Pagina 4 van 32 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 80 van 629
    Member Nielskeuh's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ja je sais :d.

Liefst zou ik ook ne 2 takt hebbe, vinniger enzo maar ouders zouden liefst hebben dak ne 4 takt pak.

Ma qua onderhoud, kom je dan ni duurder uit dan op ne 4 takt?
    En olie enzo, da is toch allemaal duurder dan?

Thx

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caracalla Bekijk bericht
    goh toch wel hoor

een 4 takt is gewoon minder begrensd hť

Honda Zoomer is een 4-takt
    Beeline heeft 4takt scooters

www.vansassenbroeck.be => bij gamma staan enkele links, zo heb je ne gedacht
    Ok bedankt, en het merk baotian, komt dat je bekend voor of is dat af te raden?

Approved 9-lifer Dastardly's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    moet het persť een scooter zijn ? dax (of replica) ziet er beter uit en is ook 4-takt

Approved 9-lifer Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    129 (100%)
    boatian zegt me iets

maar ook dat lijkt me chinees
    en chinees = brol

iTrader
    0
    Is dat niet wat te klein? Ik ben 1m 92 dusja

En scooter is toch handiger denk ik, kunde helm enz. nog wegbergen.

Member [B]Rocketeer's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

de grote 50cc scooter/brommer thread

Omdat er tegenwoordig heel veel vragen zijn i.v.m. 50cc brommers/scooters, kan je vanaf heden deze hier plaatsen

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielskeuh Bekijk bericht
    Is dat niet wat te klein? Ik ben 1m 92 dusja

En scooter is toch handiger denk ik, kunde helm enz. nog wegbergen.
    1m90 (1.5 jaar geleden toch) en heb twee jaar rondgereden met een replica van een monkey ('t allerkleinste model). zat perfect, nergens last van gehad tijdens lange ritten.

vind scooters gewoon enorm lelijk met al die plastiek + 't geluid

Approved 9-lifer verbeke's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Ik ben nu 1.82 meter en ik rijd ook rond op een monkey die dan ook nog eens verlaagd is. Dus het is zeker mogelijk, als je van niet te ver bent mag je zelf eens komen om te kijken of het wat is.

iTrader
    0
    Ja, dan geloof ik het wel. Maar uwe helm enzo, waar laat ge da dan achter?

Moet ook gebruiksvriendelijk zijn, om af en toe is iet op mee te pakke.

En het geluid van ne 4 takt scooter valt best nog wel mee.

Approved 9-lifer verbeke's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Aan mijn brommer hangt langs achter een slotje om u helm vast te hangen. Zo hangt hij toch vast, anders kan je hem altijd met een slot aan uw brommer hangen.

Approved 9-lifer bumba007's schermafbeelding
    iTrader
    163 (99%)
    Vele mensen zeggen dat het onderhoud van een 2takt vele meer is dan die van een 4takt maar klopt echt niets van ze.

Je moet gewoon om de 1000km eens olie kopen en in de olietank doen en kost je maar 10€. Dus €1 extra per 100km.

Voordeel is wel da die veel ( en echt veel ) beter bolt.

Chinese merken zou ik persoonlijk afraden ( tenzij jingchen fzo ) want reserve onderdelen zijn echt enorm moeilijk te vinden voor die.

Ik zie veel mensen met een dax, maar persoonlijk vind ik dat je daar te laag zit en als je tegen een muur fzo rijdt ben je ( een klein bbeetje ) beter af op een gewone scooter.

Crew Member Robust≤'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb op zowel 2-takt als 4-takt gereden, en voor 45/u te rijden verkies ik zonder enige twijfel 4-takt. Mochten brommers geen snelheidslimiet hebben zou m'n mening echter anders zijn denk ik.
    "als je tegen een muur rijdt ben je beter af op een scooter" :') Sterk argument, een scooter gaat juist niets helpen hoor. Degelijke bescherming doet zo veel meer, maar jammer genoeg zien er zo goed als geen brommerrijders dat in.

iTrader
    163 (99%)
    ja, maar daxkes zijn zo redelijk laag da ge uw knieŽn gewoon kapot rijdt als ge daarmee tege ne muur rijdt.

