Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 32
    Approved 9-lifer Ampie's schermafbeelding
    iTrader
    102 (100%)

Motor GPS Tomtom versus Garmin

Tomtom Rider v2 vs Garmin Zumo?

Kan momenteel moet wel heel snel zijn de TomTom V2 europe nieuw kopen voor 400€ incl 2jaar garantie + 2j extra als ik met visa betaal.
    Toch zit ik nog met twijfels.
    De 1 zegt dat tomtom beter is de ander zegt dat de garmin Zumo beter is, als iemand ervaring heeft met 1 v/d 2.. Plz Shoot!

Approved 9-lifer Mr. SLASH's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    als motorgps is de zumo de beste van de 2 zonder twijfel .
    1 van de redenen waarom je een gps koopt op de motor is omdat je routes kan rijden die je op de gps zet , en de meeste routes worden gemaakt voor garmin omdat tomtom maar met een beperkt aantal waypoints kan omgaan .

Member Burny's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Ik ben een enorme TomTom fan en heb een Rider V2. Qua support en garantie* enorm tevreden over. Maar ik ga u wel aanraden om de Garmin 660 te nemen, om de reden die Slash al opgeeft. In een TomTom kan je maar 50 waypoints kwijt, en zo mis je soms delen van een langere route. En dat is dan ook het enige probleem, want Garmin routes kan je zonder problemen omzetten naar Tomtom formaat en vice versa. Als je ergens routes vindt, is het ook altijd in TomTom én Garmin formaat. Zo ook bij alle rondritten die ik de laatste jaren al heb gedaan. Waarom de 660 trouwens: enkele van de manne waar ik vaak mee gaan rijden hebben die, en die vonden die ander eigenlijk toch te min.

*Ik had eerst een V1, maar die had wat kinderziektes. Na wat zeuren een splinternieuwe V2 gekregen.
    The road to hell is paved with good intentions

Approved 9-lifer Mr. SLASH's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    ah wist ik niet dat die routes zo om te zetten waren , in dat geval is het nog enkel die beperkte waypoints .

en als ge een tomtom koopt , zorgt dan dat ge den V2 koopt , bij de V1 durfde de bevestiging afbreken al rijdend

Approved 9-lifer TooTall's schermafbeelding
    iTrader
    7 (89%)
    Heel levendige discussie hierover op veel forums. Ikzelf heb een TomTom Rider v2

Volgens MIJ;

Tomtom;

+ => goedkoper (alhoewel, een 2dehands 550 mss goedkoper nu met de 660?)
    + => poepsimpel om mee te werken, TomTom is toonbeeld van easy
    + => kaartweergave is subliem

- => Als een waypoint verkeerd staat (bvb wegomlegging) dan moet je stoppen en handmatig het punt aanvinken als "bezocht"
    - => Maar 50 waypoints

Zumo;

+ => Meer opties
    + => Herberekenen tijdens het rijden wel mogelijk

- => Teveel waypoints!
    - => Tragere kaartweergave.

Verduidelijking;

Aantal waypoints. Ja, de 50 van TomTom zijn weinig. Alhoewel. Ik heb perfect dagritten van 400+ Km gemaakt ermee. Je moet gewoon een beetje uitkijken waar je de punten zet. De Zumo daarentegen heeft TEVEEL waypoints! Ik bedoel, komaan! Elke 100 meter ofzo. Probeer dat maar eens in een programma buiten Mapsource te openen! Of nog erger, je haalt zo'n route af, en je wilt deze aanpassen. Begin maar...

Herberekenen. Voor mij het enige nadeel van de TomTom. En het stoppen - aantikken "bezocht" - vertrekken is vervelend. Zumo is beter op dat vlak. Met het juiste programmaatje (zie beneden) heb je er geen last van, tenzij het punt net in een wegomlegging ligt ofzo.

Kaartweergave. Ik zeg NIET dat ik blind rij en staar naar de GPS, maar de TomTom is zo nauwkeurig! De kaart heeft mij zeker al 2 keer op voorhand laten weten dat er een verborgen knik zat in de bocht die ik naderde. De Zumo (de 550 waar ik mee gereden heb) had niet zo'n vloeiende weergave. Zal wel heel subjectief zijn.

Gebruiksvriendelijkheid. TomTom is echt uit de doos, op de moto en gaan. Voor de Zumo (en in het bijzonder, Mapsource) ga je toch ffe in je haren krabben. Of zo was het toch voor mij. TomTom + programmaatje = simpel.

Nog even opmerken dat je perfect routes kunt omzetten tussen TomTom en Garmin en nog vele andere merken. Helaas dat Garminroutes vaak enorm veel punten hebben. Dan maak ik de route zelf na, met veel minder waypoints.

Over de versies van de Rider, de 1 had een fragiele mount die nogal snel afbrak. De 2 is robuust. De 1 is zelfs niet meer verkrijgbaar dacht ik, maar let er dus op

Conclusie; Iedereen zal zijn gedacht hebben. Er zijn extreme fanboys in beide kampen, negeer die. Indien mogelijk test beide uit, kijk naar de prijzen, en koop dan wat je zelf wilt 400€ lijkt me een redelijke prijs...

Tip voor TomTom; Gebruik Tyre, simpeler kan niet! Werkt met Google Maps!

EDIT oh en ik heb totaal geen ervaring met de bluetooth-capaciteiten. Heb nog nooit gereden zo, geluid staat gewoon uit Misschien dat hier een + / - argument inzit? Bij mijn Rider v2 zat een Scala headset, weet niet wat de Zumo heeft? Indien de TS dat zou gebruiken natuurlijk...

EDIT 2 ik wil U gerust een leske geven hoe ge routes moet maken, maar dan moet ge wel tot hier bollen En uwe nieuwe TomTom meebrengen
    Laatst gewijzigd door TooTall; 27 mei 2010 om 22:13

iTrader
    13 (100%)
    Ik gebruik de headset ook niet. Zelfs in de auto zet ik het geluid altijd uit, zo vervelend zeg.
    En ja, ik gebruik mijne Tomtom ook vaak om bochten in te schatten

iTrader
    102 (100%)
    Bedankt voor al die uitleg manne!! Die tomtom spreekt mij ook wel aan, ten eerste al voor de prijs.. en ten 2de ik heb een garmin nuvi 250w in m'n wagen zitten en vind tomtom toch wel beter. Die garmin start zo traaaaag op man.
    Die waypoints is idd wel spijtig. Maar zou dit met 1 of andere update niet kunnen worden opgelost? En die route's kweet niet of het ooit de bedoeling is zelf routes te maken. Tzal eerder eentje van internet pikken zijn en gaan

iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ampie Bekijk bericht
    Bedankt voor al die uitleg manne!! Die tomtom spreekt mij ook wel aan, ten eerste al voor de prijs.. en ten 2de ik heb een garmin nuvi 250w in m'n wagen zitten en vind tomtom toch wel beter. Die garmin start zo traaaaag op man.
    Die waypoints is idd wel spijtig. Maar zou dit met 1 of andere update niet kunnen worden opgelost? En die route's kweet niet of het ooit de bedoeling is zelf routes te maken. Tzal eerder eentje van internet pikken zijn en gaan
    Maar daar zit net het probleem. Een TomTom route is per definitie minder gedetailleerd als een Garmin route. Ik rijd geregeld eens een rit mee en keer op keer wil mijn TomTom continue stukken afsnijden. De 'kopman' rijdt dan ook altijd met een Garmin.
    Als je zelf een route gaat maken, is het geen probleem, dan zorg je dat je met die 50 waypoints uw route duidelijk genoeg maakt.

Ik vrees trouwens dat dit niet zomaar met een update op te lossen is, dit 'probleem' is al heel lang gekend. Volgens mij is dit fundamenteel eigen aan het TomTom OS.

Approved 9-lifer Dastardly's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    ben zelf geen motorijder (yet ) maar hier thuis zijn ze toch ferm tevreden van Tripy wat ik er van weet (van horen zeggen dus) is dat het minder werkt met berekende routes maar eerder met aangemaakte roadbooks.

bij het afwijken van de route wordt de route dus ook niet herberekend, maar word aan de hand van een compas aangegeven waar het volgende waypoint zich bevind.

kwestie van een alternatief aan te brengen

iTrader
    102 (100%)
    Nu doen jullie mij echt wel twijfelen hoor, wou er vandaag achter rijden. Grtz

Member Xoliul's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik had ook die keuze, ben voor Garmin gegaan omdat dat algemeen de beste kwaliteit bleek. Water-resistentie is bij Garmin ook veel beter trouwens, vond ik wel belangrijk.

iTrader
    7 (89%)
    Beste kwaliteit op welk vlak? Op een TomTom zit welgeteld 1 knopje, aan/uit ik denk niet dat er overdreven veel mensen hardwarematige problemen hebben met hun Rider 2? De slechte bevestigingsmanier van de Rider 1 buiten beschouwing gelaten.

En water-resistent? Zijn hier problemen mee voor de TomToms dan? :o

Approved 9-lifer Katoom's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Ik heb de Garmin en ben er tevreden van, doe nu wel geen moto ritjes meer maar bij de ritjes die ik gedaan heb deed de Garmin uitstekend zijn werk.

Je hebt misschien meer werk als je een route wil bewerken (door die overload aan waypoints) maar langs de andere kant kan je een route downloaden en die gewoon op de Garmin zetten en vertrekken. Terwijl je die bij de TomTom dikwijls nog moet gaan aanpassen door de beperkte waypoints.

Ieder zal zijn GPS voorkeur hebben, de ene zweert bij TomTom de andere bij Garmin.

iTrader
    102 (100%)
    Heb me toch de TomTom gekocht wegens de mooie prijs. Staat wel vrij raar gemonteerd op m'n moto. Mijn stuur is in het midden niet vrij er zit zo'n rechthoekig blokje op. Zal binnenkort eens een foto posten.

iTrader
    7 (89%)
    Proficiat

Ik weet niet wat voor moto ge hebt, maar zoek ergens een plekje waardoor ge niet te fel moet wegkijken van de baan zou ik zeggen

Foto's van mijn montage;

http://img376.imageshack.us/img376/7669/img3103hv9.jpg
    http://img122.imageshack.us/img122/6007/img3112fp9.jpg

iTrader
    102 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk bericht
    Proficiat

Ik weet niet wat voor moto ge hebt, maar zoek ergens een plekje waardoor ge niet te fel moet wegkijken van de baan zou ik zeggen

Foto's van mijn montage;

http://img376.imageshack.us/img376/7669/img3103hv9.jpg
    http://img122.imageshack.us/img122/6007/img3112fp9.jpg
    Als ge nu gewoon kijkt naar uw Snelheidsmeter en naar uw tank.

Dus hij zit momenteel boven de tank ietwat voor m'n snelheidsmeter waar jij hem bevestigd kan ik hem niet bevestigen. Rij met een Honda CB600

iTrader
    7 (89%)
    Ik denk dat het zowat de beste positie is voor U dan he En ge werpt toch af en toe een blik op de snelheidsmeter en aangezien de GPS er niet te ver vanaf staat ^^

Mijn aanbod van een les in Tomtomroutesvoordummies staat nog altijd open btw!

iTrader
    102 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk bericht
    Ik denk dat het zowat de beste positie is voor U dan he En ge werpt toch af en toe een blik op de snelheidsmeter en aangezien de GPS er niet te ver vanaf staat ^^

Mijn aanbod van een les in Tomtomroutesvoordummies staat nog altijd open btw!
    Hahaha, zal het in gedachte houden. een les hoesluitikdetomtomaanopmijnbatterijvoordummies zou welkom zijn Want in de handleiding staat niet veel intressants

iTrader
    7 (89%)
    Zit er geen kabel bij met rode aansluiting + zekering en een zwarte aansluiting? Batterij ontbloten, rode aansluiting onder de + bijsteken, zwarte bij de zwarte aansluiting en de kabel mooi wegwerken Zorg wel dat de stuuruitslag zonder problemen kan verlopen, dus niet te strak of te los. Dan begint uw TomTom op te laden van zodra ge hem in de houder steekt.

EDIT ik ben niet verantwoordelijk voor brand/ontploffing/verschoeide wenkbrauwen, ga desnoods naar uwe garagist en laat het daar doen Moest ge later nog andere elektrische dingen willen aansluiten, is het misschien verstandig om een zgn. fusebox te kopen en te installeren, dan sluit je dingen aan in die fusebox en niet rechtstreeks op de batterij

iTrader
    102 (100%)
    Kunt ge die nergens aansluiten dicht bij het stuur? Een zekering heb ik daar niet echt zien bijzitten. Wel een stekkertje voor in de gps en de zwart/rode draadjes.
    Vriend van me zei om te wachten omdat je gemakkelijk een zekering kan laten springen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten