Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14

Discussie: The grey

Member camino's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)

The grey

Had redelijk wat van deze film verwacht maar stelde mij alvast teleur. Toen ik de trailer zag had ik er al geen te hoge pet van op en dit werd helaas ook bevestigd toen ik gister de film zag.
    Die liam neeson zie ik niet zo graag spelen ook, die komt gewoon voor mij persoonlijk niet als harde aktie held over of noem het zoals je wil. Ik houd meer vanal pacino,de niro, stallone,van damme, den arnold en een paar nieuwe jonge acteurs die nu en de laatste paar jaar zijn doorgebroken.
    Terug over the grey; ik vond het een ééntonige film, er kwamen meermaals saaie momenten in, de film had ook geen ritme, ik verveelde me, de wolven kwamen ook al niet overtuigend over, tis niet dit en slechte film is hoor maar tis belange niet wat ik en vele anderen van verwacht hadden.
    Er spelen betere films in de cinema.
    Burried is een film die ook heel de tijd over ne vent in een kist gaat maar dat blijft boeien en dat is het verschil met the grey, the grey is telkens hetzelfde mee die mislukte wolven maar kan dus niet blijven boeien.

Ik geef een 5/10 meer niet.
    Terug naar paard en kar.

Member Creep's schermafbeelding
    iTrader
    52 (95%)
    Heel aangenaam verrast. Ik dacht gewoon Liam Neeson punching wolves in the face te zien, maar het was veel meer dan dat. Mooie gelaagdheid, interessante manier om clichés te vermijden. Niet perfect, maar toch ver boven het gemiddelde.

7.5/10

Approved 9-lifer S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    217 (100%)
    idd , vrij intense film toch wel, met een beetje vergezocht einde misschien.. (komaan, juist op die plek??).

al bij al geen minuut verveeld, in deze toch wel originele film !

Approved 9-lifer demon326's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creep Bekijk bericht
    Heel aangenaam verrast. Ik dacht gewoon Liam Neeson punching wolves in the face te zien, maar het was veel meer dan dat. Mooie gelaagdheid, interessante manier om clichés te vermijden. Niet perfect, maar toch ver boven het gemiddelde.

7.5/10
    De film is leuk, maar ik voelde eigenlijk geen constante spanning... Ook leerden we de personages niet goed kennen vooraleer ze eraan gingen, althans dit vind ik.

Trouwens, iemand de hint naar Weyland Yutani gezien gehad in de film?

Wie is er blijven zitten tot na de credits?

Approved 9-lifer Foose's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Zat meer in, maar het kon ook veel slechter zijn. 7/10

Member RonnoR's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ook iets minder action packed dan ik had verwacht, maar ik vond het nog wel een goede film over het algemeen. Dat einde kon ik met leven,
    Spoiler for spoiler:

7,5/10

Approved 9-lifer mythe's schermafbeelding
    iTrader
    133 (100%)
    Vond hem ontzettend zwak. Ik weet niet waarom, één van de weinige films die ik halfweg gewoon weggelopen samen met 3 man. Zo'n voorspelbaar en totaal niet spannend filmpje. Misschien is het de bedoeling dat het leek om een jaren '60 film, want met de plushen beren zijn ze er in geslaagd. Het realisme was soms ook ver te zoeken (maar dat is vrij logisch natuurlijk ).

Dialogen waren waardeloos, vaak niet goed in beeld gebracht, telkens 1 pionnetje dat uitgeschakeld wordt, ... Vond hem echt wel gigantisch teleurstellend. Ik heb met 2 maten gaan kijken en we moeten blijkbaar alle 3 het principe niet verstaan hebben want vonden hem alle 3 teleurstellend.

Verstond ook zijn nachtmerries met zijn vrouw niet goed als link met de film en wat die groep met elkaar te zien had, waar gingen ze naartoe ... Maar dat was misschien ook de 2de helft uitgelegd.

3/10 - hoewel de 2de helft misschien veel goed trok.

Burried is een film die ook heel de tijd over ne vent in een kist gaat maar dat blijft boeien en dat is het verschil met the grey, the grey is telkens hetzelfde mee die mislukte wolven maar kan dus niet blijven boeien.
    Vond het ook wat spijtig dat de spanning er niet kon ingehouden worden. Terwijl die al zoveel is gebleken met films waar het slechts rond 1 persoon draait, zoals inderdaad Burried, 127 hours en wellicht nog enkele.
    Laatst gewijzigd door mythe; 17 maart 2012 om 20:40
    PSN: dripke
    .

Member
    iTrader
    0
    net gezien in de cinema, en ik snap niet waarom sommigen dit misbaksel verdedigen

Spoiler:

Conclusie: een erg onrealistische avonturenfilm die wil pronken met een soort filosofische rode draad, die er echter zeer slecht uitkomt. Geen enkele vorm van character-building, geen ritme/tempo in de film, en belachelijk slechte close-ups van wolven. Bovendien een zeer voorspelbaar en saai 2e deel van de film. Je zal gelukkig niét in slaap vallen uit frustratie voor de dwaze moves van de protagonisten, of het totaal gebrek aan realisme.

waste of your money!

Member camino's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bladwijzer Bekijk bericht
    net gezien in de cinema, en ik snap niet waarom sommigen dit misbaksel verdedigen

Spoiler:

Conclusie: een erg onrealistische avonturenfilm die wil pronken met een soort filosofische rode draad, die er echter zeer slecht uitkomt. Geen enkele vorm van character-building, geen ritme/tempo in de film, en belachelijk slechte close-ups van wolven. Bovendien een zeer voorspelbaar en saai 2e deel van de film. Je zal gelukkig niét in slaap vallen uit frustratie voor de dwaze moves van de protagonisten, of het totaal gebrek aan realisme.

waste of your money!
    Ik verdedig alvast dit misbaksel niet, ik snap ook niet wat er in godsnaam zo goed is aan die film, zelfs die wolven waren lachwekkend.

Approved 9-lifer Michster's schermafbeelding
    iTrader
    221 (100%)
    Weblogs
    18
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demon326 Bekijk bericht
    De film is leuk, maar ik voelde eigenlijk geen constante spanning... Ook leerden we de personages niet goed kennen vooraleer ze eraan gingen, althans dit vind ik.

Trouwens, iemand de hint naar Weyland Yutani gezien gehad in de film?

Wie is er blijven zitten tot na de credits?
    Ja en ja.

De spanning was niet altijd consistent, maar al bij al vond ik het een degelijke film. Een no-nonsens, "mannen"-survival-flick. Liam Neeson vond ik overigens wel geslaagd.

Member nTFs's schermafbeelding
    iTrader
    113 (100%)
    Geslaagde film omdat het op sommige momenten vrij spannend was en niet geslaagd omdat er altijd weer voorspelbare zaken, waaronder de karikaturale personages, in zo'n films opduiken.
    Het blijft film maar imo is iedereen na een halfuur al opgepeuzeld als je tussen nen hoop wolven terecht komt in de wildernis.

5/10

Member UnFinished's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Gisteren gezien, en ik heb toch een andere mening dan jullie precies. Vond hem vrij goed.

Spoiler:

Approved 9-lifer Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    5
    Gisteren gezien. Ik vond de wolven, hun gedrag en het gedrag van Neeson daarop totaal onrealistisch

Approved 9-lifer Lorim's schermafbeelding
    iTrader
    73 (100%)
    Lees UnFinished zijn post, zo heb ik de film ook gezien.

Spoiler:

Echt sterke film imo, muziek paste ook perfect en de fotografie was gwn . Heel de film lang voel je je nooit op je gemak, net als de personages, dat was toch de grootste kracht van de film.

Sommige dialogen en momenten waren idd op het randje van cliché en sentimenteel, maar ze verpestte de film zeker niet voor mij.

Ik snap wel dat dit een love/hate film is. Als je de trailer bv vergelijkt met het eerste, doodstille shot in de film, weet je gelukkig wel snel genoeg wat je te wachten staat.

8/10

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten