Pagina 16 van 152 EersteEerste ... 61213141516171819202666116 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 301 t/m 320 van 3025
    Approved 9-lifer Goblin13's schermafbeelding
    iTrader
    502 (100%)
    Cb500 is ni overdreven duur
    Stuurt soepel en ni te krachtig en rijdt vrij stabiel tot 160km/u en kan tot 195 ongeveer gaan. Prijsklasse 1500€ gemiddeld

Member utolor.'s schermafbeelding
    iTrader
    31 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shinro Bekijk bericht
    Can't wait, wel nog aan het twijfelen of een volledig pak echt de moeite is? Ik veronderstel van wel, ik zou niet graag enkele meters verder glijden in gewone kledij.
    Niet twijfelen, gewoon kopen! Ik zou gewoon voor een volledige uitrusting gaan. Dus laarzen, broek, vest, handschoenen en helm. Ik dacht eerst ook van: da's toch veel te lastig om mij altijd zo aan te kleden.

Ergens wel, maar als je foto's bekijkt van mensen die gevallen zijn zonder pak... Ik twijfelde dan in ieder geval niet meer.

Met zo'n pak voel ik mij trouwens ook veel veiliger op de motor. Misschien is het ergens een vals veiligheidsgevoel, maar ik heb met zo'n pak toch niet meteen het idee dat mij iets kan overkomen.

Als ik dan rondrijd zonder motorbroek, dan voel ik mij toch veel kwetsbaarder. M'n motorbroek is dan ook het enige van de uitrusting welke ik af en toe eens "vergeet" aan te doen. Zo'n broek is namelijk al minder makkelijk uit te doen op verplaatsing dan een vest ofzo. Maar over het algemeen draag ik m'n volledige uitrusting.

Approved 9-lifer Shinro's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Ik zit hier nog met enkele vragen omtrent het nieuw systeem rond het rijbewijs A.

Dit gelezen bij de Buy & Sell:

A1 vanaf 18j Max 125cc en 11 kw (0.16kw/kg)
    A2 vanaf 21j max tussen 11 en 35kw (0.22kw/kg)

En vanaf 24 zijn er geen vermogensbeperkingen meer.

Hoe zit dat nu eigenlijk dan, ik ben 22jaar, en 11 juni zijn mijn laatste lessen en dan vanaf 11 juli kan ik mijn praktijk doen, daarna heb ik dan een rijbewijs A, geen beperkingen.

Maar ik heb dan gelezen dat de rijbewijzen automatisch aanpassen in 2012, dus dan word mijn A (onbeperkt) ineens een A met beperking tot 35kw, dus als ik nu een moto zou kopen van boven 35kw, dan ben ik er in 2012 niks meer mee?...

Misschien dan toch om "safe" te zijn nu een 35kw kopen? Maar ik weet niets van een 35kw, is dat een lichte motor? De moto die ik zou gebruiken moet vlot meekunnen gaan op de autosnelweg aangezien het ook voor het werk zou gebruikt worden.

Member freeza's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik zit hier nog met enkele vragen omtrent het nieuw systeem rond het rijbewijs A.

Dit gelezen bij de Buy & Sell:

A1 vanaf 18j Max 125cc en 11 kw (0.16kw/kg)
    A2 vanaf 21j max tussen 11 en 35kw (0.22kw/kg)

En vanaf 24 zijn er geen vermogensbeperkingen meer.

Hoe zit dat nu eigenlijk dan, ik ben 22jaar, en 11 juni zijn mijn laatste lessen en dan vanaf 11 juli kan ik mijn praktijk doen, daarna heb ik dan een rijbewijs A, geen beperkingen.

Maar ik heb dan gelezen dat de rijbewijzen automatisch aanpassen in 2012, dus dan word mijn A (onbeperkt) ineens een A met beperking tot 35kw, dus als ik nu een moto zou kopen van boven 35kw, dan ben ik er in 2012 niks meer mee?...

Misschien dan toch om "safe" te zijn nu een 35kw kopen? Maar ik weet niets van een 35kw, is dat een lichte motor? De moto die ik zou gebruiken moet vlot meekunnen gaan op de autosnelweg aangezien het ook voor het werk zou gebruikt worden.
    Die wet zal wel geen terugwerkende kracht hebben... dus zolang je je rijbewijs haalt voor die wet, is die niet van toepassing op jou...

35kw is daarentegen wel voldoende hoor om mee te beginnen. Zelfs op een 25kw motor kan je makkelijk autostrade doen.

Maar ik zou me zeker niet beperken tot die 35kw, of toch niet specifiek zoeken naar een 25 of 35kw motor. Ga indien mogelijk wat testritten doen en koop de motor die je het meest aanspreekt...
    Zolang je je verstand er bij houdt kan je met elke moto leren rijden hoor... (alhoewel ik nu niet echt een racebanaan zou aanraden als eerste motor )

iTrader
    53 (100%)
    Ah, dat is tof om te horen, dan ga ik mij inderdaad niet beperken maar het moet ook zeker niet té zijn. Volgende week eens naar wat garages rondrijden en tussen de 2dehandse moto's kijken, ik zou graag rond 3000 euro gaan ongeveer, ik hoop wel dat ik iets deftig genoeg zal vinden.

Member AzZ_KiKr's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Energised Bekijk bericht
    haha echt he

bon, meer serieus vraagske nu

ik heb me vorig jaar in september ne 125cc "motor" gekocht..
    maar ik merk zelf al dat ik haar ontgroeid ben.. dus ik ben op zoek naar iets zwaarders om toch perfect mee te leren rijden.. en aangezien ik niet van plan ben om 'n snelheidsmotor te nemen, maar toch meer 'n iets "sportievere chopper/naked" kant op te gaan..

enige tips?
    belangrijke vraag, heb je moto rijbewijs? of enkel autorijbewijs? omdat je zegt 'mee leren rijden'?

want met autorijbewijs mag je enkel met 125rijden.
    als je voor motorijbewijs wil gaan-> dan GS500, ER5N,CB500, allemaal super 'starter' motorfietsen...vlot,en makkelijk sturen (vandaar rijschoolmotos )

Member BelgiumTJ's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freeza Bekijk bericht
    Die wet zal wel geen terugwerkende kracht hebben... dus zolang je je rijbewijs haalt voor die wet, is die niet van toepassing op jou...

35kw is daarentegen wel voldoende hoor om mee te beginnen. Zelfs op een 25kw motor kan je makkelijk autostrade doen.

Maar ik zou me zeker niet beperken tot die 35kw, of toch niet specifiek zoeken naar een 25 of 35kw motor. Ga indien mogelijk wat testritten doen en koop de motor die je het meest aanspreekt...
    Zolang je je verstand er bij houdt kan je met elke moto leren rijden hoor... (alhoewel ik nu niet echt een racebanaan zou aanraden als eerste motor )
    Enig idee wanneer die wet ingaat?

iTrader
    53 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BelgiumTJ Bekijk bericht
    2012 dacht ik.

Approved 9-lifer Ampie's schermafbeelding
    iTrader
    99 (100%)
    Vraagje: Mijn broer word volgende week 20 en zou graag ook met de moto leren rijden lees volledig vermogen.. Nu aangezien in 2012 die wetgeving gaat veranderen naar vanaf van 24 volledig vermogen. Is hij dan niet beter nu voor het volledig rijbewijs te gaan en tot 35kw rijden en dan binnen 2jaar automatisch volledig vermogen of telt dit dan niet meer?

iTrader
    31 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freeza Bekijk bericht
    Geldt dat ook als je je A- enkel nog maar hebt tegen dan, dus <25kW?
    Gaat na 2 jaar mijn rijbewijs dan ook gewoon een volledige A zijn zonder beperkingen?

En vanwaar heb je die informatie?

Member ghosthaunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BelgiumTJ Bekijk bericht
    2012 dacht ik.
    Was dat niet 2013?

iTrader
    31 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ghosthaunt Bekijk bericht
    Was dat niet 2013?
    Ik dacht het ook.

Member ghosthaunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicholas1 Bekijk bericht
    Ik dacht het ook.
    Jamaja, da jaartje maakt veel uit voor mij
    Volgende zomer mag ik gaan inruilen. 'k Kom er nog net vanaf

Member Energised's schermafbeelding
    iTrader
    8 (85%)
    @ AzZ_KiKr :

ik heb momenteel enkel 'n autorijbewijs, bewust zo gehouden omdat ik eerst eens wou rijden met 'n 125cc om te zien of het mij beviel zonder dat ik een duurdere motor moest aankopen.

Nu bevalt het mij enorm goed & ga ik ook volgende week kijken voor alles in orde te maken zodat ik naar de motorrijschool kan gaan & ook wat lessen kan gaan volgen om nog beter te kunnen (en veiliger?) rijden..

Member beemer036's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ampie Bekijk bericht
    Vraagje: Mijn broer word volgende week 20 en zou graag ook met de moto leren rijden lees volledig vermogen.. Nu aangezien in 2012 die wetgeving gaat veranderen naar vanaf van 24 volledig vermogen. Is hij dan niet beter nu voor het volledig rijbewijs te gaan en tot 35kw rijden en dan binnen 2jaar automatisch volledig vermogen of telt dit dan niet meer?
    Die wetgeving is pas geldig van het moment dat ze ingaat, dus als je broer nu zijn rijbewijs zou halen mag hij op zijn 22 met vol vermogen rijden.

Ken zo bv iemand die nog opleidingcheques had aangevraagd voor dat ze zeiden dat het rijbewijs er niet meer mee mocht betaald worden. Hij had ze echter ruim daarvoor aangevraagd en heeft er nog mee mogen betalen na dat ze dat die regel in werking was.

Conclusie: als hij zo vroeg mogelijk zijn gewone A wil, nu gaan

Approved 9-lifer Dieter_91's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Even voor alle duidelijkheid: Moet ik gewoon wachten tot mijn 21 om mijn rijbewijs in te ruilen voor een volwaardig of moet ik effectief 2 jaar met mijn vast rijden? Tijdens de rijlessen zeiden ze 2 jaar wachten en toen ik op het gemeentehuis om mijn vast ging zeiden ze dat ik op mijn 21 al een volwaardig rijbewijs ging krijgen (Stel nu dat ze fout zijn maar me toch een nieuw rijbewijs geven, zou dit dan legaal zijn?).

Approved 9-lifer bumba007's schermafbeelding
    iTrader
    165 (99%)
    Normaal gezien, als je op het moment bijvoorbeeld 18 bent, en je 2 jaar rijdt met je A-, dan krijg je op je 20ste je A

Approved 9-lifer Dieter_91's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het is anders: ik was al 19 en een paar maand voor ik mijn vast heb gehaald. De vraag is dus of ik al van mijn 21 mijn rijbewijs ga kunnen inwisselen en op die manier dus die paar maand 'winnen'.

Member maxime1234's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter_91 Bekijk bericht
    Het is anders: ik was al 19 en een paar maand voor ik mijn vast heb gehaald. De vraag is dus of ik al van mijn 21 mijn rijbewijs ga kunnen inwisselen en op die manier dus die paar maand 'winnen'.
    Ik zat ook met die vraag, ik heb toen mijn rijschool gecontacteerd.
    Hun antwoord:

Beste,

U moet effectief uw 2 jaar uit doen of u moet wachten tot 21 jaar om te
    starten.
    Je moet dus 2 jaar gereden hebben, het kan zijn dat je dan nog geen 21 bent.

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Daarnet toerke gaan doen en moest gaan tanken.

Zo gezegd, zo gedaan. NOT.

Kreeg het tankslot totaal niet open, mijn sleutel is zelfs een beetje verdraaid.
    Ook komt er uit slot een soort witte vettige vloeistof (>.<)

Zou mijn slot kapot zijn?

k'ga morgen eens proberen met de reservesleutel in ieder geval.

Gelukkig nog thuisgeraakt zonder te tanken.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten