Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 53
    Member PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)

The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn

The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn - 7.5/10 (Steven Spielberg, 2011)

Kuifje en Spielberg gaan goed samen, als je het mij vraagt. Mijn grootste vrees was dat de tekening te cartoony waren om op een geloofwaardige manier in een 3D-milieu te verplaatsen. Maar dit is toch zeker wel in orde. De animatie was erg goed, de typische Spielberg avonturenstijl waren er, en door Indy-sensaties te krijgen tijdens het bekijken van een Kuifje-film, weet je dat je naar een geslaagd entertainment bent aan het kijken... Eindelijk nog eens een film geregisseerd door Spielberg waar ik niet met m'n hoofd schuddend uit de zaal hoef te stappen. Leuk!

Banned
    iTrader
    0
    Wordt deze film enkel in 3d uitgezonden?

Member Santa's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Ik heb Steven Spielberg gezien in Brussel! Yeah!

Member Bluto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hoe was de uitwerking van 3d?

iTrader
    5 (100%)
    ik vond dat niet storend. Zonder had ook gemogen voor mij (zoals bij ongeveer elke 3d film), maar ik had er geen problemen mee.

Approved 9-lifer kristofke_1's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Goede avonturenfilm, ze hebben het bronmateriaal met respect behandeld en dat apprecieer ik. Ze hebben ook veel verwijzingen naar de andere verhalen van kuifje in de achtergrond verwerkt.
    De tekenstijl van Hergé is verrassend genoeg goed te herkennen in het design van de personages, ik had zoals PBR Streetgang ook wat schrik van de overgang van "2d" naar "3d" voor de figuren, maar het is goed gelukt. Alleen met kuifje zelf heb ik nog wat moeite, het klopt voor mij niet 100%. Het 3d-filmeffect zelf is goed gedaan, maar niet essentieel.

Het verhaal is goed opgebouwd en bevat de nodige humor voor alle leeftijden, alhoewel je merkt dat ze toch op een iets jonger publiek gemikt hebben. Van mij mogen ze gerust nog de 2 vervolgfilms maken

8/10

Approved 9-lifer Mr. Humphries's schermafbeelding
    iTrader
    16 (94%)
    Verrassende goede film.

Als ware kuifjefan had ik in het begin ook mijn bedenkingen, maar de tekeningen zijn mooi verwerkt. Een stijl die ik zeker kan appreciëren.

Vooral Haddock en de zijdelingse figuren zijn mooi uitgewerkt.

Wat ik toch iets te jammer vond: er waren soms te veel verhalen door elkaar verwerkt. Zo vraag ik mij af hoe ze het vervolg van deze film gaan verderzetten, evenals de verwerkingen van de volgende strips (de 7 kristallen bollen en de zonnetempel).

Het 3D effect was wel in orde, beter dan bij vorige films dat ik gezien heb. En ze komen vooral tot hun recht tijdens enkele heel knap uitgevoerde overganscènes.

van mij krijgt hij een 9/10.
    www.servicepointturnhout.be voor reclame en beletteringen

Approved 9-lifer Vincort's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Ga donderdag kijken, ben benieuwd

Approved 9-lifer EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Gisteren gezien. Als Kuifje-fan kon ik het wel appreciëren dat ze de personages gerespecteerd hebben. Avonturenfilm die in een oogwenk voorbij is. Hier is echt wel goed aan gewerkt. 8/10.

Super Moderator VishnuSixDix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    8
    diegenen die het gezien hebben. Blijft de muziek je bij?

Want ik heb de OST beluisterd en die lijkt me vrij "gewoontjes". Ik houd wel van het bombastische werk van J.W. uit Star Wars & Indy, maar dit lijkt me braver.

Approved 9-lifer Mr. Humphries's schermafbeelding
    iTrader
    16 (94%)
    De muziek is me niet echt bijgebleven. Soms dacht ik dat ze bij de generiek nog iets hadden overgehouden uit de tekenfilms, maar het is toch ver zoek .

iTrader
    5 (100%)
    Blij dat de reacties voorlopig alleen positief zijn.

Member Boukreev's schermafbeelding
    iTrader
    64 (100%)
    zondag gezien, vond hem goed, vloog voorbij.

8/10

Member !nsomn!a's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zeer enjoyable, die artstyle werkte beter dan ik had verwacht, maar net zoals hierboven iemand zei vond ik Kuifje zelf net de enige die niet helemaal werkte in die 3D stijl. Indrukwekkende animatie, geweldige personages, goeie gags, over-the-top jawdropping maar toch perfect volgbare actiesequenties en een degelijke adaptatie die Hergé respecteert.
    De toon van de film loopt ook naadloos van (neo-)noir over naar grand adventure.
    I like.

Dat Spielberg hier maar sequels voor maakt ipv meer Indy's waar niemand op zit te wachten.

Heb het trouwens in 2D en Engelstalige versie gezien en daar absoluut geen spijt van.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Lekkere animatie en goed verfilmd!
    Alleen vond ik sommige figuren (vooral Haddock) er nogal kleiner uitzien dan dat ze in de strip zijn.

Approved 9-lifer Wijsheid's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Weblogs
    5
    Leuk uitgewerkt, maar niets speciaals of dat blijft hangen. Mooie animatie maar ik mis 'iets'. nee, teleurgesteld. 6/10

Member carhartt^-'s schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Hi guys,

net terug van de cinema. Ik heb hem bewust niet in 3D gezien, ik vind er geen meerwaarde aan.

3D animatie gewijs, evenwaardig aan Avatar met dat verschil dat men nu van begin tot einde 3D heeft gemaakt. Sommige scenes waren wel spectaculair (tekenfilm gewijs). Het is duidelijk een cartoon gebleven en ik kon de soms aanwezige humor best appreciëren.

Ik moest wel wennen aan de eerste keer dat ik Kuifje zag. Aan Haddock of J&J had ik minder moeite. Ik denk dat het aan Kuifje's ogen lag.
    Storywise, we kennen het wel allemaal natuurlijk. Een mooie vertaling van de strip, naar mijn mening.

Vond wel dat de intro niet bij de film paste. Op zichzelf vond ik hem wel leuk, deed me meteen denken aan Catch me if you can intro. Maar om van daaruit naar de film over te gaan... Goh.

Ik vond wel dat de film in het begin vrij traag op gang kwam, tot men uiteindelijk met de meer aventureuse scenes afkwam. Dan ging het plots vrij snel.

Prachtige verfilming van de 'escape uit het paleis - auto/arend scene'

Amerika heeft zijn nieuwe indiana jones wel gevonden, duidelijk. Je ziet duidelijk dat de links met I.J komen van de hand van Spielberg.

Al bij al eigenlijk wel genoten van een Belgisch fenomeen op het witte doek te zien! Ik had ergens een Belgische opmerking verwacht, zoals dat in de Smurfen ^^ Helaas!

En opnieuw: 3D gewijs is het het beste wat ik ooit gezien heb in big motion pictures. Niemand verslaat de Blizzard trailers ofc maar het soms was het toch hyperrealistisch & dat voor een op tekeningen gebaseerde film.

Ik ben benieuwd wat PJ met dit gaat doen. Spielberg zijn adventure stijl is duidelijk herkenbaar. Hopelijk doet PJ er iets leukers/anders mee!

8/10
    En da meen ik echt !

Approved 9-lifer Vincort's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Niet in 3D gezien, geen gemis. De animatie was zeker in orde, geen speciale klachten/toppunten.

De film zelf vond ik zeker aangenaam, als Kuifjefan was het leuk allemaal verschillende elementen van verschillende albums te herkennen in het verhaal. De humor was me soms iets te kinds (you can't blame them), maar soms ook best volwassen ("animal husbandry" en ze bedoelden niet het kweken van vee ). Al bij al een aangenaam stukje cinema, al zal je als niet-Kuifjefan enigzins teleurgesteld de zaal verlaten.

8/10!

EDIT: toch nog een minpuntje, de laatste 20 seconden hadden ze voor mij er beter uit gelaten!

Member John1307's schermafbeelding
    iTrader
    28 (91%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !nsomn!a Bekijk bericht
    Zeer enjoyable, die artstyle werkte beter dan ik had verwacht, maar net zoals hierboven iemand zei vond ik Kuifje zelf net de enige die niet helemaal werkte in die 3D stijl. Indrukwekkende animatie, geweldige personages, goeie gags, over-the-top jawdropping maar toch perfect volgbare actiesequenties en een degelijke adaptatie die Hergé respecteert.
    De toon van de film loopt ook naadloos van (neo-)noir over naar grand adventure.
    I like.

Dat Spielberg hier maar sequels voor maakt ipv meer Indy's waar niemand op zit te wachten.

Heb het trouwens in 2D en Engelstalige versie gezien en daar absoluut geen spijt van.
    Spielberg heeft zelf al gezegd dat hij en Peter Jackson geen sequels zullen maken. Als er al één komt, zal het waarss worden uitbesteed aan één of andere lesser god.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Santa Bekijk bericht
    Ik heb Steven Spielberg gezien in Brussel! Yeah!
    In 3D?

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten