reservoir en carterdeksel met 100% zekerheid kapot. Nu heb ik gewoon mijn motorfiets opgeraapt en verder gereden en had ik afgezien van wat krassen helemaal geen schade.

Dus koebeest, ik wil je nog wel eens horen als je je motorfiets neerlegt Peins dat die valblokskes er snel zullen opsteken.
    Timothy Leary's Dead!

Ampie's schermafbeelding
    iTrader
    108 (100%)
    Dat wetende ben ik wel nog steeds niet geholpen @ TiBasco het waren er van BikeDesign..
    Abraham Lincoln

Xoliul's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Pakt er es zelf een deftige highres foto van, want op die blurry prentjes zie ik echt geen fluit hoor.

Ampie's schermafbeelding
    iTrader
    108 (100%)
    Abraham Lincoln

Ampie's schermafbeelding
    iTrader
    108 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xoliul Bekijk bericht
    Pakt er es zelf een deftige highres foto van, want op die blurry prentjes zie ik echt geen fluit hoor.
    Toegevoegd.
    Abraham Lincoln

Gonzo's schermafbeelding
    iTrader
    19 (95%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TiBasco Bekijk bericht
    De valprotectie van Bike Design wordt altijd aan het motorblok bevestigd en nooit aan het frame. Voor straatgebruik vaak in combinatie met montageplakken zodat niet in de kuip gesneden moet worden
    Op mijne GSX-F zaten ze nochtans op het frame

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ampie Bekijk bericht
    Daar kunt ge nie veel aan doen, vrees ik... Nieuw stuk derop.
    REPKES, hier verkrijgbaar! voor Chrome én Firefox.

"Gonzo is the puppet master!" - Foxiie
    "Het is nog onduidelijk of en wanneer Gonzo op de markt komt, en tegen welke prijs" - Tweakers

Ampie's schermafbeelding
    iTrader
    108 (100%)
    Kunde da zomaar vervangen? :S
    Abraham Lincoln

Katoom's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo Bekijk bericht
    Valblokken op 't motorblok = good
    Valbokken op 't frame = bad

Frame kan idd geplooid geraken als de valblok ergens achter/tegen blijft steken bij ne schuiver.
    En als ze op het frame+blok zitten?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ampie Bekijk bericht
    Kunde da zomaar vervangen? :S
    Lassen of nieuwe carter helft
    Always remember, if it's got tires or tits, you're gonna have trouble with it.
    The KTM really likes being ridden hard. If you never ride like a dumbass,
    and have no intention of ever riding like a dumbass, KTM probably doesn't make a bike for you.

Ampie's schermafbeelding
    iTrader
    108 (100%)
    Zou dit iets kunnen zijn:

Alutite is een materiaal waarmee u door middel van verwarmen (bijvoorbeeld met een gasbrander) aluminium en aluminiumlegeringen kunt verbinden of repareren. Deze methode vervangt lassen, klinken en lijmen.

Alutech C.V. - Alutite : een materiaal waarmee u door middel van verwarmen aluminium en aluminiumlegeringen kunt verbinden of repareren

Alutite is geschikt voor aluminium en alle aluminiumlegeringen, gehard of ongehard, inclusief gegoten aluminiumlegeringen, mits de legering verwarmd kan worden tot 380°C.
    De gebruiksaanwijzing gaat uit van het verbinden van twee losse delen. Op deze wijze kunnen afgebroken onderdelen worden gerepareerd, maar ook nieuwe constructies kunnen met Alutite worden verbonden. Andere toepassingen zijn:
    Opvullen van gaten. In geval van een beschadigde schroefdraad kan het gat bijvoorbeeld volledig worden opgevuld met Alutite, waarna opnieuw een gat kan worden geboord waarin nieuwe draad wordt getapt.
    Wegwerken van oppervlakkige beschadigingen. Bijvoorbeeld in geval van een kras op aluminium plaatwerk, kan de kras worden opgevuld met Alutite. Na bewerking ontstaat weer een perfect glad oppervlak.
    Opbouwen van materiaal. Met Alutite kan naar behoeven een verhoging of verdikking worden aangebracht, bijvoorbeeld ter vervanging van een verloren onderdeel of om een betere pasvorm te maken.

Let op: Alutite kan niet worden toegepast in constructies of onderdelen die tijdens regulier gebruik warmer worden dan 250°C (vanaf die temperatuur vervormt Alutite).

YouTube - Alutite - soldering aluminum

Bron: 2fast4u
    Abraham Lincoln

Pagina 6 van 232 Eerste ... 23456789101656106 ... Laatste

Regels voor berichten