En over het bescherming is waar, maar een leren frakske op een booster ziet echt ni uit

iTrader
    0
    Je toont perfect aan wat ik bedoel met dat de meeste brommerrijders dat niet inzien. Als je eerder aan je imago dan aan je gezondheid denkt, ben je al serieus verkeerd bezig. Ik zie niet in wat laagzitten te zien heeft met je knieŽn kapotmaken trouwens. Er zal wel een pak meer kapot zijn aan je lichaam dan je knieen als je een serieus accident meemaakt hoor, dax of niet. Daarnaast is 'tegen een muur' rijden gewoon een absurde situatie, ik heb nog nooit van een accident gehoord waar de bestuurder gewoon domweg tegen een muur gereden is... :')

Edit: niet dat ik zo'n dax-fan ben, integendeel. Maar het nadeel van die brommers is niet hoe je ervanaf komt als je tegen een muur rijdt...
    -Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
    -Practicality sucks, I'm in this for the fun.
    -Honestly, have you ever heard of somebody looking back on his life thinking: "Oh, I should have travelled less and mowed the lawn more often"?

Member NoizeSuppressor's schermafbeelding
    iTrader
    75 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bumba007 Bekijk bericht
    ja, maar daxkes zijn zo redelijk laag da ge uw knieŽn gewoon kapot rijdt als ge daarmee tege ne muur rijdt.

En over het bescherming is waar, maar een leren frakske op een booster ziet echt ni uit
    Als je er zelf al aan denkt dat je tegen een muur kan rijden blijf dan van de baan, die duiken niet plots voor uw neus op he

iTrader
    163 (99%)
    Ik gaf maar ene voorbeeld eh, ik rijd hier al een jaar op een booster en nog nooit zelfs gevallen.

Maar ik heb wel al voor ons school een daxke een auto langs achter zien aanrijden, en het enigste wat die gast later tegen mij zei dat die zijn knieŽn naar de kloten waren en dat ze hem hadden gezegd dat die nooit meer ging kunnen sporten etc ( waar je snel moet bewegen en draaien ) en van contactsport mocht hij al niet van horen

iTrader
    4 (100%)
    bij een scooter is da toch net 't zelfde ? als je ergens frontaal tegen rijd schiet je naar voor en botsen je knieŽn tegen de plastieke kappen.

trouwens als je vanachter op auto's gaat rijden is het meestal je eigen schuld. ge moet in staat zijn veilig te kunnen remmen. auto's staan nu eenmaal sneller stil dus daar moet ge rekening met houden.

en moest ge vallen van een dax (of monkey in mijn geval) dan valt ge maar van den helft zo hoog als van een scooter

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bumba007 Bekijk bericht
    Ik gaf maar ene voorbeeld eh, ik rijd hier al een jaar op een booster en nog nooit zelfs gevallen.

Maar ik heb wel al voor ons school een daxke een auto langs achter zien aanrijden, en het enigste wat die gast later tegen mij zei dat die zijn knieŽn naar de kloten waren en dat ze hem hadden gezegd dat die nooit meer ging kunnen sporten etc ( waar je snel moet bewegen en draaien ) en van contactsport mocht hij al niet van horen
    Dat is het punt net, jij denkt blijkbaar dat je rijkunsten zo goed zijn en dat je nooit gaat vallen omdat je al een jaar zo rondrijdt. Dat veiligheidsbesef waar ik op doel is precies enkel aanwezig bij motorijders. (of bij brommerrijders die daar al serieus aan denken)
    Ik kan je voorbeeld perfect ook in een andere situatie gebruiken, een verre kennis van mij is een paar jaar geleden overleden na een accident met zijn scooter.

iTrader
    163 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robust≤ Bekijk bericht
    Dat is het punt net, jij denkt blijkbaar dat je rijkunsten zo goed zijn en dat je nooit gaat vallen omdat je al een jaar zo rondrijdt. Dat veiligheidsbesef waar ik op doel is precies enkel aanwezig bij motorijders. (of bij brommerrijders die daar al serieus aan denken)
    Ik kan je voorbeeld perfect ook in een andere situatie gebruiken, een verre kennis van mij is een paar jaar geleden overleden na een accident met zijn scooter.
    je kan me zo niet oordelen op me rijstijl ze, ik val niet omdat ik juist het rijden al van me pa heb gezien.

Zo hou ik altijd afstand met auto's, neem ik mijn bochten altijd goed en vlieg ik niet tegen 90 per uur door het centrum.

Approved 9-lifer maximvdb's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Ik rij met een daxke.

+Punten: Veel mooier geluid, ziet er mooier uit imo, Je moet er echt niet veel aan onderhouden. Gewoon De ketting aanspannen en een busje Olie in doen, Rijd een pak zuiniger, Ik doe 230 Km met 5L

-Punten: Iets trager in het optrekken, Maar dat kan je verhelpen maar dan ga je nogal wat kosten moeten doen als je dan niet rapper als 45Km wilt rijden.

Over dat vallen dat is BS ze. Het maakt niet uit met wat je rijdt. Het maakt uit HOE je valt.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten