Pagina 6 van 251 EersteEerste ... 23456789101656106 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 120 van 5003
    Member TkillaB's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Proficiat. daar zal je zeker geen spijt van krijgen.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vampire Bekijk bericht
    Is het niet zo dat ge redelijk flitsgevoelig bent als je van circuit komt en direct naar huis gaat
    meestal ben je redelijk moe naar een dagje circuitrijden.

dus ofwel ben je heel relaxed of je wil heel snel thuis zijn

Super Moderator Dakantochnie's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vliegende Cisse Bekijk bericht
    (Tussen haakjes, heel wat van de picture-links in de lijst van motorrijders werken niet...)
    Misschien toch eventjes feedback geven omtrent dit onderwerp (aangezien Huasheng het al eens voor jullie had opgenomen door een pm hierover te sturen ): we zijn hiervan op de hoogte, maar het oplossen ligt technisch blijkbaar niet zo simpel. Verder kan ik hier spijtig genoeg vrij weinig over zeggen, aangezien ik de code zelf niet mag bekijken. Alleszins is het iets waarvan we zeker op de hoogte zijn, we weten waardoor het komt, en van zodra we het kunnen oplossen, zal het geen dag blijven liggen.

Ik heb zelfs trouwens ook nog is een vraagje voor de motokenners hier: waarom zijn de remschijven bij moto's eigenlijk altijd geperforeerd? Ik vroeg het onlangs nog aan een vriendin die er veel meer van weet, en zij kende geen model met volle remschijven. Bij auto's heb je pas geperforeerde schijven, wanneer er extra koeling nodig is (of dat dacht ik toch...), maar bij moto's kan dit toch geen probleem zijn? Kan iemand dit verklaren?
    En op de achtste dag schiep Hij dakantochnie. - Epyon | Lang leve Dakantochnie. - Cyberkef
    Ik lust je wel dakantochnie! - Matti | Dakantochnie. Ofte het zijn, het bestaan en het wezen. - Manu
    Der komt NIETS zinnig uit uwen bek. En u karakter is zo rot als u toekomstig onderstel. - GADGET
    Vroeger is over en later zover. De kunst is het hier zijn, Dakantochnie - een ster. - Robust2

Approved 9-lifer Huasheng's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dakantochnie Bekijk bericht
    Misschien toch eventjes feedback geven omtrent dit onderwerp (aangezien Huasheng het al eens voor jullie had opgenomen door een pm hierover te sturen ): we zijn hiervan op de hoogte, maar het oplossen ligt technisch blijkbaar niet zo simpel. Verder kan ik hier spijtig genoeg vrij weinig over zeggen, aangezien ik de code zelf niet mag bekijken. Alleszins is het iets waarvan we zeker op de hoogte zijn, we weten waardoor het komt, en van zodra we het kunnen oplossen, zal het geen dag blijven liggen.
    Dakantochnie bedoelt de foto-links in onze Motorrijders Social Group
    Vliegende Cisse bedoelt de foto-links in de lijst (post #2)

Even ter verduidelijking

iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Huasheng Bekijk bericht
    Dakantochnie bedoelt de foto-links in onze Motorrijders Social Group
    Vliegende Cisse bedoelt de foto-links in de lijst (post #2)

Even ter verduidelijking
    Ahzo.

Maar in ieder geval bekijken we ook dat!

Crew Member Robust²'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb zelfs trouwens ook nog is een vraagje voor de motokenners hier: waarom zijn de remschijven bij moto's eigenlijk altijd geperforeerd? Ik vroeg het onlangs nog aan een vriendin die er veel meer van weet, en zij kende geen model met volle remschijven. Bij auto's heb je pas geperforeerde schijven, wanneer er extra koeling nodig is (of dat dacht ik toch...), maar bij moto's kan dit toch geen probleem zijn? Kan iemand dit verklaren?
    Duidelijk geen oldtimer liefhebber die vriendin van je Op oudere modellen vind je vaak nog volle remschijven, meestal zelfs. Dingen zoals Honda CB's, Yamaha hun latere SR modellen, etc... Waarom ze het tegenwoordig niet meer doen? Voor de koeling wss wel een beetje, maar sowieso is dat bij een moto niet echt nodig. Daarnaast ook voor een groot deel looks denk ik, dezelfde reden waarom er tegenwoordig steeds meer Wave schijven worden gestoken wss?

iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robust² Bekijk bericht
    Duidelijk geen oldtimer liefhebber die vriendin van je Op oudere modellen vind je vaak nog volle remschijven, meestal zelfs. Dingen zoals Honda CB's, Yamaha hun latere SR modellen, etc... Waarom ze het tegenwoordig niet meer doen? Voor de koeling wss wel een beetje, maar sowieso is dat bij een moto niet echt nodig. Daarnaast ook voor een groot deel looks denk ik, dezelfde reden waarom er tegenwoordig steeds meer Wave schijven worden gestoken wss?
    Ik denk dat ze 't vooral had op hedendaagse moto's, 't zou mij verbazen moest ze 't niet weten.

Achzo, bedankt.

iTrader
    1 (100%)
    je kan wel aftermarket carbon schijfremmen kopen, en deze zijn niet geperforeerd.

Approved 9-lifer Katoom's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vampire Bekijk bericht
    Is het niet zo dat ge redelijk flitsgevoelig bent als je van circuit komt en direct naar huis gaat
    Niet echt, na zo een dag ben je kapot.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Legolas02 Bekijk bericht
    Veel rijders aanwezig?

Is het eigenlijk aan te raden om met de moto zelf daar naartoe te gaan en zo te gaan vrijrijden?
    Ik heb het 10 circuit dagen zo gedaan, probleem is dat wanneer je tegen het asfalt gaat je niet meer thuis geraakt. Ook heb je geen gereedschap bij en de benzine aan de pomp op het circuit is meestal duurder dan aan de gewone pomp.

Afvoer van water en koeling zijn de voornaamste reden, vergeet niet dat de schijven van een moto een pak dunner zijn dan die van een auto en dus ook vlugger warm worden.

Yamaha's van de jaren 70 hadden trouwens dichte schijven.

Member skullbasher25's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    volle schijf?

deze is een gietijzeren schijf met een aluminium binnenhart. gietijzer heeft andere frictie en warmteontwikkelingseigenschappen vergeleken met de doorsnee stalen remschijf.

moet zeggen dat die beringer schijf vergeleken met m'n vorige braking wave schijf een aanzienlijk verschil gaf.
    Laatst gewijzigd door skullbasher25; 21 april 2010 om 00:17

Approved 9-lifer Katoom's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Dat is nu niet bepaald de alledaagse schijf die op de meeste moto's zit hé.

Approved 9-lifer Terror Factor's schermafbeelding
    iTrader
    98 (100%)
    wa zijn de nadelen van zo'n gietijzere schijf? Slijt sneller wss?

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sinki Bekijk bericht
    Dat is nu niet bepaald de alledaagse schijf die op de meeste moto's zit hé.
    zal wel aan het prijskaartje liggen

gietijzer is ook zachter van materiaal dus het slijt harder en corrodeert ook als het in contact komt met water. heb al paar keer gehad dat de remblokken vastgeroest zaten op de schijf als ik de boel na een rit niet afkuis met brake cleaner. doodnormaal voor dat type schijf maar denk dat mening rijder zou panikeren moesten ze dat tegenkomen op hun moto

voor race gebruik marcheert da heel goe maar tzijn geen eigenschappen die nuttig zijn op een simpele baanmoto. voor het generisch remmateriaal voor de gemiddelde moto gebruiken ze bij mijn weten toch overal geventileerde stalen schijven.

Approved 9-lifer Terror Factor's schermafbeelding
    iTrader
    98 (100%)
    Voelde die extra remkracht fel op uwe moto? Allez, da's al zo een lichtgewicht ding. 'k heb nu nog nooit last gehad van fading op m'n moto eig, en die weegt toch een stuk meer.

Me de auto is't een heel andere zaak natuurlijk

iTrader
    4 (100%)
    tis niet zozeer de extra remkracht die het hem deed maar wel consistenter remgedrag. op baan moogt ge echter al veel forceren eer ge daar echt last gaat krijgen van fading, meestal zit er dan iets anders in het spel zoals slechte remblokken of oude remvloeistof. bij mij was het ook enkel maar op circuit dat ik problemen kreeg.

mijn vorige braking schijf kreeg bij een lange intensieve sessie last van fading, de bijtkracht verminderde op bepaalde momenten door warmte. bij een circuitdag op clastres begon ze zelf blauw uit te slaan omdat ze op een bepaald punt te warm kwam.

bij het veranderen naar die beringer schijf bleef de bijtkracht van de remmen onder alle omstandigheden gelijk. koud weer of warm weer, nat of droog, veel of weinig harde remzones, maakte nie uit. dan zit ge ook ietske meer op uw gemak, als ge van pakt 150 afkomt voor een redelijk scherpe bocht en uw remmen pakken niet zo goed als ge normaal gewend zijn, dan slikt ge toch wel ffkes

Approved 9-lifer desolation's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    zijde dan ni beter da ge ineens carbon ceramic gaat?
    allez kweet da van brembo die gietijzeren schijven toch ook serieus wa centen kosten, en da CC's eigelijk ni veel duurder waren maar wél veel lichter waren en langer mee gingen

Approved 9-lifer Babs's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TkillaB Bekijk bericht
    met welke organisatie was je er?
    Was met Mototech. Bikerszone ga in juni en augustus ook naar Mettet.

Kwil ook ne SM en op circuit kunnen rijden Beter beginnen me mn rijbewijs

Member TiBasco's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Gisteren mail gehad met de offerte van mijn moto. 480EUR incl. BTW. Al bij al valt dat nog mee, al ga ik denk ik gewoon de stukken kopen en laten steken door iemand anders. Aangezien het enkel de schetsplaat, voetsteun en remhendel is dat afgebroken is kan ik dat zelf wel doen denk ik.
    Nu vraagje, heeft het nut om stalen remleidingen te plaatsen op een moto als de mijne? Wat gaat die precies met het remgedrag van mijn moto doen? Ik ben nu op mijn zak gegaan omdat mijn remvloeistof vuil+te laag stond, en dit na amper 14.000km... Gaan stalen remleidingen dergelijk verslijten tegen gaan?

Member TekkaBlade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TiBasco Bekijk bericht
    Gisteren mail gehad met de offerte van mijn moto. 480EUR incl. BTW. Al bij al valt dat nog mee, al ga ik denk ik gewoon de stukken kopen en laten steken door iemand anders. Aangezien het enkel de schetsplaat, voetsteun en remhendel is dat afgebroken is kan ik dat zelf wel doen denk ik.
    Nu vraagje, heeft het nut om stalen remleidingen te plaatsen op een moto als de mijne? Wat gaat die precies met het remgedrag van mijn moto doen? Ik ben nu op mijn zak gegaan omdat mijn remvloeistof vuil+te laag stond, en dit na amper 14.000km... Gaan stalen remleidingen dergelijk verslijten tegen gaan?
    Stalen remleidingen gaan minder uitzetten dan jouw standaard remleidingen. Bij hogere temperaturen heb je dus geen verlies aan druk op je leiding. Een tekort aan remvloeistof of verontreiniging geeft bij stalen als gewone remleidingen hetzelfde effect.

Member Vliegende Cisse's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Pacifist Bekijk bericht
    Ik heb vandaag m'n eerste motor gekocht: Triumph Street Triple.
    8 mei heb ik mijn laatste rijles en vanaf dan kan ik ook eens meerijden met een rondrit hier
    Zeker geen slechte keuze als 1ste baanmoto. Rijdt comfortabel en plezant. Het lineair vermogen van de motor is zeer positief. Wel de motorrem gewoon worden want anders landt ge nogal eens met de ballen tegen de tank, auw!

Enige must-have mod is een gel-zadel. Wel prijzig maar zit veel lekkerder.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten