Cb500 is ni overdreven duur
Stuurt soepel en ni te krachtig en rijdt vrij stabiel tot 160km/u en kan tot 195 ongeveer gaan. Prijsklasse 1500€ gemiddeld
Cb500 is ni overdreven duur
Stuurt soepel en ni te krachtig en rijdt vrij stabiel tot 160km/u en kan tot 195 ongeveer gaan. Prijsklasse 1500€ gemiddeld
Niet twijfelen, gewoon kopen! Ik zou gewoon voor een volledige uitrusting gaan. Dus laarzen, broek, vest, handschoenen en helm. Ik dacht eerst ook van: da's toch veel te lastig om mij altijd zo aan te kleden.
Ergens wel, maar als je foto's bekijkt van mensen die gevallen zijn zonder pak... Ik twijfelde dan in ieder geval niet meer.
Met zo'n pak voel ik mij trouwens ook veel veiliger op de motor. Misschien is het ergens een vals veiligheidsgevoel, maar ik heb met zo'n pak toch niet meteen het idee dat mij iets kan overkomen.
Als ik dan rondrijd zonder motorbroek, dan voel ik mij toch veel kwetsbaarder. M'n motorbroek is dan ook het enige van de uitrusting welke ik af en toe eens "vergeet" aan te doen. Zo'n broek is namelijk al minder makkelijk uit te doen op verplaatsing dan een vest ofzo. Maar over het algemeen draag ik m'n volledige uitrusting.
Ik zit hier nog met enkele vragen omtrent het nieuw systeem rond het rijbewijs A.
Dit gelezen bij de Buy & Sell:
A1 vanaf 18j Max 125cc en 11 kw (0.16kw/kg)
A2 vanaf 21j max tussen 11 en 35kw (0.22kw/kg)
En vanaf 24 zijn er geen vermogensbeperkingen meer.
Hoe zit dat nu eigenlijk dan, ik ben 22jaar, en 11 juni zijn mijn laatste lessen en dan vanaf 11 juli kan ik mijn praktijk doen, daarna heb ik dan een rijbewijs A, geen beperkingen.
Maar ik heb dan gelezen dat de rijbewijzen automatisch aanpassen in 2012, dus dan word mijn A (onbeperkt) ineens een A met beperking tot 35kw, dus als ik nu een moto zou kopen van boven 35kw, dan ben ik er in 2012 niks meer mee?...
Misschien dan toch om "safe" te zijn nu een 35kw kopen? Maar ik weet niets van een 35kw, is dat een lichte motor? De moto die ik zou gebruiken moet vlot meekunnen gaan op de autosnelweg aangezien het ook voor het werk zou gebruikt worden.
Die wet zal wel geen terugwerkende kracht hebben... dus zolang je je rijbewijs haalt voor die wet, is die niet van toepassing op jou...
35kw is daarentegen wel voldoende hoor om mee te beginnen. Zelfs op een 25kw motor kan je makkelijk autostrade doen.
Maar ik zou me zeker niet beperken tot die 35kw, of toch niet specifiek zoeken naar een 25 of 35kw motor. Ga indien mogelijk wat testritten doen en koop de motor die je het meest aanspreekt...
Zolang je je verstand er bij houdt kan je met elke moto leren rijden hoor... (alhoewel ik nu niet echt een racebanaan zou aanraden als eerste motor)
Ah, dat is tof om te horen, dan ga ik mij inderdaad niet beperken maar het moet ook zeker niet té zijn. Volgende week eens naar wat garages rondrijden en tussen de 2dehandse moto's kijken, ik zou graag rond 3000 euro gaan ongeveer, ik hoop wel dat ik iets deftig genoeg zal vinden.![]()
belangrijke vraag, heb je moto rijbewijs? of enkel autorijbewijs? omdat je zegt 'mee leren rijden'?
want met autorijbewijs mag je enkel met 125rijden.
als je voor motorijbewijs wil gaan-> dan GS500, ER5N,CB500, allemaal super 'starter' motorfietsen...vlot,en makkelijk sturen (vandaar rijschoolmotos)
Vraagje: Mijn broer word volgende week 20 en zou graag ook met de moto leren rijden lees volledig vermogen.. Nu aangezien in 2012 die wetgeving gaat veranderen naar vanaf van 24 volledig vermogen. Is hij dan niet beter nu voor het volledig rijbewijs te gaan en tot 35kw rijden en dan binnen 2jaar automatisch volledig vermogen of telt dit dan niet meer?
@ AzZ_KiKr :
ik heb momenteel enkel 'n autorijbewijs, bewust zo gehouden omdat ik eerst eens wou rijden met 'n 125cc om te zien of het mij beviel zonder dat ik een duurdere motor moest aankopen.
Nu bevalt het mij enorm goed & ga ik ook volgende week kijken voor alles in orde te maken zodat ik naar de motorrijschool kan gaan & ook wat lessen kan gaan volgen om nog beter te kunnen (en veiliger?) rijden..
Die wetgeving is pas geldig van het moment dat ze ingaat, dus als je broer nu zijn rijbewijs zou halen mag hij op zijn 22 met vol vermogen rijden.
Ken zo bv iemand die nog opleidingcheques had aangevraagd voor dat ze zeiden dat het rijbewijs er niet meer mee mocht betaald worden. Hij had ze echter ruim daarvoor aangevraagd en heeft er nog mee mogen betalen na dat ze dat die regel in werking was.
Conclusie: als hij zo vroeg mogelijk zijn gewone A wil, nu gaan![]()
Even voor alle duidelijkheid: Moet ik gewoon wachten tot mijn 21 om mijn rijbewijs in te ruilen voor een volwaardig of moet ik effectief 2 jaar met mijn vast rijden? Tijdens de rijlessen zeiden ze 2 jaar wachten en toen ik op het gemeentehuis om mijn vast ging zeiden ze dat ik op mijn 21 al een volwaardig rijbewijs ging krijgen (Stel nu dat ze fout zijn maar me toch een nieuw rijbewijs geven, zou dit dan legaal zijn?).
Normaal gezien, als je op het moment bijvoorbeeld 18 bent, en je 2 jaar rijdt met je A-, dan krijg je op je 20ste je A
Het is anders: ik was al 19 en een paar maand voor ik mijn vast heb gehaald. De vraag is dus of ik al van mijn 21 mijn rijbewijs ga kunnen inwisselen en op die manier dus die paar maand 'winnen'.
Daarnet toerke gaan doen en moest gaan tanken.
Zo gezegd, zo gedaan. NOT.
Kreeg het tankslot totaal niet open, mijn sleutel is zelfs een beetje verdraaid.
Ook komt er uit slot een soort witte vettige vloeistof (>.<)
Zou mijn slot kapot zijn?
k'ga morgen eens proberen met de reservesleutel in ieder geval.
Gelukkig nog thuisgeraakt zonder te tanken.
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